Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld  (gelezen 28177 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #20 Gepost op: 6-09-2020, 01:15:47 »
Even een overzicht van het eindresultaat, inclusief de teksten

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #21 Gepost op: 6-09-2020, 09:09:29 »
Tenzij je als mol in de schoot geworpen krijgt om verkeerd te gaan staan dan gaat mol wel verkeerd staan. Als die optie niet voorbij komt dan goed gaan staan, zeker als je ziet dat anderen al verkeerd staan.

Uitspraak “ik leef mijn droom” ook wel een mollen uitspraak... dan zou Patrick de mol zijn. Kan me totaal niet voorstellen.  ::zwaai::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #22 Gepost op: 6-09-2020, 09:13:35 »
Uitspraak van Ellie spreekt ook zeer tot de verbeelding met deze spiegels. Maar het was sterker geweest als ze dan ook daadwerkelijk bij haar eigen spiegel stond
---------
Nadja: "Mol, ik zie je over twee weken" (tot die tijd speel ik een kandidaat?). Hoelang was de opnameperiode? Ze zou hier haarzelf kunnen toespreken (ik zie je in de finale).
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 09:20:09 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #23 Gepost op: 6-09-2020, 09:39:58 »
8 afleveringen , 2 dagen per afl dan zit je aan iets meer dan 2 weken.  Ik vind het een vreemde uitspraak dat je de mol over 2 weken ziet, als je aan het begin van het spel staat. Want een paar minuten later ontmoet ze iedereen, dus ook de mol.

Krijgt hier een elk geval een plusje voor als mogelijk mol, die nadja.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #24 Gepost op: 6-09-2020, 09:46:15 »
Patrick zegt dat hij Ellie verdacht vindt omdat ze bij zijn uitspraak gaat staan. Hij laat hier zien dat hij dus rustig afstand kan nemen en rustig heeft afgewacht. (toch wel slim ondanks zijn val ;D )  Patrick onmols
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #25 Gepost op: 6-09-2020, 10:56:10 »
Opvallend: waarom belt alleen Horace iemand op?


Ja precies, wie hadden er een telefoon en was er bij de andere rijders ook een nummer te zien op de borden?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #26 Gepost op: 6-09-2020, 10:56:37 »
ik zit even naar die foto te kijken he, omdat ik verwacht dat er wel hints in staan.
Horace steekt z'n duim op, dit lijkt me  wel een hele bijzondere manier van foto's maken.
Tygo staat best wel breed uit, maar dit zal niets zijn (al kan je er een soort "M" van maken als je een paar benen van medekandidaten gebruikt).
Jeroen staat helemaal achteraan, bij het verkeerde bordje (maar de quote past niet bij een bericht aan de mol, al is het wel een goede strategie om niet ontdekt te worden)
Nikkie is gelijk hierdoor ook 'verdacht', ze heeft immers de quote waar jeroen achter staat bedacht (ze wijst ook naar de grond, maar dat kan ook onopzettelijk zijn).
Ron is de enige deelnemer die daadwerkelijk in de camera kijkt, ipv naar zichzelf door de spiegel.
Nadja haar quote is over het algemeen bijzonder, aangezien het 3 weken zouden zijn ipv 2 weken.
 
"niets is wat het lijkt"

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #27 Gepost op: 6-09-2020, 11:00:32 »
Als je kandidaat bent en je ziet dat iemand bij Jouw quote staat, dan jaag je die daar toch weg, want degene Waarvan jij weet dat due verkeerd staat, kost je 1000 euro.

Of is het geheim dat jij weet dat er iemand verkeerd staat , je meer waard In de zin van verdenking etc?

Als mol hier fout gaan staan, brengt het risico Met zich mee dat Patrick ( als voorbeeld) het fout staan bespreekt Met de groep en dan heb je als mol flink wat uitleg te geven.

Als mol hier wat Inactief zijn en mogelijk fout gaan staan aks er al meer fout staan, is mogelijk. Maar nog mooier is het Om bij je Eigen quote te gaan staan omdat er toch al mensen fout staan. 

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #28 Gepost op: 6-09-2020, 11:10:37 »
Over de quote van nadja: zijn de brieven aan de mol niet 2 weken voor het begin van de opnames geschreven, en bedoelt ze dat ze de mol op de eerste opnamedag ziet? Zo interpreteerde ik het in ieder geval.
Glow in the dark

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #29 Gepost op: 6-09-2020, 11:14:27 »
Even over de quotes an sich:
Nikkies quote voor mij meest verdacht. Lievelingetje worden is een molstrategie, verdacht worden een kandidaatstrategie. Ook 'ik leef mijn droom' vind ik mols (patrick).

Die van ellie (misschien zie ik direct in je ogen wie je bent) vind ik verdacht omdat ze allen in de spiegel kijken. Maar dat geldt eigenlijk voor meerdere. Die van jeroen triggert me ook, maar kan ik niet helemaal duiden.

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #30 Gepost op: 6-09-2020, 11:21:18 »
Jeroen opperde bij de test dat de opdrachtnaam “spiegelbeeld” op nikkie kon slaan. Vond ik best goed opgemerkt en ook wel een goeie optie als hint.
Glow in the dark

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #31 Gepost op: 6-09-2020, 11:34:48 »
Molse acties:
  • Nadja, Ron, Tygo en Ellie bellen niet met de andere kandidaten
  • Tygo loopt met Patrick mee, maar vind zelf geen enkele spiegel
  • Tina, Nadja, en Peggy vinden geen enkele spiegel
  • Ellie, Patrick, Nikkie en Jeroen staan verkeerd

Kandidaatse acties:
  • Horace belt met de kandidaten en geeft ze zo tijd om eerder spiegels te vinden
  • Patrick komt met het idee om de spiegels in de stellage te zetten
  • Horace en Ellie vinden allebei 3 spiegels
  • Jeroen, Nikkie, en Patrick vinden allemaal 2 spiegels
  • Ron vind er ook nog één

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #32 Gepost op: 6-09-2020, 11:49:36 »
@Sanmol we weten niet hoe veel spiegels Ellie en Horace ieder vinden. Misschien had Ellie er wel 2 en Horace 1, misschien wel andersom. Het vinden van 1 spiegel vind ik niet gelijk onmols.

Ellie zei wel iets in de richting van: "Ik zei toch dat we boven moesten kijken", wat suggereert dat zij sowieso één spiegel zelf heeft gevonden of ze iig richting de juiste plek is gelopen.

Leuke opdracht, beetje gehaaste opening wel. Ik had graag wat meer reacties gezien toen iedereen in het dorp aankwam.
Frankje Lapi

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #33 Gepost op: 6-09-2020, 12:34:48 »
Alle spiegels stonden rechtop, op één na. Die leek verborgen achter een bosje? Een mislukte molactie om de spiegel te verstoppen?

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #34 Gepost op: 6-09-2020, 12:46:23 »
Ik vind dat niet verdacht want die quote haal je er zo makkelijk tussenuit. Dan is het nog lastiger om per ongeluk bij de foute spiegel te gaan staan of verwarring te creëren.

Geen idee of Horace de mol is, maar als hij dat wel is, dan is kan het ook handig zijn om zo herkenbaar bij de goede quote te staan. Zodat het opvalt dat je goed staat (ook nog duimpje omhoog) en je niet gelijk opvalt als mogelijke mol. Je hoeft op dat moment alleen maar te weten/zorgen dat er anderen niet goed staan en dan is het tweede deel van de opdracht toch al mislukt.
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #35 Gepost op: 6-09-2020, 13:16:43 »
Wat me bij het terugkijken opviel en wat ik hier nog niet langs heb zien komen is dat Ron het telefoonnummer op het bord wel lijkt te proberen te bellen, maar hij krijgt geen contact met een van de andere kandidaten. Heeft hij gewoon het verkeerde nummer ingetoetst of is hier iets anders aan de hand?

Offline Vennetje78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #36 Gepost op: 6-09-2020, 13:35:34 »
Ik vond de zin van Jeroen ook opvallend: "Mol, als je je hart wilt luchten, je mag me altijd komen opzoeken." In de spiegel soms?

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #37 Gepost op: 6-09-2020, 13:57:28 »
Heeft wellicht niets te betekenen, maar moest er toch aan denken. Italie, renaissance en spiegelschrift heeft een link met Leonardo da Vinci. Da Vinci schreef nl altijd in spiegelschrift. Jammer dat er niet echt bepaald een homo universalis in de groep zit🤣

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #38 Gepost op: 6-09-2020, 14:19:00 »
Wat ik mij afvraag: zou de mol hier in het dorp begonnen zijn en spiegels hebben verplaatst?
Nu ik de opdracht eens terugkijk valt het me op dat de spiegel die Patrick op een oprit tussen de bosjes/planten vond wel heel out of place was. Terwijl veel andere spiegels wel gewoon duidelijk te zien waren of op duidelijke plekken stonden.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #39 Gepost op: 6-09-2020, 15:03:48 »
Opvallend: waarom belt alleen Horace iemand op?


Ja precies, wie hadden er een telefoon en was er bij de andere rijders ook een nummer te zien op de borden?

Elke auto had een telefoon en elk bord had een nummer.