Auteur Topic: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 19474 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #40 Gepost op: 19-09-2020, 22:08:30 »
Wat een anti climax  ::ohno::
nou dat vond ik helemaal niet! Echt spannend wat ze doen met het einde :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #41 Gepost op: 19-09-2020, 22:13:38 »
Citaat
deed mij denken aan "the Italian Job"

Dat had ik in aflevering 1 met de autootjes. Alleen waren het nu Fiatjes en geen Mini's.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #42 Gepost op: 19-09-2020, 22:21:28 »
Dat had ik in aflevering 1 met de autootjes. Alleen waren het nu Fiatjes en geen Mini's.

toen dacht ik er inderdaad ook al aan
Wit is ook een kleur!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #43 Gepost op: 19-09-2020, 22:28:41 »
Goede aflevering waarin In opdracht 1 redelijk veel te mollen was want Houdt iemand bij of jij 3 kokers hebt geopend en geld hebt doorgegeven.? Wij denken nu dat die 700 de 3 kokers van Ron en de gescheurde 100 is, maar het zal me niets verbazen aks de mol hier een koker gewoon niet heeft geopend.

Opdracht 2 leuk, maar verwarring over de uitslag.
Opdracht 3 te makkelijk om geld te verdienen. De mol kan 3 pijlen missen, maar dan zijn er nog 21 pijlen over.

Executie bizar, hier klopt iets niet dat is wat we moeten denken.  Ook het gesprekje met horace en Rik doet niet echt aan als afvallersgesprek.  Ga ik morgen nog eens terugkijken.


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #44 Gepost op: 19-09-2020, 22:32:25 »
De titel is BESLUIT. Dit is een anagram voor SUBTIEL

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #45 Gepost op: 19-09-2020, 22:34:02 »
Leuke aflevering, vooral dat einde! Ook het feit dat we geen preview van volgende week zien maakt het extra spannend (en vervelend, dat ook  ;))

Viel me inderdaad wel op dat de opdrachten wat te makkelijk waren, in ieder geval erg moeilijk voor de mol om te saboteren. Bij opdracht 1 en 2 zou dit heel erg opvallen. En bij opdracht 3 waren er veel te veel pijlen. Maar het einde maakt dat allemaal weer een beetje goed.


« Laatst bewerkt op: 19-09-2020, 22:35:33 door #DeMolJager »
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #46 Gepost op: 19-09-2020, 22:35:42 »
Er was 2000 te verdienen.
Grote kans dat dit per persoon 2 briefjes van 100 en 1 briefje van 50 was.

Aan de paal van Ron zou dan 250 (of misschien 300) hebben gehangen
100 is verscheurd

Dan is er nog ergens 350 verduisterd.
Wit is ook een kleur!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #47 Gepost op: 19-09-2020, 22:35:51 »
Is dit de eerste keer in de geschiedenis dat we geen Volgende week-filmpje hebben gekregen? Heel benieuwd waarom! ::hyper::
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #48 Gepost op: 19-09-2020, 22:36:29 »
De titel is BESLUIT. Dit is een anagram voor SUBTIEL
Ook dat.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #49 Gepost op: 19-09-2020, 22:36:54 »
Na 2 goede afleveringen, vond ik deze van een beduidend lager niveau..

Saaie opdrachten, weinig gelaagd. De opdracht bij het fort vond ik ronduit slecht. Ik weet dat het een taboe is op het forum om te vergelijken met Vlaanderen, maar ik doe het toch. Ik denk dat ik door het zien van de Vlaamse mol een beetje verpest ben.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #50 Gepost op: 19-09-2020, 22:40:10 »
Er was 2000 te verdienen.
Grote kans dat dit per persoon 2 briefjes van 100 en 1 briefje van 50 was.

Aan de paal van Ron zou dan 250 (of misschien 300) hebben gehangen
100 is verscheurd

Dan is er nog ergens 350 verduisterd.

Echt EXACT op hetzelfde moment postte ik dit in het opdracht topic.  ::oink::


Ik vond het afvallersgesprek met Horace ook heel vreemd. Het kwam een beetje nep/gespeeld over. Of ik was gewoon verward.

En zagen we bij het eindshot met de busjes nou ook iemand in het weiland staan?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #51 Gepost op: 19-09-2020, 22:41:04 »
Echt een TOP aflevering! ::bravo:: De opdracht met de sleutels. ::love:: De opdracht in het fort. ::love:: ::love:: ::love:: En die executie, zo spannend!! ::hyper::

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #52 Gepost op: 19-09-2020, 22:41:29 »
Zou elke executie anders zijn? De eerste was een normale, de tweede hadden we de stoel, en nu moest iedereen meteen vertrekken en geen vooruitblik. Buiten Ellie, Ron en Patrick weet niemand wie afviel. Die worden nu elk ergens anders naartoe gebracht.
Moeten we daaruit iets afleiden?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #53 Gepost op: 19-09-2020, 22:43:10 »
nou dat vond ik helemaal niet! Echt spannend wat ze doen met het einde :o

Ik bedoel de manier waarop we het rode scherm van Horace te zien krijgen. Toch wat vreemd niet?

Edit: Even een analyse over de opdrachten, spreek me tegen als ik onwaarheden vertel

Opdracht 1
Dat ze vastgeketend zaten, vond ik een veelbelovende start, maar de opdracht bestond er dus gewoon uit om toevallig de juiste sleutels te vinden en het geld via Tygo doorgeven, want Tygo kon zowat aan alle andere kandidaten.

Sorry, maar dat noem ik geen waardige opdracht.. 'Zoek de juiste sleutels', meer was er niet aan.

Opdracht 2
Deze opdracht was dan nog de beste van de 3, maar ook wel erg matig. Wat was de rol van de 4 mensen die aan de andere kant stonden? Toch erg beperkt aangezien de 4 anderen de meeste rode luiken ook zagen.

Wederom erg simpel zonder dubbele laag: 'Zoek de rode luiken', meer was er niet aan.

Opdracht 3
Hier had ik zo'n hoge verwachtingen, maar deze werden helemaal niet ingelost. Ook al was de sfeer heel erg leuk! 

Beuk de poort in -> Oké dat was wel nog leuk  :-X
Vul water in een fles -> 2 schilden
Gooi fakkels van de muur in een ton -> 2 schilden
Maak een ladder -> 2 schilden

Euh oké, het leek wel een jeugdbeweging..

Maar dan hebben ze maarliefst 24 pijlen om op 6 schilden te mikken? Ik dacht gewoon 6 pijlen of max 12. Maar 24 was toch wat van het goede teveel. De opdracht werd dan eigenlijk herleid tot het eerste deel (aangezien ze echt wel van zo'n afstand de 6 schilden met 24 pijlen gingen raken) waar er bitterweinig 'opdracht' was.



« Laatst bewerkt op: 19-09-2020, 22:50:24 door Convans »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #54 Gepost op: 19-09-2020, 22:45:14 »
Zou elke executie anders zijn? De eerste was een normale, de tweede hadden we de stoel, en nu moest iedereen meteen vertrekken en geen vooruitblik. Buiten Ellie, Ron en Patrick weet niemand wie afviel. Die worden nu elk ergens anders naartoe gebracht.
Moeten we daaruit iets afleiden?

Ik vermoed dat een deel naar Florence gaat en een deel naar Elba gaat. De aflevering begint dan dat ze elkaar moeten zoeken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #55 Gepost op: 19-09-2020, 22:47:53 »
Zou elke executie anders zijn? De eerste was een normale, de tweede hadden we de stoel, en nu moest iedereen meteen vertrekken en geen vooruitblik.

Toen Jeroen meteen weg moest dacht ik: snel op zijn stoel gaan zitten. :P

Het wordt er niet minder verwarrend op allemaal. ;D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #56 Gepost op: 19-09-2020, 22:50:13 »
zou Het kunnen dat horace niet is afgevallen. Dat enkel dit uitgesproken werd door Ellie omdat ze Patrick en Ron ziet instappen . Wij hebben horace niet rood zien krijgen en het gesprek erna met Rik oogt heel erg fake. 

Kan het zijn dat de echte afvaller door de deur ging en meteen te horen kreeg, als jij volgende week iedereen kunt doen geloven dat horace de afvaller was, mag je terug en is horace ( de een na slechtste ) afgevallen.

De rare montage , het ontbreken van de vooruitblik spreken hiervoor, maar de verdeling in groepjes maakt dit een moeilijk haalbaar iets.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #57 Gepost op: 19-09-2020, 22:51:10 »
Ik denk dat Horace wel afgevallen is, maar misschien dat de podcast morgen waarin Horace zijn verhaal doet meer duidelijkheid verschaft.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #58 Gepost op: 19-09-2020, 22:51:51 »
Saaie opdrachten, weinig gelaagd. De opdracht bij het fort vond ik ronduit slecht. Ik weet dat het een taboe is op het forum om te vergelijken met Vlaanderen, maar ik doe het toch. Ik denk dat ik door het zien van de Vlaamse mol een beetje verpest ben.
Ik moet zeggen dat ik deze ervaring deel. Heb deze aflevering toch vaak gedacht dat ik ondanks de spannende muziek onder zowat alles wat er gebeurde, het spel an sich me toch minder kon boeien. Je kunt als kijker naar mijn idee niet op basis van één keer kijken een goed beeld krijgen van wie hoeveel invloed had en waar.

De opdrachten waren te chaotisch, want: te kort. Alle opdrachten duurden zo'n 30 minuten. Daarmee gunnen de makers zichzelf en de kandidaten te weinig rust, en valt het overzicht weg. De opdracht van het fort vond ik qua setting perfect, maar doordat er maar 30 minuten waren blijft het voor de kijker een soort chaotische loop van omstandigheden waarbij we vooral veel geren zien en weinig rust.

Neemt niet weg dat ik heb genoten hoor ;) De groep is fantastisch, de sfeer is fijn en hoe leuk is het om eens kandidaten in een andere setting te zien dan een tropisch zonnetje ::bravo::

Zou elke executie anders zijn? De eerste was een normale, de tweede hadden we de stoel, en nu moest iedereen meteen vertrekken en geen vooruitblik.
Zoveel twists als de Duitse Mol van dit voorjaar gaat ze vast niet lukken ;D
...óf niet!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #59 Gepost op: 19-09-2020, 22:56:15 »
Ik vermoed dat een deel naar Florence gaat en een deel naar Elba gaat. De aflevering begint dan dat ze elkaar moeten zoeken.

"Wij zijn niet op Elba vriend!"
Wit is ook een kleur!