Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug  (gelezen 29948 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #60 Gepost op: 6-09-2020, 10:53:07 »
Ik vind het ook een enorm risico om de mol dit echt zelf te laten doen , maar het zou wel een superontknoping zijn.  Maar ik meen dat zowel Patrick als tygo In de biecht zeiden dat ze iets gehoord/gevoeld hadden. Dan snap ik niet dat je In een spel als widm niet even om kijkt.

Het moment dat nikkie Omkijkt wordt opvallender dn opvallender als je het afzet tegen het gedrag van de rest.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #61 Gepost op: 6-09-2020, 10:59:57 »
Geweldige opdracht!  ::bravo::

Nog een theorette:
Heel lijkt me zo vreemd om alleen met een groene vrijstelling te lonken, maar geen mogelijkheid te bieden om hem ook echt te winnen.
Wat als... bij elke kandidaat een tweede oud-mol de vrijstelling weghaalde. Als de kandidaat de mol betrapt door achterom te kijken, dan wint de kandidaat de groene vrijstelling. Nog leuker als het de 'eigen' oud-mol van de kandidaten zou zijn geweest.  >:D

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #62 Gepost op: 6-09-2020, 11:05:00 »
Op de officiële website staat dat er €0 is verdiend... Dus Horace' geld is nog niet meegerekend.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #63 Gepost op: 6-09-2020, 11:46:28 »
Omdat we toch naar hints gaan speuren: dit is alvast het volledige tekstje dat Kees tegen Jeroen vertelt:

De Mol heeft maar EEN doel: En dat is de stand van de pot zo laag mogelijk houden.
Dat doet de Mol door opdrachten te laten mislukken en door jouw spel als kandidaat te saboteren.
Stiekem.
Achter je rug om.
Als kandidaat wil je natuurlijk niets liever dan de Mol ontmaskeren.
De laatste keer ging dat niet zo goed.
Dus nu ben je extra gebrand om dat wel te laten lukken.
De grote vraag is natuurlijk: hoe?
Jeroen, je mag hetzelfde pad weer terug lopen.
Maar je hebt twee regels: je loopt vooruit en komt nooit meer terug.
Regel twee: Je mag maar een keer iets uit een bakje pakken.
Succes.


Niets uit te halen vrees ik, niet eens iets als: "nee nu geen klaashint"

geweldige tekst met de wetenschap dat de groene vrijstelling wordt weggemold op het moment van uitspreken 

::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #64 Gepost op: 6-09-2020, 11:48:19 »
Je ziet in het eerste beeld van het bakje met de vrijstelling dat ie mooi midden op de tafel staat. Bij 1.30 minuut. Bij 4.17 minuut, zie je hetzelfde bakje maar het staat nu niet meer midden op de tafel, het is een beetje naar rechts verschoven.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/renaissance-05-09-2020/
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 11:52:53 door Run »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #65 Gepost op: 6-09-2020, 11:51:33 »
Damn, hoe gaaf was dit. De mol heeft gewoon, tenminste dat denk ik, de vrijstelling uit het bakje gehaald. Zou raar zijn als iemand v/d productie dat heeft gedaan.

Wel jammer dat we niet de mol bij hun eigen kandidaat zagen. Bijvoorbeeld Milouska en Peggy, ik had wel een reünie willen zien  >:D
Net als Nadja en Inge & Thomas en Jeroen.
Frankje Lapi

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #66 Gepost op: 6-09-2020, 12:11:11 »
Mooie opdracht. En ik denk wel ala Jan in het park dat deze terug komt in de terugblik/ontknoping. De mol kan prima achter de cameraman aan gelopen zijn toen de kandidaten naar binnen liepen bij het begin. Allemaal zagen ze de vrijstelling en dan tien seconden later poef hij is weg.

Want je zal maar meer mensen ala Nikkie hebben die omkijken bij 'achter je rug' nee dat is te riskant. Mooi ook hoe Nikkie en Ron zich niet laten foppen. En ik had graag Peggy Milouska willen zien na Nadja en Inge. Juist die reünie momentjes waren mooi.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #67 Gepost op: 6-09-2020, 12:14:10 »
Tekst bij iedereen hetzelfde:
Begin: De Mol heeft maar 1 doel: En dat is de stand van de pot zo laag mogelijk houden.
Dat doet de Mol door opdrachten te laten mislukken en door jouw spel als kandidaat te saboteren. Stiekem. Achter je rug om.

Eind: naam , je mag hetzelfde pad weer terug lopen.
Maar je hebt twee regels: je loopt vooruit en komt nooit meer terug.
Regel twee: Je mag maar een keer iets uit een bakje pakken.
Succes.

Kandidaatoud mol Tekstwat pakkenReactie
JeroenKeesAls kandidaat wil je natuurlijk niets liever dan de mol ontmaskeren. De laatste keer ging dat niet zo goed. Dus nu ben je extra gebrand om dat wel te laten lukken. De grote vraag is natuurlijk: hoe?-kijkt nog eens om op het einde van de rij.
Bij teruglopen loopt laatste bakje zo goed als voorbij?
EllieThomas Op de Dominicaans Republiek moest je als derde het spel verlaten. Tunnelvisie is jou niet vreemd. Je wilt iets meer achterover gaan leunen, minder je best doen om opdracht tot goed einde te brengen. Maar ben jij in staat om afstand te houden?-"Ik wist eigenlijk wel dat vrijstelling weg zou zijn, ik had naar mijn gevoel moeten luisteren"
TygoInge Op de Fillipijnen was jij de laatste die afviel. Tygo, wederom wil jij de anderen laten denken dat jij het bent, mijn collega, de mol-Kijkt pad terug voorafgaand gesprek oud mol, op terugweg steekt hand naar bak en zegt "Ik wist het wel"
NadjaKimIn Thailand moest je vlak voor de finale het spel verlaten. Maar om echt te kunnen zien en horen heb je meer nodig dan alleen je oren en je ogen. Blijf vooral open. nieuwsgierig, tegendraads en heb geduld.- kijkt in bakje en blijft staren
Ron Miljuschka Ron, jij moest de vorige keer als eerste het spel verlaten, nog voor je de andere kandidaten had ontmoet. Je hebt je voorgenomen om dit keer langer in het spel te blijven Joker pakken wat je pakken kan
HoraceKees Horace, hou je ogen open, speel je spel, je eigen spel. €250,- kijkt niet in bakjes waar hij langs loop, "ik pak random".
PeggyInge Je gaat je niet opnieuw blindstaren op 1 persoon en je trapt niet in de val van de mol die zich van de domme houdt. Jij gaat spreiden. - kijkt in bakje en vervolgens lachend omhoog.
PatrickThomas Luister goed, kijk om je heen. - ook lachen
TinaMiljuschka Vertrouw erop dat jij weet wat je moet doen. - -
NikkiKim Jij maakt jezelf graag verdacht maar maak je het hierdoor moeilijk genoeg voor de mol? joker Kijkt achterom bij tekst "Achter je rug om". Bakjes terug lopen "Ben je hebberig of neem je voor lief", in biecht Baby I'm a winner, houdt joker met mollogo naast zich.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 12:19:04 door MissTinie »

Offline truuskes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #68 Gepost op: 6-09-2020, 12:18:43 »
hoewel ik het geweldig zou vinden wanneer de mol de vrijstellingen uit de bakjes zou hebben gehaald, valt me een opmerking van rik op in de podcast. Hij zegt hier; terwijl ik me omkleedt in het kasteel voor opdracht 3.....
Zou Rik het dan hebben gedaan?

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #69 Gepost op: 6-09-2020, 12:21:13 »
Wanneer pakt mol vrijstelling weg (als mol dit heeft gedaan)
- Uitspraak “Achter je rug om” daarna zijn mensen toch extra alert. Dat hoor je ook Tygo tegen Horace zeggen, “ik had idee dat iemand achter me stond..” Daarvoor al gepakt vermoed ik.
- Heenweg pad lopen wegpakken vermoed ik niet want Tygo kijkt achterom op eind van heenweg. Tenzij daarvoor al gepakt, maar dat is dan wel heel dichtbij.
- Rik heeft zich waarschijnlijk gewoon verkleed voor de opname.
- Vermoed op moment eerste oogcontact met oud mol, dan ben je even van slag en niet meer scherp op rest van je omgeving. Dit zei D*N volgens mij ook in dit topic.



Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #70 Gepost op: 6-09-2020, 12:30:48 »
Bij iedereen is het bakje verschoven en bij iedereen op dezelfde manier.
Minuten: 4.19, 8.20, 8.36, 8.54, 9.42, 11.41, 11.44, 11.48, 12.12, 12.31.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/renaissance-05-09-2020/

Ik dacht eerst bij Ellie niet, maar ook bij haar staat hij niet meer in het midden.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 12:54:03 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #71 Gepost op: 6-09-2020, 12:34:45 »
Je ziet in het eerste beeld van het bakje met de vrijstelling dat ie mooi midden op de tafel staat. Bij 1.30 minuut. Bij 4.17 minuut, zie je hetzelfde bakje maar het staat nu niet meer midden op de tafel, het is een beetje naar rechts verschoven.

> niet de vrijstelling is eruit gehaald, maar het hele bakje is verwisseld; die handeling gaat makkelijker, maakt minder geluid.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #72 Gepost op: 6-09-2020, 13:00:29 »
Er zit een lijn op de rechter tafelpoot, precies op de achterlijn van het verplaatste bakje. Ik denk toch dat het een hocuspocustafel is.  :D Bij 4.20 minuut goed te zien.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/renaissance-05-09-2020/
Voor zover ik kan zien hebben de andere tafels niet zo'n lijn op de tafelpoot.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 13:50:12 door Run »

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #73 Gepost op: 6-09-2020, 13:10:53 »
Als ik het goed heb gezien is Ellie de enige kandidaat die je op de RUG ziet bij de uitleg van Rik onderaan de trap. Het gaat dan om het eerste shot, een shot later zie je haar wel van voren.

Daarnaast vond ik de opmerking “wat leuk dat je er bent” opvallend. Alsof ze zich even onder matties (collega mollen) voelde?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #74 Gepost op: 6-09-2020, 13:27:39 »
Ik vind de 'twee regels' ook opvallend geformuleerd, vooral de eerste :
"Je loopt langs de bakjes en nooit meer terug. En, onderweg mag je maar één keer iets pakken."

hoezo nooit ? Ik zou zeggen  'je loopt langs de bakjes maar je mag niet meer terug' of 'je loopt in 1 keer langs de bakjes' of iets dergelijks, maar 'en nooit meer terug' klinkt gekunsteld en alsof er iets achter te speuren valt...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #75 Gepost op: 6-09-2020, 13:56:44 »
Als ik het goed heb gezien is Ellie de enige kandidaat die je op de RUG ziet bij de uitleg van Rik onderaan de trap. Het gaat dan om het eerste shot, een shot later zie je haar wel van voren.
En in haar eigen seizoen stond ze op het briefje van 1000, een rug. Is het 4 jaar later alsnog een hint  >:D
...óf niet!

Offline Vennetje78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #76 Gepost op: 6-09-2020, 14:09:57 »
Vond de uitspraak van Inge tegen Peggy ook opvallend: "...je trapt niet in de val van de mol die zich van de domme houdt..."

Deze keer weer een mol die zich van de domme houdt? Ik vond dat Nikkie zich deze aflevering een aantal keer erg onnozel overkwam (naast dat ze ook regelmatig het voortouw nam en dan helemaal niet onnozel overkwam) - karaktereigenschap versterkt (net als Milouska toen)?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #77 Gepost op: 6-09-2020, 14:51:42 »
hoewel ik het geweldig zou vinden wanneer de mol de vrijstellingen uit de bakjes zou hebben gehaald, valt me een opmerking van rik op in de podcast. Hij zegt hier; terwijl ik me omkleedt in het kasteel voor opdracht 3.....
Zou Rik het dan hebben gedaan?

Ik denk echt dat de Mol het zelf was. Ook met informatie uit diezelfde podcast. Daarin vertelt Milouska namelijk dat ze het leuk vond om de Mol te mogen helpen. En Tina vertelt dat Milouska ontzettend zenuwachtig overkwam. De oud-mollen, langzaam en intens pratend, hebben er dus vast echt voor gezorgd dat de nieuwe Mol zijn slag kon slaan.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #78 Gepost op: 6-09-2020, 15:00:10 »
Ik zou het vreemd vinden als de Mol dit niet gedaan heeft. Het is natuurlijk een enorm risico, maar we weten inmiddels dat Rick daar niet voor terugdeinst. Patrick in de bus en Jan in het park waren ook hele grote risico's, maar dat hebben zij toch ook echt zelf gedaan. En dit levert in de finale hopelijk ook leuke beelden op (zowel het weghalen van de vrijstelling en wellicht zelfs een onderonsje met een oud-Mol.)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
« Reactie #79 Gepost op: 6-09-2020, 15:09:25 »
Niet zozeer Mols, maar voor een kandidaat onbegrijpelijk: die 250 pakken. Je weet niet wat er komt. Een vrijstelling of niet? Hoe dan ook... Als die er ligt, loop je met je 250 een belangrijk nadeel op. Als hij er niet ligt... So be it. Geen voordeel en geen nadeel.