Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 68780 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 27-09-2020, 11:15:35 »
Peggy over de koffertjesopdracht: "We hebben niet verder gekeken dan ons neus lang was. Stom." Verwijzing naar  -> ::pinokkio:: ? :P

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #101 Gepost op: 27-09-2020, 16:10:13 »
Afleveringstitels zouden ook kunnen wijzen op een Mol met LEF

Tygo die vol lef bij de koffertjesopdracht een switch probeert door te drukken?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #102 Gepost op: 27-09-2020, 17:11:42 »
Afleveringstitels zouden ook kunnen wijzen op een Mol met LEF
'RLBM' is er nu al. Dus je hebt een 'O' nodig om 'MOL' te maken. En dan bijvoorbeeld nog een 'O' en een 'N'. Beetje mixen, dan krijg je 'RON B MOL'. Het kan!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #103 Gepost op: 28-09-2020, 11:03:13 »
Ik ben heel misschien iets op het spoor...  ::vergroot:: (ook iets met letters)

Ik heb in afl 1. de eerste letter van Rik's intropraatje genomen, bij afl 2. de tweede letter, bij afl 3. de derde letter en bij afl 4. de vierde letter. Nu zit Rik's intropraatje naar de kijker steeds verspreid over de aflevering, waardoor het niet heel erg opvalt. Maar tot mijn eigen verbazing kreeg ik de volgende letters:

1. Het is bekend
2. nA de intieme ontmoeting
3. GrOen vloeibaar goud
4. De gRoep is opgesplitst 

HAOR

BOSZHARD is 8 letters, er zijn 8 afleveringen, we missen nog de S, D, B en de Z.

Kijken of dit stand kan houden in aflevering 5...

« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 11:14:03 door MollenvangR-Art »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #104 Gepost op: 28-09-2020, 11:14:28 »
Ik ben heel misschien iets op het spoor...  ::vergroot::

Ik heb in afl 1. de eerste letter van Rik's intropraatje genomen, bij afl 2. de tweede letter, bij afl 3. de derde letter en bij afl 4. de vierde letter. Nu zit Rik's intropraatje naar de kijker steeds verspreid over de aflevering, waardoor het niet heel erg opvalt. Maar tot mijn verbazing kreeg ik de volgende letters:

1. Het is bekend
2. nA de intieme ontmoeting
3. GrOen vloeibaar goud
4. De gRoep is opgesplitst 

HAOR

BOSZHARD is 8 letters, er zijn 8 afleveringen, we missen nog de S, D, B en de Z.

Kijken of dit stand kan houden in aflevering 5...

Klinkt interessant! Benieuwd of het ook klopt in aflevering 5!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #105 Gepost op: 28-09-2020, 11:32:03 »
Mooi gevonden!

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #106 Gepost op: 28-09-2020, 11:39:17 »
Valt er inmiddels al hier iets uit af te leiden?

Kandidaat 1 A. fandag A 20.2.jpg

Kandidaat 2 B. meetgreet C 20.2.jpg

Kandidaat 3 C. boekje E 20.2.jpg

Kandidaat 4 D. test D 20.2.jpg

Kandidaat 5 E. bondjes E 20.2.jpg

Kandidaat 6 F. intriges B 20.2.jpg

Kandidaat 7 G. jokers E 20.2.jpg

Kandidaat 8 H. veiling G 20.2.jpg

Kandidaat 9 i. troeven D 20.2.jpg

Kandidaat 10 J. op reis D 20.2.jpg

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #107 Gepost op: 28-09-2020, 11:56:14 »
Ik ben heel misschien iets op het spoor...  ::vergroot:: (ook iets met letters)
Mooi! Vooral ook omdat het niet de meest standaard openingszinnen zijn (wie begint een presentatie met de woorden 'groen vloeibaar goud'? ???)
Eens zien of het standhoudt! ::vergroot::
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #108 Gepost op: 28-09-2020, 12:05:30 »
Mooi! Vooral ook omdat het niet de meest standaard openingszinnen zijn (wie begint een presentatie met de woorden 'groen vloeibaar goud'? ???)
Eens zien of het standhoudt! ::vergroot::
Nou dat is dus precies de zin die mij triggerde dit te gaan onderzoeken. Meestal volgt de toeristische info over waar ze zijn nadat Rik nog even terugblikt op de afvaller, een gebeurtenis, de kandidaten, de mol whatever uit de vorige aflevering.

We gaan het zien. Het gebeurt wel vaak dat als er zo'n spoor gevonden wordt, dat deze bij de volgende aflevering niet meer klopt, of het klopt, maar de persoon waarover dit gaat valt af :P
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 12:08:24 door MollenvangR-Art »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #109 Gepost op: 28-09-2020, 12:08:19 »
Klinkt interessant MollenvangR-Art. Zou leuk zijn als het klopt!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #110 Gepost op: 28-09-2020, 12:11:53 »
Nou dat is dus precies de zin die mij triggerde dit te gaan onderzoeken. Meestal volgt de toeristische info over waar ze zijn nadat Rik nog even terugblikt op de afvaller, een gebeurtenis, de kandidaten, de mol whatever uit de vorige aflevering.

We gaan het zien. Het gebeurt wel vaak dat als er zo'n spoor gevonden wordt, dat deze bij de volgende aflevering niet meer klopt, of het klopt, maar de persoon waarover dit gaat valt af :P
Inderdaad. En aan de andere kant zijn er natuurlijk heel veel verschillende woorden te verzinnen die een R als tweede letter heeft, dus voor de hint had Rik het op zich niet moeilijk hoeven maken :P
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #111 Gepost op: 28-09-2020, 16:31:37 »
Leuke M in t schilderij van Jeroen

Alhoewel ik dat als kandidaat zijnde waarschijnlijk ook zou doen

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #112 Gepost op: 29-09-2020, 02:58:04 »
Tot nu toe is er een verband tussen de afvaller en de namen die telkens als eerste genoemd worden als mogelijke Mol tijdens de testvragen.

In aflevering 1 zegt Horace dat hij Tina en Nadja als mogelijke Mol in het vizier heeft, zij vallen in die volgorde af in aflevering 1 en 2.

In aflevering 2 is Ron de eerste die mogelijke mollen noemt, namelijk Nicky en Horace.
Hij klikt als antwoord op zijn testvraag (De Mol is) op antwoordalternatief  'Een man'.  Horace valt af in aflevering 3.

In aflevering 3 twijfelde Tygo tussen Elly en Jeroen, maar kiest uiteindelijk toch voor Ellie en die valt af in aflevering 4.

In aflevering 4 zegt Patrick dat hij aanvankelijk Peggy verdacht als Mol, maar inmiddels zit hij op Ron. Is Ron de afvaller van aflevering 5?
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 05:00:07 door jayah »

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #113 Gepost op: 29-09-2020, 08:46:17 »
Leuke M in t schilderij van Jeroen

Alhoewel ik dat als kandidaat zijnde waarschijnlijk ook zou doen
Wat denk je van het beestje rechts onderin, in het lichtere deel... lijkt wel een mol!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #114 Gepost op: 29-09-2020, 16:53:58 »
Ik ben heel misschien iets op het spoor...  ::vergroot:: (ook iets met letters)

Ik heb in afl 1. de eerste letter van Rik's intropraatje genomen, bij afl 2. de tweede letter, bij afl 3. de derde letter en bij afl 4. de vierde letter. Nu zit Rik's intropraatje naar de kijker steeds verspreid over de aflevering, waardoor het niet heel erg opvalt. Maar tot mijn eigen verbazing kreeg ik de volgende letters:

1. Het is bekend
2. nA de intieme ontmoeting
3. GrOen vloeibaar goud
4. De gRoep is opgesplitst 

HAOR

BOSZHARD is 8 letters, er zijn 8 afleveringen, we missen nog de S, D, B en de Z.

Kijken of dit stand kan houden in aflevering 5...
Dat kan helaas niet, want de 8e aflevering is de ontknoping en heeft geen titel.



Over de schilderijen gesproken, ik vind deze uit het opdrachttopic erg goed gevonden:

Lijkt alsof Tygo MOL heeft geschilderd en toen er deels overheen heeft geschilderd. Superleuk natuurlijk voor de terugblik.
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 16:56:27 door Theovv »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #115 Gepost op: 29-09-2020, 19:23:57 »
Verplaatst vanuit het spoiler-topic:

Tot nu toe is er een verband tussen de afvaller en de namen die telkens als eerste genoemd worden als mogelijke Mol tijdens de testvragen.

In aflevering 1 zegt Horace dat hij Tina en Nadja als mogelijke Mol in het vizier heeft, zij vallen in die volgorde af in aflevering 1 en 2.

In aflevering 2 is Ron de eerste die mogelijke mollen noemt, namelijk Nicky en Horace.
Hij klikt als antwoord op zijn testvraag (De Mol is) op antwoordalternatief  'Een man'.  Horace valt af in aflevering 3.

In aflevering 3 twijfelde Tygo tussen Elly en Jeroen, maar kiest uiteindelijk toch voor Ellie en die valt af in aflevering 4.

In aflevering 4 zegt Patrick dat hij aanvankelijk Peggy verdacht als Mol, maar inmiddels zit hij op Ron. Is Ron de afvaller van aflevering 5?

Mooie theorie.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #116 Gepost op: 30-09-2020, 09:24:06 »
Dat kan helaas niet, want de 8e aflevering is de ontknoping en heeft geen titel.

Het gaat MollenvangR-Art niet om de titel:

Ik heb in afl 1. de eerste letter van Rik's intropraatje genomen, bij afl 2. de tweede letter, bij afl 3. de derde letter en bij afl 4. de vierde letter.

...en ik ga er vanuit dat Rik ook een intro heeft in de 8e aflevering....

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #117 Gepost op: 30-09-2020, 12:30:48 »
In aflevering 2 zaten opvallend veel muzikale verwijzingen naar films en series met robots. Als Ellie en Jeroen in het laserdoolhof zitten, horen we REV-9 van Junkie XL uit de film Terminator: Dark Fate. De REV-9 is een moordzuchtige infiltratierobot die het uiterlijk van mensen kan aannemen.

Tijdens de executie horen we bij Nikkie het nummer No One's Controlling Me van Ramin Djawadi uit de serie Westworld. Bij Tygo horen we Cracked The Code uit de serie Humans. Beide gaan over robots die zich als mens voordoen. Na Nikkies scherm zien we twee korte shots van achtereenvolgens Horace en Jeroen en horen we The Fallen's Arrival (Aankomst der gevallenen) van Steve Jablonksy uit de film Transformers: Revenge of the Fallen. Ook weer een film over robots.

Ellie (Duister Lot) en Horace (een Gevallene) zijn inmiddels afgevallen. Nikkie en Tygo gaven in deze aflevering beide aan dat Jeroen op hun verdachtenlijstje staat. De muziek die we bij hen horen (Niemand Beheerst Mij, De Code Gekraakt) zou erop kunnen wijzen dat ze de mol doorhebben.

Ik vind het op dit moment lastig om Jeroen als mol te zien, maar als er een bewust thema in de aflevering zat lijkt die naar Jeroen te wijzen.



Edit m.b.t. een eventuele REV-9-referentie: Jeroen is de 9e persoon in de leader.
« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 12:37:00 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #118 Gepost op: 30-09-2020, 13:38:44 »
Het gaat MollenvangR-Art niet om de titel:

...en ik ga er vanuit dat Rik ook een intro heeft in de 8e aflevering....
Yes klopt helemaal  ::jaja::

En inderdaad,ik vermoed dat Rik ook in de 8e aflevering de kijker toespreekt. Iets als "Het spel is gespeeld, na weken saboteren is het vanavond tijd voor de mol die een tweede kans heeft gekregen, bovengronds te komen. Is het [namen kandidaten]?. Dit is de finale van Wie is de mol? Renaissance  "

Rik of Rick, ik ben nog beschikbaar om presentatieteksten te maken voor komende seizoenen ;D  ::hypocriet::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #119 Gepost op: 30-09-2020, 19:22:37 »
Is er misschien nog een hint met de mollen die zijn langsgeweest? Als de mol uit het eerste seizoen van een bepaalde kandidaat mist, dat die kandidaat uieindelijk de mol is?  >:D
Dat werkt natuurlijk alleen als alle mollen zijn geweest, op eentje na.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)