Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend  (gelezen 15368 keer)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #40 Gepost op: 13-09-2020, 19:36:24 »
Nikkie wordt geraakt als Ron precies achter haar zit en zijn gun ook aan haar kant heeft. Schiet Ron hier Nikkie af?

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #41 Gepost op: 13-09-2020, 21:41:43 »
Wie heeft dat minbedrag gepakt? Dat is volgens mij toch wel te achterhalen. Ik dacht zelfs tijdens de aflevering zelf al te zien dat iemand mingeld had gepakt, maar weet dat dus niet zeker...

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #42 Gepost op: 13-09-2020, 22:38:07 »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #43 Gepost op: 13-09-2020, 23:19:48 »
Natuurlijk de hele discussie wat is er nou precies gevonden en door wie:

Sanmol heeft hun detective skills weer even opgezet en hier kwam ik op uit..



In de totale pot zat 360 euro hiervan horen we 75 euro voor Nikkie, en zien we biljetten van 50 & 25 euro wanneer Rik de kist open doet. Horace zegt dat hij 50 euro heeft gevonden wat dus waar blijkt te zijn uit het feit dat Rik een 50 euro biljet liet zien. Als je het aantal biljetten telt dat er gevonden is kom je uit op 6 plus 1 van mingeld. We zien Horace er in totaal 5 in de kist doen en Nikkie maar 1, dus dat blijkt ook te kloppen. Wie pakte dan het mingeld? Nadja zien we mingeld pakken, maar we weten niet alsof dit in de kist is gekomen. Ik denk van wel als het aantal biljetten bekijkt + wat er is gevonden. Hier probeert de productie weer Horace verdacht te maken voor één of andere reden.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 23:21:23 door Sanmol »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #44 Gepost op: 13-09-2020, 23:42:42 »
Begin het wel vreemd te vinden dat wij geen goed zicht krijgen op de biljetten.
Zou zomaar een speciale bedoeling kunnen hebben.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #45 Gepost op: 14-09-2020, 00:26:00 »
Sanmol, held! ::super::

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #46 Gepost op: 14-09-2020, 10:51:48 »
De mol was in ieder geval niet alleen op pad. Het zou mij niet verbazen als de mol een kandidaat (met geld op zak) heeft afgeschoten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #47 Gepost op: 14-09-2020, 12:30:39 »
Wat mij opviel is het gedrag van Patrick en Horace wat de jokers betreft.
Patrick zegt dat hij geld en jokers in zijn zakken heeft gestopt omdat hij niet bij de kist kon. Dat zou verloren zijn als hij wordt afgeschoten. Dan zien we dat Patrick wordt afgeschoten. Dan zien en horen we Tygo zeggen: die had alles nog op zak en dat is weg. Op dat moment krijgen we een close-up van de joker van Horace die op de kist ligt. Tygo en Horace zijn hierna aan de beurt en Tygo stopt kennelijk de joker van Horace in de kist.

Bij de afrekening zegt Rik dat de "troeven" niet allemaal in de kist zijn gekomen. Op dat moment draait Horace om naar Patrick en maakt Patrick een gebaar naar Horace. Toevallig hebben zowel de joker van Horace als Patrick het gered (naast die van Ellie en Nadja). Hebben Horace en Patrick hier wat afgesproken?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #48 Gepost op: 14-09-2020, 12:37:43 »
Ik weet niet of er mensen met goede ogen en een HD-versie het ook nog even willen bekijken, maar ik heb mijn twijfels over je detective-werk, Sanmol! :) Sorry! ;)
In de totale pot zat 360 euro hiervan horen we 75 euro voor Nikkie, en zien we biljetten van 50 & 25 euro wanneer Rik de kist open doet. Horace zegt dat hij 50 euro heeft gevonden wat dus waar blijkt te zijn uit het feit dat Rik een 50 euro biljet liet zien.
Ik heb eerder het idee dat Nikkie 2 biljetten in de kist doet, ze zegt '50 euro', en dan 'oh nee, 75 euro'. Dat zouden heel goed de 50 euro en 25 euro kunnen zijn die te zien zijn als Rik de kist opent. Dat Horace ook 50 euro in de kist doet is daarmee niet bevestigd. Misschien niet heel belangrijk, maar ja, had net een discussie in het FTM topic dus ik wilde het toch even zeker weten. En dat weet ik dus niet.
Als je het aantal biljetten telt dat er gevonden is kom je uit op 6 plus 1 van mingeld. We zien Horace er in totaal 5 in de kist doen en Nikkie maar 1, dus dat blijkt ook te kloppen.
Dat klinkt erg resoluut. Maar toch een vraagje: hoe heb je het aantal biljetten kunnen tellen dat Rik uit de kist haalt? Ik kan het niet zien. Dat Horace er 5 in doet en Nikkie 1 kan ik ook niet goed vaststellen. Ik vermoed dus Nikkie 2. En Horace mogelijk 4, meer zie ik er niet...
Wie pakte dan het mingeld? Nadja zien we mingeld pakken, maar we weten niet alsof dit in de kist is gekomen. Ik denk van wel als het aantal biljetten bekijkt + wat er is gevonden. Hier probeert de productie weer Horace verdacht te maken voor één of andere reden.
Dat we Nadja mingeld zien pakken, zie ik ook al niet. Wel een biljet met iets roods. Maar het mingeld kan toch ook door Horace gepakt zijn?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #49 Gepost op: 14-09-2020, 12:45:31 »
Hier een screenshot van het mingeld dat Nadja pakt. Dit rode kruisje is ook duidelijk te zien bij het mingeld dat Rik aan het eind laat zien. We zien niet dat ze dit ook echt in de kist stopt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #50 Gepost op: 14-09-2020, 12:47:31 »
Duidelijk! Thanks! ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #51 Gepost op: 14-09-2020, 12:51:04 »
Maar toch een vraagje: hoe heb je het aantal biljetten kunnen tellen dat Rik uit de kist haalt? Ik kan het niet zien.

HD beelden en op pauze zetten  ::vergroot::. Trouwens leuk dat je twijfeld over mijn speurwerk. Misschien moet je zelf eerst wat gaan speuren voordat je jouw mond open trekt over mij #sorrynotsorry.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #52 Gepost op: 14-09-2020, 13:10:32 »
Ik denk dat je Newbie2's bericht verkeerd opvat, Sanmol. We speuren hier met z'n allen en elkaar aanvullen en verbeteren hoort daarbij. Dat is iets anders dan aanvallen wat jij nu doet. Dat is nergens voor nodig.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #53 Gepost op: 14-09-2020, 13:24:04 »
Ik denk dat je Newbie2's bericht verkeerd opvat, Sanmol. We speuren hier met z'n allen en elkaar aanvullen en verbeteren hoort daarbij. Dat is iets anders dan aanvallen wat jij nu doet. Dat is nergens voor nodig.

Excuse me, maar het is toch echt Newbie2 die dit zegt:
Citaat
Ik weet niet of er mensen met goede ogen en een HD-versie het ook nog even willen bekijken
Wat suggereert naar dat mijn ogen niet goed genoeg zijn om het verschil tussen 1 en 6 biljetten te zien. Nu draag ik een bril, maar mijn ogen zijn nog in een hele goede staat. Tevens bekijk ik ook de beelden in HD. Als je mijn foto bekijkt kun je zien dat ik de biljetten heb gelabeld van 1 tot 6 op het moment dat Rik ze op de kist legt. Ik vind het best als je dan gaat discussiëren hoeveel biljetten jij ziet liggen, maar ga mijn niet aanvallen en dan zeggen #sorry  ;). Dan kun je de bal ook terug verwachten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #54 Gepost op: 14-09-2020, 13:28:57 »
Ja, die goede ogen en HD-versie die heb ik dus zelf niet... Dus vandaar mijn twijfels, het is absoluut geen veroordeling! Integendeel. Ik zag jouw post als een goede aanzet die logischerwijs wat vragen oproept.
Als je het aantal biljetten telt dat er gevonden is kom je uit op 6 plus 1 van mingeld. We zien Horace er in totaal 5 in de kist doen en Nikkie maar 1, dus dat blijkt ook te kloppen.
Deze snapte ik niet helemaal, vandaar de vraag. Wat ik me afvroeg: tel je hier twee keer hetzelfde, of heb je Rik echt die 6+1 biljetten eruit zien halen? Blijkbaar dat laatste dus. En als je bij Nikkie een biljet van 75 euro hebt gezien, dan zal het ook wel zo zijn. Raar bedrag, en ik vind het gek dat ze eerst zegt 50 euro, en dan oh nee, 75 euro.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #55 Gepost op: 14-09-2020, 13:32:16 »
Ja, die goede ogen en HD-versie die heb ik dus zelf niet...

Well - dan was het echt een misverstand, want ik dacht dat je naar mij refereerde. Zand erover en drie kusjes op de wang  ::bravo::.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #56 Gepost op: 14-09-2020, 13:36:21 »
Ah haha, ik dacht al dat er een misverstand moest zijn! Maar het was inderdaad geen gelukkige woordkeus van me, zie ik nu! ::dom:: ::hug::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #57 Gepost op: 14-09-2020, 14:27:27 »
Kijk nog even terug naar het gezicht van Nadja op het moment dat Rik zegt dat er ook mingeld is gepakt. Dit gezicht verraadt voor mij dat zij niet alleen het mingeld heeft gevonden (waarvan we beeld hebben), maar ook dat zij het in de kist heeft gestopt. Vreemd voor een kandidaat zou je denken. Maar het kan ook tactiek zijn geweest. Misschien hoopte ze hiermee andere kandidaten op een dwaalspoor te zetten. Zowel Nikkie, Patrick en Peggy noemden haar.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #58 Gepost op: 14-09-2020, 14:53:47 »
Het viel mij op dat 1 van de kandidaten een briefje met 3 verticaal-geplaatste (x) had gepakt (dacht dat dit patrick was, maar weet het niet meer zeker) ik bedacht me dat dit misschien zou kunnen betekenen dat de mol uit Amsterdam komt.
als dat klopt houden we Ellie, Tygo en Ron over als mogelijke opties...
Dit is natuurlijk een beetje ver gezocht, maar ja waarom zou je anders drie verticale kruisjes op een biljet zetten?
Wat denken jullie? (geen idee of deze reactie hier goed staat, al heb ik dit briefje voorbij zien komen tijdens de lazer opdracht)
"niets is wat het lijkt"

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #59 Gepost op: 14-09-2020, 15:00:01 »
"Ik denk dat Horace alleen geld in de kist gestopt heeft, 1 keer min, 1 keer plus.
Vind hem in deze opdracht het verdachts.

Dus Horace voldoet aan de naam: hij sleept de kist het verst mee: "meeslepen"