Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81629 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #320 Gepost op: 12-10-2020, 15:26:25 »
Jeroen zat vol Nikkie en is door meer bewijs is niet nodig, en de mol verdiend indd geen geld zo
chipsverslaafde <3

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #321 Gepost op: 12-10-2020, 15:51:17 »
Ja, maar ze kan ook geen invloed uitoefenen op de andere kandidaten. Naast dat ze zelf geen geld in de pot moet brengen is het ook de bedoeling dat ze ervoor zorgt dat de anderen dat zo weinig mogelijk doen. Anders kan de Mol net zo goed de hele opnameperiode in de hotelkamer doorbrengen en er alleen bij test en executie uitkomen. Dan verdient de mol weliswaar nul euro, maar is de kans wel aanwezig dat de winnaar de hoogste pot ooit in ontvangst mag nemen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #322 Gepost op: 12-10-2020, 23:18:00 »
Hoe langer ik erover nadenk... Het is wel een 'goedkope' / 'lange-halen-snel-thuis' tactiek om tegen de finale aan de mol even uit de schaduw te houden en de verdenkingen vol op vier kandidaten te mikken. Het lijkt me niet fraai, maar misschien was het 'even nodig' dat de mol 1,5 dag uit beeld is. Eigenlijk klopt dat wel met wat we te zien hebben gekregen in de landelijke peilingen tijdens de uitzendingen: Nikkie torenhoog verdachte. Misschien werd men zich daar ook van bewust gedurende de de draaidagen en hebben ze het roer even omgegooid...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #323 Gepost op: 13-10-2020, 13:55:51 »
Als we kijken bij het topic Gitjes zien we het beeld van Nikkie die bij " Achter de rug" half omkijkt. Dan die uitdrukking op haar gezicht! Heb er wel 10x naar gekeken, die grijns!
Kan het zijn dat zij idd de MOL heeft gezien? Dat zou mogelijk verklaren waarom zij daar opzichtig met de handen op de rug wegloopt en een joker pakt.
Die joker heeft zij (nog) niet ingezet.
Als zij idd de MOL heeft gezien heeft zij waarschijnlijk die joker niet nodig. Zij kan de rest van de opdrachten zich puur bezighouden met het observeren van de MOL. Daardoor kan zij de testen goed invullen.
Zou ook kunnen verklaren waarom zij zich zo afzijdig houdt en weinig inspant.
Zou ook kunnen verklaren dat het niet uitmaakt dat zij opgesloten zat. Zo nodig kon zij, als Tygo en zij worden gesnapt, de joker inzetten.
Als dit klopt is Nikkie niet de MOL maar de winnaar.

Het is wel allemaal " het zou kunnen"" en "mogelijk" en "waarschijnlijk".
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #324 Gepost op: 13-10-2020, 17:05:40 »
Hoe langer ik erover nadenk... Het is wel een 'goedkope' / 'lange-halen-snel-thuis' tactiek om tegen de finale aan de mol even uit de schaduw te houden en de verdenkingen vol op vier kandidaten te mikken. Het lijkt me niet fraai, maar misschien was het 'even nodig' dat de mol 1,5 dag uit beeld is. Eigenlijk klopt dat wel met wat we te zien hebben gekregen in de landelijke peilingen tijdens de uitzendingen: Nikkie torenhoog verdachte. Misschien werd men zich daar ook van bewust gedurende de de draaidagen en hebben ze het roer even omgegooid...
Ik geloof dat helemaal niet, je gaat nooit de mol zo lang buiten het spel zitten omdat ie zn werk te goed doet.

Daarnaast klopt de redenering ook niet. Ze wisten dus tijdens het draaien al dat Nikkie te verdacht in beeld zou zijn na 5 afleveringen dus ze mocht de 6e aflevering niet mee doen? Dan hadden ze toch gewoon de montage van de eerste 5 afleveringen zo gemaakt dat ze net iets minder verdacht in beeld was gekomen? Zoals met Follow the Money of Stuk voor Stuk?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #325 Gepost op: 13-10-2020, 17:25:18 »
Beetje verdacht, maar misschien te vergezocht: Nikkie een hoofd doek op deed om de regie een plezier te doen die haar en Tygo filmden aan de andere kant en gebruikt zou worden voor de leader. Wel zou het voor kennis kunnen zijn over de helicopter vlucht en eventuele kou/wind.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #326 Gepost op: 14-10-2020, 14:59:02 »
Ja, maar ze kan ook geen invloed uitoefenen op de andere kandidaten. Naast dat ze zelf geen geld in de pot moet brengen is het ook de bedoeling dat ze ervoor zorgt dat de anderen dat zo weinig mogelijk doen. Anders kan de Mol net zo goed de hele opnameperiode in de hotelkamer doorbrengen en er alleen bij test en executie uitkomen. Dan verdient de mol weliswaar nul euro, maar is de kans wel aanwezig dat de winnaar de hoogste pot ooit in ontvangst mag nemen.

Exact.

Hoe langer ik erover nadenk... Het is wel een 'goedkope' / 'lange-halen-snel-thuis' tactiek om tegen de finale aan de mol even uit de schaduw te houden en de verdenkingen vol op vier kandidaten te mikken. Het lijkt me niet fraai, maar misschien was het 'even nodig' dat de mol 1,5 dag uit beeld is. Eigenlijk klopt dat wel met wat we te zien hebben gekregen in de landelijke peilingen tijdens de uitzendingen: Nikkie torenhoog verdachte. Misschien werd men zich daar ook van bewust gedurende de de draaidagen en hebben ze het roer even omgegooid...

Nikkie is gewoon extreem populair en bekend bij de jonge kijkers. Dat is de voornaamste reden dat ze zo verdacht is bij de kijkers thuis.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #327 Gepost op: 14-10-2020, 16:31:22 »
Nikkie is gewoon extreem populair en bekend bij de jonge kijkers. Dat is de voornaamste reden dat ze zo verdacht is bij de kijkers thuis.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #328 Gepost op: 14-10-2020, 22:19:16 »
Wederom een spiegel ditmaal Nikkie dubbel te zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #329 Gepost op: 15-10-2020, 21:55:44 »
Wederom een spiegel ditmaal Nikkie dubbel te zien.
Net zoals in afl. 1 op de foto. Ook op 2 spiegels.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #330 Gepost op: 16-10-2020, 18:11:57 »
Nog altijd geen verklaring gevonden hier hoe Nikkie uberhaupt voor mingeld of de goede joker kan gezorgd hebben bij het lasergamen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #331 Gepost op: 16-10-2020, 18:18:24 »
Waar is de joker van Nikkie  ::rofl:: ze heeft hem niet ingezet ook of ze is de mol
chipsverslaafde <3

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #332 Gepost op: 16-10-2020, 18:24:25 »
Nog altijd geen verklaring gevonden hier hoe Nikkie überhaupt voor mingeld of de goede joker kan gezorgd hebben bij het lasergamen.
Zij heeft de kist niet ver gebracht. Daar gaat het bij de lasergame vooral om. En als Nikkie geld in de kist doet, ja, als Mol kun je ook net iets minder erin doen dan wat je gevonden hebt.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #333 Gepost op: 16-10-2020, 18:25:18 »
Waar is de joker van Nikkie  ::rofl:: ze heeft hem niet ingezet ook of ze is de mol
Of ze weet niet waar dat grappige ding voor is...
Of ze weet nog steeds niet hoe dat leuke make-updoosje open moet...
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 18:27:59 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #334 Gepost op: 16-10-2020, 18:26:29 »
Het allereerste shot van Nikkie in aflevering 1 vind ik trouwens fantastisch. Zo vanuit het donker, een beetje als een geboorte. Zo met het riet op de achtergrond (in plaats van een schelp) doet het een beetje denken aan het schilderij van de geboorte van Venus geschilderd door Botticelli, later nog eens in beeld bij Meesterwerken. (Met beetje creativiteit, hè...)

Stiekem hintje voor de Mol, maar vind het vooral filmisch mooi gevonden :P

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #335 Gepost op: 16-10-2020, 22:05:19 »
Sommigen hebben het nog steeds over de joker uit afl. 1
Die heeft ze ingezet in afl. 2
Nikkie heeft op dit moment helemaal geen jokers meer  ::vergroot::

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #336 Gepost op: 16-10-2020, 22:32:33 »
Met zo'n uitspraak moet je ook met bewijs/argumentatie komen natuurlijk  :P

Ik heb tijdje terug nog eens alle testbeelden van Nikkie zitten terug kijken en ik heb geen joker gezien. Maar uit die beelden kan ook niet met 100% zekerheid halen dat de Joker NIET heeft ingezet. Bewust buiten beeld gelaten of oeps vergeten?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #337 Gepost op: 16-10-2020, 23:56:29 »
Sommigen hebben het nog steeds over de joker uit afl. 1
Die heeft ze ingezet in afl. 2
Nikkie heeft op dit moment helemaal geen jokers meer  ::vergroot::
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze het inzetten van een joker niet hebben laten zien. Trouwens in aflevering 2 komt Nadja onmiddellijk na Nikkie in beeld en laten ze keurig zien dat Nadja een joker inzet. Vaak zie je de joker ook al op het tafeltje liggen. Ook hier zie je bij Nikkie niets, nadja.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #338 Gepost op: 17-10-2020, 00:36:44 »
Nikkie heeft nog steeds haar joker.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #339 Gepost op: 17-10-2020, 01:10:59 »
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze het inzetten van een joker niet hebben laten zien.
Mij lijkt het voor de makers niet zo moeilijk om het inzetten van een joker niet te laten zien; dat kan ook zo bedoeld zijn. Nikkie heeft zogenaamd de Mol gezien en ook nog eens een joker niet zichtbaar ingezet en bereikt zo de finale. Maar zij is volgens mij wel de Mol. Niets is wat het lijkt!