Auteur Topic: [Aflevering 1] Renaissance  (gelezen 21521 keer)

Offline nielsteg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #80 Gepost op: 6-09-2020, 16:48:57 »
Ik heb het allemaal nog eens terug gekeken en denk dat ons met spiegels nog iets anders gezegd word. Waarschijnlijk wordt er met meerdere dingen verwezen naar voorgaande seizoenen.

Natuurlijk weten we dat er in het verleden al eens een mol achter kandidaten langs liep.

Mijn vermoeden is dat we de acties van oud mollen van alle seizoenen in ons achterhoofd moeten houden en naast de beelden van dit seizoen moeten leggen.

Er zou nog wel eens iets verrassends uit kunnen komen.
Sorry. Ik rij net e.e..n tu..n.ne...l i . . .

Offline BettySpaghetti

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #81 Gepost op: 6-09-2020, 17:50:57 »
Er vanuit gaande dat iedere afleveringstitel weer verwijst naar de mol, vind ik ‘Renaissance’ een opvallende titel. Hoe kan deze titel slaan op de mol? Ik heb enkele delen van de aflevering opnieuw bekeken om te zien of een kandidaat in de biecht ‘Renaissance’ of ‘wedergeboorte’ gebruikt, maar heb niets kunnen vinden.
Heeft iemand anders misschien een idee?

Nikkie is letterlijk opnieuw geboren als vrouw en heeft een nieuwe naam. Ook de spiegels lijken naar haar te verwijzen. Maar ik vind het eigenlijk té duidelijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #82 Gepost op: 6-09-2020, 18:12:32 »
Heerlijke 1e aflevering met 3 aardige tot goede opdrachten. Bij de eerste opdracht begreep ik niet helemaal de toevoeging van de (overigens wel schattige) Fiatjes, maar de andere 2 waren gewoon goed!
Ich bin ein Bärliner!

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #83 Gepost op: 6-09-2020, 18:24:15 »
Het idee was volgens mij dat de kandidaten in de auto's de opdracht samen duidelijk zouden maken aan de kandidaten die startten in het dorp. Die opzet mislukte echter grotendeels, waardoor het nu enigszins overbodig overkwam.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #84 Gepost op: 6-09-2020, 19:44:40 »
Ik blijf het jammer vinden dat in de eerste aflevering al iemand af moet vallen. Zou graag dat alle kandidaten doorgaan naar de 2e aflevering. Maar ja, het is WIDM hè!

Ik vind dit het beste aan dit 'seizoen'. Ik vind het altijd zo vreselijk irritant dat er een aflevering moet zijn dat er niemand naar huis gaat. Nu hopen op een old school onthulling aflevering of hoe de Belgen het doen, gewoon een uur ALLES laten zien en uitleggen. Niet zo'n gare live uitzending waar 2 molacties ziet en de rest opgevuld is met irritant publiek en onnodige gesprekken.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 20:07:27 door WieIsUt »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #85 Gepost op: 6-09-2020, 21:50:35 »
Nadat mijn mol-liefde een tijdje op een lager pitje heeft gestaan was ik toch weer van plan om deze speciale serie "live" (lees: op de zondagen) te volgen en wauw  ::bravo:: ben ik daar eens even blij mee. Allereerst, wat een leuke groep! Vind het wel mooi dat er uit de oudere seizoenen echte all-stars mee zijn die ook ver zijn gekomen, met juist ook wat kandidaten uit nieuwere/bekendere seizoenen die wel vroeg afvallen, maar naar mijn idee zeker voor goede TV kunnen zorgen. Er zit voor mij geen enkele "dud" tussen!

De opdrachten vond ik ook erg leuk, wel héél jammer van de afvaller -- wel de ene persoon naast Ron die ik het meest wat langer zou gunnen gebaseerd op hun originele seizoen.

Wat ik hier nog niet heb gehoord, is dat ik het best wel gedurfd en briljant vindt van de productie om de opdracht waarbij de mol (ik ga er toch wel vanuit dat het de mol zelf was en wil dat eigenlijk ook terugzien in de laatste aflevering) achter de rug van de kandidaten een vrijstelling moet laten verdwijnen, vooraf te laten gaan door een opdracht waarbij alles draait om spiegels en achterom kijken. De 1ste opdracht is dus eigenlijk een hint aan de kandidaten om in opdracht 3 achterom te kijken. Om het de mol niet al te moeilijk te maken hebben ze er wel nog een opdracht tussen geplaatst die de aandacht weer van het achterom kijken moest afhalen. Het blijft gedurfd. De aflevering is zo een mooi geheel.

Had ik nog niet eens over nagedacht, maar vind ik wel mooi nu je het zegt! Ik vond het zelf vooral wel mooi om te zien dat al deze kandidaten stuk voor stuk al eens in verschillende mate zijn bedrogen en voorgelogen door de mol en het mantra "niets is wat het lijkt"... maar vervolgens alsnog tijdens deze tweede kans in de eerste de beste val trappen, op een enkeling na natuurlijk  :P

(En, stiekem zou ik het wel lachen vinden als blijkt dat Jeroen, Nadja of Peggy de mol is en dat die dan even gezellig heeft staan kletsen met de mol uit zijn/haar originele seizoen  ;D)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #86 Gepost op: 7-09-2020, 12:06:26 »
Wat ik zag op het biljet van 250 euro in het bakje bij opdracht 3 is dat hier een foto van Ellie uit haar eerdere seizoen op staat. Wellicht moeten we de andere biljetten ook in de gaten houden.

Ik zou dan ihb letten op het 500 biljet. De auto's waren FIAT 500.

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #87 Gepost op: 7-09-2020, 14:23:43 »
De eerste vraag van de widm app is "Wat was de kleur van de auto.." en 1 van de opties is wit, maar wit is geen kleur. Tygo zat in wit, is Tygo niet de mol?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #88 Gepost op: 7-09-2020, 15:16:50 »
De eerste vraag van de widm app is "Wat was de kleur van de auto.." en 1 van de opties is wit, maar wit is geen kleur. Tygo zat in wit, is Tygo niet de mol?
Officieel is wit inderdaad geen kleur, maar voor de meeste mensen wordt het gewoon als kleur gezien. Waaronder zou je Tygo dan moeten zetten? "Hij zat niet in een auto"?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #89 Gepost op: 7-09-2020, 16:00:59 »
Horace veronderstelt dat bij de derde opdracht de Mol achter hem liep en waarschijnlijk de bakjes heeft verwisseld. Daarom pakt Horace maar at random een bakje en kijkt verder niet echt om naar de andere bakjes. Ik kan geen lijn ontdekken in deze logica. Hij is wel zo snel van geest om te bedenken dat ‘achter je rug’ niet zomaar wordt gezegd, maar hij gaat vervolgens niet gewoon de rij af, net zolang tot hij iets vindt wat hem bevalt. Bij een omwisseling van bakjes kun je nog steeds gewoon langs alle bakjes gaan. Indien hij als kandidaat zo ad rem is bij de woorden ‘achter je rug’, had hij bovendien ook wel kunnen bedenken dat de kans best aannemelijk is (40%)* dat hij bij een willekeurige keus geld zou pakken, maar vervolgens als kandidaat dit bedrag niet in de pot kon brengen zonder afbreuk te doen aan zijn potentiële Molschap, iets waar hij nu blijkbaar bang voor is.

Pas ná de eerste executie meldt Horace in een biecht dat ’t volgens hem het beste is om iedereen te vertellen dat hij een joker heeft in plaats van geld. Hij zegt dit in een zwart shirt, dat hij ook aanheeft wanneer hij in de vooruitblik uitroept: ‘Is dit de láseropdracht?!’ (In een eerdere biecht van hem over de bakjesopdracht heeft hij een lichtbruine sweater o.i.d. aan en heeft hij volgens mij ook minder gel in zijn haar.) Ik vermoed daarom dat een kandidaat na de executie heeft gevraagd wie dan geld heeft gepakt (Rik maakt hier melding van), maar dit niet in de pot heeft gebracht.

* Speculatie: Waarom zijn er maar vijf bakjes – waarvan twee met een geldbiljet – en niet meer? Om de kans aannemelijker te maken dat Horace als Mol at random geld pakt (maar later in het spel een Mereltje zal doen)?

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #90 Gepost op: 7-09-2020, 19:32:10 »
Officieel is wit inderdaad geen kleur, maar voor de meeste mensen wordt het gewoon als kleur gezien. Waaronder zou je Tygo dan moeten zetten? "Hij zat niet in een auto"?

Ik heb toch gewoon wit ingevuld, hij zat toch in een auto maar de mol is kleurenblind ::ok:: ::tandpastasmiley::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #91 Gepost op: 7-09-2020, 20:37:42 »
Mijn verdachten zaten grote deeels niet in een auto dus ik ga voor de mol zat niet in een auto.
chipsverslaafde <3

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #92 Gepost op: 7-09-2020, 22:56:49 »
Toegeven, na dit jaar te zijn afgehaakt bij WIDM, was ik nogal sceptisch over deze All Stars Editie. Natuurlijk toch maar even gekeken, gelukkig maar, want ik heb werkelijk genoten  ::jaja::

Wat leuk om een aantal oude deelnemers én mollen weer eens terug te zien, leuke opdrachten met een staartje, mooi camerawerk en natuurlijk een geweldige (herkenbare) omgeving, het prachtige Toscane.

Ik verheug me nu al op de tweede aflevering!


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #93 Gepost op: 8-09-2020, 00:18:35 »
Nikkie is letterlijk opnieuw geboren als vrouw en heeft een nieuwe naam. Ook de spiegels lijken naar haar te verwijzen. Maar ik vind het eigenlijk té duidelijk.
Daar heb ik wel aan gedacht maar wilde daar hier niet de aandacht op vestigen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #94 Gepost op: 8-09-2020, 00:46:13 »
Nikkie is letterlijk opnieuw geboren als vrouw en heeft een nieuwe naam.

Ik wil niet te veel off-topic gaan, maar moet dit even kwijt. Nikkie is altijd al als een vrouw geboren, maar helaas in het verkeerde lichaam. Zoals Nikkie het zelf omschrijft is ze altijd al Nikkie geweest, want ze is Nikkie. Er is niks zoals ''opnieuw geboren'' worden en dat is veelvoorkomend misconceptie over transgenders. Het wekt namelijk de suggestie dat je identiteit plotseling veranderd, terwijl als je transgender bent je altijd al hebt gevoeld met het gender waarmee jezelf identificeert. Ik snap dat je het niet verkeerd bedoelt, maar wou het toch even benoemen om een discussie te voorkomen.

Dan weer on-topic: Renaissance gaat eerder slaan op de mannennamen denk ik  ::vergroot::.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #95 Gepost op: 8-09-2020, 01:16:01 »
Dank je!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #96 Gepost op: 8-09-2020, 10:31:02 »
Dan weer on-topic: Renaissance gaat eerder slaan op de mannennamen denk ik  ::vergroot::.

Zoals ik al eerder had vernomen, een nieuwe naam krijgen is herboren worden? Wie begon met het frauderen van de namen...
Horace of Peggy toch?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #97 Gepost op: 8-09-2020, 11:24:04 »
Renaissance gaat eerder slaan op de mannennamen denk ik  ::vergroot::.

...dus, wie kwam met de naam Michelangelo op de gastenlijst...

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #98 Gepost op: 8-09-2020, 12:53:23 »
Zoals ik al eerder had vernomen, een nieuwe naam krijgen is herboren worden? Wie begon met het frauderen van de namen...
Horace of Peggy toch?
In de montage wel ja. Uiteindelijk doen alle drie de groepjes het maar je ziet niet echt wie er mee begint.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Renaissance
« Reactie #99 Gepost op: 8-09-2020, 14:45:56 »
...dus, wie kwam met de naam Michelangelo op de gastenlijst...

Zou ik ook wel eens willen weten ::jaja::