Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld  (gelezen 28251 keer)

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Gepost op: 5-09-2020, 12:10:39 »


Hier kunnen jullie reageren op de 1e opdracht van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2020, 17:39:32 door Heinz »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #1 Gepost op: 5-09-2020, 21:39:05 »
je eigen uitspraak niet meer weten, da's toch jammer...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2020, 21:40:27 »
Vond Nadja hier zo erg afwezig. Vind haar tot nu toe sowieso moeilijk te peilen. Horace erg onverdacht door te bellen en gelijk te alarmeren dat ze die spiegels moesten vinden.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #3 Gepost op: 5-09-2020, 21:40:35 »
Waarom zat hier een teller bij van pak 'm beet 10,5 uur?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #4 Gepost op: 5-09-2020, 21:42:45 »
Oei, ook een jaarlijks terugkerend fenomeen, dat was een tijdsklok van de huidige tijd. Dus die telde door tot 11 uur.

De opdracht begon ergens om half 10 geloof ik, dus op de klok staat dan 9:30:00

Ze hadden dus in werkelijkheid 1,5 uur.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #5 Gepost op: 5-09-2020, 21:44:31 »
Oh, dat wist ik niet. Maar ik snap ook niet waarom dit gebeurt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #6 Gepost op: 5-09-2020, 21:49:47 »
De Mol ziet een paar mensen verkeerd staan en kan prima voor zijn eigen spiegelbeeld staan. eens kijken of daar nog iets opvallends te zien is...

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #7 Gepost op: 5-09-2020, 21:56:56 »
Horace vind ik hier verdacht. De quote “trust nobody” is niet een quote die een kandidaat tegen de mol zegt, maar eerder andersom. Ik weet dat het de ultieme Horace quote is, maar toch... maar die 250 euro kan ik niet goed praten.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #8 Gepost op: 5-09-2020, 22:01:01 »
Horace vind ik hier verdacht. De quote “trust nobody” is niet een quote die een kandidaat tegen de mol zegt, maar eerder andersom. Ik weet dat het de ultieme Horace quote is, maar toch... maar die 250 euro kan ik niet goed praten.

Maar die 250 heeft hij nog niet ingeleverd. Althans Rik zegt alleen dat er geld gepakt is. Niet dat het ingeleverd is?
Al blijf ik het ook apart vinden dat je als mol bewust geld pakt.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #9 Gepost op: 5-09-2020, 22:08:34 »
De Mol ziet een paar mensen verkeerd staan en kan prima voor zijn eigen spiegelbeeld staan. eens kijken of daar nog iets opvallends te zien is...

Ron zegt aanvankelijk dat hij zijn zin niet meer weet, maar nadat een aantal andere kandidaten zijn gaan staan (waaronder oa Ellie op de verkeerde plek) wilt hij per se naar zijn goede plek toe. Misschien omdat hij toch al weet dat de opdracht gaat mislukken maar zelf goede sier wil maken?

Offline TearSong

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #10 Gepost op: 5-09-2020, 22:15:38 »
Ik vond het vooral opvallend dat in de opdracht ‘spiegelbeeld’ Tygo tegen de mol zegt ‘ik zal de hele tijd naar je kijken’...in de spiegel?  ::hypocriet::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #11 Gepost op: 5-09-2020, 22:18:47 »
Het is op zich ook een kandidatenactie om niet meteen goed te gaan staan. Je kunt dan even observeren wie jouw plekje opeist, en dus sowieso verkeerd zit.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2020, 22:22:51 »
t is dat ik voorgaande seizoenen met Nadja en Peggy niet gezien heb, maar ik kan d'r niet onder uit dat ze beiden een beetje bijzonder reageren.
Nadja in de auto ziet dat bord in spiegelschrift, maar denkt dat het geheimtaal is (terwijl je toch best duidelijk kan zien dat de letters verkeerd om staan). dat is interessant, maar dat ze dan maar gelijk doorrijd ipv het proberen te ontcijferen is vreemd.
Peggy lijkt het vooral erg gezellig te vinden al die oud-kandidaten, en zie ik verder niet zo heel erg veel nuttigs doen (maar dat kan aan mij liggen)
"niets is wat het lijkt"

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2020, 22:32:51 »
Deze opdracht is door de kandidaten bekendmaking een beetje langs me heen gegaan. ::rofl::

Maar wel leuk bedacht!
chipsverslaafde <3

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2020, 22:49:22 »
Horace vind ik hier verdacht. De quote “trust nobody” is niet een quote die een kandidaat tegen de mol zegt, maar eerder andersom. Ik weet dat het de ultieme Horace quote is, maar toch... maar die 250 euro kan ik niet goed praten.
Ik vind dat niet verdacht want die quote haal je er zo makkelijk tussenuit. Dan is het nog lastiger om per ongeluk bij de foute spiegel te gaan staan of verwarring te creëren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2020, 23:22:06 »
Durf je als mol hier voor een verkeerde quote te gaan?  Op zich zou je daarop zeker ja antwoorden want geheid dat die 1000 niet In de pot komt. Maar door een verkeerde quote te kiezen , loopt je wel het risico de persoon van die quote dat merkt dn je dus meteen kan ontmaskeren.   Ik denk dat de mol hier wat afwavhtend is en Ik zou eerder verwachten dat de mol juist staat , zeker als hij al ziet dat Anderen toch verkeerd staan.

Vreemdste quote Ik zie je over 2 weken. Want de kandidaten zien elkaar allemaal meteen erna en dus ook de mol. Of moeten we dit zien aks dat de mol op dat moment tegen zijn spiegelbeeld dit zegt en twee weken onderduikt als kandidaat? 

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #16 Gepost op: 5-09-2020, 23:24:55 »
Niet inhoudelijk maar Patrick die valt  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #17 Gepost op: 5-09-2020, 23:27:29 »
Horace en Ellie die 3 spiegels vinden, zeker weer met de klok mee gezocht?  ::vergroot:: :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #18 Gepost op: 5-09-2020, 23:58:20 »
Tygo die nog even zegt ''lekker langzaam gereden'' kan natuurlijk ook een mol uitspraak zijn.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #19 Gepost op: 6-09-2020, 00:10:37 »
Mooie opdracht weer, veel herkenbare onderdelen uit eerdere seizoenen, leuk om te zien! Opvallend: waarom belt alleen Horace iemand op? En hoe kan het dat de verbinding verbroken wordt? Ik vond Ron, Nikkie en Tina erg chaotisch,, zo moeilijk was de opdracht nou ook niet weer te begrijpen?