Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81630 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #200 Gepost op: 28-09-2020, 19:46:23 »
Niet dat ik Nikkie (of Ron) echt verdenk, maar even waarom het als Mol wél opvallend zou zijn:

Piazzi di Santa Croce is behoorlijk groot, denk dat de afstand tot het beeld misschien wel 100 meter is vanaf de kiosk en het staat beetje aan de zijkant. En er staat een klein terrasje in de directe zichtlijn. Bovendien zie je enkel het plakkaat, en dat kan je vanaf daar denk ik niet lezen. Dan zouden ze Dante ook al moeten herkennen. Denk dat dit algauw op voorkennis zou kunnen duiden als één van beide hierop gaat aansturen. Veel logischer om voor iets groots en iconisch te gaan. Toegegeven, zou heel handig zijn om hiermee geld eruit te spelen, aan de andere kant ook geen logische keuze voor een ander groepje.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #201 Gepost op: 28-09-2020, 19:54:16 »
Niet dat ik Nikkie (of Ron) echt verdenk, maar even waarom het als Mol wél opvallend zou zijn:

Piazzi di Santa Croce is behoorlijk groot, denk dat de afstand tot het beeld misschien wel 100 meter is vanaf de kiosk en het staat beetje aan de zijkant. En er staat een klein terrasje in de directe zichtlijn. Bovendien zie je enkel het plakkaat, en dat kan je vanaf daar denk ik niet lezen. Dan zouden ze Dante ook al moeten herkennen. Denk dat dit algauw op voorkennis zou kunnen duiden als één van beide hierop gaat aansturen. Veel logischer om voor iets groots en iconisch te gaan. Toegegeven, zou heel handig zijn om hiermee geld eruit te spelen, aan de andere kant ook geen logische keuze voor een ander groepje.
Ik denk niet dat Ron meteen zou denken aan voorkennis. Meer kandidaten zeggen te denken locaties te weten omdat ze al eerder door de stad zijn geweest. Kan prima dat ze weet dat ze op het plein met Dante zijn, of ze het nou goed kunnen zien of niet.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #202 Gepost op: 28-09-2020, 22:26:10 »
Nikkie waarschijnlijk niet de mol?

Nikkie en Ron startten bij de ansichtkaarten op het plein bij het beeld van Dante. Als mol weet je dat (en ze konden het beeld zien).

In hun kaartenrek zat een kaart met het beeld van Dante met een waarde van 50 euro.

In de kaartenrekken van de andere 2 teams was dit beeld 250 euro waard.

Als mol ga je dus sowieso eerst deze kaart pakken. 200 euro weg en kandidaats imago.

Nikkie en Ron deden dit niet...

Ik vind het een voor de hand liggende molactie inderdaad. Maar zoals altijd moet de groepsdynamiek het wel toelaten (in dit geval is het de groepsdynamiek tussen slechts twee personen). Zoals we gezien hebben was de interactie tussen Nikkie en Ron gelijk zo disfunctioneel (wat goed is voor de mol) dat ik het niet vreemd vind dat deze molactie er even is ingeschoten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #203 Gepost op: 29-09-2020, 16:58:31 »
Ik vind het een voor de hand liggende molactie inderdaad. Maar zoals altijd moet de groepsdynamiek het wel toelaten (in dit geval is het de groepsdynamiek tussen slechts twee personen). Zoals we gezien hebben was de interactie tussen Nikkie en Ron gelijk zo disfunctioneel (wat goed is voor de mol) dat ik het niet vreemd vind dat deze molactie er even is ingeschoten.
je ziet Tygo ook Peggy overrulen door een andere kaart te pakken en hard te roepen dat ze op die plek staan, was echt een hele makkelijke molactie. Ik vind hem veelzeggend, maar 100% waterdicht is het natuurlijk niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #204 Gepost op: 30-09-2020, 00:30:14 »
In aflevering 1 achter je rug droeg Nikkie een jasje/kleding met de kleuren van de fiat 500's. Zwart, Wit, blauwgrijs, Rood, geel en blauw. Zou heel toepasselijk geweest zijn tijdens spiegelbeeld, maar te opvallend. In de vooruitblik volgende week zien we weer een hint via Nikkie door dit jasje, dat ze draagt op het moment dat ze als eerste de sleutel pakt van de rode Triumpf. Een opdracht met een rode, grijze en zwarte auto. Toeval natuurlijk alleen wordt het rijtje wel heel lang aangezien ze in aflevering vier ook al een "ankerketting" droeg en er ook een opdracht bij zee is in aflevering 5. Na zilver/goud voor aflevering 2, ketting met slot zoals bij de wateropdracht in aflevering 3, parels met V en een stip als symbool van "Parel van Venus is Elba", nu dus weer middels kleding een inzicht in aflevering 5.
Die trip naar Elba was misschien verplaatst omdat het weer te slecht was, dus die aanwijzing liep mis.

Het idee dat Nikkie Jeroen gezien zou hebben door achterom te kijken bij Achter je rug staat me tegen. Dat er dan een afspraak gemaakt zou worden achter de schermen. Lijkt me niet. Want dan zie ik nog steeds Nikkie al het molwerk doen en dat zou dan als afleiding voor mol Jeroen zijn. Daar geloof ik niks van.
« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 00:39:38 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #205 Gepost op: 30-09-2020, 09:00:22 »
Het jasje is mij ook opgevallen. Het heeft een embleem van unity equality and acceptance.Elk onderdeel van dit "merk" heeft kleuren van de Pride-vlag en  een ampersand-motief om eenheid, gelijkheid en integriteit te symboliseren. Misschien is er een link met de regenbogen die we zagen. Ze draagt het jasje ook privé dus is niet persé een aanwijzing WIDM.

https://www.google.nl/amp/s/www.independent.co.uk/life-style/fashion/asos-glaad-lgbt-collection-2018-pride-month-a8419466.html%3famp

« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 09:16:12 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #206 Gepost op: 30-09-2020, 10:36:16 »
Ik vind het een voor de hand liggende molactie inderdaad. Maar zoals altijd moet de groepsdynamiek het wel toelaten (in dit geval is het de groepsdynamiek tussen slechts twee personen). Zoals we gezien hebben was de interactie tussen Nikkie en Ron gelijk zo disfunctioneel (wat goed is voor de mol) dat ik het niet vreemd vind dat deze molactie er even is ingeschoten.

Volgens mij is dit ook wat er gebeurd is en zoals Heinz ook al aangaf kun je van te voren een prachtig molplan bedacht hebben maar dat lukt niet altijd.

Als Ron en Nikkie bij de kiosk komen is er een moment dat ze beiden een kaart vasthouden. Nikkie Pinokkio en Ron onderin Ponte Vecchio. Op dat moment kijken ze beiden naar boven naar de kaart van Dante en vervolgens wijst Nikkie deze aan.  In de montage hoor je echter niet wat ze zeggen, er is een biecht van Ellie met beeld en geluid doorheen gemonteerd.

Ron zoekt alleen naar de hoge bedragen, grote kans dat hij ook de kaart van Dante afgewezen heeft. Nikkie doet dan nog wat verwoede pogingen om voor 50 euro naar locaties verder weg te gaan maar ze heeft gewoon teveel tegenwerking van Ron ( waar Tygo Ellie en Peggy gemakkelijk meekreeg). Soms moet een mol voorzichtig zijn en overstappen naar plan B ......... Ron verdenkt haar al vanaf afl.1

Als ze de mol heeft ze dit slim aangepakt door Ron zijn zin te geven, te vertragen, pas na een aantal appjes op de telefoon te kijken en vervolgens Ron de zwarte Piet toe te spelen.
« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 10:46:59 door Moedermol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #207 Gepost op: 30-09-2020, 16:30:42 »
Ik zag ook diverse pogingen van haar om bij de 50-jes te blijven. Maar ze kon inderdaad de boog niet overspannen want Ron zit al op haar.

Met niks aankomen loopt ook in de gaten. Iedereen ziet alles in de groepsapp. Het uiteindelijke resultaat is dus keurig; minder dan de rest, maar ook niet helemaal niks.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #208 Gepost op: 30-09-2020, 18:16:58 »
Voor de Nikkie verdenkers: Hoe verklaren jullie dat ze op de brug, voor de keuze tussen de 1500 euro en de ZV geen voorkennis leek te hebben? Ze wist bijna niks van/over Italië...

Past m.i. niet bij de mol als assistent van de productie. Als het om zulke bedragen gaat denk ik niet dat de mol er blind instapt  :P
« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 18:22:57 door Amethyst »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #209 Gepost op: 30-09-2020, 18:22:48 »
Niet dat Nikkie mijn hoofdverdachte is, maar ik denk dat het dan een stukje speelstijl is. Als het al spel is, komt ze toch over als onhandig, niet de slimste (ook niet dom hoor), en dat goede dingen meer toeval is dan wijsheid. Dan zou het opmerkelijk zijn mocht ze er daar ineens heel sterk uit komen, maar ze treft het ook niet heel erg met haar vraagsteller :P

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #210 Gepost op: 30-09-2020, 20:26:37 »
Voor de Nikkie verdenkers: Hoe verklaren jullie dat ze op de brug, voor de keuze tussen de 1500 euro en de ZV geen voorkennis leek te hebben? Ze wist bijna niks van/over Italië...

Past m.i. niet bij de mol als assistent van de productie. Als het om zulke bedragen gaat denk ik niet dat de mol er blind instapt  :P

Daar had zij toch geen invloed op. Daarom wilde zij zo graag penningmeester worden dan had ze dat wel gehad.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #211 Gepost op: 30-09-2020, 23:17:18 »
Ze wist bijna niks van/over Italië...
Nikkie was degene die het penningmeesterschap aanviel. Dat was belangrijk in die opdracht.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #212 Gepost op: 30-09-2020, 23:38:43 »
Voor de Nikkie verdenkers: Hoe verklaren jullie dat ze op de brug, voor de keuze tussen de 1500 euro en de ZV geen voorkennis leek te hebben? Ze wist bijna niks van/over Italië...


Zat ze niet bij Horace die een totale black-out had en amper een vraag stelde?
klaar voor de strijd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #213 Gepost op: 30-09-2020, 23:46:14 »
Daar had zij toch geen invloed op. Daarom wilde zij zo graag penningmeester worden dan had ze dat wel gehad.
Ja, dit was Plan B, denk ik, als penningmeester worden niet zou lukken. We praten langs elkaar heen, geloof ik. Mol Nikkie had idd geen invloed op de vragen, maar de vragen van Horace waren helemaal niet vreemd, toch? Die plonk je er zo in als je je als Mol hebt kunnen voorbereiden op vragen over Italië.


Niet dat Nikkie mijn hoofdverdachte is, maar ik denk dat het dan een stukje speelstijl is. Als het al spel is, komt ze toch over als onhandig, niet de slimste (ook niet dom hoor), en dat goede dingen meer toeval is dan wijsheid. Dan zou het opmerkelijk zijn mocht ze er daar ineens heel sterk uit komen, maar ze treft het ook niet heel erg met haar vraagsteller :P
Ik snap je helemaal. Ik denk wel dat ze aan het type mol denken als ze zo'n opdracht bedenken. Dit ging om veel geld.

Zat ze niet bij Horace die een totale black-out had en amper een vraag stelde?
Pin me er niet op vast, maar Nikkie beantwoordde 1 van de 4 vragen goed, dacht ik. Ik had er zo al 3 geweten. Vind ik onmols, maar goed, Horace begon idd ook niet sterk.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2020, 07:32:59 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #214 Gepost op: 1-10-2020, 13:57:21 »
Ik begrijp je niet, het ging toch helemaal nergens over op die brug? Wat moet zij met een onding als een ZV? En de 1500 lag geheel buiten haar macht, daarover kon alleen Patrick beslissen. Dus als ik de mol was zou ik ook maar een beetje dom doen, vooral niet eruit springen en voorkennis tonen door alles te weten van Italie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #215 Gepost op: 1-10-2020, 20:52:34 »
Even een alternatieve theorie:

Lees hier een paar keer dat Nikkie secundair reageert, of voorkennis lijkt te hebben, en het spel solo lijkt te spelen.
Je zou dat natuurlijk als mols kunnen zien. Maar er is nog een andere uitleg denkbaar: Ze reageert secundair, omdat ze de mol al gezien heeft in het kasteel.
Stel dat dat zo is... dan is het wel interssant om te bekijken op wie ze dan precies reageert. En hoe reageert de mol op een kandidaat die de mol doorheeft? 

Ik zie de meeste vreemde dingen gebeuren in de combinatie Nikkie met Tygo.
Tygo's vermeende kofferwissel pikt ze niet. Nikkie overruled Tygo nog net door Jan als oud-mol te noemen. (Tygo speelt met haar, door juist wel de goede naam op te geven.) Nikkie zet bij het schilderen de baby net even op de andere schouder. (misschien draait ze een aanwijzing van Tygo bewust om?).

En dan nog die opvallende rol voor de penningmeester.
Er zijn tot nu toe opvallend weinig opdrachten geweest waarbij de groep vrije keuze kreeg bij de indeling. Misschien wel om vreemde situaties tussen mol en mol-kenner te voorkomen? 

« Laatst bewerkt op: 1-10-2020, 21:08:03 door annebeestje »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #216 Gepost op: 1-10-2020, 21:06:23 »
Even een alternatieve theorie:

Lees hier een paar keer dat Nikkie secundair reageert, of voorkennis lijkt te hebben, en het spel solo lijkt te spelen.
Je zou dat natuurlijk als mols kunnen zien. Maar er is nog een andere uitleg denkbaar: Ze reageert secundair, omdat ze de mol al gezien heeft in het kasteel.
Stel dat dat zo is... dan is het wel interssant om te bekijken op wie ze dan precies reageert. En hoe reageert de mol op een kandidaat die de mol doorheeft? 

Ik zie de meeste vreemde dingen gebeuren in de combinatie Nikkie met Tygo.
Tygo's vermeende kofferwissel pikt ze niet. Nikkie overruled Tygo nog net door Jan als oud-mol te noemen. (Tycho speelt met haar, door juist wel de goede naam op te geven.) Nikkie zet bij het schilderen de baby net even op de andere schouder. (misschien draait ze een aanwijzing van Tygo bewust om?).

En dan nog die opvallende rol voor de penningmeester.
Er zijn tot nu toe opvallend weinig opdrachten geweest waarbij de groep vrije keuze kreeg bij de indeling. Misschien wel om vreemde situaties tussen mol en mol-kenner te voorkomen?
Tygo of Tycho?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #217 Gepost op: 1-10-2020, 21:09:29 »
Aangepast  ::trots::
Maar had eigenlijk gehoopt op een meer inhoudelijke reactie!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #218 Gepost op: 1-10-2020, 21:32:32 »
En dan nog die opvallende rol voor de penningmeester.
Er zijn tot nu toe opvallend weinig opdrachten geweest waarbij de groep vrije keuze kreeg bij de indeling. Misschien wel om vreemde situaties tussen mol en mol-kenner te voorkomen?
Ja. ik vind het ook vreemd. Ben benieuwd welke verklaring we daar voor krijgen? Met de vertaling van het woord penningmeester (tesoriere) kan ik nog niks.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #219 Gepost op: 1-10-2020, 21:55:43 »
Ze reageert secundair, omdat ze de mol al gezien heeft in het kasteel.
Het gebeurt precies zoals ik dacht. Nikkie komt zo ver in het spel omdat ze in de eerste aflevering de Mol al zou hebben gezien, zullen veel mensen redeneren. Daarom keek ze achterom, als Mol!