Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur  (gelezen 12570 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #80 Gepost op: 16-09-2020, 13:39:55 »
De molactie zat hem in de vorige opdracht. Patrick zijn joker binnenbrengen. Want zonder joker ga je net wel voor de zwarte vrijstelling kiezen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #81 Gepost op: 16-09-2020, 14:11:29 »
Ik denk dat het hebben van een joker de wil om de zwarte vrijstelling te pakken maar een klein beetje vergroot.
Patrick had ook de zwarte vrijstelling kunnen pakken en dan of (a) hem inzetten en de joker tot de volgende aflevering bewaren of (b) hem niet inzetten en als een van de weinigen een joker bij de test hebben. In beide gevallen neemt de waarde van zijn joker toe (en hetzelfde geldt voor Ellies joker). Maar psychologisch denk ik dat iemand zonder jokers sneller de zwarte vrijstelling wil uit een soort rechtvaardigheidsgevoel (gelijk speelveld).
Eens met iedereen dat het voor de zoektocht voor de mol niet veel uitmaakt, afgezien van het feit dat het Patrick een stuk minder waarschijnlijk maakt als mol (en hij stond ergens in het midden bij mij en nu dondert hij naar de laatste plaats voor mij).

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #82 Gepost op: 16-09-2020, 17:33:42 »
De molactie zat hem in de vorige opdracht. Patrick zijn joker binnenbrengen. Want zonder joker ga je net wel voor de zwarte vrijstelling kiezen.

Hmm..is het niet andersom?
De mol wil toch juist dat de vrijstelling gekozen wordt in plaats van het geld? Dus dan zou Partick zonder joker moeten blijven.

(Heerlijk die gelaagdheid in de opdrachten!)


Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #83 Gepost op: 16-09-2020, 20:50:32 »
Patrick was niet alleen hè? Ellie en Jeroen mochten meebeslissen. Als Patrick de zwarte vrijstelling had gekozen met de bedoeling hem later in te zetten, dan hadden Ellie en Jeroen toch voor het inzetten in deze aflevering kunnen gaan. Weg joker voor Patrick (en voor Ellie, maar goed).

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Patrick deze aflevering de zwarte vrijstelling zou hebben willen inzetten, en zijn joker pas in de volgende aflevering. Niemand wil naar huis met een joker op zak.
Tell me what your telescope says

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #84 Gepost op: 16-09-2020, 22:07:05 »
Patrick was niet alleen hè? Ellie en Jeroen mochten meebeslissen. Als Patrick de zwarte vrijstelling had gekozen met de bedoeling hem later in te zetten, dan hadden Ellie en Jeroen toch voor het inzetten in deze aflevering kunnen gaan. Weg joker voor Patrick (en voor Ellie, maar goed).

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Patrick deze aflevering de zwarte vrijstelling zou hebben willen inzetten, en zijn joker pas in de volgende aflevering. Niemand wil naar huis met een joker op zak.
Hay, Bella wel!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #85 Gepost op: 17-09-2020, 10:45:20 »
Alleen Jeroen, zonder joker,  zou baat hebben met een ZV, Ellie en Patrick met een joker op zak niet. Maar Jeroen doet totaal geen moeite de ZV te krijgen.

Patrick was niet alleen hè? Ellie en Jeroen mochten meebeslissen. Als Patrick de zwarte vrijstelling had gekozen met de bedoeling hem later in te zetten, dan hadden Ellie en Jeroen toch voor het inzetten in deze aflevering kunnen gaan. Weg joker voor Patrick (en voor Ellie, maar goed).
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Patrick deze aflevering de zwarte vrijstelling zou hebben willen inzetten, en zijn joker pas in de volgende aflevering. Niemand wil naar huis met een joker op zak.

Ik vind Patrick in zijn bond-gesprekje met Ellie ook rare dingen zeggen: 'liever geen ZV want er zijn nu zoveel jokers in het spel'. Ik denk dat hij zijn eigen joker geheim probeert te houden.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #86 Gepost op: 17-09-2020, 12:35:22 »
Alleen Jeroen, zonder joker,  zou baat hebben met een ZV, Ellie en Patrick met een joker op zak niet. Maar Jeroen doet totaal geen moeite de ZV te krijgen.
Ik blijf de zwarte vrijstelling een onding vinden. Allereerst maakt het niet uit wie hem inzet, aangezien hij altijd voor iedereen geldt. En vervolgens zijn er eigenlijk te weinig rondes (max 7/8 testen in het verschiet) om het echt spannend te houden of hij ingezet wordt.

Misschien waren de spelregels al interessanter geweest als Patrick én de ZV had in kunnen zet én dat zijn eigen joker dan alsnog gold. Of we houden gewoon op met de hype over de zwarte vrijstelling :-X
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #87 Gepost op: 17-09-2020, 12:53:36 »
Hmm..is het niet andersom?
De mol wil toch juist dat de vrijstelling gekozen wordt in plaats van het geld? Dus dan zou Partick zonder joker moeten blijven.

(Heerlijk die gelaagdheid in de opdrachten!)

Je hebt gelijk, even het omgewisseld.

Ik blijf de zwarte vrijstelling een onding vinden. Allereerst maakt het niet uit wie hem inzet, aangezien hij altijd voor iedereen geldt. En vervolgens zijn er eigenlijk te weinig rondes (max 7/8 testen in het verschiet) om het echt spannend te houden of hij ingezet wordt.

Misschien waren de spelregels al interessanter geweest als Patrick én de ZV had in kunnen zet én dat zijn eigen joker dan alsnog gold. Of we houden gewoon op met de hype over de zwarte vrijstelling :-X

Nieuw spelelement: de appelblauwzeegroene vrijstelling

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #88 Gepost op: 17-09-2020, 21:20:48 »
In het kader van de periode waarin WIDM wordt uitgezonden, tegelijkertijd met dat ene sportevenement:

De Bolletjesvrijstelling die alle vrijstellingen ongeldig maakt  ::regenboog::


Ik vind de ZV wel een grappig toegevoegd element, het gaat er alleen om hoe en wanneer hij geïntrodudeerd wordt. In een individuele kisten-route opdracht mag ie van mij best te pakken zijn bijvoorbeeld.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #89 Gepost op: 18-09-2020, 13:13:49 »
Wat mij betreft geven ze iedereen bij de start een zwarte vrijstelling en een joker, die niet in de finale ingezet mogen worden. En laat het daar dan bij blijven.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #90 Gepost op: 18-09-2020, 19:10:45 »
Patrick was niet alleen hè? Ellie en Jeroen mochten meebeslissen. Als Patrick de zwarte vrijstelling had gekozen met de bedoeling hem later in te zetten, dan hadden Ellie en Jeroen toch voor het inzetten in deze aflevering kunnen gaan. Weg joker voor Patrick (en voor Ellie, maar goed).

Hoezo weg joker voor Patrick en Ellie? Ze weten toch wanneer de ZV komt, dat hebben ze zelf (met Jeroen) besloten. Dan zet je toch je joker niet in, dan kun je 'm net zo goed meteen in de prullenbak gooien.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #91 Gepost op: 19-09-2020, 00:14:22 »
Ik vind die ZV erg vaag. Rik zegt hierover: "Deze ZV is voor jullie drieën om samen te bepalen wanneer en wie hem inzet". Hoe dan? Aangezien hij geldt voor alle spelers maakt het niet uit wie hem inzet. Wat zijn de regels? Is een meerderheid voldoende om te bepalen wanneer hij wordt ingezet, of moeten ze unaniem zijn? Hoe lang mag je hem bewaren? Je zou erop aan kunnen sturen dat de andere 2 kandidaten zijn uitgeschakeld zodat je als enige de ZV hebt. Heel vaag zo'n gezamenlijke ZV.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #92 Gepost op: 22-09-2020, 16:29:41 »
Deze blijft ook maar in mijn gedachten hangen. Patrick scoort de 1500 euro voor de pot en dan dit beeld van Jeroen. Hij is niet "tevreden". Teleurgesteld omdat hij niet mede de beschikking over de "zwarte vrijstelling" heeft of over die 1500 euro.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 16:32:07 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #93 Gepost op: 1-10-2020, 15:49:55 »
Ik begrijp je niet, het ging toch helemaal nergens over op die brug? Wat moet zij met een onding als een ZV? 
Kees zei het nog... het enige doel is om de pot zo laag mogelijk te houden. Een mol ligt niet wakker van een ZV.

Dit was geen gewone, trouwens. Moest gedeeld worden met 3 personen, waarvan 1 waarschijnlijk de Mol. Ik denk dat dat de bedoeling was van de productie, als ik een beetje beredeneer hoe de opdracht in elkaar zat en waarom Rik teleurgesteld keek toen Patrick voor de 1500 ging.

Citaat
En de 1500 lag geheel buiten haar macht, daarover kon alleen Patrick beslissen. Dus als ik de mol was zou ik ook maar een beetje dom doen, vooral niet eruit springen en voorkennis tonen door alles te weten van Italie.
Zonder het praatje van Rik en het hoge bedrag zou ik er misschien in mee kunnen gaan.

Volgens Rik kon het winnende duo de penningmeester beïnvloeden. Dat was het idee, denk ik. Of het een goed uitgedachte opdracht was weet ik niet.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
« Reactie #94 Gepost op: 16-10-2020, 18:06:30 »
Ik ging toch eens kijken waar deze opdracht nou plaatsvond... Het is dus echt naast hun slaapplaats  ::rofl:: Echt nog geen 100 meter verder. De test daarna toch maar opgenomen in Bagno Vignoni. Aan de andere kant van die brug :P

Dag ervoor Steenrijk en de laseropdracht in de avond, dus ze waren wel even toe aan een makkelijke dag.

De brug zelf is relatief nieuw, ter vervanging van een oudere die door overstromingen is vernietigd, denk ik zo snel even te begrijpen. Kan er verder niets noemenswaardigs over vinden.

Het viel me op dat Jeroen aan Ellie de vraag stelt of ze vragen wil stellen of beantwoorden. Mocht hij als Mol al iets hebben voorbereid, dan stuurt hij in ieder geval niet echt aan op een rol voor zichzelf. Nikkie neemt deze tactiek overigens over (al heeft die duidelijk niet als doel te willen winnen). Tussen Peggy en Tygo geen zichtbare tactiek vooraf, alleen een zenuwentoestand van beide kanten. :P Conclusie blijft dat hier bewust niet echt direct gemold is. Enige sturing d.m.v. jokers was mogelijk geweest, het penningmeesterschap verkrijgen zou moeilijk en opvallend geweest zijn (zie later met Ellie).