Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64388 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
In dit topic kunnen we alles plaatsen wat we als mogelijke verborgen aanwijzingen naar de Mol zien.

De hints begonnen als bescheiden extraatje maar gingen door de jaren heen een steeds grotere rol spelen. Toch lijkt het tij wat gekeerd en lijken de makers sinds het KLAAS-debacle wat terughoudender te zijn geworden met verborgen aanwijzingen in de zin dat ze wat vager zijn geworden. Maar ze zijn er zeker nog wel.

Klik hier voor een overzicht van alle officieel bevestigde hints in WIDM 1 t/m WIDM 20.

Wat betekenen de titels van de afleveringen dit jaar en waar zitten de andere verborgen aanwijzingen? In dit topic is niets te gek, dus laat het weten als je iets gevonden denkt te hebben! ::vergroot::

Afleveringstitels
1. Renaissance
2. Listig
3. Besluit
4. Meesterlijk
5. Wegwerken
6. Damocles
7. Déja Vu
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020, 16:06:10 door Heinz »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2020, 21:32:42 »
De wedergeboorte van een gewetensvolle politievrouw tot een sneaky mol.  >:D

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 6-09-2020, 21:39:09 »
Tygo, Ron, Nadja, Ellie en Horace rijden in de eerste opdracht in een ‘Fiat Topolino’. De Spaanse vertaling van ‘Topo’ is ‘Mol’. Zou een van deze kandidaten de Mol zijn?

‘Topolino’ kan daarnaast ook een hint zijn naar Patrick. In seizoen 8 kwam namelijk voor het eerst de Topo (en Topito) voor. Uitgerekend Patrick kon zijn topo toen inwisselen voor een vrijstelling.

Kortom: de ‘hint’ kan wijzen naar 6 kandidaten... eigenlijk hebben we er niet veel aan ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 21:43:43 door #DeMolJager »
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 6-09-2020, 21:49:20 »
Het shirt van Tygo laat een M in spiegelbeeld zien.

Doet mij nogal denken aan de M van het t-shirt van Milouska. Andere kleur, dat dan weer wel.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 6-09-2020, 22:05:09 »
Bij opdracht spiegelbeeld op tvscherm zie je witte Fiat passeren
Eerst daaropvolgend beeld:
Tygo zegt: Hey mol, wat had ik graag in jouw schoenen gestaan maar ik weet inmiddels ook dat de jacht op de mol de mooiste reis is dat ik OOIT OOIT heb gemaakt, maar ik kan je 1 tip geven, pas op ik zal de hele tijd naar je kijken .
Naam en seizoen Tygo verschijnt in beeld, hij rijdt als eerste voorbij het bord “welkom terug “ en roept:
Wie is de mol is begonnen !

Patrick vindt ook de spiegel met quote van Tygo, die geërgerd zegt, ik zag de reflectie helemaal niet, wat heb je dat goed gezien ! ::vergroot::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 7-09-2020, 15:08:33 »
Tygo, Ron, Nadja, Ellie en Horace rijden in de eerste opdracht in een ‘Fiat Topolino’. De Spaanse vertaling van ‘Topo’ is ‘Mol’. Zou een van deze kandidaten de Mol zijn?
Ik moet je teleurstellen. De Topolino was de voorganger van dit model. Dit was de Fiat 500 waarin ze reden. (en ja, het hedendaagse model met die naam is een eerbetoon aan het rugzakje)
Ich bin ein Bärliner!

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 7-09-2020, 16:18:14 »
Ik moet je teleurstellen. De Topolino was de voorganger van dit model. Dit was de Fiat 500 waarin ze reden.
Bedankt voor de opmerking! ::vergroot::

Ik zag zojuist op Twitter een mogelijke hint naar Patrick, over zijn quote ‘Ik leef mijn droom’. Het gelijknamige lied van Gerard Joling begint met:

“Ik kijk in de spiegel van mijn leven
zou het verleden willen herbeleven”

Spiegel... verleden herbeleven... ik hoef het niet verder uit te leggen denk ik  ;D
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 7-09-2020, 22:11:37 »
Er zijn 5 auto's, 5 kistjes en 5 oud-mollen.
Misschien is 5 een aanwijzing.

Bestaat de naam van de mol uit 5 letters?
5e in de leader?
Als 5e in beeld gekomen in afl.1?
Als 5e afgevallen in zijn/haar oorspronkelijke seizoen?

Nog meer ideeën?

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 7-09-2020, 22:18:13 »
Leuk voeg daar fiat 5(00) en starten op de 5e
Maar als je 5 spiegelt krijg je twee...
en er is wel iets met spiegelen als je aan de aankondiging van de eerste aflevering kijkt... maar misschien denk ik dan weer te ver door :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 7-09-2020, 22:22:26 »

Nog meer ideeën?
Ron zei dat ie op 5 mensen ging spreiden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 7-09-2020, 22:46:04 »
Wat betreft de afleveringstitel vind ik een link naar Michelangelo een optie voor een hint. De kunstenaar Michelangelo wordt beschouwd als een van de belangrijkste kunstenaars uit de Italiaanse renaissance. Ron vindt de man in de auto met die naam. Jeroen en Tina zitten bij hem in het groepje. Ik kan niet achterhalen wie de naam genoemd heeft toen ze het lijstje maakten.

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 7-09-2020, 23:11:00 »
Wat betreft de afleveringstitel vind ik een link naar Michelangelo een optie voor een hint. De kunstenaar Michelangelo wordt beschouwd als een van de belangrijkste kunstenaars uit de Italiaanse renaissance.

Patrick speelde de rol van Michaelangelo (Mike) in Zoop. Maar dat vind ik zelf een beetje vergezocht.
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 8-09-2020, 01:57:50 »
Er zijn 5 auto's, 5 kistjes en 5 oud-mollen.
Misschien is 5 een aanwijzing.

Bestaat de naam van de mol uit 5 letters?
5e in de leader?
Als 5e in beeld gekomen in afl.1?
Als 5e afgevallen in zijn/haar oorspronkelijke seizoen?

Nog meer ideeën?

Mij viel het getal 5 ook al op. In de meeste gevallen zijn terugkerende getallen echter simpelweg toeval. Maar goed, ik had bedacht dat Horace de enige kandidaat is met een achternaam die bestaat uit vijf letters (De Jager en De Bruin hebben zeven letters). Hij is als vijfde te zien in de leader en staat als vijfde op de officiële groepsfoto. Het Latijnse woord voor Mol, namelijk talpa, heeft ook vijf letters.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 8-09-2020, 13:44:16 »
Ik kan even niet vinden OF er iemand hier al iets over heeft gepost. Zo ja, dan heb ik een nieuwe bril nodig.


De biljetten zijn dit jaar voorzien van de beeltenissen van de kandidaten. Ik heb het nog niet teruggezien, maar op dat van 250 euro zou Ellie staan afgebeeld.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 8-09-2020, 16:48:48 »
Grof gezegd is de renaissance 500 jaar oud, in het jaar van opnemen, 2019 was het Leonardo Da Vinci zijn 500ste sterfdag, (Michelangelo was toen 44), ik dacht, leuk: Fiat 500, maar meer niet eigenlijk.

Ik denk echt dat Renaissance alleen op de wedergeboorte van de kandidaten van dit extra seizoen slaan. Mooi gevonden -erg mooi gevonden- om dat in de streek van de hoogtijdagen -hoogtepunten- van de Renaissance te doen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 8-09-2020, 21:18:08 »
Het lukt me niet om een afbeelding in te sluiten, dus daarom zo.

Ik dacht eerst dat de namen op alfabetische volgorde stonden, maar dat is dus niet zo. Nikkie en Nadja staan dan verkeerd. Een verwijzing naar een eerder seizoen? Of kan iemand er meer van maken? Van de officiële site:

Citaat
DOWNLOAD EN PRINT DE BIJLAGE IN DEZE VOLGORDE EN VOORZIE JOUW MOLBOEKJE VAN DE NODIGE INFORMATIE.
Ellie
Horace
Jeroen
Nikkie
Nadja
Patrick
Peggy
Ron
Tina
Tygo

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 8-09-2020, 21:22:23 »
Ellie
Horace
Jeroen
Nikkie Mol
Nadja
Patrick
Peggy
Ron
Tina
Tygo

Zo klopt ie wel. Dat hebben ze volgens mij wel eens eerder gedaan...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 8-09-2020, 21:24:43 »
Zo klopt ie wel. Dat hebben ze volgens mij wel eens eerder gedaan...
Klopt ::jaja:: Zou het wel raar vinden als ze het weer gaan doen, of het worden ook een soort van best-of hints dit seizoen... ::)
...óf niet!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 8-09-2020, 21:25:03 »
Dat staat mij ook bij. Volgens mij maken ze ons helemaal gek dit jaar.

Citaat
Klopt ::jaja:: Zou het wel raar vinden als ze het weer gaan doen, of het worden ook een soort van best-of hints dit seizoen... ::)

Dan zouden ze snel eenduidig zijn en hier na twee afleveringen ontdekt zijn. Ik kan het niet geloven en niet negeren.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 8-09-2020, 21:39:14 »
Ellie
Horace
Jeroen
Nikkie Mol
Nadja
Patrick
Peggy
Ron
Tina
Tygo

Zo klopt ie wel. Dat hebben ze volgens mij wel eens eerder gedaan...

In het seizoen van Klaas is dat gedaan.
Bij de voorstelling van de kandidaten aan de mol werden de kandidaten alfabetisch voorgesteld behalve Klaas want dat klopte pas als je van hem mol maakte.

(Maar dat viel niet zo op omdat eerst de vrouwen en dan de mannen werden voorgesteld)
klaar voor de strijd