Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend  (gelezen 15356 keer)

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #80 Gepost op: 16-09-2020, 09:55:31 »
Ik ben ongetwijfeld de dertiende die het zegt, maar: de Mol wil hier natuurlijk zo véél mogelijk jokers in het spel brengen. Hoe meer jokers, hoe aantrekkelijker het aanbod van de zwarte vrijstelling straks. Alleen die ene joker voor Patrick is natuurlijk funest gebleken want daardoor koos hij alsnog voor het geld. Wie bracht die naar binnen? En wie die van Horace? ::vergroot::

weet niet of je al antwoord had op deze vraag, maar Peggy pakte die van Horace, maar werd afgeschoten (de joker is op de kist blijven liggen). De eerst volgende die langs die kist kwam (Tygo) heeft de joker erin gegooit. Die van Patrick is ergens daarna gepakt (dus door Tygo, Horace, Nadja, Ellie of Jeroen).
"niets is wat het lijkt"

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #81 Gepost op: 16-09-2020, 10:30:58 »
Bij deze opdracht is denk ik het probleem voor de kandidaten dat de focus op de kist komt te liggen, want die moet en zal zo snel mogelijk over die streep komen. Daardoor 'vergeet' je in de spanning ook de kist te vullen. Dit is een prima moltactiek. Zo snel mogelijk die kist richting de streep zorgt er immers voor dat deze zo min mogelijk gevuld is. Je ziet ook dat de kandidaten die later alsnog veel geld/troeven vinden niet meer bij de kist kunnen komen om dit veilig te stellen. Mol wil dus waarschijnlijk in de eerste of tweede run gaan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #82 Gepost op: 16-09-2020, 10:47:19 »
Een tactiek kan net zo goed zijn om af te wachten wat de kandidaten in de kist stoppen en pas op het laatst besluiten om de kist wel of niet binnen te laten komen. Ze konden immers meekijken in de controlekamer.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #83 Gepost op: 16-09-2020, 11:55:53 »
Ron had de tang in zijn hand. Nikkie wilde de boobytrap niet doorknippen omdat zij dacht dat ze dan misschien af zou gaan. Daarna passeerde Ron soepel als een prima ballerina de draad. Daar vraag ik mij werkelijk af waarom die kniptang niet is gebruikt. Moet ik eens terugkijken.
Voor zover ik heb kunnen zien had Ron de tang niet meer toen hij onder de draad doorschoof.

Mijn punt is: Wie heeft die tang meegenomen en bij Nadja op de kist gelegd. Er is niet te zien of die tang al op de kist lag toen zij aan de beurt was.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #84 Gepost op: 16-09-2020, 12:49:59 »
Voor zover ik heb kunnen zien had Ron de tang niet meer toen hij onder de draad doorschoof.
Hij zei dat ie niet durfde de draad door te knippen (wat mols is). En hij schoof niet onder de draad door, maar hij huppelde er overheen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #85 Gepost op: 16-09-2020, 15:20:29 »
Hij zei dat ie niet durfde de draad door te knippen (wat mols is). En hij schoof niet onder de draad door, maar hij huppelde er overheen.
Ja je hebt gelijk! Hij ging na een onbeholpen poging om onder de draad door te gaan er overheen. Hij huppelde op zijn manier, da's waar!
Je kon wel zien dat hij de tang in zijn hand had onder het wapen.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2020, 23:22:29 door Gadoesja »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #86 Gepost op: 16-09-2020, 19:10:17 »
Het actief fouilleren op het eind wordt (terecht) afgebroken (al blijft het tussen Jeroen en Tygo tamelijk vriendelijk en met een lach als je het zo terug kijkt), maar daarmee lijkt de kous ook af. Waarom doen ze eigenlijk niet verder hun best en moet iedereen laten zien dat de zakken leeg zijn? Is er nog een stuk discussie weggelaten - voor de 'gezelligheid' - of wordt het vergeten na de eerste hevigheid?

Als kandidaat met lege handen kan je dit toch niet zomaar over je kant laten gaan? Of bang om al te kandidaats over te komen? Jeroen gaat er in eerste instantie iets te vol in: te enthousiast in te tonen dat hij wél een kandidaat is (en dus niet de Mol)?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #87 Gepost op: 17-09-2020, 10:28:35 »
Meeslepend weer eens bekeken. Wat me opviel:

-Ellie verandert in haar biecht in één adem 'troeven' in 'jokers', het gaat daarna alleen over jokers
-Na Ron is de tang weg. Tot de beurt van Horace. De anderen hebben niet naar de tang gevraagd tot Horace er wel een punt van maakt in de controlekamer. 'Laat dat jullie missie zijn' zegt Jeroen sturend. Daarna zal de de tang wel boven water zijn gehaald.
-Patrick zegt in zijn biecht dubbele dingen: de eerste 10 meter had hij geen aandacht voor de jokers en geld, om daarna alleen maar met het pakken van geld en jokers (Max. 4 als je alles optelt) bezig te zijn. Hij zegt het, maar er is niets van te zien, terwijl we bij andere kandidaten het wel zien als ze iets pakken.
-Patrick verschanst zich naast de lockers, maar zit op die plek helemaal niet verdekt, laat hij zich makkelijk afschieten?
-In diezelfde run doet Peggy rare dingen: ze kruipt omslachtig onder een draad door ('ben ik laag genoeg Patrick?') tegen de richting van het parcours in. Om in het volgende moment de kist helemaal aan het eind van de tweede gang neer te zetten, waar Patrick inderdaad niet bij kan. Ga ervan uit dat dat onder de draad door een re-take van de scene was (wat mij betreft weer afbreuk doet aan de echtheid van wat we te zien krijgen)
-tygo neemt de kist van Peggy over en neemt daarbij de buitenste route, waar is het schema een gearceerd vlak is, ik neem aan dat dat 'extra risico afgeschoten te worden' betekent. Wordt daar inderdaad makkelijk afgeschoten.
-Ellie en Jeroen lijken totaal geen oog te hebben voor geld/jokers, de biljetten liggen letterlijk bijna onder hun neus.
-Toch zijn jokers en geld op sommige plekken te zien, moeilijk verstopt, in een autoband bijvoorbeeld. Daar loop je makkelijk voorbij in de hectiek. Zo blijft er van de 1000€ veel liggen.

Ik vind zelf Patrick/Peggy het meest verdacht hier.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #88 Gepost op: 18-09-2020, 12:23:26 »
Ik denk dat deze opdracht zo in elkaar zat dat elke kandidaat uit het spel gehaald kon worden. Het viel mij op dat de pakken van de 'afgeschoten' kandidaten vrij snel weer aan gingen. Ik vraag me af hoe lang een productie-schutter uit het spel was na te zijn geraakt - het zou me niet verbazen als het redelijk vrij schieten was.
Dat zou betekenen dat alleen een boobytrap ervoor zou kunnen zorgen dat de kist niet over de finnish kwam. De mol kan vrij haar of zijn gang gaan. Prioriteit heeft dan (a) mingeld in de kist en (b) plusgeld wegmoffelen. Of bij de aansturing vooral heel veel focus leggen op de voortgang door het parcours en waar op gelet moet worden qua schutters. Voor mijn gevoel heeft de Mol vrij lang in dit spel een rol gespeeld.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #89 Gepost op: 24-09-2020, 16:56:53 »
::ok::Wat lief!!

Pagina 3
Was vandaag n voorbij.
Een kennis die op bezoek (geen kijker van WIDM) was riep:
"Op de muur staat MOL 7."
Hij bedoelde de tekst op de muur links van de engeltjes.
Wie ziet het ook?
Als dit klopt en idd een hint is wordt hier Peggy bedoeld.
7e van links op de groepsfoto en 7e in het molboekje.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #90 Gepost op: 10-10-2020, 12:24:53 »


Dit lijkt wel een meanderende rivier. Vroeger was de Vecht ook zo, voordat ie recht getrokken  werd. En ik zie er ook wel een J en een V in.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #91 Gepost op: 10-10-2020, 12:37:31 »
als je het verticaal spiegelt kun je ook RON erin zien

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #92 Gepost op: 10-10-2020, 18:55:30 »
Vind deze opdracht vooral weer een voorbeeld waarom Nikkie het niet is. Hier viel heel veel te doen. De juiste jokers binnenbrengen zodat de groepsvrijstelling niet werd gekozen, mingeld binnenbrengen wat ook gebeurd is. Tjah, dan heb je Nikkie die net als bij zoveel andere opdrachten weer bijna niets doet.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #93 Gepost op: 10-10-2020, 19:02:24 »
Mee eens. Vooral ook omdat ze geen enkele tactiek lijkt toe te passen. Ron biedt zich tenminste nog aan om als eerste te gaan, mogelijk met een idee. Zij doet het meer van 'nouja, oké, ik ook wel dan'. En inderdaad vervolgens doet ze niet bijzonder veel en is het meer van bijna bij toeval doet ze er geld in. Als je dan de onhandige speelt, pak dan ook geen geld, of wordt afgeschoten met het geld.

Zijn eigenlijk maar een paar opdrachten waar echt duidelijk gemold kan worden, en hier laat ze het al liggen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #94 Gepost op: 10-10-2020, 19:06:03 »
Mee eens. Vooral ook omdat ze geen enkele tactiek lijkt toe te passen. Ron biedt zich tenminste nog aan om als eerste te gaan, mogelijk met een idee. Zij doet het meer van 'nouja, oké, ik ook wel dan'. En inderdaad vervolgens doet ze niet bijzonder veel en is het meer van bijna bij toeval doet ze er geld in. Als je dan de onhandige speelt, pak dan ook geen geld, of wordt afgeschoten met het geld.

Zijn eigenlijk maar een paar opdrachten waar echt duidelijk gemold kan worden, en hier laat ze het al liggen.

Dit is echt een key opdracht waar je alleen kan mollen en de mol moet toeslaan en dat ook gewoon doet. Zijn inderdaad een paar opdrachten waar Nikkie volledig door de mand valt als mol.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #95 Gepost op: 10-10-2020, 19:19:58 »
Dit is echt een key opdracht waar je alleen kan mollen en de mol moet toeslaan en dat ook gewoon doet.
Ja, die Ron is toch zo onhandig, die schoot Nikkie per ongeluk dood.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #96 Gepost op: 10-10-2020, 19:39:45 »
Door dat hier wat gepost was ben ik ook weer even naar de opdracht gaan kijken. De afstanden lijken me kleiner dan het lijkt op het kaartje.

Een opvallend dingetje. Als we Peggy onder een boobytrap door zien kruipen, aangemoedigd door Patrick, gaat ze volgens mij de verkeerde kant op. Ze heeft de afsnijroute genomen maar kruipt dan juist weer terug naar de langere bocht. Uiteindelijk is ze wel weer terug gegaan en tot het begin van de volgende bocht gekomen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #97 Gepost op: 11-10-2020, 10:24:27 »
Ook Tygo haalt een vreemde actie uit. Stopt een vrijstelling in de kist (maar geen geld), pakt de kist op en rent ermee weg. Naar het uiterste punt bovenin, een open stuk met alleen een rode ton als dekking. Daar wordt hij direct afgeschoten. Alsof hij wilde dat de kist op een rotplek achterbleef.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #98 Gepost op: 16-10-2020, 19:53:46 »
Nu er nog maar 4 kandidaten over zijn die de Mol kunnen zijn misschien nog even terugkijken naar deze opdracht, met name naar de jokers op naam die opgehaald konden worden.
Volgens mij zijn hier 2 jokers in de kist gekomen, die van Horace en die van Patrick.
De joker van Horace is door Peggy gevonden en belandde aan het einde van Peggy's run op de kist. Deze joker is kennelijk door Tygo in de kist gestopt.
De grote vraag is wie heeft de joker van Patrick in de kist gestopt, want de Mol weet dat Patrick als penningmeester later een beslissing moet nemen over een zwarte vrijstelling en €1500 voor de pot. Dan zou het handig zijn als de joker van Patrick in de kist komt. We weten ook dat Patrick zelf zijn joker er niet ingestopt heeft.
Welke kandidaat zou overigens een joker voor een andere kandidaat oprapen en in de kist stoppen? Waarom je zelf op achterstand zetten? Tygo moet haast wel de joker van Horace die op de kist ligt in de kist stoppen om zichzelf niet erg onpopulair te maken.
Het feit dat Peggy jokers voor andere kandidaten oppakt geeft haar wat mij betreft molpunten. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #99 Gepost op: 16-10-2020, 19:56:32 »
De grote vraag is wie heeft de joker van Patrick in de kist gestopt, want de Mol weet dat Patrick als penningmeester later een beslissing moet nemen over een zwarte vrijstelling en €1500 voor de pot. Dan zou het handig zijn als de joker van Patrick in de kist komt. We weten ook dat Patrick zelf zijn joker er niet ingestopt heeft.

Dat is juist niet handig??? Als jij als één van de enigen een joker hebt ga je niet een zwarte vrijstelling kopen. Als jij als enige geen joker hebt wil je juist wel een zwarte vrijstelling kopen.