Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk  (gelezen 19660 keer)

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #20 Gepost op: 12-09-2020, 22:27:46 »
Hmm. Ik zag Ellie toch maar 1 steen pakken. Ik geloof niet dat ze 2 stenen niet in 1 keer had kunnen doen.

Offline Linced82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #21 Gepost op: 12-09-2020, 22:30:29 »
Nikkie zegt: dit worden de zwaarste 2 kilometer van m’n leven...

Rik heeft het alleen nooit over 2 km gehad, hij zei: jullie beginnen een paar kilometer uit elkaar en lopen naar elkaar toe..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #22 Gepost op: 12-09-2020, 22:31:59 »
Hmm. Ik zag Ellie toch maar 1 steen pakken. Ik geloof niet dat ze 2 stenen niet in 1 keer had kunnen doen.
Misschien heeft zij ook 1 in plaats van 2 gepakt, maar ze zat niet in de €35 groep waar zeker iets mis gegaan is.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #23 Gepost op: 12-09-2020, 22:37:17 »
Nikkie zegt: dit worden de zwaarste 2 kilometer van m’n leven...

Rik heeft het alleen nooit over 2 km gehad, hij zei: jullie beginnen een paar kilometer uit elkaar en lopen naar elkaar toe..

scherp! ::ok::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #24 Gepost op: 12-09-2020, 22:37:34 »
Vond de verdachtste actie het missen van de gouden stenen, en die staat voor mij op conto van Peggy. Ze had Nikkie goed afgeleid èn succesvol misleid (aan de biecht te merken). Nadja liep achteruit dus kon sws niks zien. De twee heren liepen erachteraan. Die zijn wmb minder verdacht omdat achteraan lopen je focus automatisch op je voorgangers legt. Bijv, als je een paaltjesroute door t bos loopt en je loopt niet voorop, dan loop je gewoon dom achter de rest aan, ook als ze verkeerd lopen. (Ja dit zeg ik uit ervaring;) ). Dus peggy meest verdacht in deze actie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #25 Gepost op: 12-09-2020, 22:38:29 »
Nikkie zegt: dit worden de zwaarste 2 kilometer van m’n leven...

Rik heeft het alleen nooit over 2 km gehad, hij zei: jullie beginnen een paar kilometer uit elkaar en lopen naar elkaar toe..

Inderdaad scherp, zou op voorkennis van de Mol kunnen wijzen. Maar de opdracht wordt ook altijd nog een keer door de regisseur aan de kandidaten uitgelegd waarbij vragen gesteld kunnen worden. Misschien is die 2 km daarbij ter sprake gekomen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #26 Gepost op: 12-09-2020, 22:41:22 »
Ik denk dat wat Heinz zegt klopt: volgens mij was er ook iemand anders die het over de twee kilometer had, maar dat moet ik terugzoeken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #27 Gepost op: 12-09-2020, 22:47:07 »
Tygo zei in een biecht dat ze minstens 1 km moesten lopen, waarschijnlijk doelend op dat het andere team dat ook zou moeten doen.

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #28 Gepost op: 12-09-2020, 22:48:15 »
Misschien heeft zij ook 1 in plaats van 2 gepakt, maar ze zat niet in de €35 groep waar zeker iets mis gegaan is.
Absoluut. Maar andere kandidaten (Nadja) hebben al aangetoond dat ze best ver gaan om verdacht te worden. Niet dat ik in de tunnel zit maar het is geen Ellie-acie als kandidaat. Ze zou eventueel nog die steen hebben kunnen lozen.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #29 Gepost op: 12-09-2020, 22:49:35 »
Ik vind de groep die voorbij de 25 euro stenen loopt het meest verdacht...

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #30 Gepost op: 12-09-2020, 22:51:07 »
Vond de verdachtste actie het missen van de gouden stenen, en die staat voor mij op conto van Peggy. Ze had Nikkie goed afgeleid èn succesvol misleid (aan de biecht te merken). Nadja liep achteruit dus kon sws niks zien. De twee heren liepen erachteraan. Die zijn wmb minder verdacht omdat achteraan lopen je focus automatisch op je voorgangers legt. Bijv, als je een paaltjesroute door t bos loopt en je loopt niet voorop, dan loop je gewoon dom achter de rest aan, ook als ze verkeerd lopen. (Ja dit zeg ik uit ervaring;) ). Dus peggy meest verdacht in deze actie.

Eens! Peggy was heerlijk “fanatiek” met sjouwen en de power-vrouw zijn, maar het leverde weinig op. Typisch mollengedrag. Toch wil ik Nikki hier niet afschrijven, want het was vlak voor het gemiste paaltje dat ze stopte en Peggy terug kwam hollen om haar te helpen. Dit zou ook zo maar een tactiek geweest kunnen zijn om Peggy af te leiden.
Verder vond ik Ellie inderdaad wel erg graag willen doorlopen bij de 1,75x.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #31 Gepost op: 12-09-2020, 22:55:54 »
Als we de beelden mogen geloven dan hadden ze nog geen 4 minuten over aan het eind van de opdracht. Als ze bij een van de eerdere geldpunten waren gestopt is het zeer goed mogelijk dat er niets was verdiend.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #32 Gepost op: 12-09-2020, 23:43:02 »
Eens over Peggy en de stenen missen, maar ook zij had haast om door te lopen. Weten dat verder x0.5 is? En hen maar aanmoedigen en fanatiek zijn .

Jeroen was ook moeilijk aan het doen. In duo tygo en Jeroen zegt er één “zullen we stenen eruit doen” de ander gaat akkoord, deze ander is hierin wel verdacht vind ik. Plus, gaf ook gelegenheid om geldsteen eruit te halen.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #33 Gepost op: 12-09-2020, 23:59:27 »
Nadja en Peggie lopen eerste wisselpunt voorbij
Patrick wil door, Ellie wil toch iets meenemen, Horace maakt  het concreet en wil de pas er in houden. Ron is blij dat hij leeft in aflevering 2.
Nikki , Nadja, Peggie willen door, Jeroen wil ruilen.
Ellie heeft de focus op "hierna'
Team Peggie: peggie zelf verdacht over het achteruitlopen beginnen als ze langs goud lopen, Nikki natuurlijk ook. Maar Tygo en Jeroen zien het net zo goed niet.
Ellie Lust die zo voorbij 1,75 loopt ::oink::
Patrick wil door en Horace stemt in

Ik heb het idee dat de mol in het groepje zit dat als eerst de 1,75 x tegen komen.
Het gekut in de andere groep is ook allemaal veel te opvallend in beeld.
Ellie of Horace dus of toch Patrick.  Het programma gaat niet in handen liggen van Ron Boshard en bij Patrick Martens twijfel ik hier ook aan,


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #34 Gepost op: 13-09-2020, 00:28:33 »
Het duizelt me een beetje van alle (mollen)streken. Ga eerst eens even op mijn gemak terugkijken.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #35 Gepost op: 13-09-2020, 01:20:05 »
Nikkie liep achter aan met een mand Kan je makkelijk mollen, Trouwens die stenen kunnen ze toch allemaal weg doen voor geld? Waarom houden ze zoveel daarvan er in ??? tygo vind ik daarin heel verdacht dat hij elke keer weer steentjes weggooit op een niet geld punt.
chipsverslaafde <3

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #36 Gepost op: 13-09-2020, 01:26:08 »
De kandidaten zijn er vanuit gegaan dat er wel meer punten zullen zijn. De zonde van de groep is erg duidelijk hebzucht de afgelopen twee afleveringen.

Daarbij hebben Jeroen en Tygo voor de 0.5x stenen weggegooid niet eerder voor zover we konden zien. Of heb ik iets gemist?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline nielsteg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #37 Gepost op: 13-09-2020, 08:24:30 »
Jeetje. Bijna iedereen heeft wel iets verdachts. De mannen in de kleine groep kunnen het niet aan.
Anderen doen het weer overdreven goed.
Wisselpunten worden gemist.
Alles is hierboven al langs gekomen.

In dit seizoen is iedereen openlijk en vol aan het mollen.
Ik heb het gevoel dat de regisseurs de mol misschien net wat op de achtergrond laten.
Nadja was met wat dingetjes opvallend in deze opdracht, achteruit lopen, wat erg goed in beeld werd gebracht.
De minder opvallende die gewoon normaal werkte was bijvoorbeeld Ron. Dat gezwiep aan het begin is voor mij meer een onhandigheid. Ron staat niet op mijn verdachte lijst. Hij doet gewoon zoals hij is.
Sorry. Ik rij net e.e..n tu..n.ne...l i . . .

Offline snolmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #38 Gepost op: 13-09-2020, 10:03:46 »
Wat mij op viel was Jeroen, die ontzettend moeilijk deed en maar klaagde. Tygo meenemen in het idee om stenen te lozen. Maar vooral na de opdracht meteen achter Tygo aan gaan rennen voor de troeven. Perfecte afleidingsmanoeuvre om de mislukte opdracht niet te bespreken en niet in de spotlight te komen. Ik hou Jeroen scherp in de gaten.

Verder ook Peggy weer heel verdacht met haar fanatisme dat dan toch tot niks leidt. En Ellie die mooi op haar groep in praat “na goud komt platina en diamand”. En Nikkie met haar geklungel blijft ook een bijzondere speelster.

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
« Reactie #39 Gepost op: 13-09-2020, 10:14:06 »
Als je in een mand een joker vindt, waarom ga je dan niet onopvallend in de andere mand op zoek naar meer jokers?  ???