Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar  (gelezen 15952 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #120 Gepost op: 8-10-2020, 11:02:19 »
Dat maakt wel heel saaie tv en de opdracht te makkelijk denk ik :P

Dus er zal wel een beperking zijn dat ze het niet zomaar mogen opzoeken.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #121 Gepost op: 8-10-2020, 12:55:24 »
Ik zit nu even terug te kijken, maar zitten ze daar nou met een stel digibeten of zo? Jeroen en Patrick schijnen  de smartphone nog te hebben. Daar is toch simpel te Googlen ‘Piombino’? Of ben ik nou gek? ???

Er zijn ongetwijfeld, zoals altijd, allerlei functies geblokkeerd.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #122 Gepost op: 9-10-2020, 02:02:33 »
Klopt, en die vrijstelling werd als het het me goed herinner toen door de mol aan Freek 'kado gedaan' Zij gaf hem op een presenteerblaadje aan hem, waardoor Tygo en Sofie in de halve finale eigenlijk al de finale gespeeld hadden. Diezelfde mol beweerde zaterdag in moltalk dat het voor de mol niet uitmaakte of de helicopter bereikt werd trouwens...
Mol Nikkie probeert nu hetzelfde te doen met Tygo, omdat hij niet op Nikkie zit , maar op Peggy. In de vorige aflevering "kreeg" hij van Nikkie in het museum een joker en nu probeert ze hem naar de finale te loodsen.

(Het is toch onvoorstELBAar knap dat je bij de Vragenvuur-opdracht denkt dat Frankrijk boven Italie ligt , maar tijdens de helicoptervlucht wel door hebt dat je naar Elba vliegt.)
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 02:09:38 door HenkJan78 »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #123 Gepost op: 9-10-2020, 12:02:12 »
Mol Nikkie probeert nu hetzelfde te doen met Tygo, omdat hij niet op Nikkie zit , maar op Peggy. In de vorige aflevering "kreeg" hij van Nikkie in het museum een joker en nu probeert ze hem naar de finale te loodsen.

Nikkie wilde helemaal niet met Tygo. Ze wilde met Peggy. Als ze de mol is, wil ze Peggy in het spel houden omdat Peggy veel verdacht wordt (en waarschijnlijk niet op Nikkie zit).

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #124 Gepost op: 13-10-2020, 23:19:20 »
Nikkie wilde helemaal niet met Tygo. Ze wilde met Peggy. Als ze de mol is, wil ze Peggy in het spel houden omdat Peggy veel verdacht wordt (en waarschijnlijk niet op Nikkie zit).
In de huidige opzet van WIDM is het enige dat de Mol echt wil geld uit de pot houden. Er is niet echt een incentive om niet verdacht te worden, behalve dat een verdachte Mol het moeilijker heeft om geld te verdonkermanen. Maar ik pleit al jaren (in mijzelf) voor een constructie waardoor het voor de Mol interessanter wordt om niet verdacht te worden. Bijvoorbeeld een deel van het uit de pot gehouden geld, of een premie per foute vraag van de finalist. Maar goed, ik dwaal af...