Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 86236 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #180 Gepost op: 15-09-2020, 14:18:11 »
Ik ga voor Ron ::joehoe::

Ik denk dat Nikkie hem heeft gezien in de kerk, maar uiteindelijk Tygo toch wint.

 ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #181 Gepost op: 15-09-2020, 14:55:17 »
Ik heb ook moeite met een mol die als laatste gaat. De mol heeft helemaal geen invloed op wat er in de kist is gegaan of kans gehad om onderweg geld weg te moffelen.
Helemaal eens, dus Ellie kan het niet zijn. Ook gaat de mol nooit zitten op de stoel van Rik. Die komt op tijd aansjokken om op een normale stoel plaats te nemen.

De mol heeft immers alle belang bij de kans dat een kandidaat die hem totaal niet verdenkt op deze manier toch in het spel blijft. En geen enkel belang omgedraaid. Voor mij twee dikke strepen door Ellie.

Topicje Molpositie ::) ?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #182 Gepost op: 15-09-2020, 20:21:53 »
Voor mij Jeroen, Ellie en Nikki... vind t dit jaar best lastig!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #183 Gepost op: 15-09-2020, 20:25:41 »
Ellie, Peggy, Tygo, Nikkie. Ik heb echt geen flauw idee.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #184 Gepost op: 15-09-2020, 21:47:30 »
Jeroen is weer helemaal terug op m'n radar.

Ondanks Jeroens op het 1e gezicht über onmolse optreden bij het laseren klopt er gewoon iets niet. Dat secundaire reageren. Die gemaakte lachjes, etc. Hij had veel stress bij de opening en de voor de Mol heel lastige opdracht 1.3, waar ie op z'n Jan Versteeghs als 1e aan begon.

Dan die mooie hint in de leader. De Gemini eilanden die naar Jeroens sterrenbeeld verwijzen. Gevonden door Molzkovicz en Fay111

Jeroen is trouwens de enige van deze groep die op beeld nog geen scherm heeft gezien of in 'de stoel' heeft gezeten bij de executie. Ik had me na afl. 1 voorgenomen om m goed in de gaten te houden, maar ben mss wel door de sneaky edit in slaap gesust. Want erg verdacht wordt ie nog niet gemaakt.

 ::rofl:: Zit ik iedereen bij de executies te lezen en bizarre conclusies te trekken, zou de Mol daar net als vorig seizoen gewoon nog niet aan de beurt zijn geweest? Het zal toch niet?


Zou Jeroen als Mol geloofwaardig op een groen scherm kunnen reageren?

Hint: kijk naar Jeroens acteerprestaties na het binnenbrengen van de kist.  :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #185 Gepost op: 15-09-2020, 22:52:16 »
Bizarre bedragen trouwens. 10.000 euro voor één opdracht :o Dat is is gewoon 100x zoveel als verdiend is bij de opdracht met de titel 'steenrijk' :P

On-topic: Peggy is het inderdaad.

Ja, al denk dat de productie bij deze opdracht verwacht had dat er nog 5000 euro af zou gaan. En toen was daar Milouska, voor even de mol van de productie.

On-topic: Ron

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #186 Gepost op: 16-09-2020, 10:42:40 »
Jeroen is weer helemaal terug op m'n radar.

Ik weet het ook niet met Jeroen. Kan hem zeker nog niet uitsluiten. Tijdens de executie leek hij heel erg zenuwachtig. Nam totaal niet deel aan het gesprek over wie er op de stoel naast Rik moest plaatsvinden. En lijkt nog even wat sneller door te lopen voordat ze moeten gaan zitten. Neemt vervolgens als enige plaats met zijn rugzak nog op z'n rug, die hij dan pas afdoet. Alsof hij nogal gehaast is gaan zitten. En we mogen tijdens het maken van de test van twee kandidaten weten dat ze Jeroen in elk geval niet verdenken.

Jeroen leek in zijn eerste seizoen nogal clueless. Hij zou die eigenschap prima uit kunnen vergroten als mol. Lekker traag en warrig, alsof hij het allemaal niet zo snapt. Blijf hem in de gaten houden. Voor nu hou ik het bij Peggy.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2020, 10:46:08 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #187 Gepost op: 16-09-2020, 14:12:48 »
Ga voor Peggy. Ze blijft vooralsnog onder de radar, maar ze heeft weinig goeds gedaan.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #188 Gepost op: 16-09-2020, 17:52:26 »
Vooralsnog blijk ik qua gevoel bij Horace hangen.
Bij de dames bij Peggy.

Tygo blijft wensmol

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #189 Gepost op: 16-09-2020, 18:26:07 »
Na de eerste aflevering zei mijn instinct Jeroen en in deze aflevering ging mijn leugendetector af toen hij zei "25 euro? die hebben wij niet gezien" (op ong. een kwartiertje in de aflevering, bij het tellen van de stenen). Verre van een tunnel, maar ik houd hem in de gaten.
Peggy en Horace blijven voor nu mijn bij-mollen.

Mijn moeder -die ik eindelijk aan het kijken heb- is overigens overtuigd dat het Ellie is, maarja, moeders kunnen niet altijd gelijk hebben, he?

Offline Mollekind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik zie je
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #190 Gepost op: 16-09-2020, 19:37:45 »
Ik heb 3 verdachten ::vergroot::
Peggy, Nikkie en Tygo, na de laatste aflevering is Nikkie gestegen naar de 1e plaats.
Zij droeg een ketting met een slotje, en volgende aflevering moeten zij zich bevrijden van ketens :)
Ik moet nog even terug kijken of zij die ketting eerder droeg. ::joehoe::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #191 Gepost op: 16-09-2020, 22:02:29 »
Zij droeg een ketting met een slotje, en volgende aflevering moeten zij zich bevrijden van ketens
Goed gespot! Bij de lasergame zei ze "een kist met een sleutel", terwijl het "slotje" moet zijn. Vond het slechts een beetje rare verspreking, maar het zou toch net iets meer betekenis kunnen hebben.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #192 Gepost op: 16-09-2020, 22:45:42 »
Ik ben van Nikkie naar Ron overgestapt. Dan snap ik iig de lasergame. Hij heeft haar afgeschoten. En Ron met zijn onhandige stijl kan veel maken in het spel. (en "afronden" zou een hint kunnen zijn)

Offline ReMolution

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #193 Gepost op: 16-09-2020, 23:09:49 »
.......
Dan die mooie hint in de leader. De Gemini eilanden die naar Jeroens sterrenbeeld verwijzen. Gevonden door Molzkovicz en Fay111
.......

Maar staat Gemini niet voor Tweelingen? En wie van de kandidaten heeft een tweeling broer of zus?
Kan dan net zo goed een hint naar iemand anders zijn dan.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #194 Gepost op: 16-09-2020, 23:11:18 »
Ik weet alleen dat Ellie een tweelingzus heeft. Maar ik denk niet dat het een hint is...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #195 Gepost op: 18-09-2020, 15:12:12 »
Nog steeds Ellie

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #196 Gepost op: 18-09-2020, 18:10:17 »
Ik ga voor Tygo, Jeroen of Ron (met een voorzichtige Nikkie op de achtergrond)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #197 Gepost op: 18-09-2020, 18:20:17 »
Ik blijf nog een rondje op Peggy, maar mijn gevoel zegt steeds harder Nikkie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #198 Gepost op: 18-09-2020, 20:44:16 »
Ik heb Nikkie eigenlijk zo'n beetje onderaan staan op mijn 'mol-lijstje', maar ik vraag me af waarom dat zo is...  ::rofl::
Zij is in ieder geval voor mij de meest verdachte vrouw die erin zit.

Bij de mannen vind ik Ron, Horace en Tygo het meest verdacht. Op dit moment verdenk ik Horace het meest. Maar met name Ron durf ik niet af te schrijven.

Dus Horace, Nikkie, Ron of Tygo is voor mij de mol (op dit moment). En ik weet niet wie ik op 1 moet zetten nu. Aaaargh, ik wil een tunnel induiken.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #199 Gepost op: 19-09-2020, 00:55:53 »
Ik vind het moeilijk om zo vroeg een keuze te maken dit jaar. Kandidaten waarbij ik een molgevoel heb, scoren laag als ik alles wat beter bekijk. Kandidaten waarbij ik dat gevoel niet heb schuiven juist naar boven als ik het rationeel beoordeel.

Sterkt verdacht
...

Verdacht
Ron

Matig verdacht
Nikkie - Doet verdachte dingen, maar in lichaamstaal en mimiek komt ze wel heel oprecht over.
Peggy - Heeft geen duidelijke kandidatenactie. De held is de mol? Of is de held domweg de held?
Ellie - Staat een lichte streep doorheen, maar als ik zoek naar een mol schuift ze toch ineens omhoog op het lijstje.

Neutraal
Tygo - Te fanatiek, maar in lichaamstaal juist reacties die ik niet bij een kandidaat vind passen.
Horace - Mijn wensmol. Wordt verdacht gemaakt in de montage, maar hij haalt na Patrick het meeste geld binnen. Al zit dat nog niet allemaal in de pot.

Onverdacht
Jeroen - Verdacht omdat hij onverdacht is, maar zit te veel in de schaduw. Te passief.
Patrick - Grootverdiener. Kiest voor geld waar te verdedigen is dat niet te doen.