Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 86252 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #760 Gepost op: 18-10-2020, 10:58:51 »
- Jeroen: de grijze muis van het gezelschap. Lijkt me geen mol die indruk kan maken.
Dat vond ik ook, ik vind hem vrij saai (Tygo vind ik een stuk leuker en was mijn wensmol al verdacht ik hem niet) en ik vrees dat zijn molacties karig zullen uitvallen. Hij was in het begin meer bezig met zich kandidaats te gedragen, in fortuin heeft hij niet gemold en in meeslepend heeft hij de kist naar de uitgang gebracht om vertrouwen te winnen (is geen molactie).
Hij teerde vaak op fouten van anderen (nu ook in de laatste aflevering) en op de kermis gaan bij die ansichtkaarten vind ik een flauwe molactie. Met die zoektocht naar Nikkie en Tygo is er tenslotte €3400 van de €4500 in de pot gegaan, niet om trots te zijn als mol.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #761 Gepost op: 18-10-2020, 11:03:22 »
Jeroen lijkt me inderdaad vooral sterk in zich voordoen als kandidaat, daar is hij duidelijk heel bedreven in.
Kan ook geen grootse molacties bedenken, maar ik laat me graag verrassen.

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #762 Gepost op: 18-10-2020, 11:20:12 »
Iemand die dit jaar weer een mol battle gaat organiseren tussen Nikkie en Jeroen?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #763 Gepost op: 18-10-2020, 11:48:15 »
Jeroen: aflevering 2, 3, 7, 8 als mol, afl 4 als verliezer, afl 5&6 als winnaar. = 7/7 bij de laatste drie
Nikkie: aflevering 2 als afvaller,
Aflevering 6 als verliezer. Aflevering 7 en 8 als winnaar. 3/7 bij de laatste drie.

Tygo: aflevering 3, 4, 5 en 7 als afvaller. Aflevering 8 als verliezer. 1/7 bij de laatste drie.

Notebene 2x gezegd, maar niet ingevuld dat Peggy als laatste zou kunnen afvallen. Maar ze was mijn mol back up. Hoewel ik haar in afl6 wel naar huis stuurde, maar kon alleen voor haar of Ron kiezen omdat ik niet op Jeroen en Patrick kon stemmen. Maar ook rekend houdend dat Patrick zou gaan ipv Ron.

Had ook met behoud van Patrick weer terug gegaan na Jeroen als mol en Patrick als winnaar of verliezer gedaan. Waarschijnlijk winnaar. Hij was goede afleider, ook voor Jeroen in beide gevallen. Misschien ook het enige twijfel waarom Nikkie zou kunnen zijn. Maar dat streep ik weer weg omdat Peggy uit eindelijk toch meer op Jeroen zat en hij bang voor haar kennis was.

Peggy: aflevering 2, 3, 5 en 7 als verliezer, afl4 als winnaar, afl 6 als afvaller.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 11:56:20 door Pierce_Brosnan »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #764 Gepost op: 18-10-2020, 12:09:08 »
Oké mijn twee vreesmollen blijven over maar het is niet anders.....Een mol die niks doet en erbij staat, of een mol die niet opvalt in de groep en weinig jeu brengt. Leuke persoonlijkheden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar niet mijn gewenste mol kandidaat.

Ik zou het btw echt heel erg vinden als Nikkie het is, en Rick als regisseur zelf zo’n grote spoiler heeft weggegeven. Dat lijkt me bijna onmogelijk met zoveel voorzichtigheid. Een foto zelf posten met de mol dat zou toch echt not done zijn imho.

Enfin, we gaan het zien! Jeroen die weinig sturend is, en geen invloed lijkt uit te oefenen in eerste 4 afleveringen, actief bondjes aangaat met kandidaten, zo’n gescheurd briefje alsnog inlevert, met kist over streep komt und so weiter....of Nikkie die echt werkelijk overal buitenspel staat, een beetje kijkt, niks doet, lacht, zelfs 1,5 aflevering helemaal buitenspel waar ze zelfs daar presteert te kijken naar hoe tygo bezig is. De spiegels etc vind ik dan wel weer bij haar passen qua hints, maar verder zie ik weinig hierin.

Pfffff omdat het wat mij betreft zo’n slechte mol lijkt, in beide gevallen, kan ik niet kiezen. Ik weet het, eerst afwachten, dan oordelen en mening vormen. Maar zie het gewoon niet nu qua briljante acties. Hoop echt op een verrassing, van Jeroen in dat geval...
Meer L

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #765 Gepost op: 18-10-2020, 12:26:52 »
Jeroen ::schaam::, diep door het stof hiervoor door hem meerdere malen af te schrijven als mogelijke mol
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #766 Gepost op: 18-10-2020, 12:35:47 »
Ik zou het btw echt heel erg vinden als Nikkie het is, en Rick als regisseur zelf zo’n grote spoiler heeft weggegeven. Dat lijkt me bijna onmogelijk met zoveel voorzichtigheid. Een foto zelf posten met de mol dat zou toch echt not done zijn imho.
Toch denken veel mensen op dit forum dat Nikkie niet de Mol is. Misschien is Rick gewoon een grote fan van Nikkie, ja, dan wil je ook op de foto.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #767 Gepost op: 18-10-2020, 15:13:04 »
Dat vond ik ook, ik vind hem vrij saai (Tygo vind ik een stuk leuker en was mijn wensmol al verdacht ik hem niet) en ik vrees dat zijn molacties karig zullen uitvallen. Hij was in het begin meer bezig met zich kandidaats te gedragen, in fortuin heeft hij niet gemold en in meeslepend heeft hij de kist naar de uitgang gebracht om vertrouwen te winnen (is geen molactie).
Hij teerde vaak op fouten van anderen (nu ook in de laatste aflevering) en op de kermis gaan bij die ansichtkaarten vind ik een flauwe molactie. Met die zoektocht naar Nikkie en Tygo is er tenslotte €3400 van de €4500 in de pot gegaan, niet om trots te zijn als mol.

Eensch. Ik zat zelf op Peggy...tot gisteravond dus. Het lijkt mij sterk dat Nikkie zich als Mol ruim een aflevering buiten-spel zet door in een cel te gaan zitten met 0 invloed op een opdracht van €4500...
Dan zal Jeroen het wel zijn. Hoe dan ook is het een Mol geweest die redelijk veel goede/onlogische acties heeft gedaan. Lastig te vinden dus.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #768 Gepost op: 19-10-2020, 04:51:24 »
Denk Jeroen. Het enige wat me nog even deed twijfelen is dat hij de laatste opdracht vol goed deed.

En geloof dat ik tot het kleine kamp behoor die hem wel een leuke mol vind? Hij (als hij het ook echt is dan) heeft het heel erg op anderen gespeeld. Precies volgens de tactiek die door de oud mollen in de eerste aflevering werd gegeven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #769 Gepost op: 19-10-2020, 16:08:01 »
Het moet Jeroen wel zijn, de eerste keer dat veel mensen op een dwaalspoor zijn gebracht door berichten  in de media. Waar voorheen een afvaller aan twitgedrag nog weleens te voorspellen was, heeft Jeroen velen  flink in de war gebracht met verspreking over zijn exit.
Ja hierin heb je helemaal gelijk. Hij zat niet alleen van nature onder onze radar maar deed het voor ons molloten ook op deze manier met allemaal nepspoilers. Ben ik onderbewust ook ingetrapt, geef ik toe!

Het maakt Jeroen al met al een van de allerbeste mollen aller tijden. Het is voor het eerst dat een mol puur voor de molloten nog een dwaalspoor legt, en dan ook in de serie zelf zo onverdacht blijven...... het is werkelijk super. Terwijl al die molacties gewoon voor onze ogen gebeurden! Elke opdracht weer!

Het is wel een saaie ontknoping zo. Maar past wel bij zijn 'saaie imago'. Het was vorige week al wel een zekerheidje dat hij de mol was dus ik was niet meer op het forum geweest want het voelde een beetje als een anti-climax toen nogmaals 2 kandidaten afvielen. Wel mooi hoe Tygo er ingetuind is, dat mag van mij wel een avondvullend programma worden :-*
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #770 Gepost op: 19-10-2020, 16:57:55 »
Ik heb vanmiddag even het spoilertopic doorgenomen. Ik vond het al raar dat Nikkie zo veel verdacht werd en Jeroen eigenlijk nooit als een serieuze mol gezien werd.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #771 Gepost op: 19-10-2020, 17:39:58 »

En geloof dat ik tot het kleine kamp behoor die hem wel een leuke mol vind? Hij (als hij het ook echt is dan) heeft het heel erg op anderen gespeeld. Precies volgens de tactiek die door de oud mollen in de eerste aflevering werd gegeven.

Ik denk ook dat hij het heel goed heeft gedaan. Sowieso heel knap hoe hij de anderen heeft misleid. Eerst inderdaad de ontknoping afwachten  ;D, ik denk dat er wel wat verrassingen uit gaan komen.
(mocht Nikkie toch de mol zijn, dan zou dat voor mij de grootste verrassing zijn  ::rofl:: )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #772 Gepost op: 20-10-2020, 11:46:27 »
Ik denk ook dat hij het heel goed heeft gedaan. Sowieso heel knap hoe hij de anderen heeft misleid. Eerst inderdaad de ontknoping afwachten  ;D, ik denk dat er wel wat verrassingen uit gaan komen.
(mocht Nikkie toch de mol zijn, dan zou dat voor mij de grootste verrassing zijn  ::rofl:: )
Goed gedaan? Nogmaals het is NIET de bedoeling je als kandidaat te gedragen en meer geld binnen te halen als kandidaat ... nee, de mol moet enkel geld uit de pot halen. Best niet ontdekt te worden maar is dat wel zo dan is het maar zo. Dus Jeroen tenzij we nog verrast worden een zware teleurstelling zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in België
« Laatst bewerkt op: 20-10-2020, 11:52:23 door Heinz, Reden: buitenlandse mollen graag in spoilertags voor wie die series nog wil inhalen »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #773 Gepost op: 20-10-2020, 12:06:04 »
Goed gedaan? Nogmaals het is NIET de bedoeling je als kandidaat te gedragen en meer geld binnen te halen als kandidaat ... nee, de mol moet enkel geld uit de pot halen. Best niet ontdekt te worden maar is dat wel zo dan is het maar zo. Dus Jeroen tenzij we nog verrast worden een zware teleurstelling zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in België

Zullen we dit in het feedbacktopic uiteindelijk doen? Zonder dat je de details weet, is het makkelijk oordelen. Wie weet heeft hij een deel van het geld hergebruikt als penningmeester of iets dergelijks. En als de mol altijd het minste zal verdienen dan heb je elk jaar de mol zo gevonden. Of ze moeten nog minder details geven en niet aangeven hoeveel er verdient is...

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #774 Gepost op: 20-10-2020, 12:10:49 »
Een met Mitchcox. Waarbij ik nog wil toevoegen dat de Belgische Mol van afgelopen jaar echt wel een van de meest briljante ooit was ::respect::
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #775 Gepost op: 20-10-2020, 12:19:54 »
Ja, eens Mitchkox!  ::ok::
De ontknoping moet nog komen (in theorie zou Nikkie ook nog de mol kunnen zijn, hoewel mij dat onwaarschijnlijk lijkt, maar toch) en we hebben sowieso nog niet alles kunnen zien.
Een goede mol is voor mij iemand die een mooie balans vindt tussen ‘geen/weinig geld verdienen’ en ‘onontdekt blijven’. Als Jeroen de mol is, lijkt het mij dat hij beide heeft gedaan.
Voor mij is dat in ieder geval geen reden om teleurgesteld te zijn, integendeel!  ::bravo:: Ik wacht het af. (Ik was trouwens ook heel blij met de Belgische mol)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #776 Gepost op: 20-10-2020, 12:25:48 »
Helaas elk jaar weer mensen die nog voor de onthulling al concluderen dat de mol saai is of het slecht heeft gedaan. Ik vind het vrij jammer en kinderachtig, volgens mij is het ook voor een groot deel teleurstelling door instorten van een tunnel op een ander persoon. Zullen we even de onthulling afwachten en kijken wat er is uitgehaald voordat we conclusies trekken?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #777 Gepost op: 20-10-2020, 12:33:54 »
Helaas elk jaar weer mensen die nog voor de onthulling al concluderen dat de mol saai is of het slecht heeft gedaan. Ik vind het vrij jammer en kinderachtig...

Echt kinderachtig waren alle haatreacties naar Nikkie toe, want was ze toch ''dom'' en ''ze kon niks tijdens de opdrachten''. Kan niet wachten tot ze als winnares word bekroont en iedereen hun mond even snoert. Deze dame is letterlijk een zakenvrouw die meer dan een miljoen per jaar verdient én alles behalve dom is. Wat heeft ze het toch goed gespeeld ::bravo::. 2020 is echt haar jaar. Jeroen als mol? Tja, ik wacht nog even af tot de ontknoping om echt een oordeel te geven. Ik kan snappen dat mensen Jeroen saai als kandidaat vonden, want veel hebben we nou ook weer niet gezien van hem. Daar is de ontknoping nog voor  ::rofl::.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #778 Gepost op: 20-10-2020, 12:38:27 »
Het zal ook zeker niet makkelijk geweest zijn om de jubileummol te spelen, ik wacht nog even de ontknoping en acties af voordat ik een oordeel geef over deze mol ::jaja::. Maar mijn gevoel zegt dat hij het gewoon prima heeft gedaan. Misschien geen Milouska level, maar wel goed ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #779 Gepost op: 20-10-2020, 17:11:24 »
Ik duik alsnog de Jeroen-tunnel in. Beter laat dan nooit. (Al verdenk ik Peggy nog steeds: ze stond elke keer op goede posities).
Graven, graven, graven...