Auteur Topic: Leader  (gelezen 26987 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #80 Gepost op: 4-10-2020, 00:57:40 »
Frappant, inderdaad. Maar pas wel op voor een dwaalspoor! Vorig seizoen hadden we precies hetzelfde bij Leonie, meen ik. Die was altijd op een bepaald tijdstip te zien of te horen in de aflevering.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #81 Gepost op: 4-10-2020, 09:32:12 »
Klopt, maar alleen als verschil dat er nu een link is met cijfers die in de leader voorkomen. Vorig jaar ging het om de cijfers die als tijdcode in de app stonden toch (getoond voorafgaand aan het programma). Dat maakt mijns inziens wel een groot verschil.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #82 Gepost op: 9-10-2020, 12:32:09 »
Nog een leuke mogelijke hint naar Patrick gevonden. ::tandpastasmiley::

Een van de eerste shots in de leader is die van het schilderij Medusa van Caravaggio. Medusa had slangen in plaats van haar op haar hoofd. De heilige Sint Patrick zou volgens de legende alle slangen uit Ierland verdreven hebben. Vandaar geen slangen in Ierland.

Patrick de mol, of verslaat de mol?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #83 Gepost op: 9-10-2020, 12:38:12 »
Om nog maar te zwijgen over die drie vingers op de boom   ;D

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #84 Gepost op: 9-10-2020, 15:15:24 »
Klopt, maar alleen als verschil dat er nu een link is met cijfers die in de leader voorkomen. Vorig jaar ging het om de cijfers die als tijdcode in de app stonden toch (getoond voorafgaand aan het programma). Dat maakt mijns inziens wel een groot verschil.
Ik vind het heel creatief hoor en het zou een prachtige hint zijn wanneer de mol in iedere aflevering op hetzelfde tijdstip aan het woord is. Maar in de leader komen achtereenvolgens de getallen 30, 0 en 30 voorbij, die wijzen wat mij betreft net meteen naar tijdstip 30:30. Waar is die 0 gebleven en waar komt die dubbele punt vandaan? Op dat punt vind ik de redenering wat zwak.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leader
« Reactie #85 Gepost op: 11-10-2020, 00:11:03 »
De 30:30 klopt nog steeds toch

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #86 Gepost op: 11-10-2020, 00:17:22 »
Oh, die had ik in per ongeluk in het Hintstopic gepost. Daar verwijderd en nu hier:

Wederom Jeroen in beeld op tijdstip 30:30. Afbeelding bijgewerkt t/m aflevering 6.


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Leader
« Reactie #87 Gepost op: 11-10-2020, 11:55:31 »
Wauw, of zoals Peggy zou zeggen: Woop woop!
Nu past het ook prima bij mijn tunnel, maar ik denk dat dit wel een hele sterke aanwijzing is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Leader
« Reactie #88 Gepost op: 11-10-2020, 12:09:17 »
Da's goed gedaan Blip

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #89 Gepost op: 11-10-2020, 12:11:18 »
Oh, die had ik in per ongeluk in het Hintstopic gepost. Daar verwijderd en nu hier:

Wow, was er in het seizoen van Jeroen niet ook zo'n Hint naar Thomas die op een bepaald tijdstip in beeld kwam? Maakt de hint nog sterker als dat zo is wat mij betreft.

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #90 Gepost op: 12-10-2020, 20:00:04 »
Ligt het aan mij of zit er deze keer een stuk minder in de leader verstopt dan andere jaren? Andere jaren waren er in dit topic volgens mij veel grotere theorieën.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Leader
« Reactie #91 Gepost op: 12-10-2020, 22:48:57 »
Er lijkt dit seizoen weer minder in te zitten. In alles wat we zien zit minder. Komt door molloten (zoals Blip etc.)  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #92 Gepost op: 12-10-2020, 23:03:59 »
Ik heb de leader inmiddels grotendeels ontleed en die barst werkelijk van de aanwijzingen. Nu is mijn hintdrempel niet zo hoog, dus wat dat waard is mag je zelf invullen. ::rofl:: Morgen zal ik jullie ermee lastig vallen, voor vandaag is het wel mooi geweest zo.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Leader
« Reactie #93 Gepost op: 12-10-2020, 23:21:47 »
Ik heb de leader inmiddels grotendeels ontleed en die barst werkelijk van de aanwijzingen.

bruikbare aanwijzingen  :D

Morgen zal ik jullie ermee lastig vallen, voor vandaag is het wel mooi geweest zo.

 ::ok:: kanniewachten

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #94 Gepost op: 13-10-2020, 10:24:05 »
In de categorie 'vergezocht':

In de leader komt tussen Horace en Ellie een trein in beeld, met een wagon waar duidelijk het getal 6 op staat. 6 geschreven in Romeinse cijfers is VI. Peggy is de enige die uitsluitend deze twee Romeinse cijfers in haar naam heeft.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #95 Gepost op: 13-10-2020, 11:55:58 »
Een still uit de leader... Zou dit betekenen dat de Mol naar Pisa is gereden en dus níet bij het helikopter-duo zit?

Zwarte cabrio dus Ron & Jeroen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #96 Gepost op: 13-10-2020, 14:32:43 »
bruikbare aanwijzingen  :D

 ::ok:: kanniewachten

Of ze bruikbaar zijn laat ik graag aan jou over. ::tandpastasmiley::

Bevestiging voor de Jeroentunnelaars aan de ene kant van de tafel. Lachvoer ende vermaeck voor mensen aan de andere zijde. Enjoy!





~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Leader
« Reactie #97 Gepost op: 13-10-2020, 23:00:44 »
Of ze bruikbaar zijn laat ik graag aan jou over. ::tandpastasmiley::

Bevestiging voor de Jeroentunnelaars aan de ene kant van de tafel. Lachvoer ende vermaeck voor mensen aan de andere zijde. Enjoy!


Heel duidelijk verhaal Blip!

Zelf heb ik ook nog eens naar de leader gekeken en er onderstaand verhaal aan gebreid.
Het stoort me dat we door de regie erg richting Peggy en vooral Jeroen geduwd worden.
Daarom zie ik in de de leader een aantal duidelijke verwijzingen naar Nikkie.
Vooral de foto van de tonnenopdracht doet mij denken dat Rick de foto met Nikkie wel degelijk bewust heeft gepost.

Anyway, jullie aanvullingen of andere interpretatie is natuurlijk welkom!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Leader
« Reactie #98 Gepost op: 13-10-2020, 23:06:58 »
Mooie hints Blip!
Vooral de zeventien vaten en de screenshot-hints vind ik fantastisch.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #99 Gepost op: 14-10-2020, 10:04:16 »
Nog een toevoeging m.b.t. het stuk kaart van Portoferraio dat op een deel van de Noordoostpolder lijkt.

Rechtsonder zien we munten met 'De Mol' en '50'> De Mol N 50. Via de N50 kom je in Emmeloord, de geboorteplaats van Jeroen.



~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison