Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81643 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #360 Gepost op: 18-10-2020, 15:15:41 »
Ik vond Nikkie vorige seizoen niet zo gemotiveerd, naast het feit dat ze eerder naar huis moest door persoonlijke omstandigheden. Zal ze nu toegezegd hebben met de voorwaarde: alleen als ik de mol kan zijn? Met de nog nooit vertoonde tactiek: een luie mol?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #361 Gepost op: 18-10-2020, 15:24:39 »
Dat dus!  ::rofl::

De makers zijn niet gek hoor, als de oud-mol (allemaal, niet alleen Kim) dat zegt is de mol natuurlijk allang met het geld weg. Dat is ongetwijfeld al direct weggehaald toen de oud-mol begon te praten, dan ben je als kandidaat nog helemaal in de ban en is het risisco voor de mol het laagst.

Dat denk ik ook hoor. Maar het lijkt er wel op dat Nikkie iets meer heeft gezien (als kandidaat) dan de anderen?
Mocht ze de mol zijn (ik denk het niet, want dan heeft ze 1,5 aflevering niet kunnen mollen  ??? ), dan hulde voor deze tunnel!  ::bravo:: Dan heb ik haar onterecht weggestreept.

En ze heeft inderdaad genoeg verdachte dingen gedaan, dat is het niet. Ik zie het zelf niet voor me dat ze de mol is, maar het kán natuurlijk wel!  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #362 Gepost op: 18-10-2020, 17:14:03 »
En waarom?
Als enige op Jeroen zitten en hem al vanaf aflevering 1 in de gaten hebben? Uiteraard ook mijn persoonlijke mening dat Nikkie als kandidaat de ster van het seizoen was, ik lag elke aflevering weer dubbel om haar, dus qua persoonlijkheid ook één van de leukste winnaars. Ik denk dat ze het verder gewoon erg slim heeft gespeeld ook door zichzelf verdacht te maken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #363 Gepost op: 18-10-2020, 17:21:04 »
Wat betreft het ding dat de Mol de vrijstelling zou hebben weggehaald uit de bakjes van afl 1... daar ben ik zelf niet zo zeker van.

In deze video is Kim Pieters te zien die haar mening geeft over wie zij denkt dat de Mol is. Dat zou ze toch nooit mogen doen als zij de Mol gezien zou hebben in afl 1?

Hoe denken jullie hierover?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #364 Gepost op: 18-10-2020, 18:29:04 »
De mol is te zien als Nikkie langs de bakjes loopt:
https://www.youtube.com/watch?v=2S2OxE3sOcA
Het lijkt Jeroen met een doek om zijn gezicht denk ik.

Het lijkt duidelijk, Nikkie heeft de mol gezien in aflevering 1, daarna hoefde ze zich niet meer in te spannen, ging relaxt achteroverleunen, zette zelfs haar joker niet in tot nu toe.

Tygo is het niet, het handschrift is van Jeroen, Kees Closed.  :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #365 Gepost op: 18-10-2020, 19:04:46 »
Wat betreft het ding dat de Mol de vrijstelling zou hebben weggehaald uit de bakjes van afl 1... daar ben ik zelf niet zo zeker van.

In deze video is Kim Pieters te zien die haar mening geeft over wie zij denkt dat de Mol is. Dat zou ze toch nooit mogen doen als zij de Mol gezien zou hebben in afl 1?

Hoe denken jullie hierover?

Oud-mollen vertrouw ik daar niet zo in.  :D Zou best kunnen dat ze in dat filmpje niet de waarheid spreekt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #366 Gepost op: 18-10-2020, 19:18:45 »
Oud-mollen vertrouw ik daar niet zo in.  :D Zou best kunnen dat ze in dat filmpje niet de waarheid spreekt.

Dat zou kunnen, maar ik kreeg bijv. van Klaas als antwoord terug 'dat hij voorkennis heeft, en dus geen video in kan sturen'. Ik neem aan dat oud-kandidaten/mollen met voorkennis naar wie de Mol is verboden wordt om überhaupt iets te zeggen toch?

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #367 Gepost op: 18-10-2020, 20:35:49 »
Nikki noemde ook de opdracht waar Jan achter de kandidaten langs liep haar favoriet.
Zou ze (als ze kandidaat is) die vraag pas achteraf hebben beantwoord (omdat deze opdracht haar ver heeft gebracht) of zal ze doordat ze die opdracht zo tof vond bij de 'achter je rug' extra op scherp hebben gestaan?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #368 Gepost op: 18-10-2020, 20:46:29 »
Ben er zelf voorlopig verre van overtuigd dat de Mol goed zichtbaar geweest is, of echt naar het bakje is toegelopen. Risico op verdachte geluiden lijkt mij te groot. In aflevering 1 leek het me al gauw te gehorig en vanuit de ruimte zelf (of via de deur) lijkt me toch moeilijk verhaal (en anders echt zwaar vermomd, maar waarom dan al die moeite?). Nu in aflevering 7 met dat gehorige grind en de grootte van de ruimte... Lijkt me toch ook sterk. Het is dat Rik zei dat de Mol iets achter hun rug heeft weggepakt, dat ik er nog beetje over twijfel. Iets met een draadje of een rare grijper dan misschien...?

Dat Jeroen voor de spiegel van Nikkie is gaan staan, lijkt me voor Nikkie de belangrijkste aanwijzing aan het begin. Als ze dan eigenlijk toch stiekem wel nog wist wat eigenlijk haar spiegel was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #369 Gepost op: 18-10-2020, 20:48:58 »
Tijdens de wandeling langs de bakjes van Nikkie zien we dit figuur in de duisternis aan de zijkant

Hoe verklaren de Nikkieverdenkers dat? Iemand van de crew?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #370 Gepost op: 18-10-2020, 20:51:24 »
Hoe verklaren de Nikkieverdenkers dat?
Onzin!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #371 Gepost op: 18-10-2020, 20:58:32 »
Dat zou kunnen, maar ik kreeg bijv. van Klaas als antwoord terug 'dat hij voorkennis heeft, en dus geen video in kan sturen'. Ik neem aan dat oud-kandidaten/mollen met voorkennis naar wie de Mol is verboden wordt om überhaupt iets te zeggen toch?

Lijkt mij wel dat daar afspraken over gemaakt. Wat mij wel opvalt: tijdens bv Moltalk komen oud-mollen soms ook met hele theorieën en dan klopt het ook niet altijd. Dus er is, denk ik, een mogelijkheid dat Kim hier gewoon wat anders zegt? Klaas lijkt me dan iemand die daar verstandig mee omgaat (en daar blijkbaar ook eerlijk in is dat hij niks kan zeggen).  ::ok:: Maar ik weet dus niet hoe dat echt zit.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #372 Gepost op: 18-10-2020, 21:00:29 »
Dat Jeroen voor de spiegel van Nikkie is gaan staan, lijkt me voor Nikkie de belangrijkste aanwijzing aan het begin. Als ze dan eigenlijk toch stiekem wel nog wist wat eigenlijk haar spiegel was.

Dit zou héél goed kunnen maar vind ik ergens dan wel een beetje jammer omdat Nikkie daarmee in de allereerste opdracht al extra informatie en basically een ticket naar de finale kreeg zo?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #373 Gepost op: 19-10-2020, 01:27:20 »
Tja, het is één puzzelstukje van heel wat opdrachten, dus Nikkie heeft daar nog geen zekerheid. Jeroen kan zich ook als kandidaat verdacht willen maken. De andere kandidaten zullen de opdracht ook analyseren en hopelijk de info vergaren waardoor ze ook weten wie waar fout stonden. Of je bent toch geen goede kandidaat. Het lijkt me net zo eerlijk als in een groepje toevallig met de Mol zitten.

In aflevering 2 en 3 heeft ze Jeroen ook van dichtbij kunnen observeren in opdrachten (of toch andersom...), toevallig of bewust gekozen groepje.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #374 Gepost op: 19-10-2020, 11:48:47 »
Tja, het is één puzzelstukje van heel wat opdrachten, dus Nikkie heeft daar nog geen zekerheid. Jeroen kan zich ook als kandidaat verdacht willen maken.

Ja, eens. Patrick zei over deze opdracht ook dat hij zag dat Ellie bij de verkeerde spiegel ging staan en dat hij haar daardoor verdacht vond. Dus voor hetzelfde geld verdenk je een kandidaat die aan het nepmollen is (of per ongeluk op de verkeerde plek is gaan staan).
In het geval van Nikkie denk ik wel dat ze Jeroen daardoor extra in de gaten is gaan houden en meer verdachte dingen zag (en misschien: toch ook gezien bij 'Achter je rug'?)... Dan heeft ze (als enige) de mol heel snel door gehad.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #375 Gepost op: 19-10-2020, 11:57:28 »
Nikkie heeft het echt heel slim aangepakt. Haar speltactiek was duidelijk : de mol uit de tent proberen te lokken. Denk ook aan : "Roep, roep" bij follow the money. En voorzetten geven waarvan ze wist dat het fout was en dan kijken wie er in mee gaat. Ze verdient het 100% om te winnen, ook al levert deze tactiek een wat nepmollende en meestal niets doende kandidaat op, het werkt wél!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #376 Gepost op: 19-10-2020, 12:23:51 »
Nikkie op Instagram ''I'm getting ready for one of the most memorable days out of my life''. Snatch die prijs henny!!  ::bravo::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #377 Gepost op: 19-10-2020, 14:00:01 »
Dat Jeroen voor de spiegel van Nikkie is gaan staan, lijkt me voor Nikkie de belangrijkste aanwijzing aan het begin. Als ze dan eigenlijk toch stiekem wel nog wist wat eigenlijk haar spiegel was.
Eens. En natuurlijk wist Nikkie haar quote nog (ik ga de lieveling van de groep worden). Sterker nog, ik denk dat iedereen dat eigenlijk zou moeten weten. Hoe werd het duo Nikkie en Rick Paul in 2019 genoemd?
Wat ook belangrijk is dat Jeroen expliciet aan Nikkie vroeg of ze haar quote wist. Voor een kandidaat is dit onbelangrijk, voor een Mol is dit cruciale informatie.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #378 Gepost op: 19-10-2020, 14:09:17 »
Nikkie heeft het echt heel slim aangepakt. Haar speltactiek was duidelijk : de mol uit de tent proberen te lokken. Denk ook aan : "Roep, roep" bij follow the money. En voorzetten geven waarvan ze wist dat het fout was en dan kijken wie er in mee gaat. Ze verdient het 100% om te winnen, ook al levert deze tactiek een wat nepmollende en meestal niets doende kandidaat op, het werkt wél!
Eens. Haar tactiek als kandidaat was enorm gericht op de tactiek die een mol toepast en daarmee maakte ze het Jeroen heel lastig. Bijvoorbeeld bij de steenrijk (hardop: wat zou een mol hier doen) en bij het tonnenspel (denk je dat een spatie met een blanco ton moet worden gevuld). Ze was hem steeds een stap voor. Dat vind ik knap gespeeld. Niet alleen omdat ze zo voortdurend bevestiging van haar mol krijgt, maar ze maakt zich daarmee ook verdacht.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #379 Gepost op: 19-10-2020, 17:47:22 »
Ik heb de aflevering terug gekeken en hier mijn bevindingen:

In de vorige aflevering wist Nikkie dat dit de finale aflevering zou worden en ze had gelijk. Normaal gesproken zou die eigenlijk volgende week zijn.
Heel toevallig zegt Nikkie "deja vu" en zo heet de aflevering ook.
Nikkie loopt nu niet met de handen op de rug langs de bakjes. Dit is duidelijk een hint van dezelfde opdracht in aflevering 1: achter je rug.
Nikkie is in beeld en gelijk daarop een shot van de spiegel 'ik ben de mol'.
Jeroen is duidelijk weer erg zenuwachtig bij de executie. Hij heeft het niet meer als alleen hij en Peggy overblijven.
Nikkie bedenkt de woorden Pisa en Siena korte woorden met veel klinkers die geen geld opleveren. En vervolgens zo'n moeilijk woord: San Quirico waarna zij de discussie over de spatie begint.
Jeroen wil het woord ' San Quirico' van Nikkie checken. Jeroen kan niet de mol zijn want als mol heb je belang bij een fout woord.
Nikkie verstaat alles in de trein behalve 'Barbara Streisand'. Laat nu toevallig dat een vraag aan haar zijn en dus fout is.
Als ze met z'n drieën voor Rik staan zegt Rik: "'Een van jullie mocht schitteren als mol". Wie staat te schitteren? Nikkie qua kleding.

Nu zul je denken hoe zit het dan met de afvaller Ron, die op Nikkie zat en daarom waarschijnlijk Nikkie niet de mol kan zijn. Ron was zo hopeloos bezig. Hij ging alle kandidaten nog eens langs. Duidelijk een teken van onzekerheid. Hij heeft dan ook de test het slechts gemaakt.
Jeroen zat ook al lange tijd op Nikkie maar bij Tygo ging alles dagen. Hij kon precies benoemen waar Nikkie wat deed en heeft daarom de test beter gemaakt dan Jeroen.
Kijk naar de reactie van Jeroen als Rik zegt " Jij bent niet de winnaar." Je ziet zijn gezicht vertrekken in teleurstelling. En Tygo in jubel stemming!

Nee, Jeroen is niet de mol. Ik ga niet met de meute mee. Ik blijf bij mijn mol Nikkie