Auteur Topic: Molpositie  (gelezen 4156 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Molpositie
« Gepost op: 16-09-2020, 12:57:32 »
Gisteren riep ik dat dit topic handig zou zijn. Ik open hem maar, we zien wel ::hypocriet::

Ik vind o.b.v. deze theorie dat Ellie en Jeroen het niet kunnen zijn vanwege hun laatste positie in de laseropdracht. Ook gaat de mol nooit zitten op de stoel van Rik. Die komt op tijd aansjokken om op een normale stoel plaats te nemen.

De mol heeft immers alle belang bij de kans dat een kandidaat die hem totaal niet verdenkt op deze manier toch in het spel blijft. En geen enkel belang omgedraaid. Voor mij twee dikke strepen door Ellie.

Molpositie Patrick is net zo slecht door zijn Penningmeesterschap. Dat is de mol niet, dus ook dikke strepen door Patrick bij mij.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Molpositie
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2020, 13:03:40 »
Spiegelbeeld --> Mol in mijn ogen liefst in het dorp. Auto kan je laat aankomen, maar weinig invloed op het spel.
Gastenlijst --> Keuze wordt gemaakt door Patrick, dus daar kan ik niet op oordelen.
Achter je rug --> Er wordt gesuggereerd dat de mol vroeg of laat gaat, maar dit is niet per se nodig. De mol hoeft zich niet om te kleden, maar op het juiste moment te lopen.

Steenrijk --> Positie maakt niet per se uit. Een losse emmer/bak zoals Nikkie had is dan wel fijn. Achteraan lopen is ook fijn. Of je nu bij het vier- of vijftal hoort is minder van belang. (Al wordt gezegd dat er bij het vijftal gemold is)
Meeslepend --> Mol gaat niet als een van de eerste twee. Gaat later en brengt de kist zover mogelijk weg zonder er iets in te doen.
Vragenvuur --> Mol kan hier weinig doen lijkt me? Dus positie niet van belang.

Stoel naast Rik --> Daar wil de mol inderdaad liever niet zitten.
Penningmeester --> Wordt gekozen door het programma? (Of door de mol). Maar ik denk niet dat het een handige positie is voor de mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpositie
« Reactie #2 Gepost op: 16-09-2020, 13:32:47 »

Molpositie Patrick is net zo slecht door zijn Penningmeesterschap. Dat is de mol niet, dus ook dikke strepen door Patrick bij mij.

Dat denk jij. Hiermee ga ik niet akkoord. Het zou heel gewaagd zijn, maar niet uitgesloten.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #3 Gepost op: 16-09-2020, 14:15:56 »
We zullen het op veel vlakken met elkaar eens zijn, maar hier wat opties.

Spiegelbeeld: neig ook naar groep in het dorp. Al maakt het niet zoveel uit. Doel lijkt me om alle spiegels te vinden want dan heeft productie een leuk begin van het seizoen. Vraag is dan zou je als mol wel of niet bij je quote gaan staan? Ik denk dat de mol goed stond.

Gastenlijst: molpositie aan tafel om de lijst met namen op te stellen. Zoveel mogelijk namen laten noteren en dan eventueel nog valsspelen. De valse namen werden niet geteld, maar de mol wist niet welke namen wel of geen geld inzet hadden en of de totale 2000 was ingezet.

Achter je rug: Geen pijl op te trekken en de gezichten verraden ook niet veel.

Steen rijk: belangrijkste doel was op het juiste tijdstip bij de 0.5 aan te komen. Bij beide groepen was wel iets aan de hand. Groep van vier om de x1,75 voorbij te gaan (in goed overleg). Groep van vijf om (na alle onderlinge ellende en niet zien van gouden steentjes) de x1,5 voorbij te gaan.

Meeslepend: Speelt de mol op vertraging of versnelling? Vertraging door in de 1e run niet de draden door te knippen of versnellen om de kist zover mogelijk te slepen. Ik dacht eerst vertragen maar buiten de waard gerekend van fanatieke kandidaten erna. Versnellen is dan handiger omdat iedereen zo snel mogelijk naar de kist wil, heel het parkoer moet afleggen en vol onder vuur niet meer denkt aan de verspreidde troeven en geld om die alsnog in de kist te doen.

Vragenvuur: ook 2 opties... Mol interesseert die zwarte vrijstelling niet en heeft een slecht resultaat. Of doet voor de fun fanatiek mee om kandidaats te lijken en goodwill te kweken bij zijn medespeler op de brug. Hij of zij ligt niet wakker van de 1500 euro, die wordt er later wel uitgespeeld.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Molpositie
« Reactie #4 Gepost op: 16-09-2020, 14:25:29 »
Gastenlijst: molpositie aan tafel om de lijst met namen op te stellen. Zoveel mogelijk namen laten noteren en dan eventueel nog valsspelen. De valse namen werden niet geteld, maar de mol wist niet welke namen wel of geen geld inzet hadden en of de totale 2000 was ingezet.

Eens, maar deze positie kon je niet zelf kiezen. Deze werd door Patrick bepaald. Dus zegt niks over wie waar stond :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #5 Gepost op: 16-09-2020, 14:27:20 »
Spiegelbeeld: in het dorp. Óf laat aankomen in het dorp én onderweg geen (nuttige) informatie geven.

De mol gaat denk ik bij de juiste spiegel staan. Vindt misschien ook wel een (of meer) spiegel(s).

Steen rijk: positie niet zo van invloed, als je maar onopvallend kunt mollen. Tactiek is belangrijker: tempo drukken óf enorm opjagen. Punten negeren, communicatie verstoren.

Meeslepend: niet als eerste maar wel in de eerste helft (2e of 3e koppel). Dan heb je nog de meeste gelegenheid om te mollen. Geld wegnemen, kist verslepen waardoor het moeilijk(er) wordt deze te vullen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molpositie
« Reactie #6 Gepost op: 16-09-2020, 14:33:11 »
Over het algemeen geldt: de Mol gaat niet, of in elk geval niet lang, in afzondering. Tenzij op een plek waar ie de anderen kan aansturen, zoals in de opdracht uit seizoen 6, waar Milouska de ''spin in het web'' was.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #7 Gepost op: 16-09-2020, 18:06:21 »
Ik ben het met Bodejos eens dat de mol er weinig belang bij heeft om in een uitzonderingspositie te zitten als dit er niet voor zorgt dat de mol meer invloed heeft op de opdracht.
De positie van penningmeester is in dit jaar ook van belang mee te nemen. Ik denk niet dat de mol wil starten als door de regie aangewezen penningmeester (dat valt te veel op), maar ik denk wel dat de mol mogelijk penningmeester wil worden of van penningmeester wil veranderen, zeker als de penningmeester succesvol is in zijn positie en daardoor veel geld in de pot brengt zoals nu bij Patrick duidelijk het geval is.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpositie
« Reactie #8 Gepost op: 17-09-2020, 15:09:21 »
Vragenvuur: ook 2 opties... Mol interesseert die zwarte vrijstelling niet en heeft een slecht resultaat. Of doet voor de fun fanatiek mee om kandidaats te lijken en goodwill te kweken bij zijn medespeler op de brug. Hij of zij ligt niet wakker van de 1500 euro, die wordt er later wel uitgespeeld.
Als de mol geen penningmeester is, dan heeft hij/zij (weinig tot) geen invloed op de keus voor de ZV of geld. Dus hoe de mol dit speelt maakt dan niet echt uit.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2020, 16:16:29 »
Er zijn drie momenten waar ik het vrij duidelijk vindt dat de mol in 1 van de groepjes zit.

Bij het lopen met de stenen verdient 1 groepje maar 35 euro en het andere groepje 4x zoveel.

Bij het ridderspel is het gooien met de fakkels de enige opdracht die echt fout kan gaan, de andere 3 opdrachten kosten hoogstens meer tijd. Dit is ook de enige opdracht die fout gaat.

Bij het luiken-spel wil de mol natuurlijk in het dorp zijn, daar is ook geld misgelopen. Op de uitkijk heb je 0 invloed.

Groepje 35 euro stenen: Peggy, Nikkie, Jeroen, Tygo

Groepje fakkels gooien: Peggy, Ellie, Patrick

Groepje in het dorp:Peggy, Patrick, Nikkie, Jeroen


Peggy is de enige die in alle drie die verdachte groepjes zit. Ook zegt Peggy meteen dat ze in het groepje met de fakkels wil.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 16:18:18 door Theovv »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #10 Gepost op: 20-09-2020, 16:33:10 »
Ik vind dat je onderscheid zou moeten maken tussen de beste positie voor de mol om te zitten en de positie waar do mol naar alle waarschijnlijkheid heeft gezeten. Zo denk ik dat bij het stenen dragen het niet zo veel uitmaakt of je in een groep van vier of van vijf zit en ik vind bij vragenvuur de positie van penningmeester de beste, het lijkt er echter niet op dat de mol op die positie zat, aangezien het geld verdiend is en €1500 is niet een laag bedrag om wat verdenkingen af te schudden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #11 Gepost op: 20-09-2020, 16:34:18 »
Zie het penningmeesterschap anders. In de gastenlijst opdracht, kan dat een molpositie zijn (mits je jezelf kiest voor geld verdelen). Je kan van te voren weten welke bekende namen in het dorp niet voorkomen, je kan tussen de bedrijven door informatie krijgen welke er binnenkomen en dan is het makkelijkst mollen door geld niet in te zetten en een kaartje hier en daar te switchen als de gasten aankomen bv (zag er hectisch uit en Ellie gaat compleet op in verwelkomen van gasten). Daarna is het een kwestie van dat penningmeesterschap zien te houden. Mochten kandidaten het verdacht vinden of gaan vinden, heeft het kiezen voor 1500 euro ipv de zv vakkundig de verdenking weer weggehaald.

Ik zeg niet dat het zo is maar zie het penningmeesterschap niet als reden om weg te strepen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #12 Gepost op: 20-09-2020, 16:35:47 »
Nee dat ben ik eens, squirleon, 1500 is een groot bedrag, en ik denk dat we met opdracht 1 van afl. 4 ook met een groot bedrag te maken krijgen en dat de Molpositie hierin ultiem is.
Ik ben het met Bodejos eens dat de mol er weinig belang bij heeft om in een uitzonderingspositie te zitten als dit er niet voor zorgt dat de mol meer invloed heeft op de opdracht.
Ook eens. Maar in het laatste geval denk ik dat Horace in een zeer goede positie komt te zitten. Hij is afgezonderd van de rest maar de twist zal moeten uitwijzen wat de rol is. Als ik de hoofden van Ron en Patrick zag heeft hij ze wel in de tang of zitten ze allemaal in hetzelfde schuitje...... maar dan de mol weer niet natuurlijk. Dit wordt een hele interessante molpositie!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #13 Gepost op: 20-09-2020, 16:50:42 »
Ik zeg niet dat het zo is maar zie het penningmeesterschap niet als reden om weg te strepen.

Ik vind Patrick ook niet zozeer onverdacht omdat hij penningmeester is, maar omdat hij het goed doet in opdrachten, waarbij ik de €1500 het belangrijkste, maar zeker niet het enige voorbeeld vind.

Dit wordt een hele interessante molpositie!
Ik ga niet speculeren op mogelijke toekomstige molposities waar we helemaal nog niets van weten. Zeker omdat het hier gaat om een kandidaat waarvan ik het waarschijnlijk vind dat hij gewoon af is gevallen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #14 Gepost op: 20-09-2020, 16:54:07 »
Er zijn drie momenten waar ik het vrij duidelijk vindt dat de mol in 1 van de groepjes zit.

Bij het lopen met de stenen verdient 1 groepje maar 35 euro en het andere groepje 4x zoveel.

Bij het ridderspel is het gooien met de fakkels de enige opdracht die echt fout kan gaan, de andere 3 opdrachten kosten hoogstens meer tijd. Dit is ook de enige opdracht die fout gaat.

Bij het luiken-spel wil de mol natuurlijk in het dorp zijn, daar is ook geld misgelopen. Op de uitkijk heb je 0 invloed.

Groepje 35 euro stenen: Peggy, Nikkie, Jeroen, Tygo

Groepje fakkels gooien: Peggy, Ellie, Patrick

Groepje in het dorp:Peggy, Patrick, Nikkie, Jeroen


Peggy is de enige die in alle drie die verdachte groepjes zit. Ook zegt Peggy meteen dat ze in het groepje met de fakkels wil.
En hieraan toevoegend, Peggy wil ook per se naar links bij de luikenopdracht. Waar je de mol verwacht zit dus enkel Peggy steeds op die plek, en zij stuurt ook heel erg om op die plek te komen. Heel verdacht.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #15 Gepost op: 20-09-2020, 17:54:33 »
Aflevering 3.
Opdracht 1: aan de rand (wél snel los)
Opdracht 2: in het dorp (Peggy, Nikkie, Jeroen, Patrick)
Opdracht 3: fakkels (Peggy, Ellie, Patrick, Horace)

Peggy en Patrick zijn de enige die zich in alle opdrachten op de "ideale" positie bevinden.

Aflevering 1.
Opdracht 1: in de stad
Opdracht 2: in de stad
Opdracht 3: niet van toepassing, pakte geen geld

Aflevering 2.
Opdracht 1: groepje € 35 (dat is geen bewuste positie!)
Opdracht 2: niet de eerste noch de laatste groep (maar voor het midden is wel logisch)
Opdracht 3: niet van toepassing, wél veel goede antwoorden (laten) geven

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molpositie
« Reactie #16 Gepost op: 20-09-2020, 20:41:13 »
Je moet die molposities niet absoluut nemen, soms zijn meerdere posities molwaardig, en soms lukt het de Mol niet om in de gewenste positie te komen. De opdracht met de fakkels is gefaald. Ja, ik zou dat denk ik met de beste wil ook niet zo goed hebben gedaan; daar ben ik mild over dat dat is mislukt, was een moeilijke opgave.

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #17 Gepost op: 20-09-2020, 21:35:59 »
De mol kan niet overal in de beste positie staan maar moet steeds een molkans hebben en zal zich ook niet buitenspel (laten) zetten. Daarom geloof ik niet dat de mol als laatste in de lazeropdracht gaat en bij de luiken niet in het dorp zit.
Maar in sommige opdrachten is het moeilijk mollen zoals de kettingen en fortuin en vorige aflevering vragenvuur. Daar kan de mol zich beter kandidaats gedragen en is de positie van weinig belang.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 21:37:52 door Luc »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molpositie
« Reactie #18 Gepost op: 20-09-2020, 21:49:15 »
Maar in sommige opdrachten is het moeilijk mollen zoals de kettingen en fortuin
Geld doorgeven is daar belangrijk in de opdracht. Fakkels werpen is niet mijn ding, maar geld doorgeven kan ik wel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #19 Gepost op: 20-09-2020, 21:53:20 »
Maar in sommige opdrachten is het moeilijk mollen zoals de kettingen en fortuin en vorige aflevering vragenvuur.
Och, zo moeilijk is het niet om briefjes weg te laten waaien, te begraven etc.