Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81507 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #440 Gepost op: 25-10-2020, 00:57:04 »
Oei, na deze post ga ik heel snel offline, en niet meer dit topic in want ik weet nu al dat ik reacties ga veroorzaken die ongenuanceerd en hard en grof zullen zijn; mensen zullen korte lontjes hebben, en op hun teentjes getrapt zijn, maar dat komt niet door de inhoud van mijn verhaal.

Want ik vond de bijdrage van Nikkie helemaal niet zo tof en wil de lofzang dan ook behoorlijk nuanceren.
Het ging bij Nikkie de Jager naar mijn mening namelijk nogal vaak over... Nikkie. Dat is juist de reden voor mij dat ik niet blij ben met bn'ers die zo graag willen 'shinen' de hele tijd. 'Shinen' ('Kijk mij nou, meid toch') wat ten koste van het spel, van de pot gaat.
Nikkie keek om, we weten niet waarom, maar naar mijn mening deed ze dat niet omdat ze ter plekke meteen de dubbele laag van het verhaal doorhad. Het kan zijn dat ze zich niet heeft laten meezuigen in de mindf*ck van 'de focus op de oudmol', omdat ze de focus niet had. De aanleiding lag misschien zelfs buiten haar, we weten het niet, het kan zelfs zo zijn dat Jeroen onbedoeld een geluid maakte waar ze van schrok. De finale is haar wat mij betreft dan bijna cadeau gedaan - en terecht, want Jeroen nam bewust dit risico. Dus daarom terechte winnaar: de mol in afl.1 ontmaskerd. Maar om dat op Nikkie's conto te schrijven, daar ben ik het dus niet mee eens. Dat is op Jeroens conto te schrijven is mijn mening. Gelukkig waren ze roomies, dus de finale was haar door hem waarschijnlijk ook gegund. Maar tegelijkertijd denk ik ook 'wat jammer voor dit seizoen dat het meteen in afl.1 bekeken was'. Als ze niets had gezien stond ze niet in de finale en was ze na afl.6 blijven zwemmen en afgevallen. Persoonlijk had ik het meer gegund aan ontbaatzuchtiger karakters die niet de hele tijd alles naar zich toe hoeven trekken qua aandacht en presence. Ik hou niet van glamour-bn'rs als kandidaat in widm. Ze zijn te vaak alleen met zichzelf bezig, hoe zie ik eruit, hoe sta ik erbij, hoe kom ik over. Mag, niks persoonlijk, maar in widm staat me dat tegen. Ter nuancering vind ik. Nogmaals, terechte winnaar want mol gezien in afl.1.
Goed dat Nikkie het hele bedrag aan KWF doneert. Siert haar.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #441 Gepost op: 25-10-2020, 01:28:26 »
Je mag vinden wat je wil hoor ;) Ik denk alleen dat mensen Nikkie snel onderschatten. Mijn eigen indruk van haar is dat ze een heel sympathieke en fijne persoonlijkheid heeft, maar niet een stijl waar iedereen van houdt. Ze is slim en gevat, alleen is het oh-my-godgehalte iets wat je moet liggen. En ik ben blij dat WIDM niet alleen maar typische realitysterren heeft ;) Eens dat te veel in de spotlights willen staan geen goede eigenschap is, maar zo heb ik haar niet ervaren. Maar ja, wat dat betreft zouden ze sowieso terug moeten gaan naar onbekende Nederlanders zonder ervaring voor de camera  ::hypocriet::

Denk ook aan die tweet van 10 jaar terug - ze vind het gewoon een geweldig programma om aan mee te doen :D

Of het terecht is dat ze in de finale staat, daar ga ik niet over. Maar iemand als Patrick of Peggy is er hoe dan ook twee keer ingestonken, en dat kan je van Nikkie zeker niet zeggen ::ok::
...óf niet!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #442 Gepost op: 25-10-2020, 02:21:53 »
Mazzel gehad met achterom kijken en daarna goed gespeeld!  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #443 Gepost op: 25-10-2020, 04:36:17 »
Wat ik knap vindt is dat ze de neiging tot delen met andere kandidaten heeft kunnen onderdrukken. Ze heeft nooit Jeroen verdacht gemaakt. Dat maakte haar taak net zo eenzaam als die van de mol. Maar ze is denk ik ook wel een einzelgänger.
Ik ben wel benieuwd of er ook door productie met haar gesproken is na het zien van de mol.
Ze heeft het verdraaid slim uitgespeeld wmb. Ik mag haar stijl wel, al snap ik ook dat die je niet kan liggen. Qua spelstrategie deed ze me denken aan Art, maar dan met hele andere persoonlijkheid.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #444 Gepost op: 25-10-2020, 09:46:25 »
Ik vond het echt ZO mooi toen ze zei dat ze het geld ging doneren voor haar broertje ::love:: ::love::
En ja, het is misschien 'zakgeld' voor haar, maar het blijft ruim 12.000 euro, en het blijft een intens mooi gebaar. Er had van mij wel meer Nikkie in de reünie-uitzending mogen zitten, hoor!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #445 Gepost op: 25-10-2020, 09:57:29 »
Mee eens. Ik had haar graag meer horen vertellen over haar route naar de winst. Maar misschien dat we daar in de podcast nog wat over te horen krijgen.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #446 Gepost op: 25-10-2020, 10:38:27 »
Als iemand die weet hoe ze IRL is, dus niet tijdens een YouTube video of programma, kan ik je vertellen dat haar persoonlijkheid écht zo is, en dit dus niet gespeeld is. Ze was helemaal zichzelf tijdens dit seizoen en wat is de overwinning haar gegund  ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #447 Gepost op: 25-10-2020, 10:40:03 »
Nikkie had met het geld mogen doen wat ze zelf wilde.

Ze heeft echter karakter getoond door de puzzelstukjes van haar voortijdige exit en haar herkansing in elkaar te passen. Ze besefte heel goed dat ze zonder die exit misschien maar 1 of 2 rondes verder zou zijn gekomen, want ze had met Sarah een geduchte concurrent.

Dat Nikkie WIDM heeft gebruikt om zichzelf op een voetstuk te plaatsen, ik ben het daar niet mee eens. Ze heeft immers volgers genoeg.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #448 Gepost op: 25-10-2020, 11:09:16 »
Ik heb dit jaar eens grotendeels zonder forum gekeken, en zonder de handschrifthint had ik in de finale nog steeds op Nikkie gezeten. Maar ben ook heel blij dat ze gewonnen heeft, en vind het heel mooi dat ze het geld doneert aan het KWF ::bravo::

We zullen nooit zeker weten of ze Jeroen ook had verdacht als ze niet om had gekeken, maar ze was als enige kandidaat wél slim genoeg om het te doen - in principe had elke kandidaat de mol zo kunnen ontmaskeren. Dat is het risico dat de productie genomen heeft, en Nikkie heeft er slim gebruik van gemaakt. Dan sta je wat mij betreft ook terecht in de finale.

Verder eens met Pac: ik denk dat veel mensen haar onderschatten. Zowel in WIDM als de paar YouTubevideo's die ik van haar heb gezien komt ze op mij over als een vrouw met een hoop humor en zelfspot, die zeker wel slim genoeg is om het spel door te hebben ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #449 Gepost op: 25-10-2020, 12:52:33 »
Mee eens. Ik had haar graag meer horen vertellen over haar route naar de winst. Maar misschien dat we daar in de podcast nog wat over te horen krijgen.

Ja dus. :D

Nikkie had in eerste instantie Jeroen (en Ellie) afgeschreven als Mol. "Te lief, mijn roomie." En ze was er helemaal niet meteen uit toen ze Jeroen zag in het kasteel. Ze dacht dat zij ook nog een "side opdracht" zou krijgen en bij iemand een vrijstelling moest pikken. Ze verdacht ook nog Tina en Nadja maar had het geluk dat die er meteen uit lagen. (Nadja zette vol in op Nikkie.) Daarna zocht Nikkie bevestiging dat Jeroen het was en ging ze hem steeds meer uittesten.  Maar bij de tweede keer "achter je rug" sloeg de twijfel weer enorm toe en vreesde ze dat nu ineens Peggy achter haar rug langs zou lopen. ::rofl:: Pas bij de speeches van Rik wist ze dat ze zou winnen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #450 Gepost op: 25-10-2020, 13:15:49 »
Nikkie keek achterom in het kasteel van Poppi, maar waarschijnlijk niet op het moment dat de mol de vrijstelling weg stool (zie analyse bij die opdracht waar is uitgeplozen op basis van oogreflectie wanneer de diefstal waarschijnlijk is gedaan).

Er is heel weinig zeker in dit spel, maar als Nikkie de mol heeft gezien in het kasteel van Poppi, kan ik daar uit de beelden geen enkele aanwijzing over halen. Ik acht de kans dat Nikkie de mol heeft gezien bijna gelijk aan de kans dat bijvoorbeeld Ron de mol heeft gezien (en die kans acht ik dichtbij nul).

#epicfail Volgens mij heb ik na mijn commentaar niemand meer gezien die het hier over had. Sorry, allemaal, ik had het fout.

(Gelukkig had ik best veel andere dingen wel goed.)

On topic: Nikkie was de enige met genoeg spelinzicht om achterom te kijken bij de woorden ‘achter je rug om’. Ze werd daar misschien excessief om beloond, maar het is wel haar verdienste dat ze (1) de mol zo heeft ontmaskerd en (2) het zo heeft gespeeld dat ze niet anderen op het goede spoor heeft gebracht (en in de finale ook de verdenking op zichzelf laadde). Daarom heeft ze verdiend gewonnen.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2020, 13:19:40 door Leendert »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #451 Gepost op: 25-10-2020, 13:30:46 »
ik vond Nikkie echt een leuke vrouw. Ik moest zeggen dat ik dat niet heel het seizoen zo vond, maar zeker in de latere afleveringen vond ik haar top.

Mooi dat het geld naar zo'n mooi doel gaat ::bravo::

En slim gespeeld van haar. Ze zat eerder op Merel en nu keek ze precies op het juiste moment om, om Jeroen te zien. Dat is deels geluk, maar ook kennis van het spel. Hulde voor een terecht winnares ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #452 Gepost op: 25-10-2020, 13:53:23 »
Volgens Tygo in de podcast zat Peggy op Jeroen en heeft Nikkie Peggy overtuigd om van Jeroen naar Nikkie te switchen. Meer dan terechte winnaar dus. ::jaja::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #453 Gepost op: 25-10-2020, 19:34:20 »
Dat is dan ook meteen een bevestiging dat de antwoorden die in beeld worden aangeklikt, niet per se de antwoorden zijn die de kandidaten/mol in de test hebben aangeklikt. (Peggy die zogenaamd Tygo aanklikt als mol)
Daarom dus dat vingertje naar Nikkie nadat Peggy haar rode scherm had gekregen. Ze wist dat ze erin was getrapt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #454 Gepost op: 26-10-2020, 00:01:55 »
Mazzel gehad met achterom kijken en daarna goed gespeeld!  ::bravo::
Iedereen gaat er maar vanuit dat zij de Mol heeft gezien, maar ik betwijfel dit ten zeerste. Als dat zo was, waarom zien we dat dan niet in de finale? Waarom laten ze beelden zien van andere kandidaten terwijl de vrijstelling wordt weggekaapt door Jeroen?
Als Nikkie de Mol zou hebben gezien, dan zou de schaduw die we zien van links naar rechts moeten lopen nadat Nikkie haar hoofd weer heeft teruggedraaid, maar die schaduw loopt van rechts naar links. Jeroen moet dus nog komen.
Uit de beelden van Horace kun je opmaken dat de schaduw van Jeroen al veel eerder in beeld komt dan dat Jeroen vanaf de zijkant zichtbaar wordt. En deze schaduw komt bij Nikkie geruime tijd nadat ze haar hoofd al weer heeft teruggedraaid. Kijk de beelden er maar op na.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #455 Gepost op: 26-10-2020, 07:11:44 »
Erhm ze heeft tijdens de finale zelf verteld dat ze Jeroen heeft gezien. :-\\
My fall will be for you

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #456 Gepost op: 26-10-2020, 07:50:14 »
Misschien is er ook geen goed beeld van.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #457 Gepost op: 26-10-2020, 10:57:15 »
Erhm ze heeft tijdens de finale zelf verteld dat ze Jeroen heeft gezien. :-\\
Ja, dat heb ik haar ook wel horen zeggen, maar ik geloof ook in leugentjes (om bestwil).

Misschien is er ook geen goed beeld van.
Ze schieten alles, want je weet nooit welke beelden je later nodig gaat hebben. Dit incident is het bewijs van het laatste. Zou ook heel toevallig zijn dat ze nou net van deze kandidaat (uit 10) geen goede beelden hebben. Ik zeg, hier zit een luchtje aan.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 11:04:36 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #458 Gepost op: 26-10-2020, 11:11:24 »
Iedereen gaat er maar vanuit dat zij de Mol heeft gezien, maar ik betwijfel dit ten zeerste. Als dat zo was, waarom zien we dat dan niet in de finale? Waarom laten ze beelden zien van andere kandidaten terwijl de vrijstelling wordt weggekaapt door Jeroen?
Als Nikkie de Mol zou hebben gezien, dan zou de schaduw die we zien van links naar rechts moeten lopen nadat Nikkie haar hoofd weer heeft teruggedraaid, maar die schaduw loopt van rechts naar links. Jeroen moet dus nog komen.
Uit de beelden van Horace kun je opmaken dat de schaduw van Jeroen al veel eerder in beeld komt dan dat Jeroen vanaf de zijkant zichtbaar wordt. En deze schaduw komt bij Nikkie geruime tijd nadat ze haar hoofd al weer heeft teruggedraaid. Kijk de beelden er maar op na.
Terechte twijfelpunten. Maar ik geloof Nikkie wel als ze zegt dat ze Jeroen heeft gezien. Waarom zou ze daarover gaan liegen? Een verklaring voor jouw punten kan zijn dat ze haar hoofd 2x heeft omgedraaid, en we alleen de eerste keer (toen Jeroen nog moest komen) hebben gezien. De tweede keer, waarop ze hem daadwerkelijk betrapte, is mogelijk niet getoond omdat het een te duidelijke betrapping was.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #459 Gepost op: 26-10-2020, 11:42:32 »
Terechte twijfelpunten. Maar ik geloof Nikkie wel als ze zegt dat ze Jeroen heeft gezien. Waarom zou ze daarover gaan liegen? Een verklaring voor jouw punten kan zijn dat ze haar hoofd 2x heeft omgedraaid, en we alleen de eerste keer (toen Jeroen nog moest komen) hebben gezien. De tweede keer, waarop ze hem daadwerkelijk betrapte, is mogelijk niet getoond omdat het een te duidelijke betrapping was.
Is natuurlijk mogelijk maar ik snap niet dat ze hier wel ons willen laten geloven dat Nikkie Jeroen heeft gezien maar dat ze dit niet in beeld laten zien. We zien (als voorbeeld) bij verschillende kandidaten Jeroen achter de rug aan het werk. Dan selecteer je uit al die beelden toch (ook) het meest interessante? Of dit, of je doet net of Nikkie de Mol niet heeft gezien en je hebt het hier gewoon niet over.