Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld  (gelezen 28209 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #120 Gepost op: 15-10-2020, 17:36:43 »
Vanuit de Jeroentunnel kun je nu beredeneren: Hij staat voor de spreuk van zijn tactiek. Voor Nikkie vanaf nu reden om op Jeroen te gaan (want ze wist dondersgoed wat haar spreuk was).

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #121 Gepost op: 16-10-2020, 22:42:28 »
Bij de quotes van de kandidaten viel mij op dat het handschrift van Nikkie nogal varieerde.  Het wordt pas ECHT interressant wanneer we haar quote verticaal gaan spiegelen:

Er is dan MOL te lezen.  ::oink::

Nikkie begint haar brief met "Dag lieve mol" en later heeft ze het over "lieveling"
Mij viel op dat het woordje Mol bij Peggy's quote op dezelfde plek in beeld komt als het woordje lieveling bij Nikkie.
(Ik heb geprobeerd om de 2 afbeeldingen door elkaar te mixen  ::hypocriet::)



Wanneer ik alle 10 quotes onder elkaar zet, vallen me 3 dingen op:

1.  "WAT HAD IK GRAAG IN JOUW SCHOENEN GESTAAN..."  - Tygo (2014)

2.  "MOL, IK ZIE JE OVER TWEE WEKEN..."  - Nadja (2007)
3.  "TOT IN DE FINALE, (KLEINE) BRUINE SLECHTZIENDE RAKKER!"  - Tina (2020)
4.  "IK GA PROBEREN (OM) MIJN EIGEN RECORD TE VERBETEREN(/VERBREKEN)..."  - Ron (2018)
5.  "MOL, ALS JE JE HART EENS WILT LUCHTEN, JE MAG ME ALTIJD KOMEN OPZOEKEN..."  - Jeroen (2017)

6.  "IK GA DE LIEVELING VAN DE GROEP WORDEN..."  - Nikkie (2019)

7.  "IK HEB JOU DOOR, MOL!"  - Peggy (2006)
8.  "MISSCHIEN ZIE IK DIRECT IN JE OGEN WIE JE BENT?"  - Ellie (2016)
9.  "IK LEEF MIJN DROOM..."  - Patrick (2008)
10."TRUST NOBODY..."  - Horace (2011)


- De oranje woorden worden wel gezegd, maar staan niet op de spiegels. De paarse woorden staan er wel op, maar worden niet gezegd.
Zouden we iets moeten doen met deze letters?

- De quotes op de spiegels van Tina (2020) en Ron (2018) kloppen niet helemaal met wat de kandidaten zelf zeggen. Nikkie's seizoen (2019) zat hier precies tussen in.

- 3 quotes die beginnen of eindigen met MOL. Toevallig is dat dan ook de eerste of laatste letter van Nikkie de Jager

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #122 Gepost op: 17-10-2020, 00:03:33 »
scherp! Je zou dus simpelweg kunnen zeggen dat als je kijkt naar de quotes die met Mol beginnen, je dan ook de beginletter van de kandidaat die het gezegd heeft moet nemen. Dan krijg je NJ, de initialen van Nikkie.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #123 Gepost op: 17-10-2020, 00:18:55 »
De Y van Peggy is ook rood gekleurd. Ik mis de bedoeling dan daarvan, of zie ik iets verkeerd?.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #124 Gepost op: 17-10-2020, 00:41:06 »
De Y van Peggy is ook rood gekleurd. Ik mis de bedoeling dan daarvan, of zie ik iets verkeerd?.
Daar staat het woord MOL aan het eind, die doet dan dus niet mee.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #125 Gepost op: 17-10-2020, 01:32:25 »
De Y van Peggy is ook rood gekleurd. Ik mis de bedoeling dan daarvan, of zie ik iets verkeerd?.
Doet in principe niet mee, maar heeft wel dezelfde klank. Nikkie / Peggy. Beiden eindigen op ie klank.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #126 Gepost op: 17-10-2020, 10:36:27 »
Doet in principe niet mee, maar heeft wel dezelfde klank. Nikkie / Peggy. Beiden eindigen op ie klank.
In de initialen van Nikkie zit geen i dus aan een y of i heb je niets. Waarom deze erbij halen als je deze met evenveel recht kan wegredeneren.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #127 Gepost op: 23-10-2020, 22:55:57 »

3.  "TOT IN DE FINALE, (KLEINE) BRUINE SLECHTZIENDE RAKKER!"  - Tina (2020)
4.  "IK GA PROBEREN (OM) MIJN EIGEN RECORD TE VERBETEREN(/VERBREKEN)..."  - Ron (2018)



Ik zie hier een gevalletje voorkennis bij Nikkie.

Tina ZEGT: tot in de finale, kleine bruine slechtziende rakker                           
Tina SPIEGEL: tot in de finale, bruine slechtziende rakker                           
Nikkie vindt deze SPIEGEL en ZEGT:  'kan niet wachten je te zien, kleine bruine slechtziende  rakker'                           
Hoezo zegt Nikkie bij het voorlezen van deze spiegel wel weer het woord kleine maar heeft ze het niet opgeschreven op de spiegel?   
      
Ron ZEGT: ik ga proberen om mijn eigen record te verbreken                            
Ron SPIEGEL: ik ga proberen mijn eigen record te verbeteren                           
Nikkie ZEGT: ik ga proberen mijn eigen record te verbreken                            
Hoezo zegt Nikkie bij het voorlezen van de spiegel wél verbreken maar schrijft het woord verbeteren op de spiegel?
En laat ze in beide gevallen het woord om weg?
   

Jeroen ZEGT: Mol misschien ook wel daarom als je je hart eens wilt luchten je mag me altijd komen opzoeken            
Jeroen SPIEGEL: Mol, als je je hart eens wilt luchten je mag me altijd komen opzoeken   
Ik zie hier niet wat we met de tekst misschien ook wel daarom moeten.. misschien leiden de beginlitters naar WIDM?   
                        
Gevonden letters                           
K   L   E   I   N   E   O   M   K   
                           
                           
Oplossing                           
N   I   K   K   E   E      M   O   L

tja, Nikkee met dubbel E, dat dan wel wel..

Er ontbreekt 2x een I in bovenstaande ???


Iets anders wat ik zat te bedenken: ik zie niet voor me dat Nikkie zelf de teksten op de spiegels heeft geschreven.
Tegenwoordig heb je software die een handschrift heel goed kunnen namaken.
Als je die uitprint op transferpapier kan Nikkie die hebben overgebracht op de spiegels.
De productie heeft de 'foutjes' dan al voor haar erin verwerkt.

Programma:
https://freshgadgets.nl/nieuw-algoritme-vervalst-jouw-handschrift-met-grote-precisie

Verschillende soorten transferpapier van Forever te gebruiken in combinatie met OKI’s CMYW laser printers. Voor het maken van geweldige kleurenprints op donker of juist op licht textiel en harde oppervlakken, zoals mokken, borden, hout en spiegels. Snijden of pellen wordt overbodig met dit transfersysteem.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2020, 22:59:55 door missmolly »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #128 Gepost op: 23-10-2020, 23:46:11 »
Tina ZEGT: tot in de finale, kleine bruine slechtziende rakker                           
Tina SPIEGEL: tot in de finale, bruine slechtziende rakker                           
Nikkie vindt deze SPIEGEL en ZEGT:  'kan niet wachten je te zien, kleine bruine slechtziende  rakker'                           
Hoezo zegt Nikkie bij het voorlezen van deze spiegel wel weer het woord kleine maar heeft ze het niet opgeschreven op de spiegel?   

Edit: Time stamp hier
      
Ron ZEGT: ik ga proberen om mijn eigen record te verbreken                            
Ron SPIEGEL: ik ga proberen mijn eigen record te verbeteren                           
Nikkie ZEGT: ik ga proberen mijn eigen record te verbreken                            
Hoezo zegt Nikkie bij het voorlezen van de spiegel wél verbreken maar schrijft het woord verbeteren op de spiegel?
En laat ze in beide gevallen het woord om weg?
   

Edit: Time stamp hier

Jeroen ZEGT: Mol misschien ook wel daarom als je je hart eens wilt luchten je mag me altijd komen opzoeken            
Jeroen SPIEGEL: Mol, als je je hart eens wilt luchten je mag me altijd komen opzoeken   
Ik zie hier niet wat we met de tekst misschien ook wel daarom moeten.. misschien leiden de beginlitters naar WIDM?   

Nu begin ik weer te twijfelen.. Het zou toch niet ://.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #129 Gepost op: 23-10-2020, 23:57:42 »
Jee wat goed gevonden. Knap hoor. Zo krijg ik weer een bevestiging dat Nikkie de mol is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #130 Gepost op: 24-10-2020, 00:00:10 »
Valt me nu ook opeens op dat wanneer de quotes in beeld komen bij de kandidaten dat ze ook door een programma lijken te zijn gemaakt  ???.

Edit: Ik hoor alleen echt geen kleine bij die eerste, dus het kan gewoon een verbetering zijn van verbeteren naar verbreken

Edit Edit: In de Nederlandse ondertiteling staat geen kleine, dus dit ontkracht ik dan weer. Kan zo de prullenbak in.
« Laatst bewerkt op: 24-10-2020, 00:30:44 door Sanmol »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #131 Gepost op: 24-10-2020, 00:07:20 »
OMG WAT EEN HINT ::oink:: En dat een dag voor de ontknoping ::bravo::

Het is dr gewoon hoor onze mol!  ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #132 Gepost op: 24-10-2020, 00:39:02 »
Probleem blijft: hoezo dan precies het handschrift van Jeroen hebben uitgekozen en dat precies zij dan degene zijn tussen wie het gaat in de finale?

Dat is allemaal wel erg toevallig.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #133 Gepost op: 24-10-2020, 01:30:37 »

Jeroen ZEGT: Mol misschien ook wel daarom als je je hart eens wilt luchten je mag me altijd komen opzoeken            
Jeroen SPIEGEL: Mol, als je je hart eens wilt luchten je mag me altijd komen opzoeken   
Ik zie hier niet wat we met de tekst misschien ook wel daarom moeten.. misschien leiden de beginlitters naar WIDM?   
                           
                           
Oplossing                           
N   I   K   K   E   E      M   O   L

tja, Nikkee met dubbel E, dat dan wel wel..

Er ontbreekt 2x een I in bovenstaande ???


De twee missende i's zouden misschien uit de spiegel van Tina kunnen komen.
Het viel me al op dat alleen die spiegel een dubbele bodem had...

Tiina?

WIDM NIKKIE MOL

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
« Reactie #134 Gepost op: 24-10-2020, 15:03:43 »
Probleem blijft: hoezo dan precies het handschrift van Jeroen hebben uitgekozen en dat precies zij dan degene zijn tussen wie het gaat in de finale?

Dat is allemaal wel erg toevallig.
Hier heb ik inderdaaf ook geen goed argument over gezien. Enige punt dat ik kan verzonnen is dat de mol hiervoor een soort gemiddelde handschrift heeft gebruik met elementen van alle kandidaten (misschien kun je met montage dan ook wat doen) maar dat is wel een beetje en los-zand theorie.