Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81484 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #460 Gepost op: 26-10-2020, 11:49:20 »
Misschien is er ook geen goed beeld van.
Dit denk ik ook ::jaja:: Ze hebben maar één camerastandpunt gebruikt om Nikkie van voren te filmen, en in dat kader was Jeroen al net buiten beeld. Te veel ineens met camera's gaan bewegen om het beter in beeld te brengen was een no -go, omdat je daarmee alle twijfel voor Nikkie weg zou nemen mocht ze die nog hebben.
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #461 Gepost op: 26-10-2020, 11:55:20 »
Ik ben bang dat het moment suprême misschien iets te pijnlijk was voor de productie? Ik geloof dat Nikkie in de slotaflevering zei een glimp van Jeroen te hebben gezien. Maar misschien was het wel iets meer dan dat, een soort van heterdaadje, en dat is niet leuk om achteraf in de spotlights te zetten. Dan maar liever dat hele moment weglaten.
Feit is dat Jeroen tegenover Nikkie nog moeite heeft gedaan om er een draai aan te geven. Dus ze zal hem duidelijk hebben gezien. Als het een glimp was op de weg terug, was er idd geen reden om dat niet te tonen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #462 Gepost op: 26-10-2020, 12:07:51 »
Bij het horen van 'glimp' dacht ik inderdaad eerst nog dat ze hem misschien alleen herkende aan zijn postuur of zo, maar in Jeroens ochtendshow vertelde Nikkie vandaag dat ze hem echt in de ogen heeft aangekeken. Toen is het Jeroen inderdaad nog gelukt om op haar in te praten en haar te doen twijfelen ::ok::
...óf niet!

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #463 Gepost op: 26-10-2020, 15:04:54 »
Bij het horen van 'glimp' dacht ik inderdaad eerst nog dat ze hem misschien alleen herkende aan zijn postuur of zo, maar in Jeroens ochtendshow vertelde Nikkie vandaag dat ze hem echt in de ogen heeft aangekeken. Toen is het Jeroen inderdaad nog gelukt om op haar in te praten en haar te doen twijfelen ::ok::
In de finale zei ze dat ze een schim van Jeroen had gezien. Nu zegt ze dat ze hem recht in de ogen heeft gekeken. Ze spreekt zich nu dus zelf tegen. Hoe geloofwaardig is haar verhaal dan nog?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #464 Gepost op: 26-10-2020, 15:08:20 »
Ik vermoed dat ze het voor de uitzending niet te groot moest maken, want het is natuurlijk wel een beetje een blunder dat een kandidaat hier de mol spot. Vandaar dat ze het heeft ingedekt met "een schim" gezien hebben om het minder groot te maken.

Dat is sowieso wel de reden waarom ik denk dat het sowieso is gebeurt, ze heeft hem sowieso gezien want waarom zou je dat willen als productie of als Nikkie die nu misschien van mensen hoort dat ze alleen maar heeft gewonnen omdat ze hem daar heeft gezien?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #465 Gepost op: 26-10-2020, 15:20:31 »
Ik vermoed dat ze het voor de uitzending niet te groot moest maken, want het is natuurlijk wel een beetje een blunder dat een kandidaat hier de mol spot. Vandaar dat ze het heeft ingedekt met "een schim" gezien hebben om het minder groot te maken.

Dat is sowieso wel de reden waarom ik denk dat het sowieso is gebeurt, ze heeft hem sowieso gezien want waarom zou je dat willen als productie of als Nikkie die nu misschien van mensen hoort dat ze alleen maar heeft gewonnen omdat ze hem daar heeft gezien?
Je zou haast kwade opzet verwachten (Nikkie wordt waarschijnlijk door veel kijkers een finaleplaats gegund) want wie laat de Mol de vrijstelling wegpakken nadat de oud-Mol gezegd heeft dat de Mol de boel saboteert achter haar rug? Waarom doet hij dit niet voor deze uitspraak? Bij het begin van de ontmoeting met de oud-Mol zijn de kandidaten helemaal in de ban van deze oud-Mol en zou de kandidaat het niet in hun hoofd halen om het gezicht om te draaien.
En dan nog dit. Als Nikkie zelfs met het zien van Jeroen nog twijfelt, dan zegt dit heel veel over haar capaciteiten als kandidaat die een mol moet ontmaskeren...
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 15:24:33 door MartinJ »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #466 Gepost op: 26-10-2020, 15:30:32 »
Ik zie echt niet in waarom je hier ooit kwade opzet zou verwachten ::ohno:: Zoals ik het inschat, was Jeroen al bijna weg toen het 'achter je rug'-zinnetje kwam. Alleen net niet helemaal...

En dan nog dit. Als Nikkie zelfs met het zien van Jeroen nog twijfelt, dan zegt dit heel veel over haar capaciteiten als kandidaat die een mol moet ontmaskeren...
Ik snap het wel. In dit spel twijfel je aan alles. Dus als Jeroen je dan vertelt dat hij een vrijstelling kon verdienen door een vrijstelling te pakken, weet je niet meer wat je moet geloven.
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #467 Gepost op: 26-10-2020, 16:06:25 »
In het AD-filmpje van vandaag, zegt Jeroen dat ze er niet over gesproken hebben, bij minuut 1,47:
https://www.ad.nl/show/jeroen-de-mol-kijk-in-de-vegte-bleef-kalm-nadat-hij-werd-betrapt~add5c23b/

Verder was het misschien dubbel pech voor de productie, misschien was Jeroen iets te laat - je kunt beter wegpakken vóórdat 'achter je rug' is gezegd - én een alerte kandidaat die omkeek.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 16:10:28 door Run »

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #468 Gepost op: 26-10-2020, 16:52:19 »
Ik zie echt niet in waarom je hier ooit kwade opzet zou verwachten ::ohno:: Zoals ik het inschat, was Jeroen al bijna weg toen het 'achter je rug'-zinnetje kwam. Alleen net niet helemaal...
Dit snap ik niet. Nadat Kim de woorden "achter je rug" heeft uitgesproken draait Nikkie (begrijpelijk) haar hoofd naar achteren. Daarna draait ze haar hoofd weer terug en een paar tellen later zien we de schaduw van Jeroen van links naar rechts gaan. Hij moet op dat moment dus de vrijstelling nog pakken. Of begrijp ik jouw woorden verkeerd.

In het AD-filmpje van vandaag, zegt Jeroen dat ze er niet over gesproken hebben, bij minuut 1,47:
https://www.ad.nl/show/jeroen-de-mol-kijk-in-de-vegte-bleef-kalm-nadat-hij-werd-betrapt~add5c23b/

Verder was het misschien dubbel pech voor de productie, misschien was Jeroen iets te laat - je kunt beter wegpakken vóórdat 'achter je rug' is gezegd - én een alerte kandidaat die omkeek.
Dit interview sterkt mij in mijn mening dat Nikkie Jeroen niet heeft gezien. Jeroen zegt dat hij niet gezien heeft dat Nikkie naar hem keek en Nikkie zegt dat ze hem in de ogen keek. Hoe kan dat? Als Nikkie Jeroen heeft gezien dan weet de productie dit ook volgens mij en hadden ze Jeroen toch zeker ingeseind? Ik blijf het allemaal vaag vinden.
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 17:21:46 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #469 Gepost op: 26-10-2020, 17:13:17 »
Hoezo zou Nikkie hierover liegen dan? Dat levert toch geen enkel voordeel op? ??? Ik zie alleen maar een hoop reacties dat ze hierdoor niet terecht gewonnen zou hebben. Als ze Jeroen niet echt had gezien, zie ik geen enkele reden waarom ze dat wel zou zeggen.

En dan nog dit. Als Nikkie zelfs met het zien van Jeroen nog twijfelt, dan zegt dit heel veel over haar capaciteiten als kandidaat die een mol moet ontmaskeren...
Wie is de Mol is vaak één grote mindfuck. Ik snap echt wel dat je dan alsnog blijft twijfelen en altijd in je achterhoofd houdt dat er een andere reden voor was ipv direct vol op één kandidaat in te zetten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #470 Gepost op: 26-10-2020, 17:23:51 »
Hoezo zou Nikkie hierover liegen dan? Dat levert toch geen enkel voordeel op? ??? I
Om interessant te doen? Omdat het leuke TV oplevert? Om aan te dikken hoe heldhaftig Jeroen als Mol wel niet was?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #471 Gepost op: 26-10-2020, 17:25:41 »
Ik begrijp best dat Nikkie nog twijfelt. Haar eerste reactie was ‘er komt zo een opdracht in een opdracht aan’ en dat vind ik een best logische manier van nadenken.

Dat verhaal begon al met wankelen toen ze zelf geen aanbod kreeg om een vrijstelling bij iemand anders weg te stelen, maar ik kan me voorstellen dat je zelfs dan nog twijfelt. Het kan namelijk dat alleen degenen die een vrijstelling uit een bakje kozen (wat Nikkie niet deed) de kans kregen de vrijstelling bij de rest te stelen.

Wat dan nog vreemd blijft is: (1) dat Rik hier geen enkele aankondiging over deed en (2) dat niemand anders in de groep het hier over heeft of er ook maar op hint. Dus naar mate meer tijd verstrijkt, wordt duidelijker dat het een molactie was (en niet een zij-opdracht). Zeker nadat de opdracht nog een keer werd gedaan en dat daarbij gezegd werd dat de mol het geld gestolen had. Kort daarop vloog ook Peggy eruit en toen was zo’n beetje alle twijfel weg bij Nikkie.

Ik vind het allemaal best logisch eigenlijk. Wij als kijker wisten dat er geen geheime zij-opdracht was, maar hoe moest Nikkie dat weten?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #472 Gepost op: 26-10-2020, 20:00:42 »
Je kunt ook echt overal een probleem van maken natuurlijk ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #473 Gepost op: 26-10-2020, 20:03:02 »
Op zich was het best een prima smoes van Jeroen. Het was alleen beter geweest als die smoes een backupplan van de productie was geweest. Zo van: gaat het mis, dan laten we ook de rest van de kandidaten proberen om een vrijstelling weg te pakken bij een medekandidaat. Net alsof het altijd al de bedoeling was dat iedereen dat moest doen.

Klinkt misschien suf, en er zijn vast betere oplossingen, maar het valt me toch wat tegen dat ze vooraf geen damage-control-plan hadden klaarliggen voor het geval Jeroen betrapt zou worden. Het is wel aflevering 1, hè. In de podcast zei Nikkie dat ze Ellie en Jeroen al meteen als mol had afgeschreven. Lief van haar dat ze zegt dat ze wel nog heel erg getwijfeld heeft, maar ik heb het sterke vermoeden dat ze de finale niet zou hebben gehaald als ze de Mol niet had gespot.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #474 Gepost op: 27-10-2020, 00:22:32 »
Om interessant te doen? Omdat het leuke TV oplevert? Om aan te dikken hoe heldhaftig Jeroen als Mol wel niet was?

Nee, dat gaat er bij mij niet in
Om interessant te doen  ???
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #475 Gepost op: 28-10-2020, 01:33:18 »
Nee, dat gaat er bij mij niet in
Om interessant te doen  ???
Laatst zag ik haar ook bij de talkshow van Margriet van der Linden. Daar vertelde ze dat ze een seintje van haar overleden broertje kreeg die haar de ingeving gaf om het hoofd om te draaien (#astrotv). Dat bedoel ik dus met interessant doen. Wellicht beroepsdeformatie.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #476 Gepost op: 28-10-2020, 07:10:59 »
Laatst zag ik haar ook bij de talkshow van Margriet van der Linden. Daar vertelde ze dat ze een seintje van haar overleden broertje kreeg die haar de ingeving gaf om het hoofd om te draaien (#astrotv). Dat bedoel ik dus met interessant doen. Wellicht beroepsdeformatie.
Ik snap het als je zegt dat je je er niks bij kunt voorstellen, of dat je niet gelooft dat het zo werkt. Maar ik vind het nogal respectloos om het weg te schrijven als interessant doen. Soms zijn ingevingen moeilijk verklaarbaar. Toeschrijven aan invloed door een dierbare overledene heeft volgens mij in zulke situaties meer te maken met houden van dan met interessant doen. Het zou je sieren als je Nikkie daarmee meer in haar waarde laat. Wat zij zei was dat ze niet goed kon duiden waarom ze zich omdraaide en dat ze het gevoel had dat haar broertje haar daarin hielp. Mooi toch als ze het gevoel heeft dat hij nog zo dichtbij is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De winnaar] Nikkie de Jager
« Reactie #477 Gepost op: 28-10-2020, 07:54:31 »
Eens met Marmolleke. En verder is deze discussie nu wel klaar. Nikkie heeft Jeroen gezien en over hoe dit nou gegaan is is al heel veel gezegd en geschreven binnen en buiten (de officiële kanalen van) het programma. Als je er nog meer over wil weten kan je Rick zaterdag misschien een vraag stellen in de chat.