Poll

Wie is de winnaar?

Nikkie
91 (85%)
Tygo
16 (15%)

Totaal aantal stemmen: 107

Auteur Topic: [poll] Was: wie is de afvaller? Is nu: wie is de winnaar?  (gelezen 28369 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #180 Gepost op: 9-10-2020, 21:29:24 »
Dat is gewoon niet waar. Er word af en toe wel eens wat geknipt, maar feit blijft wel Patrick zit op Peggy, Ron zit op Peggy/Nikkie en Tygo zit ook deels op Peggy. Dit is heel nadrukkelijk in de afleveringen gekomen en komt ook overeen met alle biechten en verdenkingen. Over de anderen kun je nog wat betwispelen, maar dit is toch echt op wie die drie zitten. Vorig seizoen heeft Buddy ook tot Leonie haar exit de hele tijd op haar gezeten. Als iemand publiekelijk zijn mol noemt zo vroeg in het spel is die bijna nooit de mol. Grote vraagtekens bij Peggy hierdoor. Het is allemaal veels te nadrukkelijk voor mij. Daarom kies ik voor een alternatieve mol, die af en toe ook verdacht is geweest en dat is Tygo. Hij zou een vrij goede mol kunnen zijn in dit fanatieke seizoen.
Daar ben ik het niet mee eens. Er wordt niet af en toe wat geknipt, er wordt zo geknipt dat je niks met zekerheid uit de verdenkingen kan afleiden. Dat is in het verleden steeds gebleken. Zou ook veel te makkelijk zijn om zo de mol of de afvaller te vinden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #181 Gepost op: 9-10-2020, 21:48:02 »
Voorspellen van de afvallers is bijzonder lastig. Ik denk dat je een keuze kunt maken op basis van:
- hoe goed iemand het spel door lijkt te hebben.
- hoe goed iemand lijkt te kunnen / willen spreiden (vooral in begin van belang).
- wie jokers / vrijstellingen op zak heeft.
- wie een niet-mol lijkt te verdenken. (Dit vereist kennis over wie niet de mol is.)
- wat past in het verhaal dat de regie montage proberen te vertellen. Wat de makers willen is (1) wijd gespreide verdenkingen van Nederland waarbij tot het einde geen enkele speler met grote zekerheid kan worden uitgesloten, (2) dramatische momenten waarop hoofdverdachten van de groep (of Nederland) afvallen en (3) een redelijk getrouw en geloofwaardig beeld van de verdenkingen van de groep (dit laatste doel is ondergeschikt aan de eerste twee doelen, maar is wel belangrijk voor de geloofwaardigheid van het programma).
- informatie uit spoilers.

Door bovenstaande te combineren kun je een gooi doen naar welke afvaller(s) wanneer komen. Ik denk niet dat je iets met echte zekerheid kunt zeggen, maar je zou het in ieder geval een stuk beter moeten doen dan de pure gokkans.

Terugkerend op de vraag, ik ga er gemakshalve vanuit dat Nikkie/Tygo niet bij de twee afvallers horen (door hun vrijstelling of goede test). Ik denk dat Ron ook blijft (omdat hij of de mol is of goed zit op Nikkie of Peggy. Als Peggy de mol is, heeft de regie nodig dat Patrick afvalt om Peggy minder verdacht te laten lijken). Van de overige drie denk ik dat het meest waarschijnlijk is dat Peggy blijft (omdat ze zeker doorgaat als ze de mol is en waarschijnlijk doorgaat als Ron de mol is). Daarbij kom ik dus bij Jeroen en Patrick als afvallers. Als bonus voorspel ik dat Peggy dan voor de finale afvalt waarna Tygo in de finale komt terwijl hij het altijd fout had. Net als ik moet hij dan kiezen tussen Nikkie en Ron als mogelijke mollen.

Zoals ik hierboven uitleg is dit allemaal zwaar speculatief.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #182 Gepost op: 10-10-2020, 00:08:43 »
Daar beschrijf je beetje mijn angstscenario  ::rofl::

Met Patrick en Ron eruit, zou misschien de grootste verwarring ontstaan, dus dat zou ik het liefst hebben :P Zoveel vraagtekens dan rond Peggy en Nikkie.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 09:40:44 door Heinz »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #183 Gepost op: 10-10-2020, 00:20:28 »
ik vond de spoiler waarbij de laatste 5 al bekend waren vorig jaar nog groter.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #184 Gepost op: 10-10-2020, 09:41:16 »
Spoilers graag bespreken in het spoilertopic.

Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 19:30:30 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #185 Gepost op: 10-10-2020, 20:17:57 »
Als er straks maar 4 mensen de test gaan maken, en er 2 moeten afvallen, kun je er van uit gaan dat het gedaan is met spreiden en er getunneld gaat worden. Met de kans dat een kandidaat die misschien tot nu toe goed in het spel zat, er helemaal naast zit en vertrekt. En de andere 2 kandidaten (of 1) een sterk vermoeden eraan overhouden wie de Mol is.

Als er 6 mensen de test gaan maken, gaat deze vlieger niet op, dan zal er nog wat meer worden gespreid.

Spannend! Ik denk dat Patrick en Jeroen de klos zijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #186 Gepost op: 10-10-2020, 20:25:54 »
Ik hoop dat Nikkie en Jeroen afvallen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #187 Gepost op: 10-10-2020, 21:28:24 »
De poll is weer geopend.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #188 Gepost op: 10-10-2020, 21:30:27 »
Ik vrees voor Ron en Patrick. Ik zou het vooral jammer vinden als Patrick erui vliegt.

Ik had het goed deze week. Maar vind dat eigenlijk wel jammer.  :-[
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #189 Gepost op: 10-10-2020, 21:37:05 »
Same en 42 mensen voor Jeroen in de pool  ::rofl::

chipsverslaafde <3

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #190 Gepost op: 10-10-2020, 21:40:26 »
De poll is weer geopend.
Toch kan ik niet stemmen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #191 Gepost op: 10-10-2020, 21:42:18 »
Dan loog ik. ::pinokkio::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #192 Gepost op: 10-10-2020, 22:09:00 »
Ik hoop op Nikkie!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #193 Gepost op: 10-10-2020, 22:10:40 »
Ik denk Tygo. Simpelweg omdat ik Jeroen, Nikkie en Peggy stuk voor stuk meer molser vind en je met die drie in de finale echt 33/33/33 verdeling kunt krijgen in de pools/widm app  :P

Ik kan namelijk niet kiezen tussen wie van die drie dan de mol moet zijn. Terwijl ik dat bij voorgaande seizoenen nooit zo'n probleem vond ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #194 Gepost op: 10-10-2020, 22:17:28 »
Peggy exit. Het is nu wel duidelijk dat zij de mol niet meer kan zijn dus haar rol in het scenario is uit.

Zal dan een mooi eindspel worden met een confuse Tygo. Gaat die de mol vinden in de laatste act?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #195 Gepost op: 10-10-2020, 22:44:17 »
Jeroen, hij wordt nu lekker verdacht gemaakt zodat hij volgende aflevering naar huis kan en Nederland in shock is.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #196 Gepost op: 10-10-2020, 22:53:07 »
Mmmm Aangezien Jeroen goed zit, Denk ik toch Tygo <3
chipsverslaafde <3

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #197 Gepost op: 10-10-2020, 23:16:05 »
Voor deze aflevering waren mensen heel zeker over wie er af moest vallen deze dubbele executie, op basis van de verdenkingen, dat bleek niet te kloppen. Conclusies uit de verdenkingen zeggen niks blijkt maar weer, je kan hoogstens op een dwaalspoor gezet worden door de makers. Ze zorgen er echt wel voor dat ze het zo knippen en monteren dat je niet met zekerheid kan zeggen wie afvalt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #198 Gepost op: 10-10-2020, 23:24:43 »
Je kan er toch het verhaal uit stippelen. Dat blijkt elke keer weer. Dat Nikkie op Jeroen zit en omgekeerd is opgelegd. Die twee halen de finale. Dat Peggy steeds zo verdacht werd vindt zijn slot aanstaande zaterdag. Lijkt mij het meest logische script. De mol blijft altijd zo lang mogelijk onverdacht maar ik denk dat Tygo uiteindelijk toch de mol te pakken krijgt en het spel gaat winnen, hij zal zijn homie Nikkie niet gaan verdenken en dus de eindtest op Jeroen invullen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie valt er de komende aflevering af?
« Reactie #199 Gepost op: 10-10-2020, 23:26:15 »
Je kan er toch het verhaal uit stippelen. Dat blijkt elke keer weer. Dat Nikkie op Jeroen zit en omgekeerd is opgelegd. Die twee halen de finale. Dat Peggy steeds zo verdacht werd vindt zijn slot aanstaande zaterdag. Lijkt mij het meest logische script. De mol blijft altijd zo lang mogelijk onverdacht maar ik denk dat Tygo uiteindelijk toch de mol te pakken krijgt en het spel gaat winnen, hij zal zijn homie Nikkie niet gaan verdenken en dus de eindtest op Jeroen invullen.
Het enige wat elke keer weer blijkt is dat het steeds totaal anders is dan de regie wil laten geloven.