Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug  (gelezen 30000 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #40 Gepost op: 5-09-2020, 22:37:58 »
Spannende én hilarische opdracht ::rofl:: Heerlijk dat bijna iedereen erin stonk ;D

En een fijne knipoog naar de klooster met oud-Mollen en het thema 'Achter je Rug' ::joehoe:: Zou er nog iets te vinden als we alle teksten analyseren? ::vergroot:: Iets van een gebbetje als zelfspot van Rick? Want de laatste letters gaan echt geen ELLIE spellen deze keer natuurlijk :P
Zeker mooie knipoog, mag hopen dat die letters geen hint vormen :P En ook nog een verwijzing naar seizoen 18 eigenlijk met jan die vlak langs de kandidaten loopt terwijl ze aandachtig naar Art luisterden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #41 Gepost op: 5-09-2020, 22:38:20 »
Of de Mol heeft het bakje al leeggehaald voordat de oud mol zegt dat er achter hun rug wordt gesaboteerd (ik zou zelf ook direct achterom kijken bij zo’n uitspraak).
Dit was ook onze conclusie. Het perfecte moment is wanneer de oud mol zich omdraait, dan ben je als kandidaat 100% gefocust daarop en kijk je sowieso niet naar achteren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #42 Gepost op: 5-09-2020, 22:39:59 »
Maakt je overigens echt paranoia, als ik dan wegloop daarvan zou ik echt de hele tijd achterom kijken van oei
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #43 Gepost op: 5-09-2020, 22:42:07 »
Blijft toch goed hoor dat zelfs oud kandidaten ervoor vallen hahaha. Wellicht nog door de adrenaline dat ze weer mogen meedoen, dat ze nog niet al te scherp waren. Voor de rest prima opdracht, mogen we de andere 15 mollen ook nog verwachten? Je zou haast denken van wel...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #44 Gepost op: 5-09-2020, 23:01:10 »
5 mollen toch?
Mil, Kim, Kees, Thomas en Inge.

Als we nagaan 15 mollen in 6-7 afleveringen.

Ik zou er niets van staan te kijken als ze Deborah, Nico, George en Elise, Samen laten komen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #45 Gepost op: 5-09-2020, 23:07:53 »
Mijn favoriete opdracht van deze aflevering! ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #46 Gepost op: 5-09-2020, 23:14:52 »
Jongens , jongens dan heb je al ervaring Met widm en krijg je te horen dat de mol achter je rug etc. en dan gaan er 7 mensen gewoon blind op dat laatste bak je af.  Dar zijn dus minimaal 6 kandidaten .  En als je dan zegt “Ik wist het!” Terwijl je In een leeg bakje graait, ja dan is het begrijpelijk dat je geen finalist was in jouw seizoen.

Als je het weet, als je weet dat je In widm zit, waarom dan toch zo hebberig.
Menselijk instinct.  Schitterende opdracht en het zou nog mooier zijn als de mol inderdaad achter de mensen de vrijstellingen zou weg hebben gehaald en we dat In de omtknoping zouden te zien krijgen.

Opvallend dat enkel nikkie zich lijkt om te draaien.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #47 Gepost op: 5-09-2020, 23:21:48 »
Wat een geweldige opdracht dit  ::bravo:: Super psychologisch, geweldig bedacht! Ik had de kandidaten wel iets hoger ingeschat  :-X In ieder geval degenen die naar de "vrijstelling" liepen  ::rofl::

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #48 Gepost op: 5-09-2020, 23:28:19 »
Lang leve de Mindf..opdracht!!
Hoe kun je met tweede deelname er toch weer in tuinen, zo’n mindf..is het dus.
Nikki keek achterom, maar zag niets? ga die schaduw ook nog eens bekijken.
Vond wel dat sommige oud mollen erg traag spraken, alsof ze ervoor zorgden dat mol alle tijd had.
Morgen stukjes uitpluizen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #49 Gepost op: 5-09-2020, 23:59:00 »
Omdat we toch naar hints gaan speuren: dit is alvast het volledige tekstje dat Kees tegen Jeroen vertelt:

De Mol heeft maar EEN doel: En dat is de stand van de pot zo laag mogelijk houden.
Dat doet de Mol door opdrachten te laten mislukken en door jouw spel als kandidaat te saboteren.
Stiekem.
Achter je rug om.
Als kandidaat wil je natuurlijk niets liever dan de Mol ontmaskeren.
De laatste keer ging dat niet zo goed.
Dus nu ben je extra gebrand om dat wel te laten lukken.
De grote vraag is natuurlijk: hoe?
Jeroen, je mag hetzelfde pad weer terug lopen.
Maar je hebt twee regels: je loopt vooruit en komt nooit meer terug.
Regel twee: Je mag maar een keer iets uit een bakje pakken.
Succes.
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #50 Gepost op: 6-09-2020, 00:05:24 »
Super opdracht, mooi in beeld gebracht en meteen een enorme mindfuck. Fijn dat er niet meteen met tien vrijstellingen is gestrooid (was daar even bang voor) en geweldig dat die oud-mollen daar gewoon echt stonden. Ik verwacht nog wel een onderonsje tussen een oude en nieuwe mol inderdaad, leuk voor de laatste aflevering!

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #51 Gepost op: 6-09-2020, 00:34:07 »
Ik kan me niet voorstellen dat de makers er het hier aandurfden om de Mol dat bakje te laten legen. En dat negen keer. De welbekende opdracht met Jan Versteegh was al bloedlink.

Nikkie keek gelijk om, waar ik dacht dat meer mensen dat zouden doen. Nee, veel te riskant.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #52 Gepost op: 6-09-2020, 00:49:33 »
Misschien verstopt achter een cameraman die achter de kandidaten aanloopt. Al toeslaan voordat de kandidaat bij de oud-mol is. En dan wegwezen als de oud-mol zich omdraait.
Dat velen toch naar dat laatste bakje gaan, tja. Je denkt waarschijnlijk : het is wie is de mol, de vrijstelling is daar wellicht niet meer. Maar, het is wie is de mol, dus ze willen dat ik dat denk en straks ligt die vrijstelling daar nog gewoon. Als ik hem mis en anderen hebben 'm wel ben ik zwaar de pineut. Alles of niets dan maar.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #53 Gepost op: 6-09-2020, 03:33:48 »
misschien hebben de oud mollen de vrijstellingen weggehaald bij elkaar?

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #54 Gepost op: 6-09-2020, 07:30:21 »
misschien hebben de oud mollen de vrijstellingen weggehaald bij elkaar?

Dat zou kunnen. Dat dit bedoeld is als les van de oud mollen voor de kandidaten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #55 Gepost op: 6-09-2020, 09:43:10 »
geweldige opdracht.

Vooral erg leuk om te zien dat er 7 deelnemers toch voor dat laatste bakje gaan.
Hoe dom kun je zijn ? Hebben ze dan niets geleerd ? Of is het de menselijke alles of niets mentaliteit?
Super om de oud-mollen te zien. 5 meer ? Dan zou je meer tijd kwijt zijn bij deze opdracht, want je wilt ze dan wel stuk voor stuk in beeld hebben. Nu kon je nog iets meer snijden met stukjes omdat je de tekst al kende. 5 precies goed denk ik
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #56 Gepost op: 6-09-2020, 09:43:48 »
Briljante opdracht in z'n eenvoud. Kandidaten die voor de tweede keer meedoen en dan nog bijna allemaal gefopt worden door de Mol de programmamakers. Top. ;D
Wat zou jij gedaan hebben Heinz?

Ik vraag me wel af of de mol hier echt achter iedereen is langsgelopen om de vrijstelling te pakken.

Enorm risicovol als dit al eerder is gedaan en als je dan ook nog eens verteld dat de mol achter je rug saboteert, neem je als makers wel heel veel risico in zo'n eerste aflevering.

En anders vind ik Nikkie heel erg verdacht.

Je kan dat de mol in vermomming laten doen, of misschien was er een truc met een luikje dat open- en dichtklapte in het bakje van de vrijstelling en zat er een dubbele bodem in.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 10:01:13 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #57 Gepost op: 6-09-2020, 09:49:12 »
Het spel verandert niet voor je ogen, maar achter je rug. ::vergroot::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #58 Gepost op: 6-09-2020, 10:12:51 »
Het spel verandert niet voor je ogen, maar achter je rug. ::vergroot::

Ik weet niet of het een verwijzing was, maar ik legde meteen een link ;D

Ik hoop zo dat de Mol op de achtergrond bezig is geweest. Die moet dan wel écht ballen hebben, maar het levert wel een mooi plaatje (en een mooie onthulling) op voor de laatste aflevering.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #59 Gepost op: 6-09-2020, 10:14:38 »
Was dat laatste bakje even diep als de andere? Ik vind het wel een groot risico om echt iemand achter de rug om bezig te laten zijn, hij kan struikelen, de vrijstelling laten vallen etc en dan is alles in duigen gevallen.

Het is bekend dat kandidaten totaal gefixeerd zijn op de spreker als ze toegesproken worden omdat ze heel zorgvuldig willen luisteren, is vaker uitgelegd in Wie is de mol, en dan kwam de mol bv langslopen, maar dan waren ze buiten in een omgeving met meer mensen.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 10:18:04 door Run »