Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92821 keer)

Offline RitaZ.

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 21-09-2020, 11:52:07 »
Mogelijk antwoord is ook: De mol stond op een uitkijkpunt
Mee eens maar dat betekent nog steeds dat je deze 4 namen kan skippen als mol! Toch?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 21-09-2020, 11:59:10 »
Nee toch?

Ofwel vormde de mol een duo met iemand ofwel zat die op een uitkijkpunt.
klaar voor de strijd

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 21-09-2020, 12:11:32 »
Nee toch?

Ofwel vormde de mol een duo met iemand ofwel zat die op een uitkijkpunt.

Eens met Wouter. Al was de vraagstelling beter met: 'Waar was de mol tijdens de opdracht ...?' (twee opties helaas) of 'Met wie was de mol tijdens de opdracht ...?' (7 opties). Dus die opties zijn dan misschien te groot? Al is dat natuurlijk geen goede reden.

Offline RitaZ.

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 21-09-2020, 13:14:30 »
Nee toch?

Ofwel vormde de mol een duo met iemand ofwel zat die op een uitkijkpunt.

Och ja.... Natuurlijk. Bedankt.  ::ok:: Maandagmorgen.. ::)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 21-09-2020, 21:06:33 »
Nikkie (nog steeds). Geen reden gezien om van haar af te stappen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 22-09-2020, 02:28:19 »
Zeg dat nou niet Heinz  ::rofl::
OKOKOK het is toch leuk om te stemmen, ondanks het feit dat Horace de mol is. Kan ik tenminste zien waar de rest op zit.

Tygo gestemd, maar eigenlijk meer een wensmol. Speltechnisch zou ik eerder Peggy kiezen. Nikkie kan ook nog. Ellie of Jeroen zie ik het niet zo in, en Ron en Patrick heb ik afgestreept.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 22-09-2020, 16:58:37 »
Nog steeds de gebruikelijke signalen volgend kom ik nog altijd op Peggy uit. Maar zoals ik elders zei en anderen ook wel hebben: het klopt te goed :P

Hiermee ben ik wel een beetje terug bij af. Ellie staat wel hoog op het lijstje, maar het er zijn een twee-drietal zaken die me niet tevreden stemmen. Jeroen had ik eerst ook, maar in afl. 3 gebeuren er dan weer wat problematische zaken mocht hij de mol zijn.

Ron vind ik te veel in de luwte, en ook Nikkie komt er in de montage toch vooral uit als gezelschapsdier (extra beelden dan weer niet zo...), zie hierin niet meteen (verborgen) aansprekende molacties (of Nikkie heeft dan toch stiekem een luik gesloten).

Patrick is wel extreem onverdacht gemaakt, op zo'n manier dat het misschien weer verdacht wordt. Maar dan wil ik in afl. 4 toch de lijn doorgetrokken zien dat hij vaak toch op cruciale plekken aanwezig is, en dat er dan geld misgelopen wordt.

Tygo dan... Verdacht van zichzelf en druk met onrust zaaien, maar nog niet meest overtuigend in mislopen geld. Ik zie het nog niet.

Dus we houden het toch maar bij Peggy en ik kijk erg uit naar afl. 4 voor meer bewijs voor andere deelnemers. Gelukkig weet ik dat ik meestal nog geen écht Molkeuze heb na drie afleveringen :P

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 22-09-2020, 18:25:08 »
Horace uuh helaas. Dan toch Peggy

Tygo blijft wens

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 22-09-2020, 21:32:25 »
1. Peggy
2. Patrick
3. Ron
4. Nikkie
5. Ellie
6. Jeroen
7. Tygo

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 22-09-2020, 22:38:03 »
Jeroen is in afl. 3 juist enorm gestegen. Opdracht 3.1 maakt hij zich kandidaats met het verstoppen van het gescheurde briefje. En ook heb ik onthouden dat hij niet vals speelde met de italiaanse namen in 1.2. Bij 2.3 keek hij beteuterd toe er 1500 euro verdient was door Patrick. Nikkie zit er nog in en die verdacht Tina, Nadja en Jeroen.
Op dit moment op 1a Nikkie en 1b Jeroen, als alarmschijf gestegen. Op 2 Ron, maar erg opzichtig.  Sinds het stenen sjouwen nog steeds het idee dat de bitch fight tussen Ellie en Peggy als afleidings manoeuvre bedacht is. Bij de kettingen goed in beeld dat Peggy als tweede en Ellie als laatste de ketting los heeft. Alsof we tussen hen moeten kiezen en dan is het nummer drie.

« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 22:41:11 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 23-09-2020, 12:58:22 »
1) Peggy
2) Tygo
3) Nikkie
4) Patrick
5) Ron
6) Jeroen
7) Ellie

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 23-09-2020, 13:14:32 »
Ellie

Het lijkt te gaan tussen Ellie en Peggy. Mijn keuze is Ellie.

Follow the money: Ellie.

En, aflevering 1, opdracht 1: Ellie stond voor de verkeerde spiegel, Peggy voor de goede spiegel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 23-09-2020, 13:23:20 »
Maar als je al ziet dat ook maar één iemand verkeerd staat kan je als Mol beter zelf goed gaan staan.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 23-09-2020, 13:33:32 »
Maar als je al ziet dat ook maar één iemand verkeerd staat kan je als Mol beter zelf goed gaan staan.

Dat weet ik niet, hoor.
Een zich zelf respecterende mol gaat naar mijn mening niet voor de juiste spiegel staan.
Dan kan hij zichzelf later niet meer recht in de spiegel kijken. ;)

Als kandidaat zou je bij de opdracht kunnen denken: ik ga voor de verkeerde spiegel staan, want dan kan ik zien hoe daar op wordt gereageerd. Of je hebt de opdracht niet begrepen. Of je bent aan het nepmollen.

Maar als iemand voor zijn eigen juiste spiegel gaat staan, dan is het voor mij absoluut geen mol.


Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 23-09-2020, 21:50:55 »
Maar als je al ziet dat ook maar één iemand verkeerd staat kan je als Mol beter zelf goed gaan staan.

Als er maar één of twee mensen verkeerd staan, kun je als mol nog denken dat er kans is dat de groep het nog corrigeert. Dus dan is het beter om zelf ook fout te staan.

Maar als er vier mensen fout staan, is het beter voor de mol om goed te staan (opdracht al mislukt, dus beter om geen risico te nemen).

Omdat er uiteindelijk vier mensen fout staan, kunnen we er precies niets mee. (Beide scenario’s kunnen het geval zijn.) ik heb besloten het al dan niet fout staan gewoon niet mee te tellen in mijn afweging.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 23-09-2020, 22:48:23 »
Als er maar één of twee mensen verkeerd staan, kun je als mol nog denken dat er kans is dat de groep het nog corrigeert. Dus dan is het beter om zelf ook fout te staan.

Maar als er vier mensen fout staan, is het beter voor de mol om goed te staan (opdracht al mislukt, dus beter om geen risico te nemen).

Omdat er uiteindelijk vier mensen fout staan, kunnen we er precies niets mee. (Beide scenario’s kunnen het geval zijn.) ik heb besloten het al dan niet fout staan gewoon niet mee te tellen in mijn afweging.

Aangezien je als mol niet de luxe hebt om te tellen hoeveel mensen fout staan, voordat je zelf een plek gaat kiezen, ga je natuurlijk gewoon voor de verkeerde spiegel staan.
De mol kan niet controleren wat de andere kandidaten gaan doen. Alleen zijn eigen actie.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 24-09-2020, 09:16:18 »
Aangezien je als mol niet de luxe hebt om te tellen hoeveel mensen fout staan, voordat je zelf een plek gaat kiezen, ga je natuurlijk gewoon voor de verkeerde spiegel staan.
De mol kan niet controleren wat de andere kandidaten gaan doen. Alleen zijn eigen actie.

Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik denk dat je als mol wel ziet dat mensen verkeerd staan en dat je dan zelf niet meer hoeft.
My fall will be for you

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 24-09-2020, 12:00:51 »
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik denk dat je als mol wel ziet dat mensen verkeerd staan en dat je dan zelf niet meer hoeft.

Dat lijkt me niet erg voor de hand liggen.

Als mol, ga je snel voor de onjuiste spiegel staan, want de opdracht moet mislukken.

Als je wacht tot de anderen een plek hebben gekozen, dan kun je zelf niet meer voor een verkeerde spiegel gaan staan.

Pas als de meesten hebben gekozen, kun je pas zien hoeveel andere kandidaten verkeerd staan (er van uitgaande dat je voorkennis hebt van wie wat heeft geschreven).

Als je dan ziet dat er meerdere personen verkeerd staan en je wil daarom goed gaan staan, dan moet je ruilen met een andere kandidaat, die op jouw plek staat.

Laat dat nou precies zijn wat Ron heeft gedaan! Wel een misschien te opvallende actie. Een mol wil niet opvallen.

Met uitzondering van wellicht Ron, blijf ik ervan overtuigd dat de mol fout staat.

Dat zijn Patrick, Jeroen, Ellie en Nikkie.  En misschien Ron.









Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 24-09-2020, 12:10:45 »
Ellie

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 24-09-2020, 21:50:29 »
Dat lijkt me niet erg voor de hand liggen.

Als mol, ga je snel voor de onjuiste spiegel staan, want de opdracht moet mislukken.


Hangt er vanaf, denk ik. Als Horace de mol zou zijn, dan was het wel erg opvallend geweest als hij niet bij de ‘Trust Nobody’ spiegel had gestaan. ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)