Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92606 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #140 Gepost op: 13-09-2020, 13:05:47 »
Peggy wordt door Nederland relatief weinig verdacht
Maar is dat je enige reden voor een switch? Call me Lo maar als ik een switch maak (en dat heb ik gisteren gedaan) dan moet daar een lading redenen voor zijn. En dan blijf ik ook voor 100% bij mijn nieuwe molkandidaat.

Je kunt ook van het schipperen zijn, de ene week die, de andere week terug naar de ander. 51%-49%. Dan alvast: wees snel welkom terug in het kamp  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #141 Gepost op: 13-09-2020, 14:37:47 »
Maar is dat je enige reden voor een switch? Call me Lo maar als ik een switch maak (en dat heb ik gisteren gedaan) dan moet daar een lading redenen voor zijn. En dan blijf ik ook voor 100% bij mijn nieuwe molkandidaat.


Je kunt ook van het schipperen zijn, de ene week die, de andere week terug naar de ander. 51%-49%. Dan alvast: wees snel welkom terug in het kamp  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Alvast bedankt.  ::rofl:: Ik verdenk Peggy, Nikkie en Horace vooral, en ben dus idd nog zwevend. Meestal plonk ik er toch ff een verdenking in na een nieuwe aflevering. Slechte gewoonte. 

Als Horace op zeker 100 aan mingeld heeft gepakt bij het laseren ben ik weer terug bij af.

Maar dat wist ik toen nog niet en heb ik nog niet gecheckt.


Wat Peggy betreft, was dat niet m'n enige reden, nee. Maar nu ik erover nadenk kan ik die beter achterwege laten. Nikkie was bijv. zeker zo verdacht in hun groepje bij Steenrijk. Ik ging er vanuit dat daar de Mol wel moest zitten, maar kan ook zo'n gevalletje Mil, Leo & Nathan bij de stuwdam zijn. Dat werd toen echt door onze strot geduwd in de edit.

Horace verlegt de aandacht ook mooi naar dat groepje in een biecht. Terwijl Horace zelf extreem mols bezig was in z'n eigen groepje.

Oké ik ben weer terug. Horace it 'tis.  ::fluit::
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 14:40:36 door Amethyst »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #142 Gepost op: 13-09-2020, 15:14:16 »
Nikkie! Heb net de eerste opdracht teruggezien. Ja, hoe mols kun je het hebben? Met name dat zij toch nog stiekem het penningmeesterschap probeerde te bemachtigen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #143 Gepost op: 13-09-2020, 16:14:45 »
Hehe de 49 naar 51% is gauw gedaan, welkom back  ::hug::

Als Horace op zeker 100 aan mingeld heeft gepakt bij het laseren ben ik weer terug bij af.

Ik kan je nog naar 52% brengen! Je ziet Horace 2x geld instoppen. Welke Jan Doedel stopt nu mingeld in de kist? Het ding kan niet open, is afgesloten, dus er kan alleen geld IN.

Zo veel mensen hebben niet wat in gedaan en Nadja wel maar die is eruit, daarna kwamen alleen nog Ellie en Jeroen maar die deden niks anders dan de kist over de streep halen.

Het is voor mij duidelijk dat Horace eerst Tygo afschoot, toen een plekje buiten beeld opzocht om goed geld te verdonkeremanen en het mingeld in te stoppen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #144 Gepost op: 13-09-2020, 16:18:29 »
Welke Jan Doedel stopt nu mingeld in de kist?

Iemand die helemaal in het laserspel opgaat en niet verwacht dat er ook mingeld in het spel is.

We zien (bij goed terugkijken) dat Horace het mingeld in de kist heeft gestopt en we weten dat er maar één keer mingeld in de kist is gestopt. 1 + 1 = 2, Horace is de Mol. Dat is me veel te gemakkelijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #145 Gepost op: 13-09-2020, 16:24:38 »
Het moet ook niet TE moeilijk zijn, Heinz. Het zijn maar 8 afleveringen, we moeten het nu al weten willen we ons Molloot noemen  ::trots:: ::regenboog:: ::tandpastasmiley:: ;D ::) ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #146 Gepost op: 13-09-2020, 16:26:24 »
Iemand die helemaal in het laserspel opgaat en niet verwacht dat er ook mingeld in het spel is.

We zien (bij goed terugkijken) dat Horace het mingeld in de kist heeft gestopt en we weten dat er maar één keer mingeld in de kist is gestopt. 1 + 1 = 2, Horace is de Mol. Dat is me veel te gemakkelijk.

Zit wat in, maar iets dergelijks zou je nu ook van Peggy kunnen zeggen met haar duidelijke actie om mensen naar het 0,5 paaltje te brengen. De mol moet nog wel op te speuren zijn. En zoals je zegt kun je het ook interpreteren als een kandidaat die snel even wat geld in de kist frommelt.
Het is niet genoeg voor mij om Horace onomstotelijk als mol te bestempelen, maar het kan zeker een molactie zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #147 Gepost op: 13-09-2020, 19:02:14 »
Ik kom aan het begin van deze week een stuk makkelijker tot mijn lijstje dan vorige week.
Ron valt weg uit mijn top 3, Horace schuift op.

1: Peggy! ::joehoe::
2 en 3: Nikkie en Horace
4 en 5: Jeroen en Ellie

Ron, Tygo en Patrick: bungelen nu onderaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #148 Gepost op: 13-09-2020, 19:06:35 »
En Ellie gaat eruit zaterdag, dus jij komt er wel  ::wenkbrauw:: ::gezoend:: ::kado:: ::roos:: ::proostbier:: ::wijn::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #149 Gepost op: 13-09-2020, 19:10:08 »
1. Nikkie
2. Horace

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #150 Gepost op: 13-09-2020, 19:48:58 »
En Ellie gaat eruit zaterdag, dus jij komt er wel  ::wenkbrauw:: ::gezoend:: ::kado:: ::roos:: ::proostbier:: ::wijn::
Haha, dank je! ::rofl:: Als Horace de Mol is, zou ik hem wel geniaal vinden:
- Geld pakken in het Poppi kasteel, en dat onder het mom van 'niet als kandidaat door de mand willen vallen' niet in de pot doen.
- Juist wel door de mand willen vallen als 'nepmol' op de brug, bij Vragenvuur, waar hij toch geen invloed had of er geld zou worden verdiend of niet.
Leuke Mol!! Maar altijd als ik op zo'n soort Mol hoopte, viel het aan het eind vies tegen. Het zou geweldig zijn, maar ik houd nog even mijn reserves! :).

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #151 Gepost op: 13-09-2020, 20:19:33 »
Voor een verdere analyse en dit forum door te ploegen: Peggy nog steeds verdachte #1, daarna Jeroen en Horace op de radar. Had Ellie ook erbij na aflevering 1, maar was nu allemaal net te prominent aanwezig.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #152 Gepost op: 13-09-2020, 20:31:42 »
Ellie en Nikkie streep ik af vanwege de laatste seconden uit deze aflevering (het voorstukje dat ze in auto's stappen). Meestal doet een mol daar niet aan mee. Voorlopig staan Horace en Peggy hoog op mijn lijstje.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #153 Gepost op: 13-09-2020, 21:01:07 »
Na wat omzwervingen zit ik nu redelijk stevig in de Nikkie tunnel.
Nadat Ellie en Peggy tegen elkaar uit werden gespeeld in afl. 2 bij het stenen dragen vielen beide dames af als mol.
Horace pakte geld en had daar spijt van. Géén mol.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 21:06:57 door foxhunter »

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #154 Gepost op: 13-09-2020, 21:44:25 »
Ik ben dat Nikkie is. Toch jammer van het seizoen. Ze komt zo anders over dit seizoen. Ik vertrouw het gewoon niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #155 Gepost op: 13-09-2020, 23:52:44 »
- Geld pakken in het Poppi kasteel, en dat onder het mom van 'niet als kandidaat door de mand willen vallen' niet in de pot doen.
Dat zegt hij tegen ons, de kijker. Want hoe moet hij het anders rechtvaardigen, zonder te bekennen dat hij de mol is?

De enige logische verklaring is dan ook dat hij de mol WEL is. Want het is inderdaad een kul van een uitleg.

De waarheid is gewoon dat het zijn verzekering is om verdenkingen af te laden. Dat biljet komt nog wel eens tevoorschijn in afl. 5 of zo, dan speelt hij mooi de held.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #156 Gepost op: 14-09-2020, 00:12:16 »
Peggy
Jeroen. Horace

Zeker niet Nikkie, veel te veel opzichtig in beeld en zij zet de kist hoog op een plank, terwijl deze over de vloer moet schuiven, onder de draden door. Het geld en de jokers liggen ook laag.
Denk niet Ron, Tygo, Patrick en Ellie

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #157 Gepost op: 14-09-2020, 09:33:24 »
Peggy

Horace, Nikkie
Ma how, zeg!

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #158 Gepost op: 14-09-2020, 10:17:02 »
Ik ben dat Nikkie is. Toch jammer van het seizoen. Ze komt zo anders over dit seizoen. Ik vertrouw het gewoon niet.
Komt idd anders over. Dacht zelf dat dat met name komt omdat haar hysterische-zelfspot-humor deze keer in de groep minder aanslaat dan de vorige keer, zeker zonder RP. Zonder de lachers op je hand ga je dat denk ik automatisch minder doen en serieuzer spelen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #159 Gepost op: 14-09-2020, 13:33:42 »
Nikkie komt nu idd anders over dan de vorige x. Misschien heeft zij zichzelf een soort "rol" aangemeten? Om de anderen op een dwaalspoor te brengen?
Maar ik zie het toch echt als nepmollen. Het is allemaal net teveel van het goede.
Dus ik schrijf haar af  en ook Ellie, waarin ik wel een finalist zie, en blijf bij Peggy, voorlopig.