Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42279 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #20 Gepost op: 13-09-2020, 19:28:20 »
Het ligt misschien aan mij maar ik snap de oranje vakjes niet...?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #21 Gepost op: 14-09-2020, 16:07:24 »
Hoi allemaal! Hier de update van aflevering 2.  ::zwaai::

* Ik heb een paar aanpassingen gemaakt met de berekening, zodat de uitgesproken en ontvangen verdenkingen gescheiden zijn.
* Verdenkingen en uitsluitingen die zijn gemaakt door kandidaten tijdens de aflevering in hun biechten, heb ik ook meegenomen in het schema. Nikkie vertrouwt Peggy, Peggy vertrouwt Patrick en Patrick vertrouwt Tygo.



Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #22 Gepost op: 14-09-2020, 16:36:58 »
Hoi allemaal! Hier de update van aflevering 2.
Als ik het goed begrijp is bijvoorbeeld Peggy redelijk positief over Patrick, maar mogelijk negatief over Nikkie (in de tweede aflevering).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #23 Gepost op: 16-09-2020, 23:40:10 »
* Verdenkingen en uitsluitingen die zijn gemaakt door kandidaten tijdens de aflevering in hun biechten, heb ik ook meegenomen in het schema. Nikkie vertrouwt Peggy, Peggy vertrouwt Patrick en Patrick vertrouwt Tygo.
In die categorie heb je er denk ik nog een gemist (staat niet in het schema): Tygo verdenkt Peggy een beetje (wil daarom op de brug de vragen stellen).

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #24 Gepost op: 19-09-2020, 19:39:18 »
In die categorie heb je er denk ik nog een gemist (staat niet in het schema): Tygo verdenkt Peggy een beetje (wil daarom op de brug de vragen stellen).
Bedankt voor je oplettendheid! Ik zal het aanpassen ::joehoe::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #25 Gepost op: 20-09-2020, 13:30:40 »
Er is nog een reden om aan te nemen dat Horace er niet uit is. Ellie, Patrick en Peggy zouden dan allemaal de mol niet meer kunnen zijn dus de helft van de groep wordt weggeslagen. Want hij zegt letterlijk 'die staan allemaal op nummer 1'. Dus zo keurig goed gespreid is het kansloos dat je eruit vliegt als een van die drie de mol moet zijn.

Er waren meer kandidaten die het een stuk vager hielden, zoals bij Ron en Nikkie kom je er niet achter wie ze buiten 1 kandidaat nog meer verdenken. Als er al iemand uitgaat aan het begin van aflevering 4 (na opdracht 1) dan zal het Ron zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #26 Gepost op: 20-09-2020, 13:35:53 »
We weten niet hoe goed Horace gespreid heeft.

Uit zijn dagboek:

Citaat van: Horace
ik zit op de Mol zeker, ik heb de Mol door, mijn Mol deed te verdacht  en ik heb goed opgelet…..IK BEN  ZEKER DO….ROOD SCHERM!

Klinkt meer als tunnelvisie.

Dat maakt de duidelijke uitspraak van drie namen alleen maar extra interessant. Als de Mol tussen Ellie, Patrick en Peggy zit is het prachtig om zo'n uitspraak van de afvaller juist in de aflevering te stoppen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #27 Gepost op: 20-09-2020, 13:38:46 »
In zijn afscheidspraatje met Rik zei hij ook al dat hij tunnelvisie had. Vermoedelijk de test op 1 persoon ingevuld. Maar wie?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #28 Gepost op: 20-09-2020, 13:40:27 »
Tijd voor een andere invalshoek.

Ik realiseerde me dat de verdenkingen van oude afleveringen eigenlijk niet meer relevant zijn. Een kandidaat kan van gedachten zijn veranderd en nu iemand anders verdenken dan in een eerdere aflevering. Dus de oude verdenkingen zouden niet meer mee moeten tellen. Alleen de actuele verdenkingen.

Ook als een kandidaat in drie afleveringen dezelfde kandidaat verdenkt, dan zou dat eigenlijk maar als één verdenking moeten tellen en niet als drie verdenkingen.

Wel relevant zijn de verdenkingen van kandidaten die zijn afgevallen. Immers, degene die zij verdachten heeft minder kans om de mol te zijn. Anders aren ze niet afgevallen, toch?

In onderstaand schema heb ik zo goed mogelijk in kaart gebracht wie op dit moment wie verdenkt, plus de verdenking van afvallers op blijvers.
Om het schema niet te ingewikkeld te maken, worden alle uitsluitingen en verdenkingen op afvallers buiten het schema gelaten. Anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Opvallend is dat niemand Ron verdenkt (voor zover we dat in het gemonteerde beeld en geluid kunnen waarnemen).

Bovenaan staan Peggy en Ellie qua normale verdenkingen, maar ze hebben ook beide een dubieuze verdenking van een afvaller.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #29 Gepost op: 20-09-2020, 13:55:38 »
We weten niet hoe goed Horace gespreid heeft.
Maar Heinz, hier klopt toch niks van?

Hij zegt letterlijk 'die staan allemaal op nummer 1' en dat hij Horace 2.0 is dus vooral de tunnel niet ingaat.

Zulke rare kronkels die niet kloppen wijzen maar op 1 ding. Horace is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #30 Gepost op: 23-09-2020, 18:22:23 »
afl. 3

Tygo --> niet duidelijk wie z'n hoofdverdachte is. Zat eerst op Ellie & Jeroen, maar vindt Jeroen nu te veel een speler. Ellie is nog steeds een "potentiële Mol". Klikt "ja" aan bij 'de Mol was betrokken bij de 1e geldwissel bij Sleutelbos' (Peggy, Tygo)

Ron --> verdenkt Peggy en nog 2 anderen. En nog iemand half. Klikt aan dat de Mol in het dorp was bij de luikenopdracht. (Peggy, Patrick, Nikkie, Jeroen)

Nikkie --> zat eerst op 3 namen: Tina, Nadja & Jeroen. Lijkt te suggereren dat ze Jeroen nog steeds verdenkt, omdat ze er nog in zit, maar dat wordt niet duidelijk. Opvallend korte edit

Jeroen --> hoofdverdachte alweer niet duidelijk. Noemt Patrick als 'een mol'. Klikt ook aan dat de Mol in het dorp was bij de luikenopdracht. (Peggy, Patrick, Nikkie, Jeroen)

Patrick --> zit vooral op Peggy. Klikt aan dat de Mol op de voorste rij stond in de groepsfoto van afl. 3 (Ron, Horace, Ellie, Peggy)

Peggy --> noemt Ellie. Vult in dat de Mol in het kasteel fakkels heeft geworpen en een ladder gebouwd (Ellie, Peggy, Horace, Ron)

Ellie --> noemt Peggy. Noemt Horace als 2e verdachte. Of Peggy de 1e is wordt niet duidelijk. Klikt aan dat de Mol een schild heeft geraakt in het kasteel. (Patrick (2x), Nikkie, Horace, Peggy, Jeroen)

Horace --> noemt Ellie, Patrick & Peggy. "Ze staan allemaal op #1" In het Dagboek vd Afvaller doet Horace ineens alsof ie tunnelvisie had en vooral op 1 kandidaat heeft ingezet
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 16:54:25 door Amethyst »

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #31 Gepost op: 24-09-2020, 17:01:57 »
Dan spreidt Tycho bij deze test ook niet slim, of geeft hij hier aan zelf de mol te zijn?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #32 Gepost op: 24-09-2020, 17:49:49 »
Ben bang dat wij maar de halve info te zien/horen krijgen. Moeilijk overzicht op te baseren.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #33 Gepost op: 24-09-2020, 18:47:32 »
Hoi allemaal! Hier de update van aflevering 2.  ::zwaai::

* Ik heb een paar aanpassingen gemaakt met de berekening, zodat de uitgesproken en ontvangen verdenkingen gescheiden zijn.
* Verdenkingen en uitsluitingen die zijn gemaakt door kandidaten tijdens de aflevering in hun biechten, heb ik ook meegenomen in het schema. Nikkie vertrouwt Peggy, Peggy vertrouwt Patrick en Patrick vertrouwt Tygo.



Uitjuiste?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #34 Gepost op: 26-09-2020, 23:28:02 »
Aflevering 1

Ellie => Patrick & spreiden op vier [testvraag Patrick]
Horace => Tina en Nadja
Jeroen => Nikkie (heeft ook andere verdachten)
Nadja =>
Nikkie => Tygo
Patrick => Ellie
Peggy => 1. Horace 2. Tina 3. Ellie
Ron => Tygo, Peggy, Tina, Horace, en Nikkie
Tygo => Ellie
Tina => [testvraag op Nikkie/Nadja]

Aflevering 2

Ellie => Niet Ron of Jeroen
Ron => Nikkie, Horace dan Peggy en Tygo. [testvraag op Ron, Horace, Jeroen, Tygo en Patrick]
Peggy => Ellie en Nadja. [testvraag op Nadja]
Horace => [testvraag op Nikkie, Tygo, Jeroen, Peggy en Nadja]
Nikkie => Nadja. [testvraag op Nadja, Nikkie, Peggy en Jeroen]
Jeroen => Tygo
Tygo => Horace. [testvraag op Horace]
Patrick => Peggy en Nadja. [testvraag op Nadja]
Nadja => Niet Ron, Tygo en Jeroen

Aflevering 3

Tygo => Ellie en Jeroen, maar Jeroen minder. [testvraag op Peggy, Tygo en Ellie]
Ron => Peggy + ??? + ??? (hoogst waarschijnlijk Nikkie & Ellie) [testvraag op Peggy, Patrick, Nikkie, Jeroen]
Nikkie => Jeroen?
Jeroen => Patrick. [testvraag op Peggy, Patrick, Nikkie, Jeroen]
Patrick => Peggy. [testvraag op Ron, Horace, Ellie, en Peggy]
Peggy => Ellie. [testvraag op Ellie, Peggy, Horace, en Ron]
Ellie => Peggy en Horace. [testvraag op Patrick, Nikkie, Horace, Peggy, en Jeroen]
Horace => Ellie, Patrick en Peggy.

Aflevering 4

Patrick => Peggy en Ron.
Peggy => Ron [testvraag op Ron, Ellie en Patrick]
Ron => Peggy, Nikkie en Ellie [testvraag op Ellie]
Tygo => Peggy en Ellie.[klikt aan mol zat in Pilazzo Pitti => ??]
Nikkie => Jeroen en een paar vragen op Ellie & Ron. [testvraag op Jeroen]
Jeroen => Niet Patrick of Nikkie. [testvraag op Ellie]
Ellie => Niet Jeroen of Tygo

Opvallend:
  • Patrick zegt al vanaf aflevering 1 op Peggy te zitten en dat blijkt te kloppen
  • Ron verdenkt Nikkie en Peggy al een tijdje samen met Ellie
  • Peggy doet het gewoon héél slecht, want ze blijft maar op de afvallers de test maken
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 01:12:03 door Sanmol »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #35 Gepost op: 27-09-2020, 09:07:16 »
Bedankt voor het overzicht, Sanmol.

Opvallend dat Jeroen ineens helemaal is afgestapt van z'n vorige mol, Patrick.

ook opvallend dat Tygo nu al 2 weken niet als verdachte is genoemd
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 10:34:30 door Amethyst »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #36 Gepost op: 27-09-2020, 10:01:25 »
Opvallend dat Jeroen ineens helemaal is afgestapt van z'n vorige mol, Patrick.
Ik denk dat Jeroen in afl. 3 niet op Patrick zat. Zijn biecht was iets als "Patrick is een mol, omdat ik hem steeds vergeet". Iemand om in de gaten te houden dus, maar niet zijn hoofdverdachte.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #37 Gepost op: 27-09-2020, 10:24:14 »
Ik denk dat Jeroen in afl. 3 niet op Patrick zat. Zijn biecht was iets als "Patrick is een mol, omdat ik hem steeds vergeet". Iemand om in de gaten te houden dus, maar niet zijn hoofdverdachte.
Oh ja, da's waar ook. Had ik ook min of meer aangegeven (nou ja  :P ) in m'n overzichtje van afl. 3. Klein puntje is nog wel dat Jeroen hem nu ineens heeft gestreept.

Bij Peggy twijfel ik ook nog. Kan dat ze Ron (nu) en Ellie (vorige keer) niet als hoofdverdachten had. Of een van hen niet.

Blij wel dat er meer duidelijkheid is bij de meeste andere kandidaten  ::jaja::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #38 Gepost op: 27-09-2020, 11:05:27 »
Ik denk dat Jeroen in afl. 3 niet op Patrick zat. Zijn biecht was iets als "Patrick is een mol, omdat ik hem steeds vergeet". Iemand om in de gaten te houden dus, maar niet zijn hoofdverdachte.

Dit is dezelfde montage truc die ze bij Patrick in aflevering 1 doen wanneer hij Ellie als "verdachte" noemt. Het is heel duidelijk dat dit gewoon een biecht is geweest na opdracht 1 Spiegelbeeld en dat Patrick de test op Peggy heeft ingevuld, maar dat mochten we toen nog niet weten. Ellie werd hierdoor foutief verdacht gemaakt.

Patrick heb ik ook afgestreept, omdat Jeroen hem opeens verdacht vond. Dat is ook een foutieve beschuldiging om ons op het foute spoor te brengen. Als Peggy de mol is maakt Patrick trouwens een grote kans om te winnen. Het lijkt nu wel alsof de meesten op Peggy zitten na het vertrek van Ellie, behalve Nikkie dan en van Jeroen weten we niet op wie hij zit.

Patrick => Peggy + Ron
Ron => Peggy + Nikkie
Tygo => Peggy
Nikkie => Jeroen
Peggy => Ron
Jeroen => ??

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #39 Gepost op: 27-09-2020, 14:26:36 »
Wie verdenkt wie en wie sluit wie uit?

Op basis van de biechten van de kandidaten in de laatste aflevering en eventueel eerdere afleveringen wanneer er onvoldoende informatie is in de laatste aflevering.
De verdenkingen en uitsluitingen op afvallers worden niet in kaart gebracht. Die zijn van minder belang.

Na deze aflevering is opeens Ron gestegen in de score van verdenkingen.
Opvallend is dat niemand Patrick verdenkt. Ik neem aan vanwege zijn 1.500 euro actie voor de pot.

Stand (verdenking - uitsluiting)

Kandidaat    Punten

1. Ron              3        (3 - 0)
2. Jeroen         2        (2 - 0)
3. Tygo             1       (1 - 0)
4. Peggy           1       (3 - 2)
5. Nikkie            0      (1 - 1)
6. Patrick        -2       (0 - 2)
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 13:44:45 door Moldo »