Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur  (gelezen 12551 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Gepost op: 12-09-2020, 10:48:10 »


Bespreek hier de 3e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2020, 17:37:24 door Heinz »

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2020, 21:20:21 »
Horece dit kost veel tijd..je komt inderdaad op niks...
Tygo goed en Peggy wel goed
 Rob en Nadia ook wel goed
Ellie en Jeroen goed


wel heel cool met de gedeelte zwarte vrijstelling..patrick die voor geld kiest...twee kanten:geen molactie maar je maakt jezelf ook onverdacht






Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2020, 21:37:37 »
wat een plot, het wordt steeds leuker ::bravo:: ::bravo::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2020, 21:58:40 »
Horace's blackout, maakt voor mij dat ie de mol niet is. Want waarom hier 'mollen'? Dan maar oprechte blackout, denk ik, of toch niet?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2020, 22:00:43 »
wat een plot, het wordt steeds leuker ::bravo:: ::bravo::

Ik deel deze mening niet. De hele opdracht was compleet nutteloos voor het molspeuren, en uiteindelijk was maar één iemand verantwoordelijk voor het wel of niet winnen van geld.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2020, 22:01:53 »
Ik deel deze mening niet. De hele opdracht was compleet nutteloos voor het molspeuren, en uiteindelijk was maar één iemand verantwoordelijk voor het wel of niet winnen van geld.

Ellie en Nikkie wouden allebei wel de penningmeester veranderen vooraf de opdracht, dus dat is wel weer verdacht  ::vergroot::.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2020, 22:03:53 »
Ellie en Nikkie wouden allebei wel de penningmeester veranderen vooraf de opdracht, dus dat is wel weer verdacht  ::vergroot::.

Dat klopt dan weer wel (en past in mijn Ellie-straatje!) .... maar echt heel hard geprobeerd werd er ook weer niet.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2020, 22:04:39 »
Ik deel deze mening niet. De hele opdracht was compleet nutteloos voor het molspeuren, en uiteindelijk was maar één iemand verantwoordelijk voor het wel of niet winnen van geld.

Volgens mij heeft Rik genoeg hints gedropt dat de penningmeester belangrijk is. Dus die ene verantwoordelijke hadden ze wel zelf in de hand..

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #8 Gepost op: 12-09-2020, 22:07:50 »
Zijn we het er over eens dat Patrick als Mol nooit voor het geld was gegaan? Als dit weer zo’n Klaas momentje is van “vertrouwen winnen” dan vind ik dat niks  ::)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2020, 22:09:30 »
Ik deel deze mening niet. De hele opdracht was compleet nutteloos voor het molspeuren, en uiteindelijk was maar één iemand verantwoordelijk voor het wel of niet winnen van geld.
Volledig mee eens,deze opdracht had niet gespeeld hoeven worden. He penningmeester kies je voor 1/3 zwarte vrijstelling of voor geld in de pot.

Als mol kun je hier niets bijdragen aan Het eindresultaat, tenzij je penningmeester bent.
En inderdaad aangezien Patrick met het kiezen voor het geld de pot meer dan verdubbeld, zet ik een behoorlijke streep door zijn naam als mol.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 22:11:20 door Tarbozan »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2020, 22:17:15 »
Je kan alleen al alle letters van 'Italië' laten noemen, wat is de eerste letter van Italië? Wat is de tweede letter van Italië? etc. Iedereen die niet heeft gevraagd wat de hoofdstad van Italië is, is verdacht.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #11 Gepost op: 12-09-2020, 22:18:53 »
Hoezo verdacht? Je kunt hier juist je uiterste best doen als Mol zonder dat er een cent verdiend wordt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2020, 22:24:19 »
Hoezo verdacht? Je kunt hier juist je uiterste best doen als Mol zonder dat er een cent verdiend wordt.
Je verraadt dat je geen kandidaat bent als je te stuntelig doet, dat is het enige. De reden kan van alles zijn voor een mol.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #13 Gepost op: 12-09-2020, 22:25:25 »
Wat een vage opdracht  ??? Veel gedoe om niks, behalve dan dat Patrick voorgoed is afgestreept. 
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #14 Gepost op: 12-09-2020, 22:30:48 »
Ik vond de opdracht op zich leuk maar wat er op het spel stond en hoe het verdiend kon worden... Dit was eigenlijk gratis 1500 euro.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #15 Gepost op: 12-09-2020, 22:36:54 »
Ik dacht, waar is de twist?

Oh daar komt de...

Waar was de twist?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #16 Gepost op: 12-09-2020, 22:38:00 »
Ik vond dit ook een beetje een rare opdracht. Het meest interessant vind ik nog dat Patrick het penningmeesterschap in de schoot geworpen heeft gekregen. En is duidelijk niet iedereen tevreden mee, maar er is ook niet gewisseld. Als ik kandidaat was geweest, dan zou ik na deze opdracht wel wisselen. Ook al zou ik Patrick na deze opdracht afgestreept hebben, lijkt dat penningmeesterschap steeds interessanter te worden.

Als kandidaat wil je natuurlijk de zwarte vrijstelling, dus moet je goed je best doen op de vragen en antwoorden. Als Mol wil je een kandidaat lijken, maar maakt het verder eigenlijk niet uit of je goed je best doet of niet. Dus dan maar zo goed mogelijk je best doen? Dan hoef je in ieder geval niet te doen alsof je een black-out hebt of een antwoord niet weet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #17 Gepost op: 12-09-2020, 22:45:16 »
Misschien is de opzet om nu eens wél geld in de pot te krijgen door de opdrachten zo te sturen dat er geld wordt verdiend en dan moet je nog zorgen dat de mol niet verdacht wordt. Die laat je dan bijv. een beetje dom zijn, want het is nu wel bekend dat de mol meestal een slim type is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #18 Gepost op: 12-09-2020, 22:53:00 »
Leuk had ik gevonden als de kandidaten (inclusief penningmeester) moesten gaan stemmen wie van de twee (Ellie of Jeroen) de zwarte vrijstelling verdiende. Ellie en Jeroen moesten dat dan ook doen, maar als zij dezelfde persoon als de kandidaten aanwezen kwam er geld in de pot en ging de zwarte vrijstelling weg. Kozen zij een andere persoon dan de kandidaten, dan kreeg die persoon de zwarte vrijstelling. Dat is zo'n leuke dubbele laag  ::vergroot:: in plaats van de penningmeester kiest.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #19 Gepost op: 12-09-2020, 22:53:58 »
Ik vond dat Ellie het verbluffend goed deed. Misschien kan ze dat gewoon, maar het is ook verdacht  ::jaja::
...óf niet!