Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42271 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #120 Gepost op: 11-10-2020, 18:46:38 »
Nou de helft van het forum zit op jeroen na deze aflevering dus denk het wel haha
chipsverslaafde <3

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #121 Gepost op: 11-10-2020, 19:11:24 »
Nee Jeroen, Peggy en Patrick hadden de beschrijving van Jeroen en Ron ::rofl::

Scherp gezien en heel interessant. Want Ron weet dit feitje natuurlijk ook wel, hij zat met Jeroen in de auto.

Zijn er meer aanwijzingen geweest de laatste afleveringen dat Ron Jeroen verdacht?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #122 Gepost op: 11-10-2020, 19:16:27 »
Scherp gezien en heel interessant. Want Ron weet dit feitje natuurlijk ook wel, hij zat met Jeroen in de auto.

Zijn er meer aanwijzingen geweest de laatste afleveringen dat Ron Jeroen verdacht?

Bij Ron werd niet bekend gemaakt op wie hij zat tijdens de test in afl. 3 als ik het goed heb. Daar kregen we 2 potentiële verdachten niet te horen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #123 Gepost op: 11-10-2020, 19:18:58 »
Misschien dat iemand andere momentjes gedurende het spel paraat heeft dat Ron Jeroen lijkt te verdenken? Van dat ze met z'n tweeën in de auto zaten kan ik me geen achterdocht herinneren.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #124 Gepost op: 11-10-2020, 19:37:31 »
Dit verandert alles.
Jeroen zit op Nikkie en mag blijven.
Ron zit op Jeroen en vliegt er uit.

Dan kan Jeroen niet de mol zijn, en is Nikkie het meest verdacht. Of toch Tygo?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #125 Gepost op: 11-10-2020, 19:43:43 »
 ::bravo:: Nikkie of tygo dus
chipsverslaafde <3

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #126 Gepost op: 11-10-2020, 19:47:56 »
Peggy op Ron en Ron op Jeroen geeft veel overlappende (goede) antwoorden, mocht Jeroen de mol zijn. Het zou nog kunnen dat Ron bepaalde zaken niet precies wist en fout heeft gegokt en Peggy dus toch meer goede antwoorden had, ondanks dat ze ieder op een andere mol zitten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #127 Gepost op: 11-10-2020, 20:02:51 »
Ron zei bij de test van afl. 4 nog dat ie 'nog steeds' op Peggy & Nikkie zat. Ellie was daar nog bijgekomen. Geen ruimte daar voor nog een 4e verdachte.

We weten wel dat Tygo Patrick heeft bepraat (Dagboek vd Afvaller) om toch vooral op Peggy in te (blijven) zetten. Klein probleempje als Tygo 'ik kegel ze er een voor een uit' Gernandt kanditaat is... hij zegt haar o.a. in biechten zelf zwaar te verdenken. Zou een sluwe kandidaat nooit doen. Mols  ::wijn::

Ron noemde bij de laatste test dat Jeroen 'heel veel geld' had 'weggemoffeld' in het Sleutel Bos. Hoezo 'heel veel' geld?

Zou Mol Tygo hem na de executie van afl. 4 omgeluld hebben? Aan risicospreiding doen zodat je als mol niet op z'n Rob Dekay's een assload aan verdenkingen tegen je krijgt als de hoofdverdachte van de groep afvalt... ik weet het niet. Lastig, lastig.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #128 Gepost op: 11-10-2020, 20:11:20 »
Ron sloot zich wel meteen aan bij Jeroen wanneer ze de groepjes moesten vormen bij "routebeschrijving".
Stel dat Tygo de mol is, dan zitten ze allemaal fout.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #129 Gepost op: 11-10-2020, 20:32:44 »
Stel dat Tygo de mol is, dan zitten ze allemaal fout.

 ::vergroot:: ::vergroot::

Trouwens over "test manipulatie", als ze dat doen dan is het nooit wanneer iemand full-in gaat. Vaak word de truc gebruikt waar de mol met nog een paar anderen word genoemd (Robert in S19 en Anita in S20 zijn recente voorbeelden hiervan), zodat iedereen dan denkt "oh, maar dan zijn die het dus niet". Vaak als de mol op het einde door  heel veel kandidaten verdacht word zien we dat ook niet (bijvoorbeeld in de halve finale in 2016 waar we niet zagen op wie Annemieke zat, en we moesten geloven dat Taeke op Tim/Klaas zat terwijl iedereen al dat punt op mol Klaas zat. Hier werd er weer gebruikt van gemaakt om meerdere verdachten te noemen terwijl er maar één verdachte was: Klaas).
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 20:39:30 door Sanmol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #130 Gepost op: 11-10-2020, 20:43:45 »
Bij Anne Marie en zovele andere mollen was het ook zo dat in finale + pre finale, dus laatste 4 a 5, allen allemaal al op de juiste mol zaten. Daarom is deze editie juist zo goed. De mol werd in het geval van Jeroen, Tygo of Nikkie niet of nauwelijks verdacht. En Peggy is het niet volgens mij, die gaat exit zaterdag. Dus: goede mol!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #131 Gepost op: 11-10-2020, 20:49:59 »
De testvraag die Ron over Jeroen invulde viel mij vanmiddag bij het terugkijken ook al op.
Ron noemde in zijn testbiecht iedereen die nog in het spel zit:

Nou, het kan eigenlijk iedereen wezen. Patrick kan het zijn, omdat hij heel hard op het strand geroepen heeft: Ik ben de Mol. Jeroen kan het zijn, omdat hij veel geld heeft weggemoffeld tijdens de opdracht met de kettingen. Peggy kan het zijn, omdat Peggy iedereen de schuld geeft van alles. Tygo kan het zijn. Tygo heeft niet voor niets twee Gouden kalveren gewonnen. En het kan ook Nikkie zijn natuurlijk, die niet zoveel doet...en de boel een beetje vertraagt.

Volgens mij wist hij het echt niet meer. Daarom ook zijn bondjesgesprek met Patrick, hoopte hij hierin wijzer te worden? Hij heeft alle afleveringen consequent gespreid op Peggy, Nikkie en ook Tygo. Wilde inderdaad de rit in de cabrio met Jeroen samen maar Jeroen duwde hem net zoals Patrick richting Nikkie.

Omdat hij iedereen noemt (en zich niet uitspreekt over een hoofdverdachte) kan in de montage elk willekeurige testvraag getoond worden. Het lijkt mij een montagetruc zodat wij niet uit de test kunnen opmaken dat Jeroen de mol is.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #132 Gepost op: 11-10-2020, 22:04:51 »
Dit verandert alles.
Jeroen zit op Nikkie en mag blijven.
Ron zit op Jeroen en vliegt er uit.

Dan kan Jeroen niet de mol zijn, en is Nikkie het meest verdacht. Of toch Tygo?

Toen ik hem gisteren in de uitzending zag, las ik deze testvraag anders. Elk duo ontving de routebeschrijving via conference call van een ander duo. Nikkie en Tygo stapten in de auto met de routebeschrijving voor Peggy en Patrick. Dus kreeg Nikkie de routebeschrijving van Peggy en Patrick. Ik besef me nu dat dit waarschijnlijk de verkeerde manier is om de vraag te lezen. Maar mogelijk las Ron de vraag op dezelfde manier en vulde daarom ‘Peggy en Patrick’ in (wat goed is, als Jeroen de mol is).

Er zijn drie mogelijkheden:
- Jeroen is de mol. Ron zat op Nikkie en had deze vraag per ongeluk goed, maar het was onvoldoende om voorbij Peggy te raken (die meer vragen goed had door de grotere overlap tussen Jeroen en Ron). De regie monteert net deze vraag erin om het voor molloten te laten lijken dat Ron op Jeroen zat.
- Nikkie is de mol. Ron las de vraag wel goed en zat op Jeroen. Zijn verdenking wordt eruit gemonteerd zodat Jeroen nog de mol kan zijn en de suggestie wordt gewekt dat Ron op Nikkie zat. (Alleen is niet duidelijk waarom de montage juist deze vraag erin monteert.)
- Tygo (of zelfs Peggy) is de mol. Ron zat op Nikkie of Jeroen. (In het geval van Tygo zat hij waarschijnlijk op Jeroen want minder overlap in de laatste aflevering met Nikkie zorgt voor een lagere score.) De verdenking wordt eruit gemonteerd om te voorkomen dat we mensen kunnen uitsluiten.

Ik zal wel in een tunnel zitten, maar ik vind zelf de eerste verklaring het meest waarschijnlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #133 Gepost op: 12-10-2020, 02:38:10 »
Ik ook.

Het -moest- gewoon wat verdekt worden dat Ron op Nikkie eruit vloog anders is de finale niet meer leuk.

We gaan nog heel wat lol hier beleven in dit topic met een nieuwe test in de vooruitblik en dan is er nog de eindtest, allemaal op elkaar gepropt?!

Je hoort bij de eindtest altijd wel eerlijk wie op wie zit, ik hoop alleen niet dat dit in de slotaflevering zit maar vermoed dat wel. Ik ben meest benieuwd op wie Peggy gaat zitten nu, dat krijgen we in elk geval nog wel mee. Tenzij ze eruit vliegt a la Ron, namelijk dat we niet weten op wie, deze kans is heel groot omdat de verdenkingen nog zo gespreid zijn (op Nikkie, Peggy en Jeroen).

Maar eens goed kijken wie de penningmeester mag zijn nu.

Daarom ook zijn bondjesgesprek met Patrick
Je bedoelt met Jeroen?

Afijn. Zowel Jeroen als Patrick duwen hem de Nikkie tunnel in.

Ron is geen linkebal, die speelt het open en eerlijk. Gelooft nog in de mensheid. Ik geloof niet dat hij de heren faliekant wantrouwt en dan het tegenovergestelde gaat doen.

Alle twijfel is gemaakt; natuurlijk laat de regie dit zien in de testbiecht. Met alle graagte. Maar hij zit al vanaf het begin op Nikkie en is er ongetwijfeld op haar uitgevlogen.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 02:46:43 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #134 Gepost op: 12-10-2020, 02:55:49 »
Ben blind en luister je niet? Hij zat op jeroen, De editing gaat echt niet een nep verdenking doen bij een afvaller, dat zou ook wel heel sneu zijn.Jeroen is niet de mol.
chipsverslaafde <3

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #135 Gepost op: 12-10-2020, 08:41:02 »
Ben blind en luister je niet? Hij zat op jeroen, De editing gaat echt niet een nep verdenking doen bij een afvaller, dat zou ook wel heel sneu zijn.Jeroen is niet de mol.
Heb je nog nooit eerdere seizoenen gezien? Jan Hooiman Mooiman Kooijman ging er volgens de montage uit op Soundos, terwijl hij al vanaf het begin tunnelvisie had op Art. Tim Haars ging er volgens de montage uit op Tania, terwijl hij er 2x op Paulien uit is gevlogen (dat was dan weer onderdeel van een hint waarbij de afvaller de volgende afvaller aanwees). In seizoen 4 zat Chandrika volgens de montage verkeerd in de finale, terwijl ze wel de goede mol had.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #136 Gepost op: 12-10-2020, 08:47:44 »
Ben blind en luister je niet? Hij zat op jeroen, De editing gaat echt niet een nep verdenking doen bij een afvaller, dat zou ook wel heel sneu zijn.Jeroen is niet de mol.

Geen reden om persoonlijke aanvallen in te zetten. Waar haal je uit dat hij op Jeroen zat? Afgezien van die ene testvraag (waar ik het hierboven al over heb gehad, ik vind het ambigue), heb ik daar geen aanwijzing voor gezien, terwijl ik wel vele aanwijzingen heb dat hij op Nikkie zat (eerdere biechten, gesprekken met Jeroen en Patrick).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #137 Gepost op: 12-10-2020, 13:12:00 »
Na vorig seizoen waar je objectief Rob kon uitsluiten op basis van de verdenkingen ga ik zeker niet Peggy uitsluiten. De kans is groot dat Ron op Nikkie is gegaan. Het is zeker ook niet aannemelijk dat Jeroen gespreid heeft op Peggy en Nikkie en Patrick hetzelfde (of iets gelijkaardigs) heeft gedaan. Als we de regie moeten geloven is volgens deze executie Jeroen of Tygo de mol. Tjah...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #138 Gepost op: 12-10-2020, 13:45:35 »
Het lijkt er toch sterk op dat het 'verhaal van Peggy' zijn besluit gaat krijgen nu. Het is bijzonder lastig geworden nog een scenario te vinden waarin zij kan blijven.

Nikkie-Jeroen, zij zitten op elkaar. Dan heb je Tygo, als die afvalt weet je dat Peggy de mol niet is. Kortom, Tygo zal zijn tunnel zien instorten bij het vertrek van Peggy (en ik denk vervolgens de serie nog winnen ook).

Maar goed. Dat zullen we dan gauw genoeg zien bij de aankomende executie.

ik vind het ambigue), heb ik daar geen aanwijzing voor gezien, terwijl ik wel vele aanwijzingen heb dat hij op Nikkie zat

Hahaha ja ambigue indeed!

En ja natuurlijk zat hij op Nikkie, dat blijkt uit alles. Als je steeds op haar getest hebt elke keer weer, heel trouw en zeker want hij is geen grillig personage die maar hapsnap wat doet, en heeft zich thuis goed voorbereid een vast patroon te volgen (eerst goed spreiden, dan focussen wanneer het moet), en dan in een scenario komt met 2 afvallers op 4 kandidaten...... dan ga je vol voor zekerheid en niet opeens een onbekend dwaalspoor op met een andere verdachte.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #139 Gepost op: 12-10-2020, 14:15:12 »

En ja natuurlijk zat hij op Nikkie, dat blijkt uit alles.
Nou ja niet uit alles. Ron wilde bij 5.2 een duo vormen met Jeroen en deed dat ook.