Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend  (gelezen 15948 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #100 Gepost op: 16-10-2020, 20:09:23 »
Meest 'logische' zou zijn dat Horace de joker van Patrick erin heeft gestopt. Die was enige tijd bezig en heeft allerlei dingen in de kist gedaan, in ieder geval geld. Nikkie en Ron waren het niet, geloof dat we daar alles van zagen. Ellie was druk bezig met schieten, net als Jeroen. Er is wel kleine kans dat hij onderweg een joker heeft opgepikt om die helemaal op het einde erin te doen, maar dat lijkt me toch wat vreemd. Nadja is ook wel even bezig, en zien we een hoop niet van. Montage wekt de suggestie dat het ene briefje dat ze erin doet, haar enige bijdrage is. Patrick komt nooit bij de kist en Peggy gaat vooral snel, maar is eventueel ruimte voor nog een joker.

Lijkt me toch moeilijk om als Mol een situatie te creëren qua verdeling van jokers die dan bij de volgende opdracht, waar invloed ook maar beperkt is, gunstig is om 1500 euro weg te spelen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #101 Gepost op: 16-10-2020, 21:44:32 »
Nu er nog maar 4 kandidaten over zijn die de Mol kunnen zijn misschien nog even terugkijken naar deze opdracht, met name naar de jokers op naam die opgehaald konden worden.
Volgens mij zijn hier 2 jokers in de kist gekomen, die van Horace en die van Patrick.
De joker van Horace is door Peggy gevonden en belandde aan het einde van Peggy's run op de kist. Deze joker is kennelijk door Tygo in de kist gestopt.
De grote vraag is wie heeft de joker van Patrick in de kist gestopt, want de Mol weet dat Patrick als penningmeester later een beslissing moet nemen over een zwarte vrijstelling en €1500 voor de pot. Dan zou het handig zijn als de joker van Patrick in de kist komt.

Volgens mij juist niet toch? Als vrijwel iedereen een joker heeft, maar Patrick juist niet, wordt het voor hem veel interessanter voor de ZV te gaan om daarmee de jokers van de anderen uit te kunnen schakelen. Jeroen, als mol, heeft dan niet geweten dat Patrick's joker erin ging en de gok gewaagd, 260 euro (of zoiets, wat was het) binnen in ruil voor uit de pot houden van 1500 euro. Lijkt mij een goede deal, maar helaas, mislukt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
« Reactie #102 Gepost op: 16-10-2020, 23:35:22 »
Dat betekent dat het voor de Mol interessant zou zijn om als laatste te gaan. Afhankelijk hoeveel jokers er in de kist zijn gekomen en of de joker van Patrick hierbij was, zou hij dan kunnen besluiten om de kist al of niet over de finish te brengen. Bijvoorbeeld veel jokers maar niet die van Patrick dan zorgen dat kist binnen komt. Patrick zal dan eerder geneigd zijn om de ZV te kiezen om nadeel voor hem te voorkomen. De regie kan wel aangeven welke jokers in de kist zitten. Bijvoorbeeld aantal en al of niet Patrick's joker erbij.
Ook de hoeveelheid geld (+ en -) zou doorgegeven kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 23:37:13 door MartinJ »