Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81548 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #100 Gepost op: 13-09-2020, 19:28:59 »
Nikkie die in aflevering 1 haar gouden en zilveren armbanden toont.
Bij steenrijk in aflevering 2 konden ze kiezen voor zilver (5 euro) en gouden stenen (25 euro).

In aflevering 2 draagt Nikkie een halsketting met een slotje (zichtbaar in de biecht terwijl Horace slecht is vragen stellen). In aflevering 3 zitten de kandidaten met ketting en slot aan de boom vast.

Zal dit stramiem door te trekken zijn naar volgende afleveringen?
« Laatst bewerkt op: 17-09-2020, 15:08:42 door foxhunter »

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #101 Gepost op: 13-09-2020, 23:44:18 »
Ik denk dat Nikkie zich verraadt als kandidate door de opmerking “och, dat gaat geld kosten” bij het dilemma rond de ZV. Hiermee maakt ze het lastiger (of hoe je wilt omstreden) om voor de vrijstelling te gaan. Of het Patrick beďnvloedt, geen idee maar hij kiest uiteindelijk voor de optie geld in de pot.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #102 Gepost op: 14-09-2020, 00:14:00 »
Nikkie is het.

Alle opdrachten hebben wel een link naar haar:
* Spiegels -> in your face. Wie is er beroepsmatig de hele dag met een spiegel in de weer
* Gastenlijst -> Voor haar YouTube maakt ze gastenlijsten bekend. Wie heeft er een nieuwe naam?
* Achter je rug -> De eerste hint naar make up. Onbewerkte bakjes (niet des mols) op prachtig bewerkte tafeltjes
* Steenrijk -> Spreekt voor zich. Ook weer onbewerkte paaltjes met stift beschreven met daaronder prachtig op gemaakte, bedrukte zilveren en gouden stenen.
* Meeslepend -> Ze sleept haar make up overal heen
* Vragenvuur -> In haar YouTube videos stelt ze veel vragen

Juist daarom zal ze het niet zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #103 Gepost op: 14-09-2020, 10:11:39 »
Het penningmeesterschap blijkt een bepalende factor te zijn in het spel. Nikkie heeft in aflevering 1 al bevraagd waarom Patrick het zou moeten zijn. In aflevering 2 doet ze nog een ultieme poging om die positie te bemachtigen. Hier is iets mols aan de hand.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #104 Gepost op: 14-09-2020, 10:45:37 »
@Avogadro: Waar kunnen we die poging om penningmeester te worden vinden in aflevering 2?
Bedoel je dat moment na afloop van Steen Rijk, dat Rik vraagt wie is de penningmeester en dat Nikkie zegt "Eh ik" ? Was wel een onhandige poging. Plaatje uit: Youtube; Wie is de Mol (The Mole) Anniversary Season E02 with English subtitles
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 11:04:01 door foxhunter »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #105 Gepost op: 14-09-2020, 12:09:35 »
Bedoel je dat moment na afloop van Steen Rijk, dat Rik vraagt wie is de penningmeester en dat Nikkie zegt "Eh ik" ?
Precies! In aflevering 1 viel zij ook al de positie van penningmeester aan!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #106 Gepost op: 14-09-2020, 12:38:37 »
Op het moment dat Rik vertelt dat er met de 'meeslepend' opdracht afgerond €100 is verdient horen we Nikkie heel blij iets zeggen dat klinkt als "Yes". Is ze blij dat €97.50 wordt afgerond op €100 of dat er maar zo weinig in de pot is gekomen met deze opdracht?
Grappig is ook dat op het moment dat Rik zegt dat rond ik af..., Tygo 2000 roept.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #107 Gepost op: 14-09-2020, 15:45:30 »
Opdracht 1 pakt zij de lege mand, een vrije positie. Mols!
Opdracht 2 begint zij als eerste met Ron. Die hebben amper meters gemaakt met de kist. En ook geen draadje doorgeknipt.
Opdracht 3 De penningmeester heeft daar heel veel invloed. En Nikkie vind ik degene die voor die positie het meeste heeft geaasd.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #108 Gepost op: 14-09-2020, 20:31:37 »
Haar coming out, of hoe je dat in dit specifieke geval ook wil noemen, kwam pas in januari, dus haar opstelling in het spel in haar tweede kans heeft daar niets mee te maken.

Ze staat duidelijk anders in het spel, dat is waar, en ik ben benieuwd hoe ver ze ermee komt.

Och ja stom dat ik daar niet aan gedacht had. Blijft alleen staan dat ze natuurlijk met haar hoofd bij haar broertje en familie was toen ze de eerste keer mee deed. Kan me voorstellen dat je dan niet jezelf bent.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #109 Gepost op: 14-09-2020, 20:44:13 »
Nikkie verdenk ik ook het meest. Zij lijkt een fanatieke kandidate maar met minimaal resultaat, kan aangestuurd hebben op het frauderen met de voornamen en trok het penningmeesterschap van Patrick in twijfel. Om zelf penningmeester te zijn?

Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #110 Gepost op: 14-09-2020, 21:51:02 »
Nikkie zet nu al 2 afleveringen haar joker niet in. Zij stond niet op mijn verdachtenlijstje, maar dit maakt dat ik haar toch in de gaten ga houden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #111 Gepost op: 15-09-2020, 00:37:30 »
Misschien dacht Nikkie zeker genoeg te zijn om de vragen goed te kunnen beantwoorden en bewaard zij de joker voor het moment dat zij denkt hem nodig te hebben. Echter er is al eens een kandidaat naar huis gegaan met een joker op zak. Was dat niet Pieter?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #112 Gepost op: 15-09-2020, 12:42:42 »
Misschien dacht Nikkie zeker genoeg te zijn om de vragen goed te kunnen beantwoorden en bewaard zij de joker voor het moment dat zij denkt hem nodig te hebben. Echter er is al eens een kandidaat naar huis gegaan met een joker op zak. Was dat niet Pieter?

Pieter weet ik niet zeker, maar Jan (2011) had er 3, William (2012) 2 en Bella (2018) 1 toen ze afvielen, van wat ik me kan herinneren.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #113 Gepost op: 15-09-2020, 12:54:07 »
Misschien dacht Nikkie zeker genoeg te zijn om de vragen goed te kunnen beantwoorden en bewaard zij de joker voor het moment dat zij denkt hem nodig te hebben. Echter er is al eens een kandidaat naar huis gegaan met een joker op zak. Was dat niet Pieter?

Pieter weet ik niet maar er zijn genoeg kandidaten afgevallen met een joker / jokers op zak. Geert, Mary-Lou (2006) Jan (2011)...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #114 Gepost op: 16-09-2020, 00:53:16 »
Dank voor de aanvulling, kwam er niet toe het zelf op te zoeken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #115 Gepost op: 17-09-2020, 00:17:08 »
Geert had er, voor zover ik weet, zelfs 6.

Ik heb ook geen idee hoe hij daar aan kwam, in 1 aflevering. Maar met 6 jokers zou je in principe zelfs 2 afleveringen kunnen overleven als je je vragen slim beantwoordt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #116 Gepost op: 17-09-2020, 07:50:42 »
Hij won ze bij het memoryspel waarbij de jokers voor het eerst geďntroduceerd werden. Nu is het een ander verhaal en zou je als kandidaat (helemaal als kandidaat die het spel een tweede keer mag spelen) beter moeten weten hoe belangrijk een joker kan zijn, ook in die eerste rondes.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #117 Gepost op: 17-09-2020, 14:15:00 »
Ik vind het geen risico van Nikkie om die ene joker op zak te houden. Het maximale aantal jokers dat een kandidaat op zak heeft is 1 (Patrick, Horace, Nadja, Ellie en Nikkie). Dat verschil is makkelijk bij te benen door de test gewoon goed te maken. Zo'n joker is natuurlijk veel waardevoller als er nog maar 5 mensen of minder zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #118 Gepost op: 17-09-2020, 15:09:17 »
Nikkie die in aflevering 1 haar gouden en zilveren armbanden toont.
Bij steenrijk in aflevering 2 konden ze kiezen voor zilver (5 euro) en gouden stenen (25 euro).

In aflevering 2 draagt Nikkie een halsketting met een slotje (zichtbaar in de biecht terwijl Horace slecht is vragen stellen). In aflevering 3 zitten de kandidaten met ketting en slot aan de boom vast.

Zal dit stramiem door te trekken zijn naar volgende afleveringen?
Zaterdag maar eens letten op de oorbellen, enkel sierraad, make-up?

Molboekje hint (volgorde kandidaten)
Bling Bling Hint (sieraden van Nikkie verklappen opdrachten volgende week)
Afvaller Test hint (nog onzeker, de nummer van Nikkies testvraag verklapt de afvaller van volgende week? Dat zou Ellie 20-16 dan zijn).
We zijn er bijna hint (Renaissance titel, grapje op basis van het feit dan Nikkie nogal wat jonger is dan de rest van de kandidaten die hun "Renaissance'  beleven).

Afleveringstitel Listig ook voor Nikkie. De list met de mand bij het stenen dragen.
Het wordt wat veel, zelfs voor een tweede kans.

En deze:
Bij de quotes van de kandidaten viel mij op dat het handschrift van Nikkie nogal varieerde.  Het wordt pas ECHT interressant wanneer we haar quote verticaal gaan spiegelen:

Er is dan MOL te lezen.  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 18-09-2020, 10:35:04 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #119 Gepost op: 17-09-2020, 20:01:54 »
Zaterdag maar eens letten op de oorbellen, enkel sierraad, make-up?

Zaterdag draagt ze 2 goudkleurige en 1 zilverkleurige haarspeld, maar ja het is altijd tricky met dames en sieraden  ;)

Goud en zilver kan verwijzen naar jubilea ( zilveren jubileum, gouden jubileum) Hebben we hier te maken met de jubileummol?
20 jaar is overigens een ( verzilverd).porseleinen jubileum.

« Laatst bewerkt op: 17-09-2020, 20:07:15 door Moedermol »