Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64129 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 8-09-2020, 21:40:46 »
Ellie
Horace
Jeroen
Nikkie Mol
Nadja
Patrick
Peggy
Ron
Tina
Tygo

Zo klopt ie wel. Dat hebben ze volgens mij wel eens eerder gedaan...

Is natuurlijk wel een heel makkelijke hint zo na aflevering 1.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #21 Gepost op: 10-09-2020, 18:25:52 »
Van alle mollen was Milouska de enige mol waarvan je kon zien dat ze een 'mol'-kaartje in haar hand had. Misschien gaat het niet om welke kandidaten ze toesprak, maar om welke kandidaat er in haar eigen seizoen zat.  ::vergroot::


(Ja, of ze is gewoon niet zo goed in teksten onthouden)



En sowieso wel interessant om nu extra te gaan letten op de seizoensgetallen. Met name de test is natuurlijk interessant. 20 vragen, 20 seizoenen. Zou wel eens een hint in gestopt kunnen worden.

Momenteel zijn de vragen 3, 7, 20, 18 en 13 beantwoord. Wellicht dat het seizoensnummer van de mol nooit wordt beantwoord. Nu nog te vroeg voor om te zeggen, maar in dat geval zijn Tina (joh) en Nadja niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 10-09-2020, 18:32:22 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #22 Gepost op: 10-09-2020, 23:21:24 »
Is natuurlijk wel een heel makkelijke hint zo na aflevering 1.
Ik vind de zin boven het lijstje nogal opvallend “download de bijlage in deze volgorde”. Hoezo in deze volgorde?

Misschien hebben ze ook wel naar iedere kandidaat een dwaalspoor uitgezet, maar niet naar de mol of zo.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #23 Gepost op: 11-09-2020, 02:48:31 »
Wat betekent de 6 in de leader?
De mol zit in seizoen 2006?
Iets om in de gaten te houden.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 03:29:23 door Zeeuwse »

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #24 Gepost op: 11-09-2020, 12:23:43 »
Het shirt van Tygo laat een M in spiegelbeeld zien.

Doet mij nogal denken aan de M van het t-shirt van Milouska. Andere kleur, dat dan weer wel.

Dit jaar gaat de reeks over ... Renaissance of Wedergeboorte
Wat zien we op shirt Tygo, WARRIOR, de R en W van net die 2 woorden.
De R staat echter omgekeerd.
Eerste spel met spiegel en als je de R wil lezen moet je spiegelen, doe je dat ook op andere manier met de W dan heb je de M van mol.
Is vooral de R en W van Renaissance of Wedergeboorte die ik zo opvallend vind... toeval? Time will tell

Offline IkbendeMol20.2

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #25 Gepost op: 11-09-2020, 16:21:27 »
Even totaal iets anders en waarschijnlijk veel te ver gezocht maar er viel mij iets op toen ik teruglas in mijn aantekeningen van seizoen 20.

In aflevering 1 opdracht 1 wijsheid en geluk moesten alle kandidaten een sleutel met jaartal pakken.

Na een hoop puzzelen waren alle jaartallen duidelijk behalve die van Rob. Hij had een sleutel waarop we alleen 200 zagen maar niet het laatste cijfer.

Met de informatie dat Jaike 2005 had en Leonie 2008 vallen er al bepaalde jaren af.

2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007 en 2009 blijven dan over.

2006 en 2007 komen overeen met kandidaten uit dit seizoen. Namelijk Nadia en Peggy. Als Rob een van deze sleutel gepakt heeft kan dat wel een een link naar de mol van dit seizoen zijn.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #26 Gepost op: 11-09-2020, 16:57:15 »
2006 en 2007 komen overeen met kandidaten uit dit seizoen. Namelijk Nadia en Peggy. Als Rob een van deze sleutel gepakt heeft kan dat wel een een link naar de mol van dit seizoen zijn.

Het zou wel een prachtige link zijn! Maar: we weten uit de officiële podcast dat Rik pas tijdens de opnames in China gebeld werd met de mededeling dat er een jubileumseizoen zou komen, en als ik zijn uitspraken goed begrijp was het op dat moment nog een open vraag of het een seizoen met oud-mollen, oud-kandidaten of onbekende mensen zou worden. In dat geval kunnen ze op dat moment echt nog niet geweten hebben wie de mol in het jubileumseizoen zou zijn (helaas).

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #27 Gepost op: 11-09-2020, 19:19:54 »
Ik beland al snel in een tunnelvisie maar ik verdenk Nikkie, en waarom?
Ze heeft als quote bij de spiegels: Ik word de lieveling van de groep. Ze loopt aandachtig voor alle spiegels langs en gaat uiteindelijk staan bij: Ik zie in je ogen wie je bent. Erg toepasselijk beide uitspraken voor een mol.
Bij de bakjes in de toren draait ze zich als enige om en heeft gelijk door dat het laatste bakje weleens leeg kon zijn. Voorkennis? En wat echt opvallend is, is dat ze met de handen achter de rug langs de bakjes terugloopt. Hoezo achter je rug.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #28 Gepost op: 11-09-2020, 21:03:03 »
Oe, die is heel mooi “achter je rug”.
Klinkt idd als voorkennis.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #29 Gepost op: 12-09-2020, 10:26:26 »
Ik moet je teleurstellen. De Topolino was de voorganger van dit model. Dit was de Fiat 500 waarin ze reden. (en ja, het hedendaagse model met die naam is een eerbetoon aan het rugzakje)
Zei Peggy destijds niet "rugzakje" over het autootje in Salta, Argentinië?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #30 Gepost op: 12-09-2020, 21:27:17 »
Momenteel zijn de vragen 3, 7, 20, 18 en 13 beantwoord. Wellicht dat het seizoensnummer van de mol nooit wordt beantwoord. Nu nog te vroeg voor om te zeggen, maar in dat geval zijn Tina (joh) en Nadja niet de mol.

1,9,5 en 16 komen daar bij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline IkbendeMol20.2

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #31 Gepost op: 12-09-2020, 21:30:57 »
Even totaal iets anders en waarschijnlijk veel te ver gezocht maar er viel mij iets op toen ik teruglas in mijn aantekeningen van seizoen 20.

In aflevering 1 opdracht 1 wijsheid en geluk moesten alle kandidaten een sleutel met jaartal pakken.

Na een hoop puzzelen waren alle jaartallen duidelijk behalve die van Rob. Hij had een sleutel waarop we alleen 200 zagen maar niet het laatste cijfer.

Met de informatie dat Jaike 2005 had en Leonie 2008 vallen er al bepaalde jaren af.

2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007 en 2009 blijven dan over.

2006 en 2007 komen overeen met kandidaten uit dit seizoen. Namelijk Nadia en Peggy. Als Rob een van deze sleutel gepakt heeft kan dat wel een een link naar de mol van dit seizoen zijn.

Weg theorie

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #32 Gepost op: 12-09-2020, 22:40:49 »
Heeft iemand het al gehad over de drie (Amsterdamse) rode kruisjes op het -50 biljet?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #33 Gepost op: 12-09-2020, 22:44:01 »
Listig? Tja, op wie moet dat nou weer slaan  ???.

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #34 Gepost op: 13-09-2020, 00:01:18 »
1,9,5 en 16 komen daar bij.

Aangezien Nadja ook al is afgevallen, zou dit ook kunnen slaan op de afvallers.

Seizoen 16 en 18 kunnen dan worden gekoppeld aan Ellie en Ron...
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #35 Gepost op: 13-09-2020, 00:13:18 »
Het blijft natuurlijk domweg speculeren, maar zelf zou ik er in ieder geval zo'n soort hint in doen. Pas na meerdere afleveringen heb je informatie en het is niet onomstotelijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #36 Gepost op: 13-09-2020, 00:33:08 »
En ook deze afl begint met een 🌈 .. een dubbele deze keer.. begint op te vallen

Verwijzing naar Ellie of Jeroen? Ellie is tweeling (Jeroen ook als sterrenbeeld)

Plus mingeld ❌❌❌ Amsterdam .. Ellie

Ik geloof dat ik in n Ellietunnel zit

« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 00:47:38 door FS »

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #37 Gepost op: 13-09-2020, 09:14:21 »
De regenboog kan ook op de LHBT enz slaan, als het een hint naar Ellie is. Ellie heeft binnen de Amsterdamse politie “Rose in blauw” opgericht.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #38 Gepost op: 13-09-2020, 11:14:12 »
Ook dit seizoen weer interessante muziek.

In het eerste seizoen van dit jaar hoorden we tijdens de executie van aflevering 2 het nummer No one's controlling me van Ramin Djawadi. Dat gebeurde toen mol Rob zijn scherm te zien kreeg. Gisteren hoorden we in aflevering 2 hetzelfde nummer toen Nikkie haar scherm zag. In seizoen 2019 hoorden we dit nummer ook al, bij de watervalabseilopdracht. Niels, die de finale haalde, was toen in beeld. Zou de muziek dit seizoen wederom naar een finalist of mol wijzen?

Verder hoorden we voorafgaand aan de ontbijtbondjesscène van Ron en Tygo het nummer Stabat Mater uit de film The Talented Mr. Ripley. Deze film gaat over een sociopaat die het leven van iemand anders overneemt. Na de muziek zien we Ron uitgebreid schrijven en biechten. Een hint naar Ron als mol?

Tijdens het rijden met de Fiatjes in aflevering 1 horen we alleen bij Ron, terwijl hij achteruit rijdt, het nummer Soldi, soldi, soldi van Sophia Loren. Soldi is Italiaans voor geld/poen. De muziek komt uit de film Boccaccio '70, die uit vier afzonderlijke verhalen bestaat. Het nummer hoort bij het verhaal 'La Riffa', wat 'de loterij' betekent. Loren speelt een vrouw die in de financiële problemen zit. Om uit haar situatie te komen organiseert ze een loterij waarbij zijzelf de prijs is. Is Ron de hoofdprijs in de WIDM-tombola van dit seizoen? Of haalt hij de finale en wint hij alle soldi, soldi, soldi?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #39 Gepost op: 13-09-2020, 12:26:55 »
Mij viel het getal 5 ook al op. In de meeste gevallen zijn terugkerende getallen echter simpelweg toeval. Maar goed, ik had bedacht dat Horace de enige kandidaat is met een achternaam die bestaat uit vijf letters (De Jager en De Bruin hebben zeven letters). Hij is als vijfde te zien in de leader en staat als vijfde op de officiële groepsfoto. Het Latijnse woord voor Mol, namelijk talpa, heeft ook vijf letters.

Horace beantwoordt nu testvraag 5 met 'Vijftal'. Kan nog steeds puur toeval zijn.