Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 13481 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
[Theorie] Follow the Money
« Gepost op: 11-09-2020, 15:56:47 »
Hoihoi ::zwaai:: Dit topic was er nog niet.



1.1 Spiegelbeeld
De €1000 die werd verdiend heb ik verdeeld aan de hand van de gevonden spiegels, elke spiegel €100. Als meerdere kandidaten samen waren en het was niet duidelijk wie de spiegel als eerste zag, heb ik de €100 over die kandidaten verdeeld.
De €1000 die werd gemist lag vooral aan de 4 kandidaten die verkeerd stonden: Ellie, Jeroen, Nikkie en Patrick.
1.2 Gastenlijst
Ik kan niet zo veel met deze opdracht, en daarom heb ik de €500 gehaalde en €750 verloren euro’s gelijk verdeeld.
1.3 Achter je rug
Horace pakte €250, de rest miste €250.



 ::ok::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2020, 16:53:33 »
Het geld van Horace zit nog niet in de pot. Even rekening mee houden  ::ok::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #2 Gepost op: 11-09-2020, 16:54:32 »
Mooi overzicht  ::ok:: Volgens mij zou ik het precies zo doen.
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #3 Gepost op: 11-09-2020, 17:12:30 »
Het geld van Horace zit nog niet in de pot. Even rekening mee houden  ::ok::

Ja, dat is obviously, want dan weten de kandidaten dat hij het niet is.

Offline Miss_Shine

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #4 Gepost op: 11-09-2020, 21:53:49 »
ik wil dit schema in vullen in het mollenboekje maar ik weet nog niet hoe eigg

Offline TheCubingAccountant

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2020, 22:15:15 »
Ik ben benieuwd naar het overzicht van deze aflevering.

In de montage lijkt het alsof Horace de €-100 heeft gepakt, aangezien hij heel veel briefjes pakt.
Cijfers, nummers, getallen

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #6 Gepost op: 13-09-2020, 13:01:20 »
Ik ben benieuwd naar het overzicht van deze aflevering.

In de montage lijkt het alsof Horace de €-100 heeft gepakt, aangezien hij heel veel briefjes pakt.

Het is eerder Nadja die -100 pakt. In haar run door de lasergame zie je haar een rood briefje pakken. Dat is voor mijn gevoel ook aan haar gezicht te zien bij de uitslag als Rik het briefje laat zien.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #7 Gepost op: 13-09-2020, 14:26:29 »
Hoihoi ::zwaai:: Dit topic was er nog niet.

mooi overzicht, dank.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #8 Gepost op: 13-09-2020, 22:07:21 »
Ik weet niet precies wie wat heeft gepakt bij de laseropdracht. Is er iemand die dat heeft uitgezocht en me daar een beetje bij kan helpen? Ik spit anders dat opdrachtentopic ook nog even door.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #9 Gepost op: 13-09-2020, 22:16:20 »
Ik weet niet precies wie wat heeft gepakt bij de laseropdracht. Is er iemand die dat heeft uitgezocht en me daar een beetje bij kan helpen? Ik spit anders dat opdrachtentopic ook nog even door.

Pin me er niet op vast maar mijn lijstje is voorlopig:
Nikkie 75 bij aanvang
Ron een hartverzakking
Peggy de joker van Horace
Patrick vier jokers en geld maar werd afgeschoten voordat het in de kist ging
Tygo stop de joker van Horace in de kist
Horace heeft waarschijnlijk de joker van Patrick en nog wat geld
Nadja pakt het briefje van -100
Ellie pakt niets
Jeroen schuift de kist over de finish

Het totaal was 360,- haal daar de 75 van Nikkie en de 100 van Nadja af. Dat zou betekenen dat Horace 285 in de pot heeft gedaan.

Just a thought... zit hier zijn 250 bij van de opdracht "achter je rug" ?
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 10:21:54 door Denils »

Offline TheCubingAccountant

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #10 Gepost op: 13-09-2020, 22:31:44 »
Het is eerder Nadja die -100 pakt. In haar run door de lasergame zie je haar een rood briefje pakken. Dat is voor mijn gevoel ook aan haar gezicht te zien bij de uitslag als Rik het briefje laat zien.

https://youtu.be/UcFBB5naSL8

Vanaf minuut 6 ongeveer wordt er een vergelijking gemaakt met het briefje van Horace. Beide briefjes lijken een kruisje te hebben.
Cijfers, nummers, getallen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #11 Gepost op: 13-09-2020, 22:42:27 »

Het totaal was 360,- haal daar de 75 van Nikkie en de 100 van Nadja af. Dat zou betekenen dat Horace 285 in de pot heeft gedaan.
Just a thought... zit hier zijn 250 bij van de opdracht "achter je rug" ?

Dat zou best eens kunnen.
Horace was voor mij al geen mol meer, maar een bevestiging is prettig.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 22:46:34 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #12 Gepost op: 13-09-2020, 23:24:43 »
Dat zou best eens kunnen.
Horace was voor mij al geen mol meer, maar een bevestiging is prettig.

Heb net dat even geplaatst. Dit blijkt te kloppen  ::vergroot::.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #13 Gepost op: 14-09-2020, 00:25:14 »
Ik heb elders ook gepost: Het is vreemd dat wij de briefjes nog niet goed hebben kunnen zien. Dat heeft beslist een reden, een hint! ::jaja::
Afwachten maar.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #14 Gepost op: 14-09-2020, 10:43:19 »
https://youtu.be/UcFBB5naSL8

Vanaf minuut 6 ongeveer wordt er een vergelijking gemaakt met het briefje van Horace. Beide briefjes lijken een kruisje te hebben.
Dank voor de link! Mss ligt het aan mij, maar D A A N trekt die conclusie wel heel makkelijk.

Dat zou best eens kunnen.
Horace was voor mij al geen mol meer, maar een bevestiging is prettig.
Is het kandidaats om een klein bedragje uit een andere opdracht waar de kandidaten je niet konden zien in te brengen in een opdracht waar je door 8 kandidaten min of meer wordt bekeken?

Mol Horace kon hier puntjes scoren met zo'n lullig bedragje.

Hij legt een grote afstand af ...wat een Mol als opdracht mee zou krijgen, zodat er minder geld kan worden gepakt door de kandidaten na hem.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #15 Gepost op: 14-09-2020, 10:52:15 »
Als Mol had Horace op zijn minst moeten loeren op het penningmeesterschap voor afl. 2.3.
Dat heeft hij niet gedaan. En zo lullig is 250 euro nou ook weer niet, gezien de bedragen die er daadwerkelijk verdiend worden (in tegenstelling tot wat theoretisch verdient zou kunnen worden).

Wel heeft hij 250 euro gepakt in opdracht 1.3 en in 2.2 weer teruggestopt zodat niemand ziet dat hij een kandidaat is. Edit: dit klopt niet, er blijkt geen briefje van 250 tussen die 285 euro te zitten bij opdracht 2.2, dus Horace heeft die 250 euro nog.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 13:20:07 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #16 Gepost op: 14-09-2020, 11:04:36 »
Wel heeft hij 250 euro gepakt in opdracht 1.3 en in 2.2 weer teruggestopt zodat niemand ziet dat hij een kandidaat is.
Dat is toch nergens te zien? En ook onwaarschijnlijk. Nikkie pakte 75 euro in opdracht 2.2. Totaal was er aan plusgeld 360 euro in de kist gedaan, dus heeft Horace hoogstens 285 euro gepakt. Dat zou dan 1 biljet van 250 euro moeten zijn, en een stuk of 3 andere biljetten die samen 35 euro maken?? Lijkt me sterk. Dan zou Horace dat biljet van 250 euro ook voortdurend op zak moeten dragen, om het biljet in een of andere opdracht in de pot te laten belanden, want hij weet natuurlijk niet wanneer dat kan.
Als je het mij vraagt, zit dat biljet van 250 euro gewoon nog in de koffer van Horace.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #17 Gepost op: 14-09-2020, 11:17:34 »
Dat is toch nergens te zien? En ook onwaarschijnlijk. Nikkie pakte 75 euro in opdracht 2.2. Totaal was er aan plusgeld 360 euro in de kist gedaan, dus heeft Horace hoogstens 285 euro gepakt. Dat zou dan 1 biljet van 250 euro moeten zijn, en een stuk of 3 andere biljetten die samen 35 euro maken?? Lijkt me sterk. Dan zou Horace dat biljet van 250 euro ook voortdurend op zak moeten dragen, om het biljet in een of andere opdracht in de pot te laten belanden, want hij weet natuurlijk niet wanneer dat kan.
Als je het mij vraagt, zit dat biljet van 250 euro gewoon nog in de koffer van Horace.
Bij de opdracht topic staat een post van sanmol met wie welk geld heeft gepakt. Horace heeft die 250 nog op zak, maar Horace heeft niet het mingeld gepakt maar wel plusgeld: 360+100-75 = 385 euro. Edit dit moet 260+100-75 is 285 euro zijn. En dat maakt hem vervolgens weer onverdacht, terwijl Horace wel verdacht wordt gemaakt, want wij dachten dat hij het mingeld had gepakt.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 13:21:03 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #18 Gepost op: 14-09-2020, 11:38:53 »
De totale opbrengst van de opdracht was 260 euro (staat ook op de AVROTROS site). Dat is nadat er 100 euro mingeld vanaf was getrokken, dus er is 360 euro aan plusgeld gepakt. 385 euro kan hij echt niet gepakt hebben! Hoogstens 285 euro dus. Horace zegt zelf ergens (volgens de post van Sanmol, ik heb het niet meer nagekeken) dat hij 50 euro pakt. Dat is al meer dan die 35 euro die hij maximaal kan hebben bijgesprokkeld, als hij die 250 euro erbij had gestoken. Dan zou de enige mogelijkheid nog zijn dat hij liegt over die 50 euro.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #19 Gepost op: 14-09-2020, 11:56:32 »
Citaat
Als je het aantal biljetten telt dat er gevonden is kom je uit op 6 plus 1 van mingeld. We zien Horace er in totaal 5 in de kist doen en Nikkie maar 1, dus dat blijkt ook te kloppen

Uit de post van Sanmol blijkt dat er 7 biljetten gevonden zijn. Daar kan nooit een biljet van 250 tussen hebben gezeten gezien het eindbedrag. Er kwamen ook alleen  maar lage bedragen uit.

Overigens vind ik het ook niet overtuigend dat Nadja het mingeld gepakt heeft. Je ziet iets roods maar dat zien we ook bij Horace.