Auteur Topic: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)  (gelezen 23884 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw


Hier kunnen jullie je mening kwijt over de 2e aflevering van dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 22:45:09 door Heinz »

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2020, 20:32:47 »
daar gaan we weer :-) :-[ veel plezier!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2020, 20:33:53 »
Veel plezier allemaal ::bravo::

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2020, 21:29:51 »
Als je de mol bent en dit weet : vrijstellingstoel is dit een mooie actie van Ellie, gelijke moniken, gelijke kappen.Zelf heeft ze het niet nodig.  Ik zie haar als kandidaat niet zo snel daar gaan zitten(als persoon)

Gevoelsmol Nadja ligt er uit, niet goed vanaf aflevering 1 dit jaar : :\'(
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 21:38:43 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2020, 21:41:56 »
Steengoede aflevering ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2020, 21:42:08 »
Weer een fijne aflevering! Twee hele mooie fysiek zware klassiekers van opdrachten en een aardige derde opdracht. De bondjesvorming vond ik dit keer wel leuk om te zien, zeker bij Ron en Tygo. Spelen die twee nou altijd een rol? :P

Wat ik wel uit verhouding vind is het geld dat met de opdrachten verdiend kon worden. Zelfs als ze op een beter punt elkaar waren tegengekomen met nog wat meer stenen was het lang niet de 1500 euro geworden die bij het quizje uitgedeeld werd. En dat mingeld bij het lasergamen ben ik ook geen fan van. Ik vind het wel zo prettig om af en toe de kandidaten een mooi bedrag te zien winnen als ze daar hard voor gewerkt hebben. En dan zou je het de Mol ook niet te makkelijk maken.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2020, 21:47:35 »
Wat een prachtaflevering  ::bravo:: ::bravo::

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2020, 21:48:06 »
De eerste helft was heel sterk, tweede helft mwah,

Dat 30 seconds-achtige spel... Leuk gevonden, maar geen leuke twist aan het einde. Kun je niks aan opmaken aangezien de mol uiteindelijk niet super zijn best hoeft te doen.

Stoel bij de executie was wel grappig.

De steensjouwers opdracht is compleet hun eigen schuld. Ze hadden veel sneller meer kunnen en moeten wisselen, dat een team dan ook nog een wisselpunt niet ziet...

Edit: Listig: -slim, vooral op een manier waar iemand anders nadeel van kan hebben.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 21:51:15 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #8 Gepost op: 12-09-2020, 21:53:17 »
Sorry maar ik vond dit een matige aflevering.
De eerste opdracht is leuk omdat de mol weet waar ze niet bij elkaar moeten komen. En dat de mol probeert om stenen niet meerwaarde te laten worden. Maar als kijkopdracht vind ik hem vrij droog.

De tweede opdracht adrenalinebom, maar weinig mee gedaan. Overzicht van wie nu wat deed of pakte ontbrak op bepaalde punten.wel leuk om de toekijkende deelnemers commentaar te horen geven.

Derde opdracht qua speur en  kijkwaarde voor mij echt onvoldoende.
De twist om voor zwarte vrijstelling te gaan of voor geld in pot maakt er nog wat van.

De twist bij de executie vond ik dan weer wel leuk, maar zoiets geeft me altijd het gevoel was de uitkomst ook zo geweest als bv Patrick daar was gaan zitten .

Edit ik bedoel als speurwerk matige aflevering , voor wat een mol kan doen zitten er genoeg mogelijke acties in.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 21:54:52 door Tarbozan »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2020, 21:56:40 »
Weer een fijne aflevering! Twee hele mooie fysiek zware klassiekers van opdrachten en een aardige derde opdracht. De bondjesvorming vond ik dit keer wel leuk om te zien, zeker bij Ron en Tygo. Spelen die twee nou altijd een rol? :P

Wat ik wel uit verhouding vind is het geld dat met de opdrachten verdiend kon worden. Zelfs als ze op een beter punt elkaar waren tegengekomen met nog wat meer stenen was het lang niet de 1500 euro geworden die bij het quizje uitgedeeld werd. En dat mingeld bij het lasergamen ben ik ook geen fan van. Ik vind het wel zo prettig om af en toe de kandidaten een mooi bedrag te zien winnen als ze daar hard voor gewerkt hebben. En dan zou je het de Mol ook niet te makkelijk maken.

Bij opdracht 1 was het maximaal te behalen bedrag €2222,50.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2020, 21:57:08 »
Echt weer een top aflevering! ::bravo:: Ik wil stiekem zeggen een van de beste seizoenen ooit dit ::nieuwsgierig:: Opdracht 1 een leukere versie van die opdracht in seizoen 10 met die zandzakken. Echt verbeterd denk dat je hier goed kan puzzelen.

Die laseropdracht ::love:: Nikkie en Ron als een soort peppie en kokkie, Ellie met haar etherdiscipline, En een freaking overzicht ::oink::  Echt weer een goede laseropdracht.

Opdracht 3 was best leuk, alleen zat het raar in elkaar. Maar ik vond hem wel leuk.


 ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #11 Gepost op: 12-09-2020, 21:57:45 »
Steengoede aflevering ::bravo::
Pun intended?  ::tandpastasmiley::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2020, 21:59:04 »
Bij opdracht 1 was het maximaal te behalen bedrag €2222,50.

Ja, maar was dat haalbaar? Dan hadden ze geen stenen weg mogen gooien, alles maximaal wisselen en op het juiste punt elkaar treffen. En al met al een veel grotere inspanning moeten leveren dan bij dat quizje.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #13 Gepost op: 12-09-2020, 22:04:34 »
Wat een fantastisch goede aflevering  ::bravo:: ::bravo:: Een van de beste in jaren wat mij betreft!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #14 Gepost op: 12-09-2020, 22:08:05 »
Ja, maar was dat haalbaar? Dan hadden ze geen stenen weg mogen gooien, alles maximaal wisselen en op het juiste punt elkaar treffen. En al met al een veel grotere inspanning moeten leveren dan bij dat quizje.

Nee ik denk dat het bij lange na niet haalbaar was. Daar zijn we het over eens :) Ik dacht dat je het over het maximaal te halen bedrag had.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #15 Gepost op: 12-09-2020, 22:13:05 »
Geweldige aflevering vond ik dit! Hoewel de derde opdracht niet zo interessant was als ik dacht in de trailer/vooruitblik, was dit dan wel weer erg grappig.

Ron valt mij nog steeds op als potentiële Mol, maar het ligt er wel héél dik bovenop. Iedereen snapte toch dat die touwtjes doorgeknipt moesten worden?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #16 Gepost op: 12-09-2020, 22:15:56 »
Leuke aflevering en ik vind de groep leuker dan ik had verwacht. Vooral Horace is een feest om er bij te hebben.

En verder, voordeel van een vroeg vertrek van je mol is dat je weer met een schone lei kan beginnen... Dus...  ;)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #17 Gepost op: 12-09-2020, 22:20:20 »
Ik vind die twist op het einde vreemd, wat als Nadja daar ging zitten. Dan had iedereen groen gehad en weet iedereen dat Nadja niet de mol is. ???

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #18 Gepost op: 12-09-2020, 22:21:00 »
Dan was Iemand anders weggegaan denk ik.
chipsverslaafde <3

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #19 Gepost op: 12-09-2020, 22:21:43 »
Of dan gaat iedereen een stap doordenken en is Nadja júíst de Mol. :P

Ik denk overigens dat dit nog niet alles was met die stoel. Volgende keer staat ie er vast weer, maar dan krijgt degene die erop gaat zitten geen vrijstelling, maar volgt er een andere twist waarbij die positie misschien wel nadelig is.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 22:31:19 door Heinz »