Auteur Topic: [Prognose] Alles Combineren  (gelezen 7126 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #20 Gepost op: 11-10-2020, 17:55:03 »
Molosofie maybe :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #21 Gepost op: 17-10-2020, 20:06:03 »
We zijn terug ::bravo::

Op de valreep een update van de grote allesomvattende Taartgrafiek na zes afleveringen ::joehoe::


  • Jeroen en Peggy staan precies gelijk ::oink:: In mijn bestand staat Jeroen met 0,04% boven Peggy maar dat valt ruimschoots binnen de foutenmarge.
  • Nikkie en Tygo zijn - zoals verwacht - gezakt, maar staan desalniettemin maar een paar procentpunten achter op de beide nummers 1.
  • Een van de redenen waarom Peggy van haar troon is gestoten is omdat ik de conclusies uit Wie-verdenkt-Wie deze keer voor het eerst heb geprobeerd mee te rekenen. Puur op basis van de info die we hebben heeft ze daar toch wel wat steken laten vallen :P De praktische betekenis ervan is dat zónder deze factor Peggy nog nipt een procentje op Jeroen zou voorlopen.
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #22 Gepost op: 18-10-2020, 13:35:56 »
In mijn bestand staat Jeroen met 0,04% boven Peggy maar dat valt ruimschoots binnen de foutenmarge.
[]
Een van de redenen waarom Peggy van haar troon is gestoten is omdat ik de conclusies uit Wie-verdenkt-Wie deze keer voor het eerst heb geprobeerd mee te rekenen.

Toch mooie kans dan dat je t vanaf 4 kandidaten over goed had op 0.04% !

Wel tricky om halverwege een criterium toe te voegen ..
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #23 Gepost op: 24-10-2020, 19:03:49 »
We hebben een winnaar ::bravo::



Nu Peggy eruit ligt, is het ruimbaan naar het Molschap voor Jeroen. Hij laat Nikkie met ruim 15%. achter zich ::bravo::

Dat de twee nog zo dicht bij elkaar liggen, ligt vooral aan dat iedereen altijd wel iets Mols en iets onmols doet. Als ik een 'Winner takes all'-principe zou toepassen waarbij de meest Molse van de twee het volledige aandeel zou krijgen, zou Jeroen ruimschoots winnen met 73% versus 27%. Dit zijn de 12 factoren die de taart uitmaken in vogelvlucht:
  • Follow the Money Plus: Hier wint Nikkie. In vrijwel alle overzichten haalt Jeroen een paar honderd euro meer op dan Nikkie dit seizoen. In sommige overzichten is hij na Patrick de grootste verdiener van het seizoen :o
  • Follow the Money Min: Hier wint Jeroen dan weer. Nikkie stond vaak buiten spel - in het bijzonder natuurlijk op Elba - en dus heeft Jeroen het meest kunnen wegspelen (en die kansen ook benut).
  • Molpunten: Een overduidelijke winst voor Jeroen - zie het desbetreffende topic ::joehoe::
  • Voorkennis: Hier wint Nikkie. Sterk is deze factor niet, want het grootste verschil tussen de twee wordt gemaakt door twee opdrachten: de bakjes, waar Nikkie een van de slimste kandidaten is (maar waar geen geld werd verdiend), en de tonnen, waar Nikkie slechte woorden voorstelt
  • Hints: Hier wint Jeroen nipt. Ik heb de handschrifthint vijfdubbel laten meetellen (op voorhand bepaald) en dat compenseert krapjes de overmaat van hints die naar Nikkie zijn gevonden dit seizoen
  • Poll Wel: Jeroen wint het duidelijk in de poll.
  • Poll Niet: Nikkie werd dit seizoen het meest afgestreept van de twee (latere afleveringen wegen zwaarder).
  • Ideale Molactie: In deze geheel nauwkeurige eigen beoordeling of een kandidaat per opdracht 'ideaal' gehandeld heeft voor een Mol wint Jeroen het nipt.
  • De Thermolmeter: Ook hier heeft Jeroen een hoger Molgehalte.
  • Mollenstreken: Nikkie heeft meer Mollenstreken gekregen van Lavezzi dan Jeroen.
  • Wie verdenkt wie: Nikkie werd mogelijk door Ron en Peggy verdacht. Jeroen alleen mogelijk door Ron (hoop ik dat ik dit goed zeg.)

We zien het zo ::bravo::
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #24 Gepost op: 25-10-2020, 09:48:29 »
Dit zijn de 12 factoren die de taart uitmaken in vogelvlucht:

Interessant Pac! Goede transparantie voor deze altijd toch wat blackbox theorie! Of sorry: prognose  ;)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #25 Gepost op: 25-10-2020, 10:06:10 »
  • Ik heb voor het eerst de Thermolmeter meegenomen als extra factor. Geen idee hoe die precies berekent wordt, maar volgens mij op een vergelijkbare manier als deze taart.
Haha, ik zie dit nu pas voor het eerst, wat leuk Pac!
Om even context te geven: inderdaad is het redelijk vergelijkbaar met wat jij doet (al moet ik eerlijk zeggen dat als ik dit zo zie jij het nog iets veelzijdiger dan ik doe).
Ik focus op 5 categorieën en daarvan bereken ik uiteindelijk het gemiddelde. De categorieën spreken voor zich ( opdrachten, geld, molacties, test en aanwijzingen). Elk plaatje, overzicht of filmpje dat ik maak weegt hierin mee. Belangrijk om te zeggen: (net als jij volgens mij) weeg ik wel; bepaalde hints (muziekhint Blip, handschrift) weeg ik zwaarder mee dan andere).
Ik doe dit sinds 2017 en elk seizoen klopte het tot dusver in de finale.