Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42269 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #40 Gepost op: 27-09-2020, 17:37:31 »
Dank Sanmol voor het overzicht!  :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #41 Gepost op: 28-09-2020, 14:36:37 »
Nikkie verdenkt Jeroen, en een klein beetje Ron. He da's nieuw?
Maar het viel me deze oplevering ook een keertje op dat Ron tijdens de meesterwerken opdracht Nikkie niet geloofde. Ron verdacht Nikkie altijd al een beetje, maar nu nog meer. En dan nog de Groeten uit Florence opdracht met Nikkie en Ron, dat zal Ron toch uitgenodigd hebben tot de finale?
Ron verdenkt Nikkie, en dus gaat Nikkie Ron verdenken. Hij is er weer. Ron finalist, schrijf maar op.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 08:44:17 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #42 Gepost op: 4-10-2020, 11:40:22 »
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Peggy niet de mol is, want ze komt nu al twee afleveringen in de montage als potentiele mol verdenking van Patrick. Op wie Peggy nou eigenlijk zit is ook een raadsel, maar ik zie Patrick er zo uitgaan met Peggy á la Rick-Paul & Jamie  ::vergroot::.

Edit:

Gebaseerd op verdenkingen moeten Patrick en Peggy wel afvallen volgende week. En haalt Jeroen de finale  ???. De enige die Jeroen noemen zijn Tygo en Nikkie, dus de meest logische volgorde is dat Tygo, Nikkie en Jeroen de finale halen.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 12:22:04 door Sanmol »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #43 Gepost op: 4-10-2020, 12:30:06 »
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Peggy niet de mol is, want ze komt nu al twee afleveringen in de montage als potentiele mol verdenking van Patrick. Op wie Peggy nou eigenlijk zit is ook een raadsel, maar ik zie Patrick er zo uitgaan met Peggy á la Rick-Paul & Jamie  ::vergroot::.
Ja idd, en Jeroen wordt met de minuut minder verdacht door de verdachtmakingen van Nikkie de hele tijd.

Citaat
Gebaseerd op verdenkingen moeten Patrick en Peggy wel afvallen volgende week. En haalt Jeroen de finale  ???. De enige die Jeroen noemen zijn Tygo en Nikkie, dus de meest logische volgorde is dat Tygo, Nikkie en Jeroen de finale halen.
Jeroen zou op de Mol (Tygo) kunnen zitten. Nikkie heeft Tygo gestreept, denk ik, maar wordt volgende afl. mss door hem gespaard.

Executie dan tussen Peggy, Patrick, Jeroen en Ron idd.

Dan staat Nikkie al met 1 been in de finale.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #44 Gepost op: 4-10-2020, 12:47:34 »
Ik ga even een argumentatie maken waarom Peggy en Patrick er volgende week uitgaan..

Ten eerste moeten we kijken naar de verdenkingen die nog over zijn en op wie de afvallers zaten.

Aflevering 1
Ellie => Patrick
Jeroen => Nikkie (heeft ook andere verdachten)
Nikkie => Tygo
Ron => Tygo, Peggy en Nikkie
Tina => [testvraag op Nikkie/Nadja]

Aflevering 2
Ellie => Niet Ron of Jeroen
Ron => Nikkie, Peggy en Tygo
Jeroen => Tygo
Patrick => Peggy
Nadja => Niet Ron, Jeroen of Tygo

Aflevering 3
Tygo => Jeroen
Ron => Peggy + ??? + ??? (waarschijnlijk Nikkie en Ellie)
Nikkie => Jeroen
Jeroen => Patrick [edit: dit is weer zo'n montage truc, want Jeroen zegt daarna in afl. 4 Patrick echt niet te verdenken!]
Patrick => Peggy
Ellie => Peggy
Horace => Patrick en Peggy

Aflevering 4
Patrick => Peggy en Ron (noemt Peggy toch echt als hoofdverdachte hier!, dus montagetruc om Ron verdacht te maken)
Peggy => Ron
Ron => Peggy en Nikkie
Tygo => Peggy
Nikkie => Jeroen en een paar vragen op Ron
Jeroen => Niet Patrick of Nikkie
Ellie => Niet Jeroen of Tygo

Valt er jullie iets op? Ja, Jeroen word alleen genoemd door Nikkie en Tygo. Tygo word alleen genoemd door Nikkie, Ron en Jeroen. Dúh, want de finalisten worden straks Nikkie, Tygo en Jeroen. Horace zat dan waarschijnlijk er helemaal naast in aflevering 3 en Ellie noemt de twee finalisten als geen mol in aflevering 4 samen met Nadja in aflevering 3.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #45 Gepost op: 4-10-2020, 12:56:02 »
Dankjewel voor het overzicht. ::bravo::
Kan het alleen niet eens zijn met je conclusie. Eenvoudig omdat wij niet alles te zien krijgen bij de executies. Er wordt teveel in geknipt. Kan best zijn dat er meer verdenkingen op allemaal zijn maar dat wij die niet zien.
Bovendien wordt er veel gelogen over wie men verdenkt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #46 Gepost op: 4-10-2020, 12:57:34 »
Dankjewel voor het overzicht. ::bravo::
Kan het alleen niet eens zijn met je conclusie. Eenvoudig omdat wij niet alles te zien krijgen bij de executies. Er wordt teveel in geknipt. Kan best zijn dat er meer verdenkingen op allemaal zijn maar dat wij die niet zien.
Bovendien wordt er veel gelogen over wie men verdenkt.

Dat zou je kunnen zeggen, maar Patrick noemt nadrukkelijk sinds aflevering 3 dat hij vol op Peggy zit. Het is allemaal een beetje te duidelijk als Peggy de mol is. Dan zou Patrick dus winnen. 

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #47 Gepost op: 4-10-2020, 13:25:54 »
Peggy wordt week na week genoemd als verdachte tijdens de test. De laatste keer zelfs drie keer. In aflevering 3 waren Peggy en Horace de hoofdverdachten van Ellie en vloog Horace eruit. Grote kans dus dat Ellie in aflevering 4 haar test vooral op Peggy heeft ingevuld. We mogen dan echter ineens niet meer horen wie Ellies verdachten zijn. Lijkt mij dus dat Ellie er op Peggy uit is gevlogen. Alles bij elkaar lijkt het me dan erg onwaarschijnlijk dat Peggy de mol is. En als we zoveel verdenkingen op haar mogen horen zal ze er binnenkort wel uitvliegen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #48 Gepost op: 4-10-2020, 13:35:52 »
Ik ga even een argumentatie maken waarom Peggy en Patrick er volgende week uitgaan..

Ik dacht gisteravond (voor de twist) al dat dit grote kanshebbers waren om af te vallen. Ze hadden beiden veel biechtmomenten.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #49 Gepost op: 4-10-2020, 13:36:09 »
Peggy wordt week na week genoemd als verdachte tijdens de test. De laatste keer zelfs drie keer. In aflevering 3 waren Peggy en Horace de hoofdverdachten van Ellie en vloog Horace eruit. Grote kans dus dat Ellie in aflevering 4 haar test vooral op Peggy heeft ingevuld. We mogen dan echter ineens niet meer horen wie Ellies verdachten zijn. Lijkt mij dus dat Ellie er op Peggy uit is gevlogen. Alles bij elkaar lijkt het me dan erg onwaarschijnlijk dat Peggy de mol is. En als we zoveel verdenkingen op haar mogen horen zal ze er binnenkort wel uitvliegen.

Dit is ook mijn redenatie ja.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #50 Gepost op: 4-10-2020, 21:37:55 »
Er wordt altijd flink geplakt en geknipt in de testbiechts, dus lastig om conclusies uit te trekken. Wel is het zo dat naarmate het einde nadert de finalisten elkaar gaan verdenken. Dan valt op dat Ron in het begin door niemand werd genoemd, hij werd zelfs uitgesloten maar nu ineens in beeld komt bij Patrick, Peggy en Nikkie.

Ron zelf neemt Peggy en Nikkie steeds mee en Patrick Peggy en Ron.
Op  basis hiervan zou ik denken dat Jeroen en Tygo gaan afvallen.






Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #51 Gepost op: 4-10-2020, 21:56:35 »
Ik vind het allemaal een beetje koffiedik kijken, maar ik kan de redenatie volgen dat Peggy niet de mol is en waarschijnlijk voor de finale afvalt. Maar ik denk dat ik daarna wat denkstappen mis.

Waarom zou Patrick ook moeten afvallen? We weten dat hij fout zit (als bovenstaande argumentatie klopt is Peggy niet de mol en ik neem gemakshalve even aan dat hij niet zelf de mol is), maar dat hoeft niet te betekenen dat hij afvalt.

Daarnaast, waarom zouden Peggy en Patrick nu moeten afvallen? Één van hen zou de dubbele executie toch kunnen overleven en dan voor de finale afvallen?

Tenslotte: waarom valt Ron vlak voor de finale af (en niet Nikkie, Jeroen of Tygo)?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #52 Gepost op: 4-10-2020, 22:00:15 »
Ik vind het allemaal een beetje koffiedik kijken, maar ik kan de redenatie volgen dat Peggy niet de mol is en waarschijnlijk voor de finale afvalt. Maar ik denk dat ik daarna wat denkstappen mis.

Waarom zou Patrick ook moeten afvallen? We weten dat hij fout zit (als bovenstaande argumentatie klopt is Peggy niet de mol en ik neem gemakshalve even aan dat hij niet zelf de mol is), maar dat hoeft niet te betekenen dat hij afvalt.

Daarnaast, waarom zouden Peggy en Patrick nu moeten afvallen? Één van hen zou de dubbele executie toch kunnen overleven en dan voor de finale afvallen?

Tenslotte: waarom valt Ron vlak voor de finale af (en niet Nikkie, Jeroen of Tygo)?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Omdat Nikkie Jeroen verdenkt  ;).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #53 Gepost op: 5-10-2020, 08:30:52 »
Omdat Nikkie Jeroen verdenkt  ;).

Dan nog zijn er heel manieren waarop dit scenario zich kan uitspelen...

Maar ik ben het met je eens: de kans dat Peggy (en ook Patrick) afvalt lijkt zeker groter dan elke andere combinatie.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #54 Gepost op: 5-10-2020, 12:54:30 »
Kan Patrick nog als mol als Horace' laatste testbiecht bij een andere aflevering hoorde?

In het dagboek van de afvaller was z'n verhaal heel anders. Ik dacht toen dat dat niet klopte, maar het kan natuurlijk ook andersom.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #55 Gepost op: 5-10-2020, 14:27:36 »
Met 4 die de test maken gaat er niet meer gespreid worden. Dan moet het inderdaad haast wel zo zijn dat Peggy het spel verlaat.

Immers Ron zal vol op Nikkie gaan, hij moet dan wel blijven anders zitten we met een manke kandidaat Nikkie die de mol niet meer kan zijn.

Patrick is op zich weer vrij om te blijven mocht Peggy gaan. Dat betekent dan gewoon dat hij en Jeroen de test heel slecht gemaakt hebben, net zo slecht als Peggy.

Dat ze niet willen laten horen op wie Jeroen zit doet mij denken dat hij en Peggy dus exit zijn. Om dezelfde reden als bij Ron. Alleen weten we dus dat Ron moet blijven omdat hij op 1 kandidaat zal moeten tunnelen in de test, en die kandidaat is bekend. Bij Jeroen onbekend......

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #56 Gepost op: 5-10-2020, 15:11:53 »
Gaan jullie er geheel aan voorbij dat Peggy de MOL kan zijn en zoja waarom dan niet?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #57 Gepost op: 5-10-2020, 17:13:46 »
Dan gaat Ron afvallen en blijft Peggy  ;D ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #58 Gepost op: 5-10-2020, 17:58:06 »
Ik denk dat Peggy de mol is en dat inderdaad Ron en Jeroen afvallen.
Jeroen omdat hij volgens mij totaal niet op Peggy zit en Ron omdat ik denk dat hij switcht naar Nikkie na zijn gesprekje met Patrick. Of hij gaat spreiden, maar dan verliest hij het denk ik van Patrick die vol op Peggy zal gaan.

(Is dit trouwens wel het juiste topic om dit te bespreken?)



Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #59 Gepost op: 5-10-2020, 19:56:59 »
Ik denk ook dat Peggy de mol is.
Als er volgende aflevering 3 kandidaten afvallen, denk ik ook dat:
- Jeroen en Ron eerst afvallen
- Nikkie (vrijgesteld) haar twee mollen ziet verdwijnen en naar de juiste mol (Peggy) switcht waardoor ze de finale haalt ten koste van Patrick of Tygo die beiden al meermaals hebben aangegeven dat Peggy hun hoofdverdachte is
Wat zou verklaren dat dit herhaaldelijk in beeld gezegd is, zodat wij net voor de finale gaan twijfelen of Peggy wel de mol kan zijn en switchen naar Nikkie die mega verdacht wordt neergezet.

« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 20:02:17 door Molekule »