Auteur Topic: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)  (gelezen 23856 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #40 Gepost op: 12-09-2020, 23:40:52 »
Iedereen maakt tegenwoordig altijd maar bondjes overal, dus ik vind het wel interessant welke daarvan uitgelicht worden in de afleveringen. Ron+Tygo en Patrick+Ellie in dit geval. Gaan die van bondjes of de mensen erin van specifiek belang zijn dit seizoen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #41 Gepost op: 12-09-2020, 23:42:41 »
Maar er hadden al wel meer dan 20 jokers in het spel kunnen komen zonder kosten. Is nogal een verschil met een seizoen waar er eens 3 langskomen voor €2500 per stuk ofzo.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #42 Gepost op: 13-09-2020, 00:00:33 »
Maar er hadden al wel meer dan 20 jokers in het spel kunnen komen zonder kosten. Is nogal een verschil met een seizoen waar er eens 3 langskomen voor €2500 per stuk ofzo.

Zowel in kasteel Poppi als de laseropdracht steeds max. 1 per persoon, die strepen elkaar in principe weg dus beïnvloeden het spel gigantisch. Bovendien was het in de laseropdracht ook niet zo dat er geweld geofferd moest worden voor de jokers. Dus tot nu toe blijft het voor mij best reasonable.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #43 Gepost op: 13-09-2020, 00:03:53 »
Klopt, ik vind het ook nog niet overdreven, maar toch wel duidelijk bovengemiddeld. 
Maar op deze manier kan ik het wel waarderen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #44 Gepost op: 13-09-2020, 00:43:34 »
Ik denk dat we het belang van de stoel niet moeten overschatten. De regie zal vast wel iets bedacht hebben voor het geval de aanstaande afvaller op de stoel zou zitten.

Als Ellie toevallig diegene zou zijn geweest die het rode scherm zou hebben, dan hadden ze iets anders gekoppeld aan de stoel. "Jij mag iemand anders (of 2 iemanden anders) aanwijzen die (samen met jou) zijn scherm niet hoeft te zien" of "kies iemand die vanaf nu de penningmeester is" of "kies een enveloppe; 1 levert €1000 op en de andere zorgt voor 2 rode schermen" of wat ze maar kunnen bedenken. Ik vind de uitleg nog steeds achter blijven bij De Mol België en veel te veel ruimte voor willekeur.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #45 Gepost op: 13-09-2020, 00:49:06 »
Citaat van Heinz

Wat ik wel uit verhouding vind is het geld dat met de opdrachten verdiend kon worden. Zelfs als ze op een beter punt elkaar waren tegengekomen met nog wat meer stenen was het lang niet de 1500 euro geworden die bij het quizje uitgedeeld werd. En dat mingeld bij het lasergamen ben ik ook geen fan van. Ik vind het wel zo prettig om af en toe de kandidaten een mooi bedrag te zien winnen als ze daar hard voor gewerkt hebben. En dan zou je het de Mol ook niet te makkelijk maken.
[/quote]

Ga ik in mee, zeker bij het lasergamen past mingeld niet. Waarschijnlijk weet de MOL waar het mingeld ligt, dus geen kunst om het in de kist te stoppen. De MOL moet niet teveel voordeel van de crew krijgen, maar op eigen houtje geld uit de pot spelen.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 01:00:53 door Gadoesja »

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #46 Gepost op: 13-09-2020, 00:57:43 »
Er moet iets meer schuilen achter die stoel. Het was te random.

Metaforisch gezien zou je als Mol daar willen gaan zitten. Rechtegenover de groep, naast Rick.

Ik heb nog even gekeken of ik Ellie zie afwachten bij het stoelen kiezen. Wanneer de groep komt aanlopen loopt ze al redelijk achteraan, maar lijkt zich wel een beetje in te houden en laat Jeroen en Tygo voorgaan.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #47 Gepost op: 13-09-2020, 01:51:03 »
ik ben wel een beetje verbaasd dat heel veel mensen hier aflevering 2 zo leuk vonden. Ik vond het een beetje saai, vooral de laatste opdracht was heel oppervlakkig, en de eerste hadden we al eens gezien. De laseropdracht was dan wel weer heel interessant!

De stoel was wel een leuke verwijzing naar vroeger, waar een aantal seizoenen lang degene met een vrijstelling (vgm in de seizoenen 11 & 12) naast PJ / Art kwam te zitten. Een soort van flashback dingetje. Dit lichtten ze alleen niet toe in de aflevering, waardoor het nogal flauwtjes over kwam voor de gemiddelde kijker (denk ik). Jammer van de afvaller, maar ik had het gevoel dat ze zich had voorgenomen dit seizoen heel anders (lees: braafjes) te spelen., totaal anders in het eerste seizoen. De vonken spatten er niet echt vanaf en ik vind het ook wel okay dat ze naar huis is.

Ik voel hem nog niet zo dit seizoen, maar mijn smaak is ook wat anders dan de meeste molloten hier volgens mij. Ik las destijds dat velen nogal kritisch waren over seizoen 20, maar ik vond dat seizoen juist helemaal geweldig.

Mijn mollen zijn Nikkie (ik hoop het zo!) en Ellie, gevolgd door Tygo.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #48 Gepost op: 13-09-2020, 02:17:31 »
Ik denk ook dat die stoel terug gaat komen, en dat dat ook best de seizoenstwist waar Rick over sprak kan zijn.

Dan zijn er meerdere mogelijkheden, maar het zou best kunnen dat die steeds voor een vrijsteling blijft staan. De groep komt daar gaandeweg achter (na een tweede en derde stoel zal dit duidelijk worden) en dat levert dus een nieuw spelelement op waarbij de groep elke keer moet beslissen wie de stoel krijgt (dat klinkt niet fijn :p). Zet je als kandidaat bij een eventuele stemming jouw Mol daar? Of laat je je daarmee te veel in de kaarten kijken? Ik zou het wel een interessante (maar hopelijk ook eenmalige) twist vinden. En het is er zeker een die een flinke discussie onder molloten zal doen laten losbarsten...

We gaan het zien ...


Wat Mol betreft zweef ik nu in de Ellie of Ron-hoek. Misschien Peggy.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 02:22:17 door tumtum »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #49 Gepost op: 13-09-2020, 02:57:10 »
Vind het vooral een leuke groep en heel merkbaar dat mensen er voor de tweede keer aan mee doen. Het lijkt wel of je er de tweede keer nog 'gekker'van gaat denken dan de eerste keer.  ::tandpastasmiley::

Die stoel denk ik niet dat die steeds een soort van vrijstelling gaat opleveren. Er zijn minder afleveringen tenslotte. Of zou de twist worden dat door die stoel er in een aflevering een driedubbele executie van komt ofzo?

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #50 Gepost op: 13-09-2020, 04:34:39 »
Wat mij opviel. In het begin van afl. 2 zien we een korte terugblik van ‘vorige week’. Er zit een shot van Ron in (op 0.20) waarin hij zegt “ik ben terug”, dat niet in afl. 1 te zien is geweest. De uitspraak is wel te horen in afl. 1, maar je ziet dan slechts de fiat langsrijden (op 2.08) op het weggetje. Is het al eens eerder voorgekomen dat er een shot te zien is in een terugblik ‘vorige week’ dat niet voorkwam in die bewuste afl.?
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline nielsteg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #51 Gepost op: 13-09-2020, 08:47:51 »
Opvallend in deze aflevering vind ik het gesprek tussen Tygo en Ron. Ze willen een bondje sluiten. Aan het eind blijkt ineens Horace ook in de zaal te zitten.
Voor mijn gevoel komt alles een beetje nep over hier.
Beide (Tygo, Ron) zitten tijdens hun gesprek schuchter om zich heen te kijken. Het moet wel zo wezen dat ze Horace gewoon hebben zien zitten.
Je hoort hem zelfs eten op de achtergrond.
Beetje raar!
Sorry. Ik rij net e.e..n tu..n.ne...l i . . .

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #52 Gepost op: 13-09-2020, 09:51:03 »
Hoewel ik heel blij ben dat Ellie er nog in zit, vind ik die vrijstelling met de stoel wel een beetje flauw.

Niet echt gelaagd dit. Het enige dat ik kan bedenken is dat als Nadja op die stoel had gezeten, ze nu voor de hele groep door de mand zou zijn gevallen als kandidaat. Of dat als Ellie de test het slechtste had gemaakt, dit nu voor iedereen duidelijk zou zijn geweest, dat ze de mol niet is. Dan ben je gewoon even geliquideerd door de Makers, gewoon om niets. Omdat het de enige stoel was die nog vrij was.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #53 Gepost op: 13-09-2020, 10:00:04 »
De stoel... denk dat dit het gewoon was. Hier willen we altijd dat er meer achter zit, maar mijn man (de gemiddelde kijker valt hij onder  ;D) vond het helemaal fantastisch. Ik vind het wel grappig en dacht eerst ook zit vast meer achter totdat ik zijn reactie erop zag.
Wel goed om terug te kijken of Ellie aan het vertragen is!

Wat betreft jokers enz. Denk dat bewust voor is gekozen om meer naar voren te laten komen als cadeau voor 20jarig feest, net als dat psychologische opdracht en lasergame vroeg in spel zit. Alle typische widm facetten komen dit seizoen, gok ik, aan bod, dus ook zo’n stoel idee.

 ben ook geen fan van het mingeld, leuker is om geld weg te halen/laten verdwijnen.

Dat gesprek tussen tygo en ron met Horace erachter vond ik dan wel weer ontzettend grappig ::rofl::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #54 Gepost op: 13-09-2020, 10:02:03 »


En verder, voordeel van een vroeg vertrek van je mol is dat je weer met een schone lei kan beginnen... Dus...  ;)
dit dus.

Leuke groep en leuke aflevering weer. Wie geniet nu niet van laserschieten :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig
« Reactie #55 Gepost op: 13-09-2020, 10:18:04 »
Ik wil alleen maar zeggen dat het heel fijn was weer eens een ouderwets overzichtskaartje te hebben bij de laseropdracht  ::bravo:: had van mij bij de eerste opdracht ook gemogen (met geldpunten) ::bravo::.

Ik vond het kaartje ook fijn, maar ik zag eerlijk gezegd niet waar welke kandidaat was op het parcours toen ze afgeschoten werden. Zag wel oranje stipjes van de schutters die ze uit moesten schakelen maar niet van de kandidaten zelf ???

De stapel stenen opdracht als ode aan 2010 met zandzakken is een opdracht om uit te pluizen. Zoveel molmomenten. Alleen de derde opdracht vond ik het apart dat er geen twist in zat. Patrick mocht kiezen zonder dat Ellie en Jeroen inspraak hadden. De stoel naast Rik is wel een mooi element.

Ik vraag me wel af of alle opvolgende executies dan een verrassing kennen. Kandidaten denken nu: mooi die vrijstellingstoel is voor mij. En dan krijg je voor de gulzigheid 3 foute antwoorden op je test. Of direct rood. Of idd je eigen scherm kunnen afkopen of noem het maar. Of degene die rood krijgt in de groep er tegenover mag door de persoon naast Rik veilig gesteld te worden en dan moet diegene zich opofferen oid.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #56 Gepost op: 13-09-2020, 10:58:11 »
Ik dacht eerst nog dat Ellie alleen haar scherm niet hoefde te zien, maar ik denk nu toch dat ze gewoon een vrijstelling heeft. Als Ellie de test dus het slechtst heeft gemaakt kreeg de kandidaat die net iets slechter dan Ellie was een rood scherm.

En wat me nou zo leuk lijkt is dat volgende aflevering de stoel weer terugkomt. Iedereen rent naar de stoel om een vrijstelling te krijgen, maar uiteindelijk blijkt het iets negatiefs te zijn.
Dan zou ik de twist geslaagd vinden. ::ok::

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #57 Gepost op: 13-09-2020, 11:13:15 »
Ik sluit me aan bij iedereen die denk dat de stoel een herhaalde twist gaat worden. Dat moet toch haast wel? Wel een beetje cru tov de kandidaten die al zenuwachtig zijn voor de executie, maarja, het gaat vast goede tv opleveren, elke keer die extra spanning van wat gaat het nu worden...

Als de stoel niet terug komt dan is het enige alternatief dat ik kan bedenken dat de penningmeester elke aflevering een uitzonderingspositie krijgt. Zou ik minder interessant vinden, maar kan wel weer lekkere discussies opleveren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #58 Gepost op: 13-09-2020, 11:20:05 »
Het zou me niks verbazen als die stoel nog eens terugkomt. Dan krijg je wel leuke discussies in de groep.

Ik vond het wel een grappige willekeurige twist zo.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het bij die ene stoel blijft.

Ik sluit niet uit dat bij de volgende executie de 8 kandidaten aarzelen om op een van de gewone stoelen te gaan zitten.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #59 Gepost op: 13-09-2020, 12:33:08 »
Hoewel ik heel blij ben dat Ellie er nog in zit, vind ik die vrijstelling met de stoel wel een beetje flauw.

Niet echt gelaagd dit. Het enige dat ik kan bedenken is dat als Nadja op die stoel had gezeten, ze nu voor de hele groep door de mand zou zijn gevallen als kandidaat. Of dat als Ellie de test het slechtste had gemaakt, dit nu voor iedereen duidelijk zou zijn geweest, dat ze de mol niet is. Dan ben je gewoon even geliquideerd door de Makers, gewoon om niets. Omdat het de enige stoel was die nog vrij was.

Degene die op de stoel ging zitten had gewoon een vrijstelling. Als Nadja daar had gezeten, dan had iemand anders een rood scherm gehad en had niemand geweten dat Nadja eigenlijk de afvaller was. Wellicht had Ellie wel die afvaller geweest. Niemand had dus "geliquideerd" geworden door de makers in geen enkel scenario.



Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.