Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81627 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #240 Gepost op: 3-10-2020, 22:57:44 »
Ik blijf toch in de Nikkie-tunnel doordat ze zich helemaal anders gedraagt dan in haar vorige seizoen  ;)
Lomperik..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #241 Gepost op: 3-10-2020, 23:00:59 »
Ook verrassend dat Nikkie de simpelste antwoorden op vragen over Italië tijdens het vragenvuur niet weet, maar wel opeens doorheeft dat ze naar Elba vliegen.
Misschien is Nikkie slim, maar niet snel? Die vragen waren onder tijdsdruk; in de helikopter is tijd om even tot je te laten inwerken waar je heen aan het vliegen bent.

Ik weet het niet, maar dat is een interpretatie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #242 Gepost op: 3-10-2020, 23:13:22 »
Ik vermoed dat Nikkie gaat winnen.  ::bravo::
Ik denk toch dat de mol in het busje zat, daar waar nog geld kan worden verdiend.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #243 Gepost op: 3-10-2020, 23:35:56 »
Dat weet je niet. Ik heb het ook in het opdrachtentopic gepost maar als de 4 in het busje op Elba moeten samenwerken met de 2 "verbannen" kandidaten om het geld te verdienen kan er vanuit beide posities gesaboteerd worden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #244 Gepost op: 3-10-2020, 23:42:28 »
Ik vermoed dat Nikkie gaat winnen.  ::bravo::

Same here.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #245 Gepost op: 3-10-2020, 23:55:49 »
Ik vond haar frustratie deze aflevering echt overkomen. Ik weet ook niet dat het slim is voor de mol om je zo te gedragen. Mensen zullen je misschien minder snel verdenken, maar je verliest ook invloed over het beslissingsproces in de groep.

Ik had haar als hoofdverdachte, maar ik moet er nog eens meer over nadenken wat ik hiervan denk.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #246 Gepost op: 4-10-2020, 00:34:44 »
Krijg toch steeds meer de indruk dat Nikkie niet zo lekker ligt in de groep.
Dat dwingende gedrag en niet mee willen helpen op het strand. Het gebeurt wel vaker dat ze alleen maar dingen (mee)doet waar ze zin in heeft.
Dat gaat irriteren.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #247 Gepost op: 4-10-2020, 08:08:35 »
Same here.
Nee, er staat de Mol.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #248 Gepost op: 4-10-2020, 08:16:39 »
Ik vermoed dat Nikkie gaat winnen.  ::bravo::

Ik hoop dat niet.
Nee, er staat de Mol.
Nog erger.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #249 Gepost op: 4-10-2020, 08:20:31 »
Nee, er staat de Mol.

Ja, dat ook. Maar zo heb ik Horace, Ron en Patrick ook in een biecht gezien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #250 Gepost op: 4-10-2020, 09:47:45 »
Krijg toch steeds meer de indruk dat Nikkie niet zo lekker ligt in de groep.
Dat dwingende gedrag en niet mee willen helpen op het strand. Het gebeurt wel vaker dat ze alleen maar dingen (mee)doet waar ze zin in heeft.
Dat gaat irriteren.

Het is natuurlijk ook wel apart dat een 25-jarige (nu 26, maar dit is een jaar geleden opgenomen) van bijna 2 meter lang aan de zijkant staat te commanderen maar zelf geen poot uit de mouwen steekt. Logisch dat veel oudere kandidaten die zich wel in het zweet werken dan enigszins geïrriteerd raken. Ook bij die opdracht met de stenen, waar ze klaagt dat het zo zwaar is. Ze is veruit de jongste kandidaat, met de langste benen. Ze is dus ook wel een zeur.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #251 Gepost op: 4-10-2020, 12:39:12 »
Hoewel ik het tamelijk geniaal zou vinden, geloof ik niet zo in de molstrategie: 'liever lui dan moe'. Ik vind dat wel een even tamelijk geniale kandidaatstrategie. Lekker observerend, en tegelijk verdenking op je laden. Ik geloof meer in Nikkie de kandidaat dan in Nikkie de mol.
Het zichzelf corrigeren bij voor/op de rotonde van gisteren paste dan ook perfect in mijn gedachten over haar.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #252 Gepost op: 4-10-2020, 12:39:47 »
Kan er niets aan doen maar moet steeds terugdenken aan Margriet.
Veel bloemen overal, Margriet, irritant, sturend, bazig, steeds anderen de schuld gevend van wat mis ging.
Op het perron bij de treinopdracht het snel weggrissen van een bepaald koffertje. Héél erg aanwezig.
Zie hier veel van terug bij Nikkie. Het lijkt wel een kopie van Margriet.
Kan mij niet voorstellen dat 2x dezelfde soort tactiek wordt gebruikt door een MOL.
Kan mij ook niet voorstellen dat de regie het hier mee eens zou zijn.
Het steeds op de voorgrond treden en het filmen daarvan maakt natuurlijk dat veel kijkers Nikkie gaan verdenken.
Voor mij is het nu juist de reden dat ik haar als MOL afschrijf.
Misschien zit ik er helemaal naast, we gaan het zien.

PS
(Bij aflevering 3.1 hing ook een ronde spiegel aan de muur)

 

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #253 Gepost op: 4-10-2020, 14:36:21 »
Er was een moment in de auto dat Nikkie Tygo de verkeerde kant opstuurde (ze gingen rechts op de rotonde in plaats van ervoor). Een minuut later corrigeerde ze het weer, alsof ze besefte dat ze even niet moest saboteren omdat het (als regie assistent) wel belangrijk was dat de helicopter gehaald werd. De actie zorgde er wel voor dat zij druk in het verkeer bezig waren zodat ze even geen aanwijzingen kon doorgeven (en zo de kans vergrootte dat Peggy en Patrick het niet zouden halen).

Dit alles is erg diep vanuit de Nikkietunnel gedacht. (En ik weet niet helemaal zeker of ik nog wel in die tunnel zit.)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #254 Gepost op: 4-10-2020, 15:01:10 »
Ik vind dat wel een even tamelijk geniale kandidaatstrategie. Lekker observerend, en tegelijk verdenking op je laden.

Als kandidatenstrategie vind ik dat echt dramatisch. Verschrikkelijk om naar te kijken ook, moet je je voorstellen dat meerdere kandidaten dat zouden doen. Zit je te kijken naar passieve mensen die te lui of ongemotiveerd zijn om de prachtige opdrachten uit te voeren die voor ze zijn ontworpen. Ik ben heel blij dat de andere kandidaten er wel gewoon lekker fanatiek voor gaan.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #255 Gepost op: 4-10-2020, 16:54:51 »
Die strategie bracht Sinan Can anders vrij ver in zijn seizoen :P (En het seizoen van Nikkie)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #256 Gepost op: 4-10-2020, 17:26:54 »
Valt me wel op hoe snel ze die envelop pakt en het met alles wat ze heeft verdedigd.
Dat vond ik dus juist niet. Een beetje gek, ze komt als eerste aan, maar laat zich dan de kaas van het brood eten: 2/3 enveloppen worden al gepakt door anderen.

verrassend dat Nikkie de simpelste antwoorden op vragen over Italië tijdens het vragenvuur niet weet, maar wel opeens doorheeft dat ze naar Elba vliegen.
Het Vragenvuur moest ze vooral verkeerd doen. Dit Elba roepen inderdaad kon wel eens wijzen op voorkennis.

Ik blijf toch in de Nikkie-tunnel doordat ze zich helemaal anders gedraagt dan in haar vorige seizoen  ;)
Nou zeker! Ditmaal in de tussenstukjes (het stukje reizen in de 2 vans) werd nog eens naar voren gehaald hoe iedereen ligt in de groep. Met Nikkie en Ron als de enige zeer gesloten personen.

Ik zei vooraf deze jubileumeditie dat ik mij niet kon voorstellen dat zowel Ellie als Jeroen als Patrick als Nikkie erin zouden zitten. Zaten ze wel! In haar eigen editie maakte ze dikke mik met RP. Waarom nu niet meer? Ze is erg gesloten, is erg anders.

Aan de andere kant wil ik niet uitvlakken dat ze gewoon WEL zo is. Immers de vorige editie ging ze er al snel uit dus we hebben te weinig gezien. Had ze zich ook wel ontpopt als de dramaqueen op het strand die senioren 2x haar leeftijd laat werken, en zelf voert ze met haar 2 meter lengte en kracht niks uit (zoals anderen in de opdracht topic zeggen)???

Ik hoop dat Nikkie de mol is maar ergens hoop ik het bij Tygo en Ron net zo veel  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #257 Gepost op: 4-10-2020, 17:33:24 »
Zou het roepen van de naam Elba niet gewoon een logische verklaring kunnen hebben?

Ik bedoel: ze zitten in een helikopter, en ik neem aan dat de piloot daar niet met een stuk duct-tape op zijn mond zit. Ofwel het woord Elba zou tijdens het contact met de verkeerstoren zomaar gevallen kunnen zijn.

Al is ervan een dergelijke conversatie in de uitzending niets te horen, uiteraard.


Overigens vind ik Nikkie helemaal niet zo gesloten, meer op haar gemak dat in het Colombia-seizoen.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 17:34:57 door Bodejos »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #258 Gepost op: 4-10-2020, 17:51:24 »
Zo wordt ze letterlijk benoemd; als heel gesloten. Op zich heb je gelijk dat dit maar 1 opinie is, en ikzelf kreeg er de kriebels van dat ze op die manier als heel gesloten werd weggezet. Dat haal ik liever uit de koele feiten. Wie worden er vertrouwd in de groep en wie niet op basis van bijv. stemgedrag of het aanzoeken van bondjes (iedereen dook op kandidaat Ellie)? Dat bijv. Ron nu penningmeester blijft doet mij van hem afvallen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #259 Gepost op: 4-10-2020, 18:17:19 »
Zou het roepen van de naam Elba niet gewoon een logische verklaring kunnen hebben?
Als je in een heli zit en richting de zee vliegt en het woordje "Elba" is al eens gevallen de laatste tijd is het niet zo gek dat je denkt naar Elba te gaan.