Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst  (gelezen 14495 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #40 Gepost op: 6-09-2020, 18:38:02 »
Wel mooi dat Ellie de groep laat geloven dat die 750 eruit is door de valse namen. Eigenlijk komt het doordat die namen niet binnen zijn gekomen. Zou zowel een kandidaten- als mollenactie kunnen zijn wmb.
Dit vond ik inderdaad ook een smoes van jewelste.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #41 Gepost op: 6-09-2020, 20:36:12 »
Mol kan even kijken hoe de kandidaten het oppakken en als het misloopt, lekker onopvallend meedoen met veel namen. Zo niet, dan beetje sturen op veel namen of idd alleen mannennamen maar dat lijkt mij voor de mol te opvallend. Anders molpunten voor Peggy.
Peggy was juist degene die de mannennamen in twijfel trok en vroeg of het ook vrouwennamen konden zijn. Het waren Ron, Jeroen, Nadja e.a. die mannennamen begonnen te noemen. En Nikkie is degene die beweert dat het mannennamen moeten zijn.
Tell me what your telescope says

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #42 Gepost op: 6-09-2020, 21:24:49 »
Peggy was juist degene die de mannennamen in twijfel trok en vroeg of het ook vrouwennamen konden zijn.

Toen Jeroen een vrouwennaam noemde, was Peggy degene die mannennamen zei en dat werd bevestigd door Nikkie.

::rofl::

het was uitsluitend als leuke illustratie. (overigens niet raar dat Leonardo op 1 staat rond zijn 500ste sterftejaar)

Net als in Nederland, en de meeste andere landen, is de top10 in Italie ook al jarenlang min of meer hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 21:36:59 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #43 Gepost op: 7-09-2020, 14:50:00 »
Dit vond ik inderdaad ook een smoes van jewelste.
Zeker, maar het past ook erg goed bij Ellie als kandidaat die als (ex)politievrouw nog even benadrukt dat je volgens de regels moet spelen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #44 Gepost op: 7-09-2020, 17:01:28 »
Volgens mij mocht je maar maximaal 200 per naam inzetten. Opvallend trouwens dat ze niet het maximum van 2000 hadden ingezet!
Is geen slechte tactiek toch? Hoe meer geld je inzet, hoe meer je ook kan verliezen ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #45 Gepost op: 7-09-2020, 17:57:43 »
Zoals ik het begreep hoefden ze niet op alle namen geld in te zetten toch? Dus kan je ook een naam voor 0 euro hebben? Dus geen winst of verlies als iemand wel of niet met die naam kwam.

Dan zet een lange lijst overigens nog steeds Ellie en Patrick misschien wel aan tot meer geld inzetten en spreiden en de zoekers tot minder gericht zoeken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #46 Gepost op: 7-09-2020, 19:52:24 »
Toen Jeroen een vrouwennaam noemde, was Peggy degene die mannennamen zei en dat werd bevestigd door Nikkie.

Klopt. Peggy wierp het als vraag op: mannennamen toch? En Nikkie bevestigde dit het stelligst.

Omdat het wel een interessant moment is (waar hier en daar wat verwarring over is wie nou wat zei) heb ik wat we te zien en horen kregen (waar uiteraard flink in geknipt is) uitgeschreven:

[Het noemen van namen begint]:
Ron: Mario
Jeroen(?): Stefano
Jeroen: Eduardo
Nadja: Maurizio
Ron: Pedro
Horace: Antonio
BIECHT Nadja: Iedereen wist heel veel namen. Luciano, Mario, David, Eros.
Jeroen: Rosana
Peggy: Mannennamen toch?
Jeroen: Nee, namen, voornamen. Gewoon voornamen. 
Peggy: Alleen maar mannennamen of ook vrouwennamen?
Nikkie: Mannen.
Peggy: Mannennamen.
[Ondertussen voeren Horace en Tygo een gesprek, het geluid hiervan is heel laag gezet.]
Jeroen: Nee! Dat heeft ie niet gezegd.
Nikkie: Jawel.
Peggy: Hij zei ma-?
BIECHT Jeroen: Ik heb dat nooit gehoord. Ik heb Rik het nooit horen hebben over alleen maar mannelijke voornamen. Maar aan tafel wist iedereen het zeker: nee, alleen maar mannelijke voornamen.

[allemaal door elkaar heen]:
Peggy: Ik dacht mannennamen.
Horace:  Volgens mij zei ie mannen hoor.
Tina: OK nou, laten we het laten op mannen.
Peggy: Ik dacht dat ie mannen zei.
Nikkie: Ik dacht ook mannen. 

Jeroen: Prima...
BIECHT Peggy: Het was een beetje fifty-fifty dus we hebben het op mannen gehouden. Want we wisten er genoeg te noemen.
[ze gaan verder met mannennamen noemen]
Ron: Dit is toch meer als genoeg zo?
BIECHT Ron: Nee het ging maar door. Nou, prima dan. Maar ja, zal je altijd zien... het is Wie is de Mol?...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #47 Gepost op: 7-09-2020, 20:23:36 »
[Het noemen van namen begint]:

Nadja: Maurizio

Zou een leuke hint naar Nadja zijn, want de naam Maurizio betekent "schemering, donker gekleurd"  ::vergroot::.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #48 Gepost op: 7-09-2020, 20:38:41 »
Ik zei t al in t Peggy topic maar met 2 geslachten hadden ze hun zoektocht op kunnen splitsen op een efficientere manier dan nu.. want je ziet van een afstand wel 'dat is een vrouw' maar niet 'nee, da's Mario, die is voor t andere groepje'

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #49 Gepost op: 7-09-2020, 20:46:44 »
Trouwens het restaurant waar dit afspeelde was Tratorria Ossena in San Quirico d'Orcia  ::vergroot::.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #50 Gepost op: 7-09-2020, 21:25:45 »
[Het noemen van namen begint]:
Ron: Mario
Jeroen(?): Stefano
Jeroen: Eduardo
Nadja: Maurizio
Ron: Pedro
Horace: Antonio
BIECHT Nadja: Iedereen wist heel veel namen. Luciano, Mario, David, Eros.
Jeroen: Rosana
Peggy: Mannennamen toch?

Het kan dus niet echt een vooropgezette molactie zijn, als je dit zo leest: het opperen van 'mannennamen toch?' werkt alleen als er tot dan toe toevallig al heel veel mannennamen genoemd zijn, en je kunt die voorzet niet in je eentje orkestreren. Dus als het een molpoging van Peggy of Nikkie is, is het geïmproviseerd. Dan is het ook weer niet zo gek dat de mol in dit geval ook zo snel niet kon doorzien dat het effect van deze verwarring netto eigenlijk niet zo heel groot zou zijn. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #51 Gepost op: 7-09-2020, 21:32:39 »
Klopt. Wat ook nog kan is dat de Mol al voordat de eerste naam genoemd werd op een of andere manier subtiel stuurde richting alleen mannennamen en dat dit de uitzending niet gehaald heeft. Hebben we dus niks aan natuurlijk, maar het is wel opmerkelijk dat er eerst alleen mannennamen genoemd worden en die verwarring erover ontstaat.

Edit: In dat kader vind ik Horace wel interessant die ook nog "volgens mij zei ie mannen hoor" zegt als Peggy/Nikkie/Jeroen erover steggelen. Tenminste, als dat Horace is. Lastig te horen.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 21:58:42 door Heinz »

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #52 Gepost op: 7-09-2020, 22:56:31 »
Overzichtje van wie welke naam op tafel gooide en hoe hoog die naam staat in de Italiaanse namen top 1000

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #53 Gepost op: 7-09-2020, 22:59:00 »
Overzichtje van wie welke naam op tafel gooide en hoe hoog die naam staat in de Italiaanse namen top 1000
Conclusie: Ze bakken er bijna allemaal niks van. ;D

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #54 Gepost op: 7-09-2020, 23:01:50 »
Conclusie: Ze bakken er bijna allemaal niks van. ;D

Hoho Rat, kijk eens even naar Horace. Ik vind hem sowieso al vrij onverdacht en dit lijkt het te bevestigen (al zal de Mol wel niet de hele top 1000 uit zijn hoofd kennen)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #55 Gepost op: 8-09-2020, 00:08:58 »
Nadja zegt trouwens Maurizio en dat is nr.81  ::jaja::.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #56 Gepost op: 8-09-2020, 00:36:23 »
Hoho Rat, kijk eens even naar Horace. Ik vind hem sowieso al vrij onverdacht en dit lijkt het te bevestigen (al zal de Mol wel niet de hele top 1000 uit zijn hoofd kennen)
:P

Nadja zegt trouwens Maurizio en dat is nr.81  ::jaja::.
’t lijkt inderdaad best belangrijk wat ze exact zeggen en opschrijven. Edoardo staat op dat lijste op de vorige pagina op plek 10, maar Eduardo schijnbaar op 490.
De opschrijver had dus ook best een belangrijke rol. (Afhankelijk van hoe de makers variaties op namen beoordeeld/gerekend hebben.)
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 00:50:37 door Rat »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #57 Gepost op: 8-09-2020, 00:41:56 »
Overzichtje van wie welke naam op tafel gooide en hoe hoog die naam staat in de Italiaanse namen top 1000

Grappig gedaan  ::ok:: 

Ik ging zelf de Italiaanse ijswinkels af....
...maar soms even niet :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #58 Gepost op: 8-09-2020, 00:49:30 »
De opschrijven had dus ook best een belangrijke rol. (Afhankelijk van hoe de makers variaties op namen beoordeeld/gerekend hebben.)

Tja, de mol kan natuurlijk als molactie hele moeilijke spelbare Italiaanse namen gaan noemen. zodat het daar ook fout kan gaan. Nadja noemt trouwens ook nog even snel Vincent. Nu had heel netjes de lijst met namen uitgetypt totdat Ziggo besloot spontaan uit de lucht te gaan.



Toch nog even een molactie kunnen betrappen van mevrouw Lust door een montage fout. Eerst zien we 200 euro bij Mario liggen, maar daarna zien we pas Ellie en Patrick 100 euro bij Mario leggen. Klopt natuurlijk niet  ::vergroot::. Of zou de mol stiekem die 100 euro hebben verwisseld met een 200 euro kaartje om meer geld uit de pot te krijgen.



De namen die je kon zien waar ze geld in hebben gezet:

Mario 200/100 euro
Luigi 200 euro
Giovanni 100 euro *Ron, Tina en Jeroen
Gianni 50 euro
Leonardo 50 euro
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 01:57:47 door Sanmol »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #59 Gepost op: 8-09-2020, 05:28:41 »
De opschrijver had dus ook best een belangrijke rol.
Ik dacht eerder al intuïtief dat is een goede positie voor de Mol, niet eens bedacht hoe. Nu ik dit draadje heb gelezen zijn er mooie voorbeelden.