Auteur Topic: [Prognose] Alles Combineren  (gelezen 7124 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
[Prognose] Alles Combineren
« Gepost op: 11-09-2020, 22:24:39 »
Ook dit jaar gaan we weer taarten bakken :D

Het behoeft geen inleiding meer maar ik doe het toch: in 2010 startte G-Root deze theorie met de pakkende titel 'Alles Combineren'. Dat is namelijk precies wat het is: alle mogelijke manieren om de Mol te vinden worden gecombineerd tot één taartdiagram. Geen enkele theorie is perfect, maar alle theorieën samen zullen uiteindelijk wel de Mol aanwijzen.

Tot nu toe heeft de theorie bijna elk jaar de juiste Mol aangewezen, ik zou het trackrecord moet opzoeken om te zien hoe snel in welk seizoen :)

Aangezien ik morgen weinig tijd heb, heb ik de eerste taart ietwat snel in elkaar geflanst. Voor overzichten voor bijvoorbeeld Follow the Money en alle hints heb ik volledig vertrouwd op de kunsten van dit forum. Een paar opmerkingen:
  • Peggy en Tygo staan nagenoeg gelijk aan kop ::vergroot:: Ze vinden allebei geen spiegels (los van de gezamenlijke); zo'n beetje het enige 'harde' bewijs tegen iemand als Mol. Peggy staat bovendien voor de verkeerde spiegel.
  • Bij gebrek aan Molpunten ben ik deze keer uitgegaan van het overzichtje van MollenvangR-Art in het hintvrije topic :P Daar wint Tygo dan weer.
  • Horace is de grote loser tot nu toe. In een aflevering waarin eigenlijk nog niet veel gebeurt is als enige individueel geld pakken gewoon een beetje dom.
  • Bepaalde factoren in de taart, zoals 'beste Molpositie' en 'handelen uit voorkennis', maken nog niet veel uit en zijn ook discutabel wat het beste is, dus die tellen nog maar amper mee deze keer.

Oh en vanwege de tijdnood ben ik ook voor een lekker old-school layout gegaan ;D
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 22:33:32 door Pac »
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #1 Gepost op: 13-09-2020, 21:02:58 »
Leuk Pac! Ben benieuwd naar de volgende!
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #2 Gepost op: 13-09-2020, 23:57:24 »
Fijn, Horace helemaal onderaan, dus die gaat nog een flinke sprong maken  ::rofl::

Maarre...... bij G-root kregen ook de topspeurders in Mollotenland een stem, zoals Heinz, maar ook Moedermol, en die laatste heeft steeds toch echt Horace als mol. Ik denk dat er al wat procentjes bij moeten  ::zingen:: ::vlaglinks:: ::vlagrechts:: ::boogie:: ::cheerleader:: ::confettie::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #3 Gepost op: 14-09-2020, 08:29:33 »
De laatste jaren zit ik vooral op de verkeerde mol  ::rofl::
Dus let niet teveel op mij ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2020, 11:17:55 »
Juist wél.

Als jij genoeg tussen die kandidaten spreidt, kan Pac dit als "wegings-factor" meenemen tijdens het taartenbak-proces.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #5 Gepost op: 15-09-2020, 21:00:16 »
    Tof dat je dit weer gaat doen. Is toch een mooie visuele samenvatting in één oogopslag van de tendens op het forum. Grappig dat dit blijkbaar pas in 2010 begon, in mijn ervaring was het ouder. Ik ben denk ik in de war met "iedereen gelijke kansen", de theorie die ik nooit begreep ;)

Bij gebrek aan Molpunten
[/list]
Inmiddels is aflevering 1 ook beschikbaar, en wat interessant is, is dat molpunten in aflevering 1 ook Peggy aanwijst. Tof dat dat met elkaar overeenkomt.

Trouwens, als Mollenvanger mooie overzichtjes blijft maken, zou ik die ook gewoon lekker blijven meenemen, toch? :)

Edit: dat [Prognose] in de titel viel me op, maar dat heeft met jouw username te maken denk ik zo? :P
« Laatst bewerkt op: 15-09-2020, 21:15:23 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #6 Gepost op: 19-09-2020, 18:41:00 »
Alles Combineren aflevering 2 ::bravo::


Een paar opmerkingen:
  • Peggy blijft bovenaan en loopt gelijk flinkt uit op Tygo. Ze is de enige die nog altijd in de min staat in mijn geldoverzicht - wat me nog best wat problemen geeft in het verdelen van de percentages daar :P
  • Dat de Molpunten nu ook mee zijn meegewogen in de nieuwe taart verstevigt Peggy's positie alleen maar verder.
  • Ik heb voor het eerst de Thermolmeter meegenomen als extra factor. Geen idee hoe die precies berekent wordt, maar volgens mij op een vergelijkbare manier als deze taart. Lekker meta dus :P

PS: Weet iemand welk lettertype WIDM tegenwoordig gebruikt? Ik zou hem graag gebruiken voor m'n taart ::jaja::
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2020, 19:33:55 »
Spannend Pac!

Peggy dus onderaan in geldoverzicht en topverdachte op forum. Nog andere theorieën die sterk naar haar wijzen?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2020, 19:34:51 »
Tof dat je dit weer doet!! Heel verhelderend! ::bravo:: ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2020, 19:39:06 »
Verhelderend? Het is zo schimmig als wat. De taartenbakker weet van sommige ingrediënten (Thermolmeter) niet eens hoe ze tot stand komen. :P

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #10 Gepost op: 23-09-2020, 23:15:46 »
Ik zag vandaag een schema van de thermolmeter over Steen Rijk. Dat was 1 op 1 exact het schema van Sanmol. Grafisch prachtig, maar inhoudelijk geen bijdrage. Dat zal het verschil niet maken.

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #11 Gepost op: 25-09-2020, 01:33:23 »
Alles Combineren aflevering 2 ::bravo::

PS: Weet iemand welk lettertype WIDM tegenwoordig gebruikt? Ik zou hem graag gebruiken voor m'n taart ::jaja::

Ik kon niet slapen, dus heb even gespeurd: een fontfinder gaf me op basis van de tekst op de website 'Rajdhani (Medium), Google Web Fonts'. Hopelijk heb je er wat aan, haha.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #12 Gepost op: 26-09-2020, 16:37:14 »
PS: Weet iemand welk lettertype WIDM tegenwoordig gebruikt? Ik zou hem graag gebruiken voor m'n taart ::jaja::
Bedoel je het lettertype van de namen in de leader, en de locaties en zo (zoals in de bijlage)? Want Ubuntu Condensed (lettertype van de test) heb je volgens mij al gevonden ;)

Ik heb eens gekeken op Identifont (handige website als je fonts zoekt die je ergens ziet), en één van de suggesties is... Ubuntu. Volgens mij is het dat gewoon. Eigenlijk heel voorspelbaar.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #13 Gepost op: 26-09-2020, 20:01:19 »
Op het nippertje aflevering 3 ::bravo::

Zoals gebruikelijk een aantal opmerkingen.
  • Peggy neemt een ongebruikelijk grote voorsprong ::oink:: Ze doet het eigenlijk op alle vlakken goed, weinig geld, goede posities, molpunten... Ook hier op het forum is ze de hoofdverdachte. De hoeveelheid hints gevonden voor haar is dan weer betrekkelijk weinig ::vergroot::
  • Met dank aan Erik Leppen een 'nieuw' lettertype ::bravo:: En ook Paxeltje (geen familie overigens) bedankt voor de moeite ::vergroot::
  • Ik moet beter m'n tijd in gaan delen want ik ben wel erg laat deze week :P
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #14 Gepost op: 26-09-2020, 20:23:11 »
En ook Paxeltje (geen familie overigens) bedankt voor de moeite


Dacht even dat je vader geworden was, Pac.....

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #15 Gepost op: 3-10-2020, 20:01:33 »
Er is taart ::bravo:: Op de valreep ::zweet::

  • Peggy vergroot haar voorsprong alleen maar :o Ze neemt bijna een kwart van al het Molse in deze serie voor haar rekening.
  • Voor de strijd om de tweede plaats staan Tygo, Ron en Nikkie niet veel bij elkaar vandaan. Nikkie scoort structureel iets lager dan Ron en Tygo, maar wint wel terrein doordat ze hier in de poll veel verdacht wordt en er veel hints naar haar worden gevonden ::joehoe::
  • Omdat de Molpunten van Erik Leppen nog niet waren geüpdatet voor aflevering 4, heb ik ze aangevuld met de puntentelling van een andere Molexpert: de Mollenstreken van Lavezzi ::bravo:: Ben heel benieuwd of ze ook naar de juiste Mol leiden - dit was de enige factor waarbij Peggy het laagst scoorde ::vergroot::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #16 Gepost op: 10-10-2020, 15:06:08 »
Huishoudelijke mededeling: wegens studiedrukte vandaag waarschijnlijk geen taart. Maar aangezien er geen afvaller was en er ook geen euro verdiend is afgelopen aflevering, verwacht ik niet dat de taart er spectaculair anders uit zou zien dan vorige week. Lees: Peggy staat sowieso nog bovenaan ::joehoe::
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #17 Gepost op: 10-10-2020, 17:37:22 »
Succes met je studie Pac!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #18 Gepost op: 10-10-2020, 17:38:33 »
Molkunde toch?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Prognose] Alles Combineren
« Reactie #19 Gepost op: 11-10-2020, 13:14:06 »
Taart is wel een goeie studiesnack hoor ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human