Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend  (gelezen 15385 keer)

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #60 Gepost op: 14-09-2020, 15:01:07 »
Kijk nog even terug naar het gezicht van Nadja op het moment dat Rik zegt dat er ook mingeld is gepakt. Dit gezicht verraadt voor mij dat zij niet alleen het mingeld heeft gevonden (waarvan we beeld hebben), maar ook dat zij het in de kist heeft gestopt. Vreemd voor een kandidaat zou je denken. Maar het kan ook tactiek zijn geweest. Misschien hoopte ze hiermee andere kandidaten op een dwaalspoor te zetten. Zowel Nikkie, Patrick en Peggy noemden haar.

Dit was precies de reden waarom ik ineens Nadja ging verdenken. Ze kon haar lachen bijna niet inhouden toen Rik het mingeld noemde. Maar ja, we weten hoe het afliep met Nadja  :-[

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #61 Gepost op: 14-09-2020, 20:34:41 »

Iemand gezien wie er mingeld gepakt heeft?

Toen Nadja geld pakte, zag ik duidelijk iets roods, dus volgens mij was zij het. Ook vond ik dat zij een beetje schuldig keek toen Rik het mingeld opnoemde.
Fabienne

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #62 Gepost op: 14-09-2020, 20:44:57 »
Grappig om HD terugkijkend te zien dat geld en jokers voor het oprapen lagen, en dat de kadidaten en mol te druk waren met schieten om erop te letten, zo lijkt het...
En ligt er bovenop dat geld naast Tygo nou.... een groene vrijstelling ??
... dan snap ik dat Rik het over 'troeven' heeft ipv enkel jokers....
(... maar het zal het groene filter van de lasers wel zijn...)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #63 Gepost op: 15-09-2020, 00:02:30 »
Het viel mij op dat 1 van de kandidaten een briefje met 3 verticaal-geplaatste (x) had gepakt (dacht dat dit patrick was, maar weet het niet meer zeker) ik bedacht me dat dit misschien zou kunnen betekenen dat de mol uit Amsterdam komt.
als dat klopt houden we Ellie, Tygo en Ron over als mogelijke opties...
Dit is natuurlijk een beetje ver gezocht, maar ja waarom zou je anders drie verticale kruisjes op een biljet zetten?
Wat denken jullie? (geen idee of deze reactie hier goed staat, al heb ik dit briefje voorbij zien komen tijdens de lazer opdracht)
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. In ieder geval in dat er iets met het geld aan de hand is.
Het is vreemd dat wij het geld nog niet goed hebben kunnen bekijken. Dat betekent meestal dat er een hint in zit. 3 kruizen die verwijzen naar Amsterdam vind ik helemaal zo gek nog niet.

Offline Drgonnofski

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #64 Gepost op: 15-09-2020, 11:14:13 »
Dit was precies de reden waarom ik ineens Nadja ging verdenken. Ze kon haar lachen bijna niet inhouden toen Rik het mingeld noemde. Maar ja, we weten hoe het afliep met Nadja  :-[

precies dit. mijn vriendin snapte ook niet waarom ik zo blij was dat ze afviel, kon haar zo niet pijlen maar die sneaky lachjes steeds gaven me een dubbel gevoel

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #65 Gepost op: 15-09-2020, 12:29:36 »
Ik ben ongetwijfeld de dertiende die het zegt, maar: de Mol wil hier natuurlijk zo véél mogelijk jokers in het spel brengen. Hoe meer jokers, hoe aantrekkelijker het aanbod van de zwarte vrijstelling straks. Alleen die ene joker voor Patrick is natuurlijk funest gebleken want daardoor koos hij alsnog voor het geld. Wie bracht die naar binnen? En wie die van Horace? ::vergroot::
...óf niet!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #66 Gepost op: 15-09-2020, 12:29:45 »
Wat zou er zijn gebeurd als het tweede of derde team de finish al had gehaald? Hadden we de andere deelnemers dan helemaal niet in actie gezien? Lijkt me dat je hier als productieteam wel een risico neemt.

Ik neem aan dat je hoe dan ook je mol aan het werk wil zien. Niet als eerste, dan heb je te weinig invloed op het resultaat. Om er zeker van te zijn dat de mol in actie komt, lijkt het me het meest logisch dat die in het tweede of derde duo zit. Dat zijn Peggy, Patrick, Tygo en Horace.

Edit: Ellie zou ook nog kunnen. Zij had een promimente rol als communicator. Met haar onkreukbare imago krijgt ze wellicht iedere portofoon zo in de schoot geworpen. Dat is een groot voordeel, mocht ze de mol zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2020, 12:35:06 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #67 Gepost op: 15-09-2020, 12:42:22 »
Ja, interessant punt. Ik ben zelfs zo wantrouwend dat ik denk dat de schutters van de productie zo de overhand hebben, dat ze redelijk goed kunnen bepalen wanneer ze iemand eruit willen hebben  :-X  :P Precies om het scenario te voorkomen dat niet iedereen in actie komt en dat de kist wél de finish haalt.
Het spel is al jaren niet zo hard dat nou alles helemaal mislukt en zeker bij zo een opdracht er toch wel een (kleine) overwinning aan gekoppeld is. Gezien het maximum bedrag konden Jeroen en Ellie nog wel inschatten (zeker als je voorkennis hebt) dat er niet veel is binnengehaald. Dat juist Jeroen het laatste kleine zetje geeft, kan ik nog verdacht vinden. Alleen weet ik niet of hij dergelijke kwaliteiten als acteur heeft om hier overtuigend mee om te gaan.
De bijdrage van Peggy (ook beetje aansluitend op bovenstaande gedachte) vind ik opvallend onopvallend. En als het speurwerk van Sanmol inderdaad klopt, jammer weer dat Horace met het geld komt. Steeds net weer die zaken die niet bij de Mol horen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #68 Gepost op: 15-09-2020, 12:50:13 »
Ik ben ongetwijfeld de dertiende die het zegt, maar: de Mol wil hier natuurlijk zo véél mogelijk jokers in het spel brengen. Hoe meer jokers, hoe aantrekkelijker het aanbod van de zwarte vrijstelling straks. Alleen die ene joker voor Patrick is natuurlijk funest gebleken want daardoor koos hij alsnog voor het geld. Wie bracht die naar binnen? En wie die van Horace? ::vergroot::

Interessante theorie. Des te meer omdat het voor een kandidaat niet logisch is om jokers voor anderen in te brengen, maar voor een mol dus wel. Peggy bracht die van Horace binnen. Die van Patrick weet ik niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #69 Gepost op: 15-09-2020, 12:58:48 »
Het mislukte Peggy dus net en het lijkt erop dat Tygo de joker meteen in de kist doet zodra hij daar is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #70 Gepost op: 15-09-2020, 13:09:24 »
Ja, interessant punt. Ik ben zelfs zo wantrouwend dat ik denk dat de schutters van de productie zo de overhand hebben, dat ze redelijk goed kunnen bepalen wanneer ze iemand eruit willen hebben  :-X :P Precies om het scenario te voorkomen dat niet iedereen in actie komt en dat de kist wél de finish haalt.

Gezien de uitkomst, waarbij de laatst overgebleven deelnemer heroïsch de finish haalt, vind ik dit niet eens zo'n rare aanname. Gewoon iets meer je best doen als productieschutter, of iets meer schutters inzetten. Dit is vrij makkelijk te regisseren.

De bijdrage van Peggy (ook beetje aansluitend op bovenstaande gedachte) vind ik opvallend onopvallend. En als het speurwerk van Sanmol inderdaad klopt, jammer weer dat Horace met het geld komt. Steeds net weer die zaken die niet bij de Mol horen.

Van alle kandidaten 'mochten' Peggy en Horace het verst komen met de kist. Dat is handig als je veel geld wilt overslaan. Lijkt mij dat de mol in deze opdracht controle over de kist wil hebben én die een behoorlijk eind met zich mee wil slepen. Horace stopt er meerdere keren geld in, maar Peggy pakt tijdens haar lange tocht geen enkele euro. Alleen een joker voor Horace, die niet in de kist beland omdat Peggy wordt afgeschoten op het moment dat ze 'm pakt.

Peggy wat mij betreft het meest mols in deze opdracht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #71 Gepost op: 15-09-2020, 13:16:32 »
Ik ben ongetwijfeld de dertiende die het zegt, maar: de Mol wil hier natuurlijk zo véél mogelijk jokers in het spel brengen. Hoe meer jokers, hoe aantrekkelijker het aanbod van de zwarte vrijstelling straks. Alleen die ene joker voor Patrick is natuurlijk funest gebleken want daardoor koos hij alsnog voor het geld. Wie bracht die naar binnen? En wie die van Horace? ::vergroot::

In eerste instantie dacht ik dat de mol niet in de eerste of laatste run zou willen zitten maar misschien maakte dat helemaal niet uit en werd er vanuit gegaan dat er sowieso weinig geld gevonden zou worden.

Rik maakte iedereen lekker met de mededeling dat er troeven op naam te vinden waren. Je bent midden in de nacht wakker gemaakt en weet dat er bij de vorige opdracht ook troeven gepakt zijn. Iedereen gaat op zoek  naar de troeven, geld is dan van ondergeschikt belang en inderdaad maakt dit het spel om de zwarte vrijstelling interessanter.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #72 Gepost op: 15-09-2020, 13:50:05 »
Niet als eerste, dan heb je te weinig invloed op het resultaat.
Dat eerste team kwam niet heel erg ver. Het eerste draadje niet eens doorgeknipt. Ja, je hoort Nikkie nog dubben of ze 50 of 75 in de kist doet (zou net zo gemakkelijk ook 100 kunnen zijn wat ze gepakt heeft).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #73 Gepost op: 15-09-2020, 20:42:27 »
De mol kan hier op 2 manieren mollen: 1. zo weinig mogelijk afstand afleggen en de draden niet doorknippen om het de volgende kandidaten moeilijk te maken. 2. lang met de kist slepen en zo weinig geld pakken of eventueel geld verduisteren.
De mol zal niet als laatste gaan want als de kist eerder buiten geraakt sta je dan buitenspel als mol. Daarom streep ik Jeroen en Ellie (voorzichtig) door als mol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #74 Gepost op: 15-09-2020, 23:03:12 »
Niet als eerste, dan heb je te weinig invloed op het resultaat.

Dat was wel hoe Patrick Stoof in een soortgelijke opdracht molde. Zich meteen af laten gaan en zich niet bemoeien met de opdracht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #75 Gepost op: 15-09-2020, 23:25:08 »
Dat eerste team kwam niet heel erg ver. Het eerste draadje niet eens doorgeknipt. Ja, je hoort Nikkie nog dubben of ze 50 of 75 in de kist doet (zou net zo gemakkelijk ook 100 kunnen zijn wat ze gepakt heeft).

En voor hetzelfde geld heeft ze nog een stapel bankbiljetten gepakt en achterover gedrukt. Zelfde geldt voor Ron. Je kan meteen denken dat de mol als eerste niet veel invloed had, maar als de mol weet dat er juist veel geld in het begin ligt is het wel listig om als eerste te gaan. Ron werd aangewezen maar Nikkie wilde zelf.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #76 Gepost op: 16-09-2020, 00:24:32 »
Heb net deze aflevering teruggekeken.
Er was een tang, Nikkie legt de kist met de tang op de plank.
Nikkie wordt afgeschoten. Nikkie zegt: " Ik heb niet eens die boobytrap door kunnen knippen want ik ben al dood".
(Dank je de koekoek, de kist stond nog achter haar op de plank met tang. Hoe had ze dat dan willen doen?)
Ron trekt de kist naar beneden. Misschien valt de tang er af?

Aanvulling: >:D
Ron heeft de tang in zijn hand, onder het wapen.

Bij Peggy ligt de tang niet meer op de kist.
Bij Tygo en Horace ligt er ook geen tang op de kist.
Tygo geeft de kist nog een flinke zet naar voren nadat hij is afgeschoten. Horace blijft alleen achter met de kist waar nog steeds geen tang op ligt.
Dan komt Nadja, nadat zij is geraakt kan je zien dat er iets op de kist ligt. Waarschijnlijk de tang maar dat is niet helemaal duidelijk.
Bij Ellie is de tang goed te zien en als Jeroen de kist over de finish duwt ligt de tang er ook op.
Rarara waar was de tang tussen het optreden van Ron en Nadja?

Aanvulling: ::hypocriet::
Ron kan hem niet meegenomen hebben verder het parcours in, of zou dat toegestaan zijn?

Patrick heeft joker met zijn naam er op en ook Horace. Beiden zetten deze jokers in bij de test.




« Laatst bewerkt op: 16-09-2020, 15:26:36 door Gadoesja »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #77 Gepost op: 16-09-2020, 09:02:09 »
Dat zou inderdaad ook een prima tactiek zijn: als eerste gaan en de tang achterover drukken of verstoppen. Maar dat is dan niet gelukt, toch? Volgens mij heb ik Horace draden zien doorknippen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #78 Gepost op: 16-09-2020, 09:19:40 »
als eerste gaan en de tang achterover drukken of verstoppen.
Ron had de tang in zijn hand. Nikkie wilde de boobytrap niet doorknippen omdat zij dacht dat ze dan misschien af zou gaan. Daarna passeerde Ron soepel als een prima ballerina de draad. Daar vraag ik mij werkelijk af waarom die kniptang niet is gebruikt. Moet ik eens terugkijken.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #79 Gepost op: 16-09-2020, 09:20:52 »
Ik denk niet dat er echt een reële mogelijkheid bestond dat de kist eerder over de finish kwam.

Wat het niet pakken van geld betreft... Daar geldt hetzelfde voor als wat voor de opdracht Steenrijk. De Mol kan het gemist hebben, maar acht kandidaten hebben hier óók geen grote bijdrage aan de pot geleverd.