Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81475 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #340 Gepost op: 17-10-2020, 01:41:04 »
Een joker nooit inzetten zou wel een mooie verwijzing zijn naar Nikkie als mol (aangezien de mol geen joker nodig heeft om door te gaan).  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #341 Gepost op: 17-10-2020, 02:33:36 »
Sommigen hebben het nog steeds over de joker uit afl. 1
Die heeft ze ingezet in afl. 2
Nikkie heeft op dit moment helemaal geen jokers meer  ::vergroot::
Je bedoelt Nadja misschien. Nikkie zet geen joker in.
Sterker nog. In afl. 4 , bij de Uffizi opdracht, legt ze haar joker klaar voor Tygo. Die hem vervolgens vlug in zn onderbroek stopt. Maar dat zien we denk ik pas in afl 7.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #342 Gepost op: 17-10-2020, 13:10:39 »
Zij heeft de kist niet ver gebracht. Daar gaat het bij de lasergame vooral om. En als Nikkie geld in de kist doet, ja, als Mol kun je ook net iets minder erin doen dan wat je gevonden hebt.

Het gaat erom dat er mingeld is ingestoken en Nikkie dit onmogelijk kan gedaan hebben. Verder zijn er ook heel specifieke jokers in de kist gestoken de opdracht erna konden beďnvloeden (wat uiteindelijk vreemd genoeg toch anders is uitgedraaid). Nikkie mist wederom invloed in twee opdrachten door hier als eerste te gaan en kan zo goed als onmogelijk verantwoordelijk zijn voor het mingeld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #343 Gepost op: 17-10-2020, 13:24:53 »
Had Nadja dat mingeld er niet ingestopt?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #344 Gepost op: 17-10-2020, 13:28:22 »
Dat vonden we geloof ik de meest waarschijnlijke oplossing. Van wat we in beeld hadden, leek zij de -100 in de hand te hebben.

Nadja had dit niet achteraf toegegeven toch?

Anders was het Horace of het is totaal buiten beeld gebleven.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #345 Gepost op: 17-10-2020, 13:31:16 »
Nadja in de biecht: "ik zag allemaal van die geldbriefjes met een min teken er op. Zo vreemd. Toch maar in de kist gedaan." Helaas hebben ze dat stukje net niet uitgezonden.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 13:33:10 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #346 Gepost op: 17-10-2020, 13:45:22 »
Had Nadja dat mingeld er niet ingestopt?
Ik weet niet wie het erin gestopt heeft. Maar mijn punt is dat die kist niet vooruit gaat. En dat Nikkie geld in de kist doet, ja, dat is typisch waar gemold wordt. (volgens mij was ze toen ook niet zeker hoeveel het was, wat vreemd is).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #347 Gepost op: 17-10-2020, 15:45:20 »
Ik weet niet wie het erin gestopt heeft. Maar mijn punt is dat die kist niet vooruit gaat. En dat Nikkie geld in de kist doet, ja, dat is typisch waar gemold wordt. (volgens mij was ze toen ook niet zeker hoeveel het was, wat vreemd is).

Oké, maar dit is echt een opdracht waar de mol kan en eigenlijk moet shinen. Als zoals altijd matig meedoen en de kist vooruit krijgen de molactie is, word ik er toch niet warm van.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #348 Gepost op: 17-10-2020, 16:08:01 »
Nadja in de biecht: "ik zag allemaal van die geldbriefjes met een min teken er op. Zo vreemd. Toch maar in de kist gedaan." Helaas hebben ze dat stukje net niet uitgezonden.
Nadja is de mol niet. En had 4 ogen op haar gericht.

De enige die het gedaan kan hebben is Jeroen. Die liep vrolijk in zijn eentje rond, schudde nog eens de handen van de schutters, en pakte overal mingeld waar dat lag, om het vervolgens in de kist te stoppen. Helaas hebben ze dat stukje net niet uitgezonden. Maar komt nog).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #349 Gepost op: 17-10-2020, 16:27:57 »
Er zat maar 1 briefje mingeld in de kist.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #350 Gepost op: 17-10-2020, 22:23:33 »
Heeft ze die joker uit aflevering 1 nou helemaal nooit ingezet????
Of is dat gewoon niet in beeld gekomen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #351 Gepost op: 18-10-2020, 01:16:58 »
Eventueel mini hintje nog voor Nikkie

Ze benoemt deze 2 letters specifiek ...... M en N

Mol Nikkie


Offline Plopje74

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #352 Gepost op: 18-10-2020, 09:46:59 »
Als we kijken bij het topic Gitjes zien we het beeld van Nikkie die bij " Achter de rug" half omkijkt. Dan die uitdrukking op haar gezicht! Heb er wel 10x naar gekeken, die grijns!
Kan het zijn dat zij idd de MOL heeft gezien? Dat zou mogelijk verklaren waarom zij daar opzichtig met de handen op de rug wegloopt en een joker pakt.
Die joker heeft zij (nog) niet ingezet.
Als zij idd de MOL heeft gezien heeft zij waarschijnlijk die joker niet nodig. Zij kan de rest van de opdrachten zich puur bezighouden met het observeren van de MOL. Daardoor kan zij de testen goed invullen.
Zou ook kunnen verklaren waarom zij zich zo afzijdig houdt en weinig inspant.
Zou ook kunnen verklaren dat het niet uitmaakt dat zij opgesloten zat. Zo nodig kon zij, als Tygo en zij worden gesnapt, de joker inzetten.
Als dit klopt is Nikkie niet de MOL maar de winnaar.

Het is wel allemaal " het zou kunnen"" en "mogelijk" en "waarschijnlijk".
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Dat denk ik ook ::jaja::

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #353 Gepost op: 18-10-2020, 10:02:48 »
Dat denk ik ook ::jaja::

In de biecht waarin ze haar joker toonde, zei ze toch ook heel triomfantelijk “Here stands a winner, baby” of woorden van gelijke strekking.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #354 Gepost op: 18-10-2020, 10:42:22 »
Same here.



Mocht Nikkie de mol zijn, dan ben ik er dit seizoen volledig ingetuind.  ::rofl::

Maar ik denk dat de kans het grootst is dat ze wint en misschien toch ook -wat al gezegd is- dat ze (een glimp van) de mol heeft gezien en dan is het inderdaad logisch dat ze de joker niet meer nodig had.  ::ok:: Als dat op het moment zou zijn (lijkt me sterk hoor) dat Kim zegt ‘achter je rug’, dan zou dat heel onhandig van Kim zijn geweest.  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #355 Gepost op: 18-10-2020, 11:35:21 »
Ik denk dat Nikkie niet het lef heeft om de bakjes leeg te maken. En helemaal niet voor een tweede keer. Nikkie is voor mij afgeschreven.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #356 Gepost op: 18-10-2020, 12:20:44 »
Maar ik denk dat de kans het grootst is dat ze wint en misschien toch ook -wat al gezegd is- dat ze (een glimp van) de mol heeft gezien en dan is het inderdaad logisch dat ze de joker niet meer nodig had.
Dit is precies wat ik al dacht vanaf het begin, dan krijg je van die redenaties dat Nikkie de Mol zou hebben gezien, en daarom de finale haalt, en zelfs de winnaar wordt.

Maar Nikkie is (stiekem) zelf de Mol! (volgens mij)

Dat was toen mijn ingeving en daar sta ik nog steeds voor of achter (ik ben even vergeten hoe je dat ook al weer precies zegt).

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #357 Gepost op: 18-10-2020, 12:37:56 »
Beste winnaar ooit? I think so! ::bravo:: ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #358 Gepost op: 18-10-2020, 13:40:14 »
Beste winnaar ooit? I think so! ::bravo:: ::love::

En waarom?
Woosie down?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #359 Gepost op: 18-10-2020, 13:41:20 »
Mocht Nikkie de mol zijn, dan ben ik er dit seizoen volledig ingetuind.  ::rofl::

Dat dus!  ::rofl::

Als dat op het moment zou zijn (lijkt me sterk hoor) dat Kim zegt ‘achter je rug’, dan zou dat heel onhandig van Kim zijn geweest.  ::oink::

De makers zijn niet gek hoor, als de oud-mol (allemaal, niet alleen Kim) dat zegt is de mol natuurlijk allang met het geld weg. Dat is ongetwijfeld al direct weggehaald toen de oud-mol begon te praten, dan ben je als kandidaat nog helemaal in de ban en is het risisco voor de mol het laagst.