Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81556 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #400 Gepost op: 21-10-2020, 15:50:18 »
Haha, en daarmee heb je je mindfuck?  ::rofl::

Net als voor de Peggy-tunnel: ze maken het toch niet zo duidelijk in afl. 6 dat ze zeker niet de Mol kan zijn op basis van verdenkingen? :P

Er is altijd reden tot twijfel. Maar dan hebben ze voor Nikkie echt een soort van template gemaakt van Jeroens handschrift en iets dat ze kon overtrekken. Het is te gelijkend. Plus nog steeds het probleem: hoezo die van Jeroen uitgekozen?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #401 Gepost op: 21-10-2020, 16:00:17 »
Ik geloof ook echt biet dat het Nikkie nog kan zijn, ik snap alleen de spanningsboog van de makers niet. Waar ze normaal altijd nog wel spanning erin houden geven ze het nu op een presenteerblaadje aan iedereen die maar een beetje wil weten wie het is. "Jongens, kijk dit is het handschrift van de mol". En dan twee dagen later "en dit is het handschrift van Nikkie en dat lijkt er niet op". Dat het duidelijk werd door briefjes die iemand nog thuis had o.i.d. kan ik nog wel grappig vinden, maar dit is zó doorzichtig dat het haast lijkt alsof we een basisschoollesje hints ontdekken krijgen..  :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #402 Gepost op: 21-10-2020, 17:43:15 »
Het zou niet voor het eerst zijn dat de ontknoping voor iedereen die even speurt al de een-na-laatste aflevering is en de ontknoping voor alle andere kijkers een week later. Ik doel op 2013 toen het in de een-na-laatste aflevering eenvoudige en duidelijke hints naar Kees regende, waaronder de uitkomst TOLISDEMOL. Liet ook weinig te raden over.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #403 Gepost op: 21-10-2020, 20:26:07 »
Ik denk dat die mensen komende zaterdag Jeroen niet eens zullen geloven, als hij duidelijk, expliciet en voor de camera gaat zeggen dat hij de mol is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #404 Gepost op: 21-10-2020, 22:37:10 »
De mol Nikkie ging deze keer niet ondergronds (wat eens eerder is gebeurt) maar bovengronds de lucht in. De kandidaten moesten nu letterlijk de mol vinden die niet meer in hun midden was.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #405 Gepost op: 22-10-2020, 08:01:26 »
Het zou niet voor het eerst zijn dat de ontknoping voor iedereen die even speurt al de een-na-laatste aflevering is en de ontknoping voor alle andere kijkers een week later. Ik doel op 2013 toen het in de een-na-laatste aflevering eenvoudige en duidelijke hints naar Kees regende, waaronder de uitkomst TOLISDEMOL. Liet ook weinig te raden over.
::jaja:: Samen met de visie dat de mol altijd ontmaskerd moet worden, is het soms misschien iets te duidelijk in de voorlaatste aflevering, maar dat lijkt mij de bedoeling van de makers ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #406 Gepost op: 22-10-2020, 10:46:09 »
Het is wel leuk, net als vorig jaar, dat het forum nog zo verdeeld is in twee kampen (natuurlijk geforceerd door de afgelopen aflevering) en niet een eenstemmig geluid heeft. Laten we nog een paar dagen in de tunnels bivakeren (en blijf respectvol naar de andere tunnel)  ;)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #407 Gepost op: 22-10-2020, 12:53:37 »
Het grote verschil met andere sluitende hints is dat we nu natuurlijk letterlijk de uitleg al krijgen van de makers. Dat bewaren ze mijns inziens normaal toch altijd wel tot de laatste aflevering?

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #408 Gepost op: 22-10-2020, 14:29:35 »
Zij getuigt in ieder geval van een goed staaltje blufjoker!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #409 Gepost op: 23-10-2020, 04:22:29 »
In het extra beeldmateriaal op Insta/Facebook van WIDM zie je dus nu ook duidelijk het handschrift van Nikkie.. Waarom? Als je in de aflevering al bekend maakt dat het handschrift van de mol op de spiegels te zien is en je vervolgens een halve week voor de finale het handschrift van de winnaar laat zien, neem je toch werkelijk elke kans op een spannende finale weg?  :-X

Omdat het niet om het handschrift gaat maar om de inhoud van de quotes?

De mol heeft quotes eruit gehaald die op hem/haar slaan, en dat is de puzzel, niet het handschrift.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #410 Gepost op: 23-10-2020, 04:30:57 »
In het extra beeldmateriaal op Insta/Facebook van WIDM zie je dus nu ook duidelijk het handschrift van Nikkie.. Waarom? Als je in de aflevering al bekend maakt dat het handschrift van de mol op de spiegels te zien is en je vervolgens een halve week voor de finale het handschrift van de winnaar laat zien, neem je toch werkelijk elke kans op een spannende finale weg?  :-X

Het is gissen maar ik denk dat het zo gedaan wordt zodat elke kijker - ook die verder weinig bijhouden - de goede mol kunnen vinden. Zo wordt bijna elke kijker een goed gevoel gegeven of zal het idee zijn dan.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #411 Gepost op: 23-10-2020, 13:15:35 »
Het is gissen maar ik denk dat het zo gedaan wordt zodat elke kijker - ook die verder weinig bijhouden - de goede mol kunnen vinden. Zo wordt bijna elke kijker een goed gevoel gegeven of zal het idee zijn dan.

Kan, al hoor ik nu vooral mensen die teleurgesteld zijn dat het al bekend is... (ook "reguliere kijkers")

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #412 Gepost op: 23-10-2020, 13:59:33 »
Dat ook de "reguliere kijkers" inmiddels weten dat het Jeroens handschrift was komt natuurlijk vooral door de virulente verspreiding van dit soort vondsten via sociale media. Misschien is het een goed idee als het programma zich in het vervolg minder richt op hints.

2006 was volgens mij de enige keer dat "de grote hint" (i.c. het briefje dat Roderick kreeg met de mededeling dat de mol nooit een andere kleur had gekregen) niet ontdekt was. Maar die boodschap kregen we ook pas in de finale te horen...
Woosie down?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #413 Gepost op: 23-10-2020, 14:01:12 »
 ::jaja:: Widm is zo groot geworden dat als zoiets wordt gevonden zelfs de grote nieuwskanalen zoals RTL het coveren. Binnen no time zie je het overal.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #414 Gepost op: 23-10-2020, 18:57:27 »
Alleen daarom al geloof ik er niet in. Het voice bericht van Rob was toch ook niet groots in de media
chipsverslaafde <3

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #415 Gepost op: 24-10-2020, 17:11:45 »
De vetste molactie van Nikkie vond ik toch wel het achterom kijken in aflevering 1 en zij zogenaamd de mol heeft gezien. Hierdoor heeft ze menigeen op het verkeerde been gezet.
Vanavond zullen we zien wie werkelijk de bakjes heeft leeg geplunderd. Nikkie? Of toch Jeroen?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #416 Gepost op: 24-10-2020, 17:39:14 »

2006 was volgens mij de enige keer dat "de grote hint" (i.c. het briefje dat Roderick kreeg met de mededeling dat de mol nooit een andere kleur had gekregen) niet ontdekt was. Maar die boodschap kregen we ook pas in de finale te horen...

Ik weet zeker dat die hint, hier op het forum, ontdekt was  ;D

Het wordt ieder jaar minder eenvoudig voor de productie om een goede hint te verzinnen en toch komen ze ieder jaar met iets nieuws. Iets voor ieder niveau, van beginnende kijker tot molloot.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #417 Gepost op: 24-10-2020, 18:41:25 »
Jammer dat zij (en Tygo) zo bevoordeeld zijn door een gratis ticket voor aflevering 7.
Niet eerlijk tegenover Ron, Patrick, Peggy en Jeroen.
Blijf dit onbegrijpelijk vinden ;D ;D

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #418 Gepost op: 24-10-2020, 20:18:14 »
Ik weet zeker dat die hint, hier op het forum, ontdekt was  ;D

Het wordt ieder jaar minder eenvoudig voor de productie om een goede hint te verzinnen en toch komen ze ieder jaar met iets nieuws. Iets voor ieder niveau, van beginnende kijker tot molloot.

Ongetwijfeld zijn die afwijkende kleuren hier wel opgevallen (maar echt in elke instantie?), edoch de allesverklarende molaanwijzing kwam helemaal niet in beeld vóór de finale. Dat is dit jaar anders, en dát wilde ik benadrukken.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #419 Gepost op: 24-10-2020, 20:55:48 »
Ze zag mmmmm 8) ::vergroot::