Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81528 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #260 Gepost op: 4-10-2020, 18:34:54 »
Als je in een heli zit en richting de zee vliegt en het woordje "Elba" is al eens gevallen de laatste tijd is het niet zo gek dat je denkt naar Elba te gaan.

Een vlucht wordt altijd (verbaal) begeleid door een verkeerstoren. Dus die communicatie zal ook echt wel tot de passagiers zijn doorgedrongen, maar dat zei ik hierboven al.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #261 Gepost op: 4-10-2020, 18:36:33 »
Maar Tygo blijft spreken van 'een eiland', zelfs als ze bijna gaan landen. Noemt Elba niet.

En edit: ook als ze wat Italiaans gepraat hoort over de radio, vraag ik me af of zij daar het woordje Elba uit zou pikken als ze er nog nooit van had gehoord. Wat je gezien haar gebrek aan kennis in die quiz wel zou verwachten.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 18:46:46 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #262 Gepost op: 4-10-2020, 19:44:00 »
Dat vond ik dus juist niet. Een beetje gek, ze komt als eerste aan, maar laat zich dan de kaas van het brood eten: 2/3 enveloppen worden al gepakt door anderen.

Het maakte voor de route niet uit welke enveloppe ze zou pakken. Dat kon de productie achteraf aanpassen en is ook gebeurd volgens Rik in de podcast. Toch ging Nikkie bewust snel naar binnen en leek het ook of ze bewust naar een bepaalde enveloppe zocht. Ik vraag me af of de kleur een rol speelt.

Nikkie is steeds in verband te brengen met de kleuren rood/ roze en groen.o.a in haar kleding. Ze noemde de 2 engeltjes (rood/roze en groen) bij het begin van de laseropdracht, haar schilderij met de opvallend groen aangezette ogen en rood/roze lippen. De tekst  op de "groeten uit Florence" kaarten was in het rood/ groen. En nu zit ze in een rode auto met een groene hoofddoek die gezien de keurige vouwen nog ongebruikt uit haar koffer is gekomen.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #263 Gepost op: 4-10-2020, 20:00:44 »
Moet zeggen dat ik die hoofddoek als kledingkeuze wel ineens opvallend vond. Nu ben ik geen Nikkie-kenner, maar is ze hier vaker mee te bewonderen geweest? Of toch gewoon goed vooruit gedacht bij het inpakken: er kan wel eens iets wapperends komen. Ze is in ieder geval niet nog even gaan shoppen na het vinden van die enveloppe. Kiest ook voor een bril die dag omdat dat fijner is in een cabrio ipv lenzen?

Weet niet of ik een hint met twee kleuren/kleurcombinatie heel sterk vind. Als het één kleur is wel, en dan zou ik toch gaan voor groen :P

Als Mol als eerste een enveloppe pakken, en daarna zeggen in de biecht dat je goed op moet letten bij zo'n moment, is dat niet een vreemde keuze van de regie? Hiding in plain sight...? Omgekeerde psychologie en het moment juist waardeloos maken door het te zeggen?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #264 Gepost op: 4-10-2020, 20:15:59 »
De bril en weinig make-up viel mij ook op. Alsof ze rekening hield met een minder riante overnachtingslocatie.

Ik draag contactlenzen en deze mag ik max 10 tot 12 uur achtereen dragen. Ik moet altijd rekening houden met activiteiten en als ik ze bijv 's avonds wil dragen dan draag ik overdag een bril en als ik een lange vliegreis ( 11 uur) maak dan draag ik ook een bril. Bij het in- en uitdoen van lenzen heb je hygiënische omstandigheden nodig.

In WIDM zie je wel vaker kandidaten 's avonds een bril dragen maar van Nikkie hebben we dit nog niet eerder gezien. En inderdaad lenzen in  een cabrio is niet comfortabel dat droogt teveel uit. Dit kan echter ook door de kandidatenbegeleidster zijn verteld.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #265 Gepost op: 4-10-2020, 21:02:26 »
Misschien is Nikkie slim, maar niet snel? Die vragen waren onder tijdsdruk; in de helikopter is tijd om even tot je te laten inwerken waar je heen aan het vliegen bent.

Ik weet het niet, maar dat is een interpretatie.
Bij vragenvuur als de kandidaten op een rijtje staan kun je zien wie het snelst reageren, dat zijn Peggy en Nikkie.
Er was een moment in de auto dat Nikkie Tygo de verkeerde kant opstuurde (ze gingen rechts op de rotonde in plaats van ervoor). Een minuut later corrigeerde ze het weer, alsof ze besefte dat ze even niet moest saboteren omdat het (als regie assistent) wel belangrijk was dat de helicopter gehaald werd. De actie zorgde er wel voor dat zij druk in het verkeer bezig waren zodat ze even geen aanwijzingen kon doorgeven (en zo de kans vergrootte dat Peggy en Patrick het niet zouden halen).
Eens.
Nikkie is steeds in verband te brengen met de kleuren rood/ roze en groen.o.a in haar kleding. Ze noemde de 2 engeltjes (rood/roze en groen) bij het begin van de laseropdracht, haar schilderij met de opvallend groen aangezette ogen en rood/roze lippen. De tekst  op de "groeten uit Florence" kaarten was in het rood/ groen. En nu zit ze in een rode auto met een groene hoofddoek die gezien de keurige vouwen nog ongebruikt uit haar koffer is gekomen.
Mooi. De lijst met hints wordt eindeloos. Dat zit allemaal per ongeluk in je koffer natuurlijk of van de productie.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 21:20:20 door foxhunter »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #266 Gepost op: 4-10-2020, 21:04:35 »
Ze noemde de 2 engeltjes (rood/roze en groen) bij het begin van de laseropdracht, haar schilderij met de opvallend groen aangezette ogen en rood/roze lippen. De tekst  op de "groeten uit Florence" kaarten was in het rood/ groen. En nu zit ze in een rode auto met een groene hoofddoek die gezien de keurige vouwen nog ongebruikt uit haar koffer is gekomen.
De engeltjes bij de laseropdracht waren rose (links) en blauw (rechts).

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #267 Gepost op: 4-10-2020, 23:52:44 »
Denk (en hoop, eerlijk gezegd) niet dat Nikkie de mol is. Het ligt er m.i. tè dik bovenop.
Ze gedraagt zich - zoals ik ergens al las - zo anders dan de vorige keer.
Ik denk dat ze een strategie heeft bedacht, al dan niet met advies vooraf van buitenaf.

Strategie:
- direct het voortouw nemen, zodra een opdracht is uitgelegd en begint. (Is me al meerdere keren opgevallen)
- gelijk een enveloppe/joker pakken, zodra je die ziet (bijna dan... ::tandpastasmiley::)
- zo min mogelijk sjouwen, zodat je verdenkingen naar je toetrekt.

Weet niet of ze de winnaar wordt, maar ze komt hier wel heel ver mee!  :)

Mocht ze wel de mol zijn, heb ik het mis  ;D

Twijfel is het begin van wijsheid

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #268 Gepost op: 5-10-2020, 17:08:46 »
Moet zeggen dat ik die hoofddoek als kledingkeuze wel ineens opvallend vond. Nu ben ik geen Nikkie-kenner, maar is ze hier vaker mee te bewonderen geweest? Of toch gewoon goed vooruit gedacht bij het inpakken: er kan wel eens iets wapperends komen. Ze is in ieder geval niet nog even gaan shoppen na het vinden van die enveloppe. Kiest ook voor een bril die dag omdat dat fijner is in een cabrio ipv lenzen?

Weet niet of ik een hint met twee kleuren/kleurcombinatie heel sterk vind. Als het één kleur is wel, en dan zou ik toch gaan voor groen :P

Als Mol als eerste een enveloppe pakken, en daarna zeggen in de biecht dat je goed op moet letten bij zo'n moment, is dat niet een vreemde keuze van de regie? Hiding in plain sight...? Omgekeerde psychologie en het moment juist waardeloos maken door het te zeggen?

Zal de redactie soms ook niet een beetje sturen a la 'trek vandaag iets warms aan/iets wat vies mag worden' etc?

Peggy had overigens in de auto ook ineens een hoofddoek om

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #269 Gepost op: 5-10-2020, 17:09:22 »
Het maakte voor de route niet uit welke enveloppe ze zou pakken. Dat kon de productie achteraf aanpassen en is ook gebeurd volgens Rik in de podcast. Toch ging Nikkie bewust snel naar binnen en leek het ook of ze bewust naar een bepaalde enveloppe zocht. Ik vraag me af of de kleur een rol speelt.
Ik zou dat toch een zwak argument vinden. Bovendien liet ze de heren de eerste twee enveloppen pakken, dus voor haar resteerde slechts deze. Ook vond ik het typisch dat ze eerst Jeroen aanzocht om in de auto te zitten en daarna probeerde Peggy en Patrick los te weken.

En wat moeten we van de opdracht vinden? Dat ze een paar keer 'rechts VOOR de rotonde' hoort maar toch fout laat rijden? Is het zo dat als zij op tijd aankomen bij de helikopter er geld verdiend kan worden, dus dat ze daarom vertraagt? Zij moest zorgen dat Ron en Jeroen te laat kwamen, dat is dan wel gelukt. We weten dus niet of zij zelf wel op tijd waren, wat op zich ook wel weer verdacht is......

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #270 Gepost op: 5-10-2020, 18:22:19 »
Zal de redactie soms ook niet een beetje sturen a la 'trek vandaag iets warms aan/iets wat vies mag worden' etc?

Peggy had overigens in de auto ook ineens een hoofddoek om

Ja, kandidaten krijgen kledingadviezen. De hoofddoeken zal ook vast de bedoeling zijn geweest alleen al voor het filmisch effect. Peggy draagt de roze sjaal echter al gedurende de hele serie. De molgroene hoofddoek van Nikkie zag er uit als een hoofddoek die dames in de jaren 60 droegen om hun permanentjes te beschermen  ::rofl:: De (strijk) vouwen zaten er nog in dus speciaal voor deze opdracht in gebruik genomen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #271 Gepost op: 5-10-2020, 18:27:47 »
Ik zou dat toch een zwak argument vinden. Bovendien liet ze de heren de eerste twee enveloppen pakken, dus voor haar resteerde slechts deze. Ook vond ik het typisch dat ze eerst Jeroen aanzocht om in de auto te zitten en daarna probeerde Peggy en Patrick los te weken.

En wat moeten we van de opdracht vinden? Dat ze een paar keer 'rechts VOOR de rotonde' hoort maar toch fout laat rijden? Is het zo dat als zij op tijd aankomen bij de helikopter er geld verdiend kan worden, dus dat ze daarom vertraagt? Zij moest zorgen dat Ron en Jeroen te laat kwamen, dat is dan wel gelukt. We weten dus niet of zij zelf wel op tijd waren, wat op zich ook wel weer verdacht is......

Dat zou natuurlijk best kunnen dat ze niet op tijd waren. Rik zei alleen dat ze hun bestemming bereikt hadden ::)

Nikkie wilde volgens mij niet met Tygo, daar heeft ze al meerdere opdrachten mee gedaan en de hele schilderopdracht was ze samen met hem. Ze had iig voorkeur voor haar partner. Kan zowel kandidaats als mols zijn. Rik heeft ergens verteld dat de kandidaten het de mol  moeilijk hebben gemaakt. Daar kan dit een voorbeeld van zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #272 Gepost op: 5-10-2020, 19:14:21 »
De mol wil graag iemand die haar niet verdenkt een vrijstelling geven, en beter nog 2 mensen. Misschien stuurde ze er wel op aan dat 1 groepje niet Nikkie-verdenkers samen kwamen. Jeroen zet wel wat op haar in, dus daarom wilde ze met hem. En Peggy zit misschien ook wel wat op haar, dus ze wilde daarna haar van Patrick afweken. Ideaal zou een groepje Tygo/Patrick zijn. Dan konden 2 Nikkie verdenkers naar huis  ;D ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #273 Gepost op: 5-10-2020, 20:00:25 »
Ik zag dit rijtje (gemaakt door Mark van Setten) met hints voorbij komen in een Facebook groep.

Wie o wie kan deze lijst ontkrachten? Please  ::hypocriet::

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #274 Gepost op: 5-10-2020, 22:55:23 »
Sorry, kan het niet ontkrachten  ::rofl::

Lijkt een geweldige hint!
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #275 Gepost op: 5-10-2020, 22:55:42 »
Ik zag dit rijtje (gemaakt door Mark van Setten) met hints voorbij komen in een Facebook groep.

Wie o wie kan deze lijst ontkrachten? Please  ::hypocriet::
Kleine verbetering: De ketting met het slotje had ze om in aflevering 3 met de kettingen (niet tijdens de kettingopdracht). De ketting was duidelijk te zien bij de test in aflevering 3.
In aflevering 2 had ze dacht ik een gewone ketting om.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #276 Gepost op: 5-10-2020, 22:57:38 »
ik heb nog wat anders. Ze heeft nog steeds die joker. Volgens mij mag je die toch niet meer inzetten in de finale? Dan zal ze die voor de tijd in moeten zetten of ze neemt die mee als souvenir met de tekst mol erop.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #277 Gepost op: 6-10-2020, 12:40:03 »
ik heb nog wat anders. Ze heeft nog steeds die joker. Volgens mij mag je die toch niet meer inzetten in de finale? Dan zal ze die voor de tijd in moeten zetten of ze neemt die mee als souvenir met de tekst mol erop.
O ja, ze heeft die joker nog. Mijn eerste gedachte hierbij was: waarom zou je die in vredesnaam bewaren want als je dicht bij de finale zit moet je gewoon op de juiste mol zitten om door te gaan. Eén joker maakt dan niet het verschil. Toen bedacht ik ineens, stel dat jokers wel zijn toegestaan in de finale (bij het verdienen van deze joker is geen voorbehoud gemaakt over de geldigheidsduur) en Nikkie zou als kandidaat de finale halen, dan kan deze ene joker het verschil tussen winst en verlies betekenen. De twee finalisten zitten over het algemeen beide op de juiste mol en hebben meestal tegen de 40 van de 40 vragen goed.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #278 Gepost op: 6-10-2020, 12:55:29 »
Nikkie zit toevallig sinds het begin op Jeroen en komt daarmee in de finale.

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #279 Gepost op: 6-10-2020, 13:07:58 »
Ik zat nog te flirten met de Nikkie-tunnel, maar ik ben nu officieel afgeslagen naar Peggy. In mijn optiek zal de Mol altijd participeren om de boel te verstieren. Ik vind Nikkie in haar acties écht te laks. Ik denk vooral dat zij dit jaar een heel sterke kandidaat is en ik hoop dat ze het spel wint, want ik vind haar ontzettend leuk.
Kennis is macht.