Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81613 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #180 Gepost op: 26-09-2020, 23:39:56 »
Mee eens. Nikkie had het gemakkelijk kunnen verknoeien met draaien aan het cijferslot. Ze kregen maar één poging.
Je kan net zo goed dan Tygo meteen vertellen dat ze de mol is. Dit is te controleerbaar.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #181 Gepost op: 26-09-2020, 23:42:19 »
Je ziet haar zelfs een soort van schrikken wanneer iemand de naam Dennis inbrengt, ze kijkt een beetje om zich heen en gaat er totaal niet op in en komt vervolgens met "Jan" aanzetten. Was er ook als de kippen bij om te zeggen dat ze Jon had gezien, Nikkie gewoon superverdacht bij de kofferopdracht dus.

Bij het schilderen heb ik haar niet horen doorgeven dat ze een rond schilderij had, die kwam er pas in toen de groep in het museum vroeg of haar schilderij rond was, lijkt me toch iets dat je direct zou moeten noemen bij je omschrijving, heel raar en verdacht. Waarschijnlijk als mol ingeschat dat de groep meer moeite zou hebben haar schilderij terug te vinden.

Bij de ansichtkaartenopdracht presteert ze het om in een groep met Ron de traagste en onhandigste van het stel te zijn, dat kan toch alleen maar de mol zijn zou je denken.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 23:45:22 door wieowie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #182 Gepost op: 26-09-2020, 23:43:10 »
Ja, waar is die?
Lees op de vorige pagina mijn opmerking. Dan wordt het duidelijk.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #183 Gepost op: 26-09-2020, 23:46:40 »
Nikkie gewoon superverdacht bij de kofferopdracht dus.
Maar niet in de test aan het einde van de aflevering, zo lijkt het. Ron noemt als enige o.a. Nikkie.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #184 Gepost op: 26-09-2020, 23:49:49 »
Bij de ansichtkaartenopdracht presteert ze het om in een groep met Ron de traagste en onhandigste van het stel te zijn, dat kan toch alleen maar de mol zijn zou je denken.

 ::rofl::

Ik denk dat je nog gelijk hebt ook.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #185 Gepost op: 26-09-2020, 23:54:58 »
Je ziet haar zelfs een soort van schrikken wanneer iemand de naam Dennis inbrengt, ze kijkt een beetje om zich heen en gaat er totaal niet op in en komt vervolgens met "Jan" aanzetten. Was er ook als de kippen bij om te zeggen dat ze Jon had gezien, Nikkie gewoon superverdacht bij de kofferopdracht dus.

Bij het schilderen heb ik haar niet horen doorgeven dat ze een rond schilderij had, die kwam er pas in toen de groep in het museum vroeg of haar schilderij rond was, lijkt me toch iets dat je direct zou moeten noemen bij je omschrijving, heel raar en verdacht. Waarschijnlijk als mol ingeschat dat de groep meer moeite zou hebben haar schilderij terug te vinden.

Bij de ansichtkaartenopdracht presteert ze het om in een groep met Ron de traagste en onhandigste van het stel te zijn, dat kan toch alleen maar de mol zijn zou je denken.

Nikkie inderdaad het verdachtst bij de kofferopdracht. Maar bij de museumopdracht zegt Nikkie wel degelijk uit zichzelf dat het hier om een 'rond' schilderij gaat. Geen idee of je dit als mol zou doen, gezien dit een groot aantal van de mogelijke schilderijen elimineert. Verder omschreef ze haar schilderij naar mijn idee vrij goed. Lastig.. Durf Nikkie desondanks toch niet helemaal weg te strepen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #186 Gepost op: 27-09-2020, 00:04:42 »
Wel opvallend dat zij de enige is met een rond schilderij.....

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #187 Gepost op: 27-09-2020, 00:19:46 »
::rofl::

Ik denk dat je nog gelijk hebt ook.
Het was toch Ellie die de groepen samenstelde? Dat deed niet Nikkie. Wel heeft ze geluk dat ze bij Ron komt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #188 Gepost op: 27-09-2020, 06:17:53 »
Waarom zou Nikkie zich bij de kofferopdracht nog verdacht maken (Jan kiezen, ipv mee gaan met de naam Dennis) als de opdracht toch al mislukt?

Ze zegt trouwens tegen Patrick Stoof dat ze dacht dat hij Jon van Eerd heette. Misschien kan ze heel goed acteren maar ik geloofde haar dat ze (doordat Peggy de naam noemt) zich in de naam bij het gezicht heeft vergist.

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #189 Gepost op: 27-09-2020, 08:46:54 »
Het was toch Ellie die de groepen samenstelde? Dat deed niet Nikkie. Wel heeft ze geluk dat ze bij Ron komt.
Het gaat er niet om dat ze bij Ron zit, maar dat iemand alleen door bewust te mollen nog slechter kan presteren dan Ron.

Ik heb bij Nikkie al sinds aflevering 1 constant een gevoel van voorkennis. Ik heb niet alles exact teruggekeken, maar dit is wat mij bijstaat:

* In aflevering 1 bracht ze vrij snel het penningmeesterschap ter discussie. Dat bleek in de aflevering direct daarna al belangrijk te zijn.
* Ze keek als enige om bij Achter Je Rug
* In aflevering 2 in Steenrijk pakt ze heel snel de losse mand met stenen, waardoor ze in het groepje komt dat langs het gouden wisselpunt komt
* In de schildersopdracht van aflevering 4 vraagt ze "Waar zijn Peggy en Jeroen?" Daar moet Tygo aan toevoegen: "En Horace." Ze weten op dat moment nog niet dat Horace is afgevallen
* Ze noemt Rob in Follow the Money. Bewerkt: Vooruit, dit blijkt "roep, roep" te zijn.
* Dat ze de mensen met de koffers "figuranten" noemt in haar biecht vind ik ook typisch. Die woordkeuze zou ik veel eerder verwachten bij de productie dan bij een gewone deelnemer.

Het kan allemaal ook wel op een andere manier worden verklaard, maar zo alles bij elkaar vind ik het enorm opvallend.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 09:07:04 door Rilah »

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #190 Gepost op: 27-09-2020, 16:44:42 »
Wel opvallend dat zij de enige is met een rond schilderij.....
Misschien dat de eerste letters van Michelangelo en Leonardo samen met het ronde schilderij op de een of andere manier het woord MOL moeten gaan maken....

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #191 Gepost op: 27-09-2020, 17:17:09 »
   


 

Dit is wat ik in het topic Groeten uit Florence heb gepost

Vind het duo "list en bedrog" Nikkie en Ron het meest opvallen, maar dan in kandidatengedrag. Verdenken ze misschien elkaar? Anders kan ik dit gedoe niet duiden.
Het lijkt wel een pingpong wedstrijd. Als jij dit wilt dan zeg de een nee, als de ander iets wil, zegt de tweede nee. Niet goed, niet doen, verkeerde kant op, andere foto, niet door willen lopen, afstand te groot, kost te veel tijd enz, enz.
Kan me niet voorstellen dat één van de twee de MOL is.
Neem aan dat de MOL toch iets subtieler te werk zal gaan. Vind deze twee, qua acteren, teveel over de top.


Ergo, ik zie Nikkie niet als MOL. (nog steeds niet)

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #192 Gepost op: 27-09-2020, 18:58:07 »
Bij het schilderen heb ik haar niet horen doorgeven dat ze een rond schilderij had, die kwam er pas in toen de groep in het museum vroeg of haar schilderij rond was, lijkt me toch iets dat je direct zou moeten noemen bij je omschrijving, heel raar en verdacht. Waarschijnlijk als mol ingeschat dat de groep meer moeite zou hebben haar schilderij terug te vinden.

Ik vraag me af of deze conclusies allemaal wel juist zijn. Dit klinkt echt als een reactie van iemand die te diep in een tunnel zit.

Nikkie kreeg al meteen een rond doek én kon natuurlijk ook de achterkant van het schilderij zien dat ze moest verven. Dat had ook een ronde vorm. Wat zou de toegevoegde waarde zijn om dan nog eens te zeggen dat haar schilderij rond is? Dat was de enige informatie die ze al had over haar schilderij. Voor mij is het meer dan logisch dat Tygo dit dus niet in beeld benieuwd. Je weet sowieso niet welke details er buiten beeld zijn geroepen.

De schilders kende daarnaast de opdracht niet echt. Ze kregen opeens telefoon en moesten het daarmee doen. Logisch dat Nikkie het schilderij pas gaat beschrijven als de groep in het museum om de beschrijving vraagt. Het aller eerste kenmerk dat Nikkie noemde, was dat het schilderij rond was. Er is dus helemaal geen sprake van het laat noemen van deze informatie. Nee, deze informatie gooit Nikkie juist als eerste op tafel, zodat haar schilderij makkelijk gevonden kan worden.

Nikkie was niet mijn hoofdverdachte, maar zeker iemand waarop ik zou spreiden. Maar juist door dit soort acties verdwijnt ze gelukkig bij mij een beetje naar de achtergrond en zie ik haar juist minder als mol.

Naar mijn idee klopt bovenstaande uitleg van jou dus totaal niet met de weergave van de aflevering. Ik raad je daarom aan om zelf nog eens naar deze opdracht te kijken.

Bij de ansichtkaartenopdracht presteert ze het om in een groep met Ron de traagste en onhandigste van het stel te zijn, dat kan toch alleen maar de mol zijn zou je denken.

Traag en onhandig zijn twee eigenschappen die ik zo ook aan Nikkie zou toedichten op basis van haar eerste deelname. Dus dat ze zelfs in het gezelschap met Ron op deze manier over komt, is voor mij geen verrassing en vind ik daarom ook niet verdacht. Dit is gewoon de manier waarop Nikkie ook al in haar eerste deelname overkwam op mij.

Enige opvallende uit je gehele post is dat ze opeens met Jan aan kwam zetten in de koffertjes opdracht. Dat was de enige vreemde actie die ik deze aflevering van haar gezien heb. Al met al voor mij een reden om Nikkie nog niet definitief af te schrijven, maar het zal zeker niet snel mijn hoofdverdachte zijn.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #193 Gepost op: 28-09-2020, 11:10:32 »
Een terugkerende theorie in diverse topics is dat Nikkie de Mol zou hebben gezien in afl. 1, en daarom haar joker nog niet heeft ingezet. Maar als dat zo is, hoe valt dan te verklaren dat Nikkie al zoveel verschillende mensen heeft verdacht? Waaronder een paar afvallers? Dat Nikkie de Mol zou hebben gezien valt niet te rijmen met haar verdenkingen. Dus die theorie kunnen we zo langzamerhand wel laten varen, denk ik.

Misschien heeft ze haar joker allang een keer ingezet, maar hebben we dat niet gezien of gehoord? Dat lijkt me nog het meest aannemelijk, want ze lijkt allerminst zeker van haar zaak. En dat ze als Mol die joker zo lang vasthoudt ligt ook niet voor de hand. Dat zou haar (net als al die afwijkende verdenkingen) onnodig laten opvallen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #194 Gepost op: 28-09-2020, 11:24:16 »
Een terugkerende theorie in diverse topics is dat Nikkie de Mol zou hebben gezien in afl. 1, en daarom haar joker nog niet heeft ingezet. Maar als dat zo is, hoe valt dan te verklaren dat Nikkie al zoveel verschillende mensen heeft verdacht? Waaronder een paar afvallers? Dat Nikkie de Mol zou hebben gezien valt niet te rijmen met haar verdenkingen. Dus die theorie kunnen we zo langzamerhand wel laten varen, denk ik.

Misschien heeft ze haar joker allang een keer ingezet, maar hebben we dat niet gezien of gehoord? Dat lijkt me nog het meest aannemelijk, want ze lijkt allerminst zeker van haar zaak. En dat ze als Mol die joker zo lang vasthoudt ligt ook niet voor de hand. Dat zou haar (net als al die afwijkende verdenkingen) onnodig laten opvallen.

Bij meesterwerken al gepost. Nikkie heeft haar joker verstopt en aan Tygo "gegeven", terwijl ze zelf heel demonstratief in een bilnaad aan het zoeken was.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #195 Gepost op: 28-09-2020, 11:34:39 »
Ja, ik heb die scene gezien. Volgens mij waren ze daar gewoon een beetje aan het dollen, uit verveling tijdens het wachten. En Tygo die die zogenaamde joker meteen onder zijn kleding verstopt. ::rofl:: Ik snap je post wel maar nee sorry, ik geloof niet dat Nikkie daar Tygo een joker toespeelt. Tygo daar ook helemaal niet over gehoord in de biecht of zo.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #196 Gepost op: 28-09-2020, 11:38:56 »
Dat Nikkie de Mol zou hebben gezien valt niet te rijmen met haar verdenkingen. Dus die theorie kunnen we zo langzamerhand wel laten varen
De suggestie dat zij de Mol heeft gezien is natuurlijk een prima maskerade voor de kijkers. In de opdracht met de ansichtkaarten keek ze in een spiegel, misschien zag ze toen wel de loM? En in de opdracht met de koffertjes bleek dat ze oud-mollen moesten spotten. "De Mol zien" is dan toch wel een beetje een dingetje, denk ik dan.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 11:50:57 door AvOgadrO »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #197 Gepost op: 28-09-2020, 14:55:05 »
Dat ze de afvallers als verdachte noemt kan natuurlijk ook montage zijn. We zien heel vaak dat de mensen die in die testbiechten worden genoemd niet daadwerkelijk de personen zijn waar de deelnemers zijn of haar test op invult.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #198 Gepost op: 28-09-2020, 15:38:53 »
Misschien heeft ze haar joker allang een keer ingezet, maar hebben we dat niet gezien of gehoord? Dat lijkt me nog het meest aannemelijk, want ze lijkt allerminst zeker van haar zaak.

Of hij zit onderin haar tas en ze is 'm vergeten of ze wil 'm houden als aandenken of ze is veel zekerder van haar zaak dan we zien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #199 Gepost op: 28-09-2020, 19:34:33 »
Nikkie waarschijnlijk niet de mol?

Nikkie en Ron startten bij de ansichtkaarten op het plein bij het beeld van Dante. Als mol weet je dat (en ze konden het beeld zien).

In hun kaartenrek zat een kaart met het beeld van Dante met een waarde van 50 euro.

In de kaartenrekken van de andere 2 teams was dit beeld 250 euro waard.

Als mol ga je dus sowieso eerst deze kaart pakken. 200 euro weg en kandidaats imago.

Nikkie en Ron deden dit niet...