Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 64128 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 13-09-2020, 12:28:15 »
De regenboog kan ook op de LHBT enz slaan, als het een hint naar Ellie is. Ellie heeft binnen de Amsterdamse politie “Rose in blauw” opgericht.
::rofl:: Ja die hebben ze er vast ingemonteerd


Ik geloof overigens echt niet dat wie is de mol ooit hints erin gaat stoppen die verwijzen naar seksuele oriëntatie, huidskleur, of andere thema's waar een maatschappelijke discussie over kan ontstaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 13-09-2020, 12:29:52 »
Ron zei ''water naar de zee brengen'' tijdens de ''steen rijk'' opdracht en dat betekent dus dat het onzinnige opdracht was  ::vergroot::.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 13-09-2020, 14:34:15 »
Ook dit seizoen weer interessante muziek.

In het eerste seizoen van dit jaar hoorden we tijdens de executie van aflevering 2 het nummer No one's controlling me van Ramin Djawadi. Dat gebeurde toen mol Rob zijn scherm te zien kreeg. Gisteren hoorden we in aflevering 2 hetzelfde nummer toen Nikkie haar scherm zag. In seizoen 2019 hoorden we dit nummer ook al, bij de watervalabseilopdracht. Niels, die de finale haalde, was toen in beeld. Zou de muziek dit seizoen wederom naar een finalist of mol wijzen?

Verder hoorden we voorafgaand aan de ontbijtbondjesscčne van Ron en Tygo het nummer Stabat Mater uit de film The Talented Mr. Ripley. Deze film gaat over een sociopaat die het leven van iemand anders overneemt. Na de muziek zien we Ron uitgebreid schrijven en biechten. Een hint naar Ron als mol?

Tijdens het rijden met de Fiatjes in aflevering 1 horen we alleen bij Ron, terwijl hij achteruit rijdt, het nummer Soldi, soldi, soldi van Sophia Loren. Soldi is Italiaans voor geld/poen. De muziek komt uit de film Boccaccio '70, die uit vier afzonderlijke verhalen bestaat. Het nummer hoort bij het verhaal 'La Riffa', wat 'de loterij' betekent. Loren speelt een vrouw die in de financiële problemen zit. Om uit haar situatie te komen organiseert ze een loterij waarbij zijzelf de prijs is. Is Ron de hoofdprijs in de WIDM-tombola van dit seizoen? Of haalt hij de finale en wint hij alle soldi, soldi, soldi?

Mooi speurwerk  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 13-09-2020, 16:01:13 »
Afl. 1: spiegels. Jeroen verdenkt Nikkie vanwege de spiegel.
Afl. 2: Rik aan het begin van de aflevering "De schoonheid van het landschap verblindt de kandidaten." Jeroen mag dat in een biecht benadrukken. Verblindende schoonheid wijst naar Nikkie, dat is haar passie.
Jeroen en Nikkie daar is iets mee. Nikkie als mol? Heeft zij als junior ook nog een rol in deze senioren groep.
Afvallerstheorie klopt ook nog. Tina wees als Mol v. d. mol aan Kim. Kim was bij Nadja en Nikkie.


« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 16:37:40 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 13-09-2020, 19:45:09 »
Listig? Tja, op wie moet dat nou weer slaan  ???.

Goede vraag. Op de Mol dus als het een hint is. Die zal dan wel een listige molactie hebben uitgehaald deze aflevering. Verder kan ik het woord helemaal niet met iets uit deze aflevering plaatsen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 13-09-2020, 20:05:10 »
De regenboog kan ook op de LHBT enz slaan, als het een hint naar Ellie is. Ellie heeft binnen de Amsterdamse politie “Rose in blauw” opgericht.

Ja daarom postte ik m  ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 13-09-2020, 21:11:13 »
Nikkie was listig en leidde de aandacht van Peggy af voor het punt gouden stenen van 25 euro.
En Nikkie verdient ook wel een paar regenbogen.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 21:13:38 door foxhunter »

Offline littlemindy-

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 13-09-2020, 22:14:14 »
Verder hoorden we voorafgaand aan de ontbijtbondjesscčne van Ron en Tygo het nummer Stabat Mater uit de film The Talented Mr. Ripley. Deze film gaat over een sociopaat die het leven van iemand anders overneemt. Na de muziek zien we Ron uitgebreid schrijven en biechten. Een hint naar Ron als mol? soldi, soldi?

Interessant. Tijdens de diner scene uit aflevering 1 wordt ook muziek uit The Talented mr Ripley afgespeeld, namelijk Tu Vuo' Fa' L'Americano.

Ter aanvulling: ik vraag me af of dit niet een hint richting Horace kan zijn? Hij bezit immers de Amerikaanse nationaliteit? En in de ontbijtscčne is hij degene die sneaky vanaf een afstandje aan het observeren is.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 22:44:00 door littlemindy- »

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 14-09-2020, 09:14:55 »
De regenboog kan ook op de LHBT enz slaan, als het een hint naar Ellie is. Ellie heeft binnen de Amsterdamse politie “Rose in blauw” opgericht.

En op Jeroen, Patrick en Nikkie. Dus tja, daar wordt het niet makkelijker van.
Ma how, zeg!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 14-09-2020, 16:15:04 »
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ‘listig’ op iets anders slaat dan ‘de mol deed deze aflevering een molactie, namelijk [het weggooien van een krijtje]. Dit was erg listig’.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 14-09-2020, 17:55:50 »
Listig...

Mja..  zou misschien op een lijstje (engels "list") kunnen slaan?
Misschien had de mol een vragenlijstje voorbereid over Italie.
Dat wordt het ook ineens logisch om 4 keer de categorie Italie te nemen. Scheelt studeerwerk voor de mol  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 14-09-2020, 18:47:05 »
Interessant. Tijdens de diner scene uit aflevering 1 wordt ook muziek uit The Talented mr Ripley afgespeeld, namelijk Tu Vuo' Fa' L'Americano.

Ter aanvulling: ik vraag me af of dit niet een hint richting Horace kan zijn? Hij bezit immers de Amerikaanse nationaliteit? En in de ontbijtscčne is hij degene die sneaky vanaf een afstandje aan het observeren is.

Zou best kunnen. Ik kwam er net achter dat er aan het begin van aflevering 1 ook een nummer uit deze film gedraaid wordt. Dat gebeurt nadat Horace vanuit zijn Fiatje telefonisch de spiegelbeeldaanwijzingen doorbrieft aan de andere kandidaten. Als de verbinding per ongeluk verbroken wordt zegt hij: "Nou weet je, dan krijg je m'n hulp niet." Op dat moment start het nummer Crazy Tom.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 14-09-2020, 20:43:33 »
Listig kan ik eigenlijk alleen aan Peggy koppelen die telkens maar door en door wou lopen, dit leek heel kandidaats naar o.a Nikkie toe, maar bleek juist heel sluw en mols te zijn. Ze was de kandidaten letterlijk een stap voor.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 14-09-2020, 21:02:06 »
Ik ga wel mee in het idee dat 'listig' kan slaan op de lijst aan vragen in 'vragenvuur'... Veeeel te ver doorgedraaid maar, list - ig een instagram account waar deze lijst vragen te vinden is... ?  :o  ::)  ::ohno::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 14-09-2020, 21:34:26 »
Ik ga weer voor Nikkie als mol. In de biecht zegt ze dat iedere steen heel kostbaar is. Maar ze kijkt wel toe hoe Tygo en Jeroen stenen uit de mand gooien en zij niks zegt. Daar zeg je toch iets van als je dat ziet.
Ook bij de laseropdracht vond ik haar een vreemde move maken door de kist bovenop de plank te zetten. Hierdoor liep Ron meer kans op afgeschoten te worden.
Als de afleveringstitel ' listig' in beeld komt zie je 2 regenbogen. Dit kan betekenen een deel van de holebi vlag die ook altijd bij de gaypride te zien is. Als dit een hint is dan slaat die op Ellie of Nikkie. Aangezien ik Ellie afschrijf is aan Nikkie deze hint toe te wijzen.
PS. Patrick blijkt homo te zijn, dus het kan ook nog op hem slaan. Maar hij is niet de mol. Ook krijg ik net te horen dat Jeroen een exvriend heeft. Is hij ook homo?
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 22:25:41 door yessie »

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 14-09-2020, 22:35:06 »
Maar ze kijkt wel toe hoe Tygo en Jeroen stenen uit de mand gooien en zij niks zegt.
Maar daar waren ze alle plekken waar ze konden wisselen al voorbij, dan zou ze er toch juist wat van zeggen om kandidaats over te komen?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 15-09-2020, 08:35:30 »
Als de afleveringstitel ' listig' in beeld komt zie je 2 regenbogen. Dit kan betekenen een deel van de holebi vlag die ook altijd bij de gaypride te zien is. Als dit een hint is dan slaat die op Ellie of Nikkie. Aangezien ik Ellie afschrijf is aan Nikkie deze hint toe te wijzen.
PS. Patrick blijkt homo te zijn, dus het kan ook nog op hem slaan. Maar hij is niet de mol. Ook krijg ik net te horen dat Jeroen een exvriend heeft. Is hij ook homo?

Zoals D*N al zei:
Ik geloof overigens echt niet dat wie is de mol ooit hints erin gaat stoppen die verwijzen naar seksuele oriëntatie, huidskleur, of andere thema's waar een maatschappelijke discussie over kan ontstaan.

Dit soort aanwijzingen gaan ze er niet instoppen. Helemaal niet als publieke omroep. En zelfs als de regenboog wel een hint zou zijn, kan die naar vier verschillende deelnemers wijzen. Dat kun je amper een hint noemen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #57 Gepost op: 17-09-2020, 17:26:03 »
Ik kan even niet vinden OF er iemand hier al iets over heeft gepost. Zo ja, dan heb ik een nieuwe bril nodig.


De biljetten zijn dit jaar voorzien van de beeltenissen van de kandidaten. Ik heb het nog niet teruggezien, maar op dat van 250 euro zou Ellie staan afgebeeld.

Op het biljet van 25 euro staat Tina afgebeeld.


Wel grappig, als de andere kandidaten dat onder ogen hebben gekregen, want ook Rob en Claes staan daarop afgebeeld.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 17-09-2020, 17:30:19 »
Op het biljet van 25 euro staat Tina afgebeeld.
Detailtje, maar volgens mij op die van € 50...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 17-09-2020, 17:38:14 »
Ik was er inmiddels al achter, dat biljet van 25 staat daarachter.

Kern van mijn bericht blijft echter overeind......



Overigens is het denk ik niet Claes, maar Johan. Maar dat verandert verder ook niets.
« Laatst bewerkt op: 17-09-2020, 19:15:08 door Bodejos »