Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42306 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #240 Gepost op: 18-10-2020, 02:33:15 »
Moet je nagaan, Dan kan Ron op Jeroen ook
chipsverslaafde <3

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #241 Gepost op: 18-10-2020, 04:40:13 »
Nikkie zit op Jeroen. Tygo zat op Peggy, daarna Nikkie. Peggy zat op Tygo. Jeroen zit op Nikkie.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 05:15:40 door AvOgadrO »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #242 Gepost op: 18-10-2020, 09:31:35 »
Met de kennis van nu is de montagekeuze van de testbiechten van aflevering 6 (en 7) wel te begrijpen.

Peggy zat op Ron, dat mochten we best weten. Patrick zat op Peggy, dat mochten we best weten want Peggy viel de aflevering erna toch af. (Net zoals we best mochten weten dat Peggy daarna waarschijnlijk op Tygo zat.)

Jeroen is de mol, maar doet alsof hij op Nikkie zit. Dat mochten we best weten omdat de finale eraan komt en de verdenking in de finale een beetje logisch moet klinken. (Of als je Nikkie verdenkt, zat hij echt op Nikkie en mochten we dat best weten.)

Dus op wie zat Ron? Als hij op Patrick, Peggy of zelfs Tygo zat mochten we het best weten. Zoals we zelf al achterhaalden, is het Nikkie of Jeroen. Nikkie lijkt mij nog steeds het meest waarschijnlijk omdat het past in zijn andere verdenkingen en wat hij in het spel gezegd heeft. Jeroen is dan dus de mol. Voor de theorie dat hij op Jeroen zat is alleen de aanwijzing dat hij zichtbaar één (ietwat verwarrende) testvraag op Jeroen heeft geantwoord. Dat is voor mij te weinig maar genoeg om - op basis van de verdenkingen - nog een beetje onzekerheid te houden over op wie de mol is. Dus de montage heeft zijn werk goed gedaan.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #243 Gepost op: 18-10-2020, 09:42:59 »
Ja, maar ik blijf bepaalde dingen toch vreemd vinden, ook al is het nu wel duidelijk.
Zo snap ik alsnog niet dat ze in afl 6 een testbiecht van Jeroen uit aflevering 2 gebruikt hebben. Waarom een testbiecht van de mol faken? Of misschien vonden ze deze biecht beter om te laten horen, dat kan ook nog.
Blijf het ook gewoon gek vinden dat ze hier dan al duidelijk hadden gemaakt dat Peggy het nooit meer kon zijn. Dat is volgens mij sinds 2014 (waar Daphne meteen al een rood scherm kreeg) nooit meer gebeurd en Peggy was tevens een van de meest verdachte kandidaten. En tegelijkertijd Jeroen zo verdacht maken in afl 6.

Ik was 100% overtuigd van Peggy en had nog een andere theorie bedacht (dat ze de verdenking van Patrick in afl 4 en 6 omgewisseld zouden hebben), maar besloten om dit verder niet te posten omdat ik dan voor de zoveelste keer een discussie aanwakkerde die toch niet opgelost wordt :P

Maar ja, het zal wel zijn om het merendeel van de kijkers de mol goed te laten hebben omdat het een jubileum is, zoals wel eerder is gesuggereerd hier.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #244 Gepost op: 18-10-2020, 09:44:28 »
Ik las ergens dat Ron er op Peggy was uitgegaan. Dat bleek blijkbaar uit een uitzending van Koffietijd.

Dacht ik ook al eigenlijk. Ron zei in z'n laatste testbiecht niet veel bijzonders over Nikkie. Dat ze niet veel deed en vertraagde ...klonk niet erg overtuigend. Peggy was z'n hoofdverdachte eerder in het spel. Ook na de foto opdracht in Florence noemde hij Peggy nog als 1e bij de test.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #245 Gepost op: 18-10-2020, 11:33:25 »
Het blijft ook een rare dat Jeroen in afl 4 claimt Nikkie volledig te hebben uitgesloten en met geen enkele reden haar kan verdenken en dat hij in afl 6 ineens tunnelvisie heeft op Nikkie.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #246 Gepost op: 18-10-2020, 12:30:49 »
Zo snap ik alsnog niet dat ze in afl 6 een testbiecht van Jeroen uit aflevering 2 gebruikt hebben.
Het zou kunnen dat het afwijkende geluid in afl 6 bij Jeroen niet komt doordat zijn testbiecht eerder is opgenomen (in afl. 2, zoals werd gesuggereerd), maar juist later. Dus in een andere setting, terug in Nederland na afloop van de opnamen.

Dat ze duidelijk maakten dat Peggy het niet meer kon zijn, blijf ik ook heel bijzonder vinden. Net zoals nu duidelijk is dat Tygo het niet meer kan zijn. Jammer voor de spanning en de verrassing, die daarmee toch voor een groot gedeelte wegvalt.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #247 Gepost op: 18-10-2020, 12:30:49 »
Ja want toen ging Nikkie waarschijnlijk vol voor Jeroen als mol en was het als mol logischer om dus op Nikkie in te zetten gezien ze de finale wsl gaat halen ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #248 Gepost op: 18-10-2020, 14:29:45 »

Valt er jullie iets op? Ja, Jeroen word alleen genoemd door Nikkie en Tygo. Tygo word alleen genoemd door Nikkie, Ron en Jeroen. Dúh, want de finalisten worden straks Nikkie, Tygo en Jeroen. Horace zat dan waarschijnlijk er helemaal naast in aflevering 3 en Ellie noemt de twee finalisten als geen mol in aflevering 4 samen met Nadja in aflevering 3.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zat ik toch nog ergens goed  ;).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #249 Gepost op: 18-10-2020, 14:30:35 »
Goed gezien. ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #250 Gepost op: 18-10-2020, 14:33:25 »
Goed gezien. ::ok::

Denk ook dat in tegenstelling van velen, dat er niet veel gemonteerd is in de verdenkingen. Ze halen af en toe nog wel eens de trucs uit de kast (bijvoorbeeld Patrick die Ellie verdenkt in aflevering 1 en Nikkie die Tygo noemt in diezelfde aflevering), maar het viel best mee. Meestal spot je een neppe verdenking als ze beginnen met ''x is de mol, want y molactie''. Dat zijn vaak niet echte mol verdenkingen.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #251 Gepost op: 18-10-2020, 14:39:29 »
Het is ook niet alsof de productie ons helemaal niets geeft, kan me nog zat seizoenen herinneren waar in de eerste afleveringen al meerder verdenkingen richting de mol werden uitgesproken, soms zodanig dat het er wel heel dik bovenop lag (Anne-Marie), en jawel hoor, dat was dan toch echt gewoon de mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #252 Gepost op: 18-10-2020, 15:08:20 »
Maar als Jeroen de mol is, hoe kan Tygo dan zo ver komen? Die heeft steeds op een vrouw gestemd.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #253 Gepost op: 18-10-2020, 15:25:24 »
Er hebben altijd meerdere mensen verkeerd gezeten, dus hij had mazzel.
En bij die laatste test ging het duidelijk tussen hem en Peggy, en zal hij toevallig 1 of 2 vragen meer goed hebben gehad.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #254 Gepost op: 18-10-2020, 19:02:10 »
Misschien was Tygo wel degene met evenveel fouten als Ellie, toen zij eruit vloog. Maar had hij de test sneller gemaakt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #255 Gepost op: 20-10-2020, 18:09:17 »
De verdenkingen waren vrij eerlijk dit seizoen. Een positieve evolutie in vergelijking met vorig jaar.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #256 Gepost op: 23-10-2020, 14:16:32 »
Ik geloof niet dat Peggy op Tygo zat. Ze vond Nikkie verdacht. Dat heeft ze de hele uitzending verkondigd, en ze was altijd haar nummer 2. Dan ga je niet even door een handschrift op de spiegels switchen naar een totaal voor jou onverdachte kandidaat. Ze spreekt het ook niet uit tijdens de testbiecht, waar de rest wel hun verdenking duidelijk uitte. Dit is zo ge-edit omdat het mooi uitkwam. Iedere kandidaat op een andere kandidaat / mol en het blijft nog geheim dat Nikkie de mol niet is.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2020, 14:19:14 door Mollenmania »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #257 Gepost op: 23-10-2020, 17:33:28 »
Ik geloof niet dat Peggy op Tygo zat. Ze vond Nikkie verdacht. Dat heeft ze de hele uitzending verkondigd, en ze was altijd haar nummer 2. Dan ga je niet even door een handschrift op de spiegels switchen naar een totaal voor jou onverdachte kandidaat. Ze spreekt het ook niet uit tijdens de testbiecht, waar de rest wel hun verdenking duidelijk uitte. Dit is zo ge-edit omdat het mooi uitkwam. Iedere kandidaat op een andere kandidaat / mol en het blijft nog geheim dat Nikkie de mol niet is.

Maar ze vult wel de laatste testvraag in beeld op hem in. We hebben het er eerder over gehad, maar beelden van de test zelf zijn tot op heden niet gemanipuleerd. Ik geloof niet zo dat ze doelbewust gespreid heeft dus dan lijkt het erop dat ze vol op Tygo zat.

Wel zei ze bij haar afvallen iets van de strekking dat er iets gebeurde tijdens de test dat haar aan het twijfelen bracht en dat ze dacht ‘ik zit verkeerd’. Het zou nog kunnen dat ze de test begon in te vullen op iemand anders (bijv Nikkie), toen begon te twijfelen en toen alles op Tygo begon te gooien. Het lijkt me doorgaans niet slim om tijdens de test nog van strategie te veranderen, maar het zou kunnen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #258 Gepost op: 23-10-2020, 18:58:05 »
Ik denk dat Peggy wel gewoon vol op Tygo is gegaan. Immers, als ze gespreid zou hebben, zou Tygo het hoogstwaarschijnlijk nooit gered hebben omdat hij vol op Peggy ging.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #259 Gepost op: 23-10-2020, 20:46:41 »
Het mooie is dat ook Peggy er nu nog steeds vol intrapt. Ze zette in op Tygo, maar haar vingertje ging naar Nikkie. Dat Jeroen het kan zijn is volgens mij nog steeds niet bij haar opgekomen  ::tandpastasmiley::
My fall will be for you