Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug  (gelezen 29968 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #20 Gepost op: 5-09-2020, 22:04:44 »
Ik denk dat de mol een joker pakt of doet alsof de laatste box leeg is. De laatste box kan niet leeg zijn als het inderdaad de mol zou zijn die de vrijstellingen weghaalt.

Bijvoorbeeld Nikkie: Zij kijkt achterom, maar ziet niemand. Pakt vervolgens de joker waardoor we niet zien of de laatste doos wel leeg is
« Laatst bewerkt op: 5-09-2020, 22:07:22 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #21 Gepost op: 5-09-2020, 22:06:44 »
Ik denk dat de mol een joker pakt of doet alsof de laatste box leeg is. De laatste box kan op dat moment niet leeg zijn.

Nikkie kijkt achterom, maar ziet niemand. Pakt vervolgens de joker waardoor we niet zien of de laatste doos wel leeg is

Deze theorie maakt nu dat ik Nikkie verdenk. Ze keek om maar zag niemand: omdat ze er zelf niet was om iets weg te halen. (trouwens ook bij de verkeerde spiegel in opdracht 1)
« Laatst bewerkt op: 5-09-2020, 22:09:17 door LuchtManiak »

Offline Vlammetje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #22 Gepost op: 5-09-2020, 22:07:13 »
Ik zou ook niet blij zijn, je weet dat je iets gemist hebt wat je hád kunnen bedenken dat zou kunnen gebeuren....

Offline Yrien

  • Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #23 Gepost op: 5-09-2020, 22:08:12 »
Ik denk in vermomming.

Of de Mol heeft het bakje al leeggehaald voordat de oud mol zegt dat er achter hun rug wordt gesaboteerd (ik zou zelf ook direct achterom kijken bij zo’n uitspraak).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #24 Gepost op: 5-09-2020, 22:08:55 »
Spannende én hilarische opdracht ::rofl:: Heerlijk dat bijna iedereen erin stonk ;D

En een fijne knipoog naar de klooster met oud-Mollen en het thema 'Achter je Rug' ::joehoe:: Zou er nog iets te vinden als we alle teksten analyseren? ::vergroot:: Iets van een gebbetje als zelfspot van Rick? Want de laatste letters gaan echt geen ELLIE spellen deze keer natuurlijk :P
...óf niet!

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #25 Gepost op: 5-09-2020, 22:09:39 »
Misschien dat Horace dacht dat ie helemaal niet mocht kijken naar de bakjes op de terugweg. Anders onlogisch om niet in de eerste 2 bakjes te kijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #26 Gepost op: 5-09-2020, 22:11:00 »
Of de Mol heeft het bakje al leeggehaald voordat de oud mol zegt dat er achter hun rug wordt gesaboteerd (ik zou zelf ook direct achterom kijken bij zo’n uitspraak).

Ja, dat denk ik ook. Dat en voor de zekerheid enige vorm van vermomming. Zodanig dat als je de Mol zou zien je nog niet zeker zou zijn wie het is, maar je wel uit lengte en dergelijke iets kan afleiden.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #27 Gepost op: 5-09-2020, 22:11:20 »
Ik vraag me wel af of de mol hier echt achter iedereen is langsgelopen om de vrijstelling te pakken.

Enorm risicovol als dit al eerder is gedaan en als je dan ook nog eens verteld dat de mol achter je rug saboteert, neem je als makers wel heel veel risico in zo'n eerste aflevering.

En anders vind ik Nikkie heel erg verdacht.

Ja maar áls de mol het in vermomming heeft gedaan valt Nikkie qua postuur en lengte wel enorm op..

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #28 Gepost op: 5-09-2020, 22:11:28 »
Typische widm opdracht en super leuk. Alleen jongens jullie kennen het spel dan weet je dat er wat gebeurt  ::rofl::

Maar zoou leuker zijn als ze de mollen van de jaren van de kandidaten hadden gedaan en dan hun advies geven.
chipsverslaafde <3

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #29 Gepost op: 5-09-2020, 22:13:24 »
Ja maar áls de mol het in vermomming heeft gedaan valt Nikkie qua postuur en lengte wel enorm op..

Met een beetje creativiteit kan dat qua lengte natuurlijk ook Tycho zijn.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #30 Gepost op: 5-09-2020, 22:14:09 »
Er glipte wel degelijk een schaduw weg toen Nikkie achterom keek. Achterin de hal.

Kan ook een camerapersoon geweest zijn natuurlijk, maar...
Tell me what your telescope says

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #31 Gepost op: 5-09-2020, 22:14:27 »
Ja, dat denk ik ook. Dat en voor de zekerheid enige vorm van vermomming. Zodanig dat als je de Mol zou zien je nog niet zeker zou zijn wie het is, maar je wel uit lengte en dergelijke iets kan afleiden.
Ik stel me weer iets van een zwarte hoodie voor, de Mol die grotendeels met capuchon op en rug richting de kandidaat naar het bakje loopt, maar wel eventjes bij iederen z'n tong uitsteekt ;D

(Maar het feit dat Rik er niets over heeft gezegd, maakt dat ik eigenlijk denk dat dit gewoon de productie was en ze er niet op terug gaan komen in de laatste aflevering.)
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #32 Gepost op: 5-09-2020, 22:17:04 »
Ja maar áls de mol het in vermomming heeft gedaan valt Nikkie qua postuur en lengte wel enorm op..
Dacht ik ook. Hetzelfde geldt voor Nadja. De rest is allemaal wat gemiddelder van postuur, dus makkelijker te vermommen.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #33 Gepost op: 5-09-2020, 22:17:38 »
Er glipte wel degelijk een schaduw weg toen Nikkie achterom keek. Achterin de hal.

Kan ook een camerapersoon geweest zijn natuurlijk, maar...

Ja, dat zag ik ook. Heb het net terug gekeken. Kan er niks van maken, maar je ziet idd een schaduw achter Nikkie zodra ze weer naar Kim kijkt.
Ergens net na de 50ste minuut in de aflevering.

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #34 Gepost op: 5-09-2020, 22:20:03 »
Oeh dat ga ik terug kijken ::vergroot::
chipsverslaafde <3

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #35 Gepost op: 5-09-2020, 22:24:43 »
Ik dacht heel goed opgelet te hebben en bij één kaart het Mol-logo op het kaartje van Milouska duidelijk in beeld gezien te hebben. Maar dat was bij Tina. Bij Ron zie je het kaartje wel, maar omdat Ron er voor staat, zie je het logo niet.

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #36 Gepost op: 5-09-2020, 22:30:48 »
Alle kandidaten lopen dezelfde weg terug langs de bakjes, behalve Ellie, zij loopt aan de andere kant van de bakjes terug

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #37 Gepost op: 5-09-2020, 22:32:33 »
Rik zegt bij de executie, als ik het goed onthouden heb, dat er geld is verdiend tijdens opdracht 3. Ik verwacht daarom niet dat Horace het geld achter kan houden om later te gebruiken/verbruiken. Al is dit net zo goed speculatie, als dat hij wel die mogelijkheid heeft.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #38 Gepost op: 5-09-2020, 22:35:25 »
Na de executie zal de groep wel samenkomen met de vraag: wie heeft dat geld. Dan kan Horace besluiten door te liegen of het op te biechten. Als hij de Mol is - wat ik hoop maar nu wel heel onwaarschijnlijk acht - dan zou zijn tactiek zijn om straks heel hard door de mand te vallen met dat hij geld achterhoudt om niet afgeschreven te worden, in de hoop dat hij daardoor juist afgeschreven wordt.
...óf niet!

Offline Jur

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #39 Gepost op: 5-09-2020, 22:35:49 »
Rik zegt bij de executie, als ik het goed onthouden heb, dat er geld is verdiend tijdens opdracht 3. Ik verwacht daarom niet dat Horace het geld achter kan houden om later te gebruiken/verbruiken. Al is dit net zo goed speculatie, als dat hij wel die mogelijkheid heeft.
Rik zegt dat er geld is gepakt, niet verdiend. Hij kan het geld net als Merel bewaren voor een beter moment om het weer te gebruiken.