Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend  (gelezen 15357 keer)

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #20 Gepost op: 12-09-2020, 23:12:20 »
Wat ik opvallend vond, was dat in het begin de kniptang al bij de kist lag en er gezegd werd “die is om de boobytraps onschadelijk te maken”. Vervolgens wil Ron dat Nikki de draad doorknipt en die is bang dat ze dan af zou zijn. Dus worden de boobytraps ontweken ipv ze door te knippen. Vooral Nikki hier verdacht, maar Ron gaat ook niet helemaal vrij uit (waarom knipt hij de draden niet zelf door dan?)

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #21 Gepost op: 12-09-2020, 23:24:02 »
"Ellie ik hoor je luid en duidelijk over, maar ik ben even in een vuurgevecht". ::love::
Ik vind heel veel doen en dat mingeld binnen halen verdachter.
Peggy verliest focus bij het binnenhalen van de joker, maar heeft dan nog geen geld gezien.
Het eerste biljet wat Horece in de kist doet zie je van een afstand. Het zou zomaar het mingeld kunnen zijn.
Tweede bedrag lijkt dat niet.
Bedrag wat Nadja pakt zou weer wel iets roods kunnen zijn, maar of dat de kist heeft gehaald is niet zichtbaar en zij is de mol niet  ::tandpastasmiley:
Ellie die snel af is ..niet verwacht...niet zichtbaar bij de kist geweest of iets gepakt
Jeroen heeft alleen de kist het laatste duwtje gegeven.

Ik denk dat Horace alleen geld in de kist gestopt heeft, 1 keer min, 1 keer plus.
Vind hem in deze opdracht het verdachts.




Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #22 Gepost op: 12-09-2020, 23:38:17 »
Ik miste stiekem wel wat hooibalen hier.  :P

Maar wel goed dat de kandidaten gewoon mee konden kijken, dat maakt zo'n opdracht meteen anders. En lastiger voor de mol.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #23 Gepost op: 12-09-2020, 23:38:42 »
Bij deze opdracht lijkt het mingeld in eerste instantie het punt waar het mis gaat. Echter is het overgrote deel van het geld dat bij deze opdracht niet wordt verdient het gevolg van het feit dat dit geld niet in de kist terecht komt. Daarbij vind ik vooral de binnenbocht die Peggy en Patrick nemen opvallend, maar ik weet niet of er in die buitenbocht en in de binnenbocht van Tycho en Horace later nog is gezocht naar geld.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #24 Gepost op: 13-09-2020, 00:57:05 »
Wat ik raar vond is dat Nikkie de kist hoog op een plank zet. Waarom? Normaal gesproken schuif je de kist voor je uit op de grond. Geld en jokers liggen ook laag.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #25 Gepost op: 13-09-2020, 01:03:06 »
Wat ik raar vond is dat Nikkie de kist hoog op een plank zet. Waarom? Normaal gesproken schuif je de kist voor je uit op de grond. Geld en jokers liggen ook laag.

Wie omhoog moet (om de kist weer te pakken) heeft meer kans om afgeschoten te worden? Zou molactie kunnen zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #26 Gepost op: 13-09-2020, 03:10:40 »
Vond Patrick en Horace het meest verdacht. Patrick die alles in zijn zakken steekt wetende dat als hij eruit geschoten wordt, dat weg is. Alleen trekt hij daar wel veel aandacht mee (en stopt hij later 1500 in de pot). Horace nog meer. De fanatieke kandidaat die ver komt, de doos vol stopt maar een hoop mingeld erin weet te stoppen? Maakt hem voor medekandidaten waarschijnlijk heel onverdacht.

Heb in een deuk gelegen om Ron die krakkemikkig tegen een draad aan gaat liggen.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #27 Gepost op: 13-09-2020, 08:27:02 »
Kan iemand mij zeggen hoe ik een screenshot maak? Die worden steeds zwart :-\\Leuke beveiliging ::pinokkio::
Maar waarom? Die engeltjes op de achtergrond vind ik te opvallend. Ik wilde achterhalen van wie die zijn of dat het mogelijk iets te maken heeft met MichelAngelo (jaaa veel engeltjes geschilderd). Ik denk dat MA een terugkerend item gaat worden in de afleveringen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #28 Gepost op: 13-09-2020, 09:40:17 »
Kan iemand mij zeggen hoe ik een screenshot maak? Die worden steeds zwart :-\\Leuke beveiliging ::pinokkio::

Een optie is de aflevering downloaden en met bijvoorbeeld VLC-player een snapshot maken.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #29 Gepost op: 13-09-2020, 09:43:16 »
Een optie is de aflevering downloaden en met bijvoorbeeld VLC-player een snapshot maken.
Of neem een foto van je beeldscherm.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline snolmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #30 Gepost op: 13-09-2020, 10:10:51 »
En dan hoop ik ergens stiekem dat Ron of Nikkie de mol is. Dat alle kandidaten ze samen uitlachen en niet serieus nemen, Miloushka momentje....

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #31 Gepost op: 13-09-2020, 10:46:22 »
Hoe zat het nou precies met die tang? Was er maar 1 bij de kist? Zoiets hoorde ik volgens mij.
Im dat geval is het natuurlijk enorm verdacht om vroeg te gaan en niets te knippen. Alle anderen moeten dan ook ingewikkeld blijven manoeuvreren langs de draden. De tang ligt pas verder op het parcour.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #32 Gepost op: 13-09-2020, 10:51:52 »
Kan iemand zien hoeveel en welke biljetten er in die kist zitten? Het zou natuurlijk een goeie zet van Horace zijn om zijn 250 euro uit aflevering 1 in de kist te stoppen.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #33 Gepost op: 13-09-2020, 10:52:08 »
Gave opdracht! ::bravo:: ::bravo:: En wat een heerlijk overzicht!!
Het mingeld vind ik zelf onnodig, maar verder heb ik ik niets te klagen. ;D

Er is mij alleen een ding onduidelijk, begonnen de kandidaten op de plek waar de vorige kandidaten af werden geschoten?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #34 Gepost op: 13-09-2020, 10:53:54 »
Wat ik opvallend vond, was dat in het begin de kniptang al bij de kist lag en er gezegd werd “die is om de boobytraps onschadelijk te maken”. Vervolgens wil Ron dat Nikki de draad doorknipt en die is bang dat ze dan af zou zijn. Dus worden de boobytraps ontweken ipv ze door te knippen. Vooral Nikki hier verdacht, maar Ron gaat ook niet helemaal vrij uit (waarom knipt hij de draden niet zelf door dan?)

Ik vind die tang in deze opdracht nog wel interessant inderdaad. Ron zegt ik heb hier een tang. Als je als eerste gaat, kun je als je de mol bent die tang ook meteen wegmoffelen, toch? Want hoewel kandidaten twijfelen, blijkt dat de tang er daadwerkelijk voor bedoeld is om de boobytraps te ontmantelen. Ik snap de twijfel wel, want het kan natuurlijk ook dat doorknippen voor een BOEM en einde spel voor jou zorgt.

Het is Tygo die hier meteen juist zegt: die is voor het ontmantelen (dus een onmolse actie). En Horace die daar in de controlekamer later ook op aanstuurt (onmols?). Diezelfde Horace knipt ook later draad/draden door (onmols?) met nog 3 spelers die na hem kunnen komen om het einde te halen.

Nikkie vindt aan het begin van het spel de tang niet, Ron wel. Die had alle mogelijkheid om de tang we te moffelen, niet te noemen? Wat weer een extra obstakel geeft aan de kandidaten het einde te halen.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 10:56:39 door MollenvangR-Art »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #35 Gepost op: 13-09-2020, 10:57:16 »
Volgens mij moest iedereen gewoon van voor af aan beginnen. Alleen denk ik wel dat de schutters zich redelijk hebben ingehouden op die stukken.
Sowieso denk ik dat het wel de bedoeling was dat de kist binnen zou komen en er vooral voor de schijn is geschoten bij Jeroen het laatste stuk.
Persoonlijke jokers in het spel, mingeld laten zien, maakt het toch leuker om naar te kijken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #36 Gepost op: 13-09-2020, 12:00:45 »
Kan iemand mij zeggen hoe ik een screenshot maak? Die worden steeds zwart :-\\Leuke beveiliging ::pinokkio::
Maar waarom? Die engeltjes op de achtergrond vind ik te opvallend. Ik wilde achterhalen van wie die zijn of dat het mogelijk iets te maken heeft met MichelAngelo (jaaa veel engeltjes geschilderd). Ik denk dat MA een terugkerend item gaat worden in de afleveringen.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #37 Gepost op: 13-09-2020, 12:43:00 »
-Dat de kist over de finish komt is voor de mol niet zo van belang, maar dat ie leeg blijft wel. De mol zal wel z'n best gedaan hebben de kist over de finish te brengen / ver te krijgen.
-Er is maar 250€ verdiend en maar 2 jokers (voor de mol ook niet heel erg van belang). De mol heeft dus veel geld in het parcours gelaten of wel gepakt maar niet in de kist gestopt.
-Als je als laatste gaat kijkt niemand over je schouders mee in de controlekamer.
-Het lijkt of Patrick helemaal niet op een beschutte plek zit als hij wordt afgeschoten, maar het is te opvallend wat hij doet mijns insziens.
-Ron is de clown aan het spelen en speelt z'n onhandigheid mooi uit, niet gek dat je dan niet ver komt :-)
-Waarom doet Tygo zo raar in de biecht met z'n twee v-vingers?
-Is al het roodgekleurde geld dat we zien mingeld? dan hebben er een aantal wel mingeld in hun handen gehad zien we.
-We zien niet dat Horace het hele stapeltje geld ook echt in de kist doet, maar t lijkt er op.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #38 Gepost op: 13-09-2020, 14:06:18 »
Wat ik raar vond is dat Nikkie de kist hoog op een plank zet. Waarom? Normaal gesproken schuif je de kist voor je uit op de grond. Geld en jokers liggen ook laag.

Over de grond schuiven ging niet want er was een draad gespannen voor de boobytrap. Ik denk dat Nikkie hem hoog op de plank zet om de kist vervolgens aan de andere kant weer te pakken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #39 Gepost op: 13-09-2020, 18:42:39 »
Voor zover ik het gezien heb kon de kist onder de draden door.