Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81485 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #60 Gepost op: 11-09-2020, 20:21:11 »
En voor de molloten is dus de vraag waarom. Is zij nou de Mol? Of weet zij, als kandidaat, dan al wie de Mol is, en heeft ze die joker dus niet nodig?

Ik had nog meer tekst bedacht, maar weggelaten, dus misschien kwam die vraag na de eerder discussie wat knullig over... :P

Ik kan me niet voorstellen dat zij daadwerkelijk de Mol heeft gezien. Een blunder eerste klas zou dat zijn, zo in de eerste aflevering. Bovendien vind ik de manier waarop zij omkijkt en haar verdere reactie niet heel bijzonder, dus ik denk niet dat zij iets belangrijks heeft gezien. (Tenzij ze de Mol is en het opgezet spel is.) Het kan zijn dat we nog iets in een biecht gaan leren over dit gedoe in de volgende aflevering.
Dat ze de joker niet inzet vind ik eigenlijk te opvallend voor een Mol, zeker binnen het toch al redelijk verdachte beeld dat er bij haar is ontstaan in de gehele aflevering. Het hele feit dat ze er eentje pakt, vestigt al flink wat aandacht op haar. Dat ze als enige omkijkt (heb ik maar het vertrouwen dat het er bij andere deelnemers niet uitgeknipt is of zoiets) omdat daar in de tekst zeker aanleiding toe is, vind ik niet meteen een sterke hint. Ja, ze zal er behoorlijk ontspannen staan, die indruk wekt ze de hele aflevering wel. Maar Nikkie heeft denk ik ook geen doorsnee persoonlijkheid en heeft vooral veel plezier. We hebben ook maar een steekproef van tien personen, dus moeilijk te zeggen hoe ongewoon het omkijken is. Ik vind deze situatie in ieder geval weinig vergelijkbaar met het voorbijlopen van Jan, met een verhaal van Rik in een druk park midden in een stad.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #61 Gepost op: 11-09-2020, 20:28:31 »
De vraag zal altijd zijn: waarom heeft de Mol een joker of een vrijstelling nodig?
Hier gaat het erom hoe de joker gebruikt wordt. Heel concreet geval, Nikkie heeft een joker, zet die niet in bij de test (zelfs in de eerste aflevering). Waarom?

Natuurlijk zal de Mol altijd een joker of een vrijstelling willen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #62 Gepost op: 11-09-2020, 20:31:42 »
HOE heeft Geert die zes jokers in seizoen 6 dan gebruikt? Hij had ze nog in zijn bagage zitten  toen hij op weg was naar het vliegveld.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #63 Gepost op: 11-09-2020, 20:36:27 »
Ik kan me niet voorstellen dat zij daadwerkelijk de Mol heeft gezien. Een blunder eerste klas zou dat zijn, zo in de eerste aflevering.
Daarom denk ik dat zij de Mol is. En precies om wat jij zegt.

We zien Nikkie omkijken. We zien niet dat ze de Mol ziet.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #64 Gepost op: 11-09-2020, 21:56:20 »
De vraag zal altijd zijn: waarom heeft de Mol een joker of een vrijstelling nodig?

Nou, die heeft hij (mol is grammaticaal mannelijk) inderdaad nodig, maar niet voor zichzelf. Het is slechts een middel om zichzelf voor de medekandidaten en voor de kijker thuis als kandidaat voor te doen. Voor de rest hebben de hulmiddeltjes voor de mol geen enkele waarde.

De Mol zal altijd proberen voor jokers en vrijstellingen te gaan, omdat een fanatieke kandidaat dit ook altijd zal proberen. Dat hebben we dan ook elk seizoen zien gebeuren. 

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #65 Gepost op: 11-09-2020, 21:57:00 »
De Mol zal altijd proberen voor jokers en vrijstellingen te gaan, omdat een fanatieke kandidaat dit ook altijd zal proberen. Dat hebben we dan ook elk seizoen zien gebeuren.

Er was ook niet echt een keuze. Als je geld pakt weten de kandidaten gelijk dat je geen mol bent. Waarschijnlijk daarom heeft Horace zoveel de mik erin. Zou ik ook heel klote vinden als mensen je dag 1 al wegstrepen. Je wil die verdenking als kandidaat nog op je hebben.. daarom heb ik Horace ook volledig afgeschreven. Nikkei zou het nog wel kunnen zijn - ze komt vast heel ver denk ik. Deze meid is in te win it. Een Nikkie, Ron en Horace finale vind ik wel iets.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 21:59:19 door Sanmol »

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #66 Gepost op: 11-09-2020, 22:25:26 »
De groep is enorm leuk, maar Nikkie is in mijn ogen toch wel een mis-cast. Vorige keer al vervelend en irritant. Natuurlijk wel op een jammere manier eruit gegaan, omdat het gewoon met haar broertje niet goed ging, dus ik snap wel dat ze zo'n iemand een tweede kans willen geven. Maar, o wat is ze irritant. Ik heb wel het idee dat ze geleerd heeft, want in de eerste aflevering komt ze wel een stuk minder irritant over dan in haar eerste deelname.

Is dat misschien een teken dat ze deze keer een andere rol heeft? Ik hoop natuurlijk van niet. Maar het is natuurlijk wel een van de dingen om op te letten: Wie gedraagt zich nu anders dan tijdens de vorige deelname.

Offline MolletjeKim

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #67 Gepost op: 11-09-2020, 22:37:18 »
Wat vind je precies zo irritant dan aan haar? Ik vind haar juist een leuke aanvulling op de groep 🤷🏼‍♀️. Hoop dat ze er lang in blijft! En stiekem mijn wensmol..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #68 Gepost op: 12-09-2020, 00:41:27 »
Daarom denk ik dat zij de Mol is. En precies om wat jij zegt.

We zien Nikkie omkijken. We zien niet dat ze de Mol ziet.

Zij verblikt of verbloost niet.
Als zij een kandidaat is en zij zou idd de MOL hebben gezien, zou iets van verrassing/verbazing op haar gezicht te zien zijn.
Als zij de MOL is, en zij kijkt om omdat zij voelt dat er iets gebeurt achter haar rug, is het logisch dat ze zich niet verbaasd. Oh dat is iemand van de crew, we gaan gewoon door.

Er is iets geschreven over haar handen op de rug. Effe opletten of zij dat vaker doet.
Eigenlijk kan ik niet geloven dat zij de MOL is. Zij is teveel op de voorgrond bij de spiegels, neemt het voortouw bij de gasten, schrijft de namen op en verdeelt de kolommen. Kijkt om bij de oud-mol en loopt met de handen op de rug.
Teveel van het goede naar mijn smaak.


Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #69 Gepost op: 12-09-2020, 09:30:59 »
Ik heb Nikkie juist wel afgeschreven na nog eens terug kijken. Dat hele omkijken... ik denk meer dat ze gewoon slim en alert is dan dat dat iets moet betekenen.

Maar wat voor mij echt de doorslag gaf is dat "Sir, what does this mean?" zinnetje bij de eerste spiegel. Klassiek gevalletje bilingual brain wat niet gebeurt zou zijn als ze al wist wat de opdracht in hield (en ze lijkt me nou weer niet zó'n goede actrice dat ze dat als afleidingsmaneuvre zou bedenken en inbouwen).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #70 Gepost op: 12-09-2020, 10:22:27 »
Als zij de MOL is, en zij kijkt om omdat zij voelt dat er iets gebeurt achter haar rug, is het logisch dat ze zich niet verbaasd. Oh dat is iemand van de crew, we gaan gewoon door.
Zij kijkt, in mijn optiek, om, niet zozeer om wat er achter haar rug om gebeurt, maar om de indruk te wekken dat zij ziet wat er achter haar rug om gebeurt. Het was de bedoeling.

en ze lijkt me nou weer niet zó'n goede actrice dat ze dat als afleidingsmaneuvre zou bedenken en inbouwen.
Zij is een make-up artist en veel bekeken ook nog eens. Zij weet echt wel hoe ze in beeld komt.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 11:52:44 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #71 Gepost op: 12-09-2020, 11:52:05 »
Zij is een make-up artist en veel bekeken ook nog eens. Zij weet echt wel hoe ze in beeld komt.

Ik weet niet zo goed wat dat er mee te maken heeft? Mijn punt is dat zo'n reactie van haar heel natuurlijk is, en dat het onwaarschijnlijk is dat iemand dat opzettelijk gebruikt om niet de mol te lijken, omdat je je dan wel in heel veel psychologische doordenk-bochtjes aan het wringen bent.

Anyway, ik kijk altijd naar dit soort kleine tells voor kandidaten en voor mij is dit er één die bewijst dat ze waarschijnlijk niet de mol is, maar ieder zn eigen meug!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #72 Gepost op: 12-09-2020, 12:58:44 »
dat het onwaarschijnlijk is dat iemand dat opzettelijk gebruikt om niet de mol te lijken
Mijn punt is dat Nikkie de Mol is. Daarom!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #73 Gepost op: 12-09-2020, 13:09:23 »
Het is natuurlijk heel erg subjectief om iemand leuk of juist irritant te vinden.

Ik houd, bij elke kandidaat, rekening met de reden waarom iemand nu in het seizoen zit. Dan kun je soms ook al zien dat die kandidaat heel anders in het spel zit dan in het oorspronkelijke seizoen.

Bij Nikkie was het een hoge gun-factor, bij Ron ook. Bij andere kandidaten heb ik dat minder, omdat bijvoorbeeld Patrick, Tygo, Nadja en Peggy vlak voor de finale naar huis moesten. En zij hebben dus het genoegen gehad om nagenoeg het hele seizoen mee te mogen maken.

Toch is het zeker iets om op te letten: de kandidaat die zichtbaar de tweede kans met beide handen aangrijpt.

En dat is naar mijn mening bij Nikkie zeker het geval.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #74 Gepost op: 12-09-2020, 13:09:41 »
De groep is enorm leuk, maar Nikkie is in mijn ogen toch wel een mis-cast. Vorige keer al vervelend en irritant. Natuurlijk wel op een jammere manier eruit gegaan, omdat het gewoon met haar broertje niet goed ging, dus ik snap wel dat ze zo'n iemand een tweede kans willen geven. Maar, o wat is ze irritant. Ik heb wel het idee dat ze geleerd heeft, want in de eerste aflevering komt ze wel een stuk minder irritant over dan in haar eerste deelname.

Is dat misschien een teken dat ze deze keer een andere rol heeft? Ik hoop natuurlijk van niet. Maar het is natuurlijk wel een van de dingen om op te letten: Wie gedraagt zich nu anders dan tijdens de vorige deelname.

Weet niet of ik van een mis-cast wil spreken, maar Nikkie is zeker ook niet mijn persoonlijke favoriet. Maar zo zijn er altijd wel mensen op tv/mensen in seizoenen van WidM die ik behoorlijk irritant vind. Zoals Susan Visser. En zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar, je kan het niet met iedereen vinden, zou ook gek zijn. Vooraf vonden veel mensen Jeroen dan weer niet echt een leuke kandidaat (saai?), maar ik vind het juist altijd een hele fijne man.

Ik hoop vooral dat de kandidaten het spel ook hard willen spelen, inclusief Nikkie. Niet te veel gezelligheid :P

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #75 Gepost op: 12-09-2020, 14:19:35 »
Ik denk dat het een bewuste schijnbeweging was. Het niet inzetten van de joker versterkt het idee dat zij niet de Mol zou zijn maar wel zou hebben gezien.

Een joker niet inzitten in de eerste aflevering is inderdaad een blunder van een kandidaat (die goed kan uitdraaien, maar het is gewoon dom), een blunder van de mol of de kandidaat moet de mol gezien hebben.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #76 Gepost op: 12-09-2020, 14:25:09 »
De groep is enorm leuk, maar Nikkie is in mijn ogen toch wel een mis-cast. Vorige keer al vervelend en irritant. Natuurlijk wel op een jammere manier eruit gegaan, omdat het gewoon met haar broertje niet goed ging, dus ik snap wel dat ze zo'n iemand een tweede kans willen geven. Maar, o wat is ze irritant. Ik heb wel het idee dat ze geleerd heeft, want in de eerste aflevering komt ze wel een stuk minder irritant over dan in haar eerste deelname.

Is dat misschien een teken dat ze deze keer een andere rol heeft? Ik hoop natuurlijk van niet. Maar het is natuurlijk wel een van de dingen om op te letten: Wie gedraagt zich nu anders dan tijdens de vorige deelname.

Die irritatie aan haar. Dat heb ik ook. Zo nadrukkelijk aanwezig. Of ze doet het bewust om Mols over te komen.

Ik ken haar verder niet, maar ik hoop dat ze er gauw uit ligt. Ik erger me dood aan haar.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #77 Gepost op: 12-09-2020, 16:25:52 »
Een joker niet inzitten in de eerste aflevering is inderdaad een blunder van een kandidaat (die goed kan uitdraaien, maar het is gewoon dom), een blunder van de mol of de kandidaat moet de mol gezien hebben.
Wat is daar een blunder aan? Ik zou zelf ook waarschijnlijk de joker bewaren voor later. Je zal al hebben meegekregen dat niemand de vrijstelling had, en waarschijnlijk ook verder niemand een joker. Als je je redelijk zeker voelt van je mol kan je de gok wagen om gewoon de joker (voorlopig) te bewaren tot een latere aflevering.
Zelf vind ik het niet inzetten van een joker dan ook niet mols. Juist als mol zou je hem inzetten (want het komt immers in beeld, en je wilt als mol de tv-kijkers niet meteen al aan je binden)
Ich bin ein Bärliner!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #78 Gepost op: 12-09-2020, 18:52:18 »
Denk dat Nikkie anders is dan in haar eerste seizoen omdat er nogal wat is voorgevallen in haar leven tussen toen en nu. Toen zal ze sowieso met haar hoofd niet erg bij het programma gezeten hebben vanwege haar broertje en ze wilde er logisch ook uit. Bovendien is er een poging gedaan haar te chanteren waardoor ze gedwongen vol uit de kast is gekomen. Ze is in die tijd ook erg sterk geworden denk ik. Verklaart mijns inziens wel de veranderingen.

Verdenk haar niet al te erg. Ze heeft haar ingevingen maar kan tegelijkertijd enorme blunders maken. Ze wil zich verdacht laten lijken en dat doet ze best okee maar een mol, ik voel het (nog) niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #79 Gepost op: 12-09-2020, 19:52:47 »
Wat is daar een blunder aan? Ik zou zelf ook waarschijnlijk de joker bewaren voor later. Je zal al hebben meegekregen dat niemand de vrijstelling had, en waarschijnlijk ook verder niemand een joker. Als je je redelijk zeker voelt van je mol kan je de gok wagen om gewoon de joker (voorlopig) te bewaren tot een latere aflevering.
Zelf vind ik het niet inzetten van een joker dan ook niet mols. Juist als mol zou je hem inzetten (want het komt immers in beeld, en je wilt als mol de tv-kijkers niet meteen al aan je binden)

Zeker zijn van je mol in aflevering 1?